Torsten Kihlman

Vaihtamassa mäkkiin...näkemyksiä kaivataan.

88 viestiä aiheessa

Taitava windowskäyttäjä selviää nopeasti ja näppärästi kaikista niistä ongelmista joihin macilla ei joudu.

Juu kyllä se vähän näin tuntuu olevan. Itse kun ei näistä paljonkaan tajua niin PC:n kanssa sai olla pyytämässä neuvoja/ apua jatkuvasti. Mäkin kanssa on ollut kokonaista yksi ongelma puolen vuoden aikana ja sekin oli käyttäjän tyhmyyttä eikä suinkaan "ohjelmaongelma".

Ostakaa mäkki niin on pitkässä juoksussa monta murhetta vähemmän. Ja voitte virittää vaikka mopojanne tietsikan sijaan. Sitä kun ei tartte enää virittää.

T. McVirtanen  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten sitä pitäisi pystyä virittämään? Josta tulikin mieleen... :)

Pelaajat ja kuvankäsittelijät haluavat lisää vääntöä vehkeeseen esimerkiksi niinkin yksinkertainen asia kuin näytönohjaimen vaihto on mäkissä mahdotonta. Kun omistaa mäkin niin pitää vaihtaa koko roska mutta PC:n vanhukseen saat muutaman vuoden lisäaikaa lisämuistilla ja uudella näytönohjaimella ;)

Yksi mikä jurppii tuossa mäkissä on se että ne mallit joista löytyy oikeasti kuvankäsittely vääntöä lukee pelkässä rungossa yli 2000,- hintalappu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yksi mikä jurppii tuossa mäkissä on se että ne mallit joista löytyy oikeasti kuvankäsittely vääntöä lukee pelkässä rungossa yli 2000,- hintalappu.

Minkälaista vääntöä sen oikein pitää olla? Eikö normaali iMac maksimimuisteilla riittäisi aika hyvin? Ammattimainen videoeditointi on toki asia erikseen, mutta jos ihan tavalliseen kuvankäsittelyyn..  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pelaajat ja kuvankäsittelijät haluavat lisää vääntöä vehkeeseen esimerkiksi niinkin yksinkertainen asia kuin näytönohjaimen vaihto on mäkissä mahdotonta. Kun omistaa mäkin niin pitää vaihtaa koko roska mutta PC:n vanhukseen saat muutaman vuoden lisäaikaa lisämuistilla ja uudella näytönohjaimella ;)

Mac Pro:n voi räätälöidä mielensä mukaan, mm. näytönohjeimen voi vaihtaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkälaista vääntöä sen oikein pitää olla? Eikö normaali iMac maksimimuisteilla riittäisi aika hyvin? Ammattimainen videoeditointi on toki asia erikseen, mutta jos ihan tavalliseen kuvankäsittelyyn..  :)

Iiiimäkissä kusee se 6-bit näyttö jota glossy-pinnan takia ei voi edes kalibroida. 24" löytyis 8-bit mutta se glossy  :thmbdn:

Mac Pro:n voi räätälöidä mielensä mukaan, mm. näytönohjeimen voi vaihtaa.

Juu mutta se hinta alk 2500,-  :o Ainakin mun lompakolle se on turhan paljon

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu mutta se hinta alk 2500,-

Vanha totuushan on että hyvää ei saa halvalla  ;)

No joo enhän mä noista pro hommista kyllä oikein tajua, mutta ainakin tällaiseen peruskäyttöön OS X on huomattavasti Windowsia helppotajuisempi, kätevämpi, nopeampi ja käyttäjäystävällisempi käyttis.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vanha totuushan on että hyvää ei saa halvalla  ;)

Varmaan samainen vanha totuus kertoo että on tyhmää maksaa liikaa  ;D

No joo enhän mä noista pro hommista kyllä oikein tajua, mutta ainakin tällaiseen peruskäyttöön OS X on huomattavasti Windowsia helppotajuisempi, kätevämpi, nopeampi ja käyttäjäystävällisempi käyttis.

Totta, nuo on käyttäjäystävällisyydessä ihan eri planeetalla verrattuna pc:een mutta vaativalle kuvankäsittelijälle tulee hintalapulle hintaa esim. applestore tarjoaa bookpron 2gb:n lisämuistille 680,- hintalappua  :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eihän tuo ole kuin kymmenkertainen hinta ;D Milläs lailla Apple estää tavallisten muistien käytön, onko niillä muutettu kantaa jotenkin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eihän tuo ole kuin kymmenkertainen hinta ;D Milläs lailla Apple estää tavallisten muistien käytön, onko niillä muutettu kantaa jotenkin?

Ei Applelta kannata muistia ostaa. Vaikka en ole muita kun Applen laitteita omistanut, en ole koskaan ymmärtänyt noita muistikampojen hintoja. Kyllä niitä löytyy ihan kaupasta sopivia jo sopivan hintaisia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei Applelta kannata muistia ostaa. Vaikka en ole muita kun Applen laitteita omistanut, en ole koskaan ymmärtänyt noita muistikampojen hintoja. Kyllä niitä löytyy ihan kaupasta sopivia jo sopivan hintaisia.

Esimerkiksi Kingston KTA-MP667AK2/1G (1GB 667MHZ FBDIMM KIT 4CORE & 8CORE SYSTEM) maksaa http://www.data-systems.fi:lla 80.70 euroa ja Kingston KTA-MP667AK2/2G (2GB 667MHZ FBDIMM KIT 4CORE & 8CORE SYSTEM) 96.10 euroa. Niin ikään Kingston KTA-MP667AK2/4G (4GB 667MHZ FBDIMM KIT 4CORE & 8CORE SYSTEM) 263.20 euroa. Joten kannattaa todella ostaa muistit muualta kuin Apple:lta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Iiiimäkissä kusee se 6-bit näyttö jota glossy-pinnan takia ei voi edes kalibroida. 24" löytyis 8-bit mutta se glossy  :thmbdn:

Miksei voi kalibroida? Hyvin tää mun Macbook Pron glossy(jonka speksasin matan sijaan ihan vapaehtoisesti btw.) on kalibroitunu.

Jos on huoneen valaistus kunnossa niin glossyt on mun mielestä paljon mielyttävämpiä kuin mattapintaiset näytöt..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos on huoneen valaistus kunnossa niin glossyt on mun mielestä paljon mielyttävämpiä kuin mattapintaiset näytöt..

Tykkään myös.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksei voi kalibroida? Hyvin tää mun Macbook Pron glossy(jonka speksasin matan sijaan ihan vapaehtoisesti btw.) on kalibroitunu.

Tietysti voi kalibroida mutta lasi voi aiheuttaa ylimääräistä heijastusta/sirontaa kalibraattorin "silmälle". Itse en tykkää sitten pätkän vertaa esim. juuri nyt kirjoitan läppärillä jossa on tällainen heijastava näytönpinta. Tietysti valaistuksella voi parantaa asiaa, mutta esim. läppärillä se ei aina onnistu vaikka haluaisikin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietysti voi kalibroida mutta lasi voi aiheuttaa ylimääräistä heijastusta/sirontaa kalibraattorin "silmälle". Itse en tykkää sitten pätkän vertaa esim. juuri nyt kirjoitan läppärillä jossa on tällainen heijastava näytönpinta. Tietysti valaistuksella voi parantaa asiaa, mutta esim. läppärillä se ei aina onnistu vaikka haluaisikin.

Ymmärrän kyllä tuonkin, eikä kyse liene pelkästään makuasiasta. Heijastaviakin tuntuu olevan moneen lähtöön. Tämä oma iMac on pirun hyvä, eikä minkäänlaisista heijastuksista tunnu olevan harmia. Töissä on muutama sikakallis "pianolakattu" läppäri, joiden näytöstä ei tunnu saavan edes selvää. Heijastukset haittaavat, ja lisäksi katselukulma tuntuu olevan aivan onneton.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja meinaat että se mattamuovi ei aiheuttaisi mitään sirontaa? :P

Kyllä ne glossyt ihan oikeasti kalibroituu ihan yhtä hyvin.

Ja tämä glossy vs. matta on mitä suuremmissa määrin mieltymyskysymys...molemmat sinänsä on teknisesti ihan yhtä hyviä. Macbook Pron kohdalla onneksi saa itse valita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Esimerkiksi Kingston KTA-MP667AK2/1G (1GB 667MHZ FBDIMM KIT 4CORE & 8CORE SYSTEM) maksaa http://www.data-systems.fi:lla 80.70 euroa ja Kingston KTA-MP667AK2/2G (2GB 667MHZ FBDIMM KIT 4CORE & 8CORE SYSTEM) 96.10 euroa. Niin ikään Kingston KTA-MP667AK2/4G (4GB 667MHZ FBDIMM KIT 4CORE & 8CORE SYSTEM) 263.20 euroa. Joten kannattaa todella ostaa muistit muualta kuin Apple:lta.

Kävin perjantaina hakemassa Verkkokauppa.comista MacBookkiin lisää muistia, Kingstonin 2G kalikoita tuli ostettua 2 kpl, hinta taisi olla karvan yli satasen. Rokrok.

-Jussi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tunnettu juttuhan mäkistien keskuudessa on, että lisämuistit kannattaa ostaa erikseen hinnan takia.

Itsellä ollut jonkin aikaa C2D Macbook Pro ja syksyllä laitoin vielä Leopardin tähän. Käyttis ja softat pyörii tosi kitkattomasti, eikä mitään ongelmia ole ollut.

Paluuta ei ole!  :thmbup:

edit: Vielä kun joskus sais 30" Cinema Displayn telkunkorvikkeeks  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään käynnistyy San Franciscossa MacWorld Expo 2008 teemalla There's something in the air. Tapahtuman avauspuheessa luvassa tuttuja Applen teesejä alkaneelle vuodelle ja uusien laitteiden, ohjelmistojen ja palveluiden julkistuksia. Ennakkoveikkauksissa arvellaan ainakin kannettavien tietokoneiden malliston laajenevan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään käynnistyy San Franciscossa MacWorld Expo 2008 teemalla There's something in the air. Tapahtuman avauspuheessa luvassa tuttuja Applen teesejä alkaneelle vuodelle ja uusien laitteiden, ohjelmistojen ja palveluiden julkistuksia. Ennakkoveikkauksissa arvellaan ainakin kannettavien tietokoneiden malliston laajenevan.

Macbook Air

-13,3" näyttö

-1,8" umpilevy 80Gt normaali tai SSD 64G

-2Gt muistia

-1,6Ghz tai 1,8Ghz, Intel Core 2 Duo

-Paksuus: 0,16"- 0,76"

-Paino noin 1350g

-802.11n + Bluetooth 2.1/EDR

-5h akkukesto

-45 Watt MagSafe, 1 USB 2.0 port, Micro-DVI, Audio Out

Tuota voi jo puhua slimlineksi ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Macbook Air. Tuota voi jo puhua slimlineksi ;)

Juu ilmava on, erittäin applemainen. Alkuun ajattelin, että onkohan jopa liian äärimmäisyyksiin viety paketti mutta nyt se tuntuu jo ihan hyvältä vedolta. On siinä taas muilla laitevalmistajilla ihmettelemistä. MacBook Air [* Apple].

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kävin perjantaina hakemassa Verkkokauppa.comista MacBookkiin lisää muistia, Kingstonin 2G kalikoita tuli ostettua 2 kpl, hinta taisi olla karvan yli satasen. Rokrok.

-Jussi

Itse ostin iMacciin Servitistä 2 x 2GB Kingstonia maanantaina. Hintaa tuli 89e. Sama satsi olisi ollut Macstoressa 940e!!!  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään