Torsten Kihlman

Vaihtamassa mäkkiin...näkemyksiä kaivataan.

88 viestiä aiheessa

Ja onko noissa muissa muka maailman kehittynein OS, Lepa?  ;D

Kyllä Linux on asennettavissa melkein mille vain alustalle. Vai tarkoitatko Solarista? :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Snadisti huvittaa kyllä ton tyyppiset "vertailut". Vaikka siinä on paljon pointtiakin, tuo "fuckfuckfuck douchbag" -lässytys alentaa koko jutun pointin suurinpiirtein keskivertoteinin suomi24- tai youtube-kommentin arvoiseksi.. eikä edes vitsinä hääppöinen ::)
Ainakin mä naurahdin tuolle, vaikka monet mua kovan linjan mäkkiaktivistina pitävätkin. Ja näin ihan kannanottona, että se on kai ihan oma asiani, mistä haluan maksaa. Jos koen saavuttavani jotain lisäarvoa elämässäni omistamalla mäkin, niin miksen sitten kuluttaisi pennosiani siihen. Ja kai onnestaan saa kaverilleenkin kertoa, kunhan ei liikaa jankuta? ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin mä naurahdin tuolle, vaikka monet mua kovan linjan mäkkiaktivistina pitävätkin. Ja näin ihan kannanottona, että se on kai ihan oma asiani, mistä haluan maksaa. Jos koen saavuttavani jotain lisäarvoa elämässäni omistamalla mäkin, niin miksen sitten kuluttaisi pennosiani siihen. Ja kai onnestaan saa kaverilleenkin kertoa, kunhan ei liikaa jankuta? ;)

Täsmälleen samaa mieltä. Mäkillä täälläkin mennään.. jos haluaisin räveltää Linuxin kanssa voisin ostaakin tuollaisen pikkukoneen. Mäkki on helppokäyttöinen, kaunis ja "vaivaton". Kyllä mä siitä voin vähän maksaakin enemmän. Rävellyskoneet on sitten erikseen harrastuksen vuoksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täsmälleen samaa mieltä. Mäkillä täälläkin mennään.. jos haluaisin räveltää Linuxin kanssa voisin ostaakin tuollaisen pikkukoneen. Mäkki on helppokäyttöinen, kaunis ja "vaivaton". Kyllä mä siitä voin vähän maksaakin enemmän. Rävellyskoneet on sitten erikseen harrastuksen vuoksi.

Itse asiassa omppujen hinnat ovat tulleet pikkuhiljaa alaspäin. Itse hankin 24" iMacin syksypuolella ja laskeskelin huvikseni, että vastaava PUU CEE olisi tullut maksamaan lähes saman verran.

Siis samoilla ominaisuuksilla varustettuna.

Nyt, noin kolmen kuukauden käytön jälkeen ei voi muuta kuin ihmetellä, miten kaikki toimii niin hyvin.

Tuskin maltaa odottaa, että X-plane kolahtaa luukusta:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

iMac ollut meidän katon alla syyskuusta lähtien ja hyvin on pelittänyt. Aluksi tuntui oudolta mutta nyt en pois vaihtaisi. Käyttöohjeita löytyy http://www.hopeinenomena.net/ sivuilta. Hiiri on vaihtunut "sinihampaiseen" Logitech:in tuotteeseen ja kaksi kertaa on täytynyt kone sammuttaa kun Google Earth ohjelmaa käyttäessä näppäimet ei enää vastanneetkaan. Niin ja emäntä on myös ihastunut tähän ja kiilaa minut usein sivuun ja kirjautuu omalle puolelleen.  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pari vuotta Linuxia käyttäneenä voin kyllä sanoa ettei siinä ole juuri mitään "räveltämistä". (Käytännössä) kaikki ohjelmat haetaan ja asennetaan yhdellä komennolla (10 kertaa vähemmän väsäämistä kuin esim. Winukassa), tiedä sitten onko Mac päässyt sille tasolle.

Kuvailisin Linuxia (Ubuntua) helppokäyttöiseksi,  kauniiksi ja todella vaivattomaksi.

Itseäni ärsyttää maceissä että kaikki tulee samalta valmistajaltaan "as it is" ja itse osienvaihto ompi asteen verran mutkikkaampaa, eikä siihen varmaan saakkaan nykyhetken parhaimpia näyttiksia (esim. nVidia 8800 sarja).  Lisäksi hinta on aivan mielettömän korkea suhteessa siihen mitä saa. Macin ainoaksi eduksi voi sanoa ehkä kivan ulkomuodon, mutta ainakaan minä en saa sulavista linjoista tietokoneessa mitään kiksejä että...

Itse olen nyt alkanut siirtymään kunnolla Ubuntuntuun Winukasta (Winukka jää oikeestaan vaan pelejä varten Linukan rinnalle).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hahaa, Mac oli helpoin murtaa, sitten tuli windows ja ubuntu linuxia ei sitten murrettukaan :P Varsinkin kommentti...

...Voittajat saivat pitää murtamansa koneen.

Heh heh. "Kilpailussa" ainut tavoittelemisenarvoinen palkinto oli tuo MB Air. Niin eikös Tietokone-lehden helmikuussa tekemässä tyytyväisyyskyselyssä Apple vienyt voiton ja Fujitsu-Siemens oli viimeinen. Sony ei päässyt edes karsinnoista finaaliin...

Re: Tietokone 4/2008 Macin turvallisuus [* Hopeinen Omena].

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Perjantaina 30.11.2007 Suomen Apple Storessa Black Friday -tyylinen tarjouspäivä. Hinnanalennukset laitteesta riippuen kympeistä satasiin. Eli jos on Macin tai iPodin osto mielessä niin nyt...

On taas se aika vuodesta. Apple Storen alennusmyyntipäivä tulevana perjantaina 28.11.2008. Kovia paketteja pukinkonttiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään