Guest jaanukka

DC-10:jä parkissa EFHK:lla

50 viestiä aiheessa

HAHHAA ja Korvanen voitti taas. Huonot. ;D

Pyh >:(

Aina se Korvanen vie voiton ;D No ei siinä mitään sinne tullaan sitte :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nooh eiköhän se johonki ihme Leville kuitenkin viedä... siellähän eniten matkailijoita on. Siis kaikissa hiihtokeskuksissa. Oulussa mitään matkailijoille ole... :P Odotetaan lisätietoja.

 

Taitaa tässä tapauksessa olla kyseessä "sääriselkää" lähellä oleva lentokenttä.

HS

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa tässä tapauksessa olla kyseessä "sääriselkää" lähellä oleva lentokenttä.

HS

 

Mitä!! onko se tulossa Ivaloon!? :o Koska? Miksi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moro

Viimeisin ja ehkä kovin uutinen on, että OH-LHA olisi jäämässä Suomeen. Taustalla on puuhamiehiä jotka haluavat koneesta jonkinasteisen matkailukohteen pohjois-Suomeen.

Tällä viikolla asiat ilmeisesti ratkeavat koska muussa tapauksessa kone lennetään aavikolle romutettavaksi.

HS

 

 

Tuostahan saiskin hyvän "kotiohjaamo"-projektin. Puuhamiehille vaan ehdottamaan, että laitetaan ohjaamoon kunnon simulaattorivarustus. Pääsis turisti kokeilemaan "oikealla" DC kympillä lentämistä...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moh

 

Tänään kurkkasin seiskahallin ikkunasta sisään niin siellä kylpi loisteputkien valossa kymppi Air Scandicin väreissä... joten ainakin siis yksi menee sinne. Sitten oli pihalla vielä yksi Air Liberten väreissä mutta siitä oli nyt irroitettu moottereiden lisäksi ainakin sivuperäsimen yläosa, joten se tuskin ihan heti lehahtaa helsingistä yhtään mihinkään.

 

Kuulin vähän juttua että aikoisivat purkaa yhden kympin varaosiksi, mutta tiedä sitten onko se pelkkä tornari. Tietääkö joku paljonko kympissä ja yhdessätoista on samoja osia?

 

-- Olli

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänään kurkkasin seiskahallin ikkunasta sisään niin siellä kylpi loisteputkien valossa kymppi Air Scandicin väreissä... joten ainakin siis yksi menee sinne. Sitten oli pihalla vielä yksi Air Liberten väreissä

 

Varma että oli DC-10? Koska ainakin viikko sitten oli samaisessa halissa Scandicin A300 huollossa vielä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varma että oli DC-10? Koska ainakin viikko sitten oli samaisessa halissa Scandicin A300 huollossa vielä.

Juu siellä on vieläkin A300 samalla paikalla. Ei ainakaan minusta näytä kympin pyrstöltä.

 

Air Lib Expressin väreissä oleva kibale (F-GPVA [ex. OH-LHA]) on muuten hinattu LEKO-7:n eteen, ja GPVC:llekin on varmistumassa uusi koti. (mitä en voi paljastaa ;D)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varma että oli DC-10? Koska ainakin viikko sitten oli samaisessa halissa Scandicin A300 huollossa vielä.

 

Joo no voi kyl olla. Oli sen verran kiire bussiin että en jäänyt siihen pällistelemään sen tarkemmin. Kattelin vaan että "oho, isoa metallia. Kivat värit"

 

-- Olli

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moro

Viimeisin ja ehkä kovin uutinen on, että OH-LHA olisi jäämässä Suomeen. Taustalla on puuhamiehiä jotka haluavat koneesta jonkinasteisen matkailukohteen pohjois-Suomeen.

Tällä viikolla asiat ilmeisesti ratkeavat koska muussa tapauksessa kone lennetään aavikolle romutettavaksi.

HS

 

 

Onko sinulla muuten tietoa, ketä puuhamiehiä tuossa projektissa on mukana? Joko asiaan on tullut ratkaisu?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuostahan saiskin hyvän "kotiohjaamo"-projektin. Puuhamiehille vaan ehdottamaan, että laitetaan ohjaamoon kunnon simulaattorivarustus. Pääsis turisti kokeilemaan "oikealla" DC kympillä lentämistä...

 

 

Hmm... kuulin juuri lisätietoa tuosta projektista, ja juuri tuollainen on suunnitelmissa. Suunnitelmissa on myös mm. pari saunaa koneen tiloihin ym. kivaa! :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kai siitä saa ihna kelvollisen:

 

- lasketteluhissin

- hiihtoputken (muodissa juuri nyt)

- myymäläauton

- putkan tunturihotellissa väsähtäneille

- vetonaulan rinteeseen: käytetään, kuten traktorinrengasta

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kai siitä saa ihna kelvollisen:

 

- lasketteluhissin

- hiihtoputken (muodissa juuri nyt)

- myymäläauton

- putkan tunturihotellissa väsähtäneille

- vetonaulan rinteeseen: käytetään, kuten traktorinrengasta

 

 

 

Hahhah loistavia ideoita kaikki ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmm... kuulin juuri lisätietoa tuosta projektista, ja juuri tuollainen on suunnitelmissa. Suunnitelmissa on myös mm. pari saunaa koneen tiloihin ym. kivaa! :o

 

Just

Kolme saunaa, 1,3:s moottorikehtoon tynnyrisaunat ja 2:s moottorin tilalle savusauna. Siivelle terassi+poreallas tankin tilalle.

Kovaa hinnanvääntöä käydään. Toinen vaihtoehto 747 joka on kanssa tarjolla.

HS

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Just

Kolme saunaa, 1,3:s moottorikehtoon tynnyrisaunat ja 2:s moottorin tilalle savusauna. Siivelle terassi+poreallas tankin tilalle.

Kovaa hinnanvääntöä käydään. Toinen vaihtoehto 747 joka on kanssa tarjolla.

HS

 

 

Sen tiedän, että ainakin yksi entinen DC-10 pilotti on yksi puuhamiehistä, mutta ketä muita? Onko sinulla tietoa? Jos tämä nyt sattuisi toteutumaan, niin milloin ja millä hinnalla?

Pelkkiä kysymyksiä... ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sen tiedän, että ainakin yksi entinen DC-10 pilotti on yksi puuhamiehistä, mutta ketä muita? Onko sinulla tietoa? Jos tämä nyt sattuisi toteutumaan, niin milloin ja millä hinnalla?

Pelkkiä kysymyksiä... ;D

 

No

Sanotaan näin, että maantaina olemme viisaampia.

Ikävintä olisi että projekti kaatuu, koska mukana on paljon henkilöitä jotka haluavat "Ison Antin " jäävän Suomeen.

HS

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

sfnet.harrastus.ilmailu

Olin haukkaamassa joululounaan arvovaltaisessa seurassa viime keskiviikkona

kello 14, kun entinen Finnairin DC-10 (täysin valkoiseksi maalattu, myös

ex-Air Liberté) pöläytti itsensä taivaalle vailla matkustajia. Pölypilvi oli

komea, ja koko "kevyt" hoito oli ilmassa ennen kiitoteiden risteystä.

Määränpäänä tienaaminen Israelissa jonkun muun kuin Finskin lukuun,

luulisin...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

sfnet.harrastus.ilmailu

Olin haukkaamassa joululounaan arvovaltaisessa seurassa viime keskiviikkona

kello 14, kun entinen Finnairin DC-10 (täysin valkoiseksi maalattu, myös

ex-Air Liberté) pöläytti itsensä taivaalle vailla matkustajia. Pölypilvi oli

komea, ja koko "kevyt" hoito oli ilmassa ennen kiitoteiden risteystä.

Määränpäänä tienaaminen Israelissa jonkun muun kuin Finskin lukuun,

luulisin...

 

 

Nythän olisi hyvä tienaamisen paikka tuollaiselle

koneelle kun hajj eli muslimien 3kk kestävä pyhiinvaellus

on alkamassa eli koneella saisi lentää yötä päivää

Saudeihin.

Mutta tuskin noita Israelista hirveästi lennetään ;)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nythän olisi hyvä tienaamisen paikka tuollaiselle

koneelle kun hajj eli muslimien 3kk kestävä pyhiinvaellus

on alkamassa eli koneella saisi lentää yötä päivää

Saudeihin.

Mutta tuskin noita Israelista hirveästi lennetään ;)

 

Saatan tietysti olla väärässäkin mutta veikkaisin että tässä on ollut kyseessä hajj lennot. http://www.airliners.net/open.file/289811/M/

Vuonna 2003 Garuda lenteli Hajj Chartereita lainakoneilla http://www.airliners.net/open.file/342365/M/

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tiennytkään että Finnair on MD-11:sta vuokrannut muualle. Ja yllätykseksi vielä noinkin kauas kuin Indonesiaan.

 

Muistaako joku oliko tuolloin joku heikko kysyntä kaukoreiteillä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarkennusta aiempaan viestiini.

Kone jonka kerroin lähteneen EFHK:lta oli N810AX (N345HC/F-GPVC) eli se siirtyi mitä ilmeisimminkin Airborne Express:sin laivueeseen.

laitatetaan vielä koneesta kuva koko valkoisena http://www.airliners.net/open.file/467909/M

 

Minua ihmetyttää tuossa se, että Airbornella ei ole ennestään yhtään DC-kymppiä. Olisi erikoista niinkin ison rahtiyhtiön hankkia tuosta vaan uusi konetyyppi, joka on muutenkin vanha. Kone olisi pitänyt myös muuttaa rahtiversioksi (Tosin esim. Airbornen DC-yseissä ja 767:oissa ei ole rahtiovea, vaan rahti lastataan matkustajaoven kautta).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarkennusta aiempaan viestiini.

Kone jonka kerroin lähteneen EFHK:lta oli DC10ER N810AX (N345HC,F-GPVC) eli se siirtyi mitä ilmeisimminkin Airborne Express:sin laivueeseen.

laitatetaan vielä koneesta kuva koko valkoisena http://www.airliners.net/open.file/467909/M

 

Kyseinen kone meni itse asiassa Omni Airille, käyttävät jostain syystä samaa AX päätettä rekkareissa kuin Airborne Express. Omnillahan on jo muutamia kymppejä ennestään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tiennytkään että Finnair on MD-11:sta vuokrannut muualle. Ja yllätykseksi vielä noinkin kauas kuin Indonesiaan.

 

Muistaako joku oliko tuolloin joku heikko kysyntä kaukoreiteillä?

 

Kone oli vain pienen hetken Garudan väreissä, ja oli itseasiassa ymmärtääkseni koko ajan Finnairin omistuksessa ja käytössä. Se on vain noilla muslimeilla, etteivät suostu sinivalkoisin siivin lentelemään, vaan täytyy olla oman kansan yhtiön värit koneessa... Siksi siis tuo maalauksen vaihto. Mutta kone siis ei ollut kauaakaan pois Finnairin väreistä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Menee vähän offtopic:

airfleets.net:in mukaan OH-LHB olisi ollut Nigeria Airwaysillä lainassa 01/09/1981-31/03/1993.. taitaa olla virhe?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään