Otto Nieminen

Rally Trophya

36 viestiä aiheessa

Tässä simutylsyyden keskipisteessä asentelin vanhan Rally Trophyn koneelle taas, ja on tullut sitä ajettua tässä jonkin aikaa - on se kyllä hieno peli, vaikka vähän vanha onkin. Kyllä ne Bugbearilla osaa  :thmbup:

 

[ attachment removed / expired ]

Joskus ei vain mene niinkuin pitäisi  ;D

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

Pahoittelen kursoria  :P

Ja Ford Cortina se on ehdottomasti Aloittelija-sarjan paras auto  :D

 

Onkos täällä muita ko. peliä pelaavia? Pistäkää omia shottejanne jatkoksi myös  :thmbup:

 

BTW, harmi kun kaikki fanisaitit poistettuna, ei ole paljoa autoja ladattavana  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti osaat lentää paremmin kuin ajaa..  ;D

Nojuu, hyvät kuvat! Onko tätä peliä enään ostettavissa mistään, vai onko kenties ilmainen?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan se edelleen paras rallisimulaattori. Jossain muussakin voi olla yhtä hyvä ajomallinnus, mutta tuossa on parhaat autot. Takavetoisella ajaminen tosin on kaiken logiikan vastaista, kuten oikeastikin (ne menevät pirut vaan enemmän linkkuun kun yrittää oikaista luistoa kaasua painamalla), mutta Saab 96 ja Lancia Fulvia ovat aivan loistavia ajettavia kaasua ja jarrua yhtä aikaa käyttäen. Itsekin ysikutosen omístaneena pitää ihailla mallinnusta, sen tosiaan tuntee ajokäytöksestä ysikutoseksi. Lancia on aivan uskomattoman täsmällinen ajettava. Kovalla kaasulla hiiukan jarrua hipaisten sillä selvittää tiukankin mutkan vauhdilla. Ratin voimamallinnus on niin hyvä, että siitä tuntee mitä auto meinaa tehdä. Kun saa auton ilmalennon aikana kääntymään juuri oikeaan kulmaan silloin kun pyörät koskettavat maahan, sen oikein tuntee, miten se puree tien pintaan ja imaisee itsensä oikeaan suuntaan. Toisaalta sitten kun Jyväskylässä lennähtää jyrkänteeltä alas, ilmassa ympäri ja tuulilasi edellä kivenjärkäleeseen, niin kyllä uskoo että sattuu. Kenian kinttupoluilla on koko ajan semmoinen "olenko minä täysin järjiltäni" -olo, kun epäonninen pomppu puron ylityksessä tietää lentämistä puun kylkeen. Mutta täydellinen onnistuminen on sitten kanssa hunajaa. Tuo on aikoinaan niin viisaasti suunniteltu, että nykyäänkin saa vielä olla koneessa tehoa, jos haluaa kaikki asetukset panna täysille. Ei siis mikään vanhentunut simu edelleenkään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitämitä, kyllähän minä ajaa osaan, vedin vaan tuon kurvin vähän liian sisästä ja siitä nyppylän yli, niin lähti perä luistamaan ja epäonnistuneet korjausliikkeet saivat jarrut lukkiutumaan ja auton päin mäntyä  ;D

 

Koko pelin ehdottomasti mahdottomin hallittava auto on kyllä Fiat 600 aka. "Kusiainen". Pirun pieni ja tehoa löytyy vaikka kolmelle Amazonille, ja tietenkin takavetoinen  ;D Nuo etuvedot ovat kyllä minulle liian "epämiehekkäitä", pitää saada perä luistamaan kunnolla jos rallia ajetaan (tosin minun tapauksessani se perä luisuu yleensä päin puuta, tai koko auto sen perän mukana  ;D)

 

EDIT_ Voin pistää lisää shotteja jossain vaiheessa, jos vaikka läpäisisin Venäjän ja pääsisin kaasuttelemaan päin kenialaisia ryteikköjä  :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä etuvetoisen perän saa luistamaan kunnolla. RT:ssä on vain tärkeää, että kaasu ja jarru ovat eri akseleilla, mikä ainakin Logitechissa vaatii oletusasetusten muuttamista. Vain silloin saa kaasua ja jarrua tosiaankin painettua yhtä aikaa, mikä on ehdoton edellytys vauhdikkaalle ajamiselle.

 

Vai että epämiehekkäitä, sietäisit saada Simo Lampiselta selkään ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

HeHe  ;D

 

Tässä taas parit kuvat, vetelin Venäjän rallin uramoodissa loppuun ja voitin kädettömät tietokonekuskit 25 + rapiat sekunnilla  :D;D

 

Joo-o, pitäisi näköjään kohta siirtyä simun puolelle kun ei auto tunnu maassakaan enää pysyvän  ;D

[ attachment removed / expired ]

 

Sitä samaa :D

[ attachment removed / expired ]

 

Sitten Venäjän viimeisellä paisteli aurinko mukavasti silmämunaan vähän väliä, ja liukastakin oli kiitos sateen. Ylimääräiset 2 vetävää pyörää olisivat olleet

käteviä  ;D

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

Sitten siirryin virtsajaisen puikkoihin, ainakin tarjoaa kivasti takavetoisen auton hallintaharjoitusta  ;D

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ojj, vanha kunnon Trophy. Joskus tullut pelattua aikalailla. Ratti sanoi sopimuksensa irti joten ei viitsi juuri nyt asennella.  :thmbdn:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllähän tota tulee pelattua, suosikki autot samat kuin Esalla, eli Fulvia ja Kanootti, ja tietysti Stratos.

 

Tässä taas parit kuvat, vetelin Venäjän rallin uramoodissa loppuun ja voitin kädettömät tietokonekuskit 25 + rapiat sekunnilla :D;D

Ei paha, :thmbup: Itselle tulee Venäjän ekalla pätkällä tasosta riippumatta sinne 10-20 sekunnin voitto...

 

Huomenissa voisin laittaa FSScreenin laulamaan ajon ajaksi, :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos haluaa päästä suoraan expert tilaan, niin aloittaa uuden pelin nimellä kaljakoppa. Silloin pääsee suoraan fiilistelemään kaikilla mailla ja autoilla. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...Sitä ajetaan kaikki autot ja hajotetaan parit ratit  :thmbup:;D

HAHHAH!! Näin on käynyt parin auto pelin kanssa. ;D

Niin ja hyviä kuvia, hyvä peli tuo on vaikka onkin vähän vanhahko.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oi oi kun oli hieno nähdä Sianpää Saabas vauhdissa !!  :thmbup:

 

Wanha Schweinehund oli kauhea ajettava....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onpas komeita kuvia Otolta  :thmbup: Koskas tää Rally Trophy oli IN? Muistan itse kyseisen pelin hämärästi ja on se joskus omalla koneellakin ollut..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Koskas tää Rally Trophy oli IN?

 

Vuodesta 2001 alkaen, eikä loppua näy :D Toimii Vistassakin muuten, paitsi ohjaimien säätö ei käynnisty. Sinne pääseminen ei ole kyllä välttämätöntä, oletuksillakin pärjää ihan hyvin ainakin Logitechin Formula Forcella.

 

Tuon simun paras puoli ei kyllä kuvista välity. Nimittäin se, että itseäkin hirvittää, millaista vauhtia sitä painelee surkeita teitä pitkin. Kun alla on mutainen polku tai röykkyinen metsäautotie, mittari  näyttää 140 km/h ja joku pyöristä koskettaa tien pintaa ehkä parinkymmenen metrin välein ja koko ajan tietää, että kosla saattaa lähteä pomppimaan hallitsettomasti milloin hyvänsä. Sellaista fiilistä en ole missään muussa ajopelissä kokenut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vuodesta 2001 alkaen, eikä loppua näy :D Toimii Vistassakin muuten, paitsi ohjaimien säätö ei käynnisty. Sinne pääseminen ei ole kyllä välttämätöntä, oletuksillakin pärjää ihan hyvin ainakin Logitechin Formula Forcella.

 

Oolrait, pitää tutkiskella jos löytyisi jostain kaupan korista :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kysyisin sellaista niiltä jotka käyttävät BZFManageria tavaran asennukseen Rally Trophyyn, että miten olisi mahdollista muuttaa sitä defaultti purkukansiota? Tein Rally Trophyyn sillälailla, että teen erilliset "WRC" ja "Modit"-Rally Trophy kansiot, joista toisessa käytän siis WRC-modia, ja toiseen asennan kaikki modit ja se alkuperäinen pysyy alkuperäisenä. Mitenköhän voisin peukaloida Windowsin rekisteriä sillälailla, että Rally Trophy.exe olisikin Rally Trophy - Modit-kansiossa eikä Rally Trophy-kansiossa, jotta BZFManager purkaisi vaikkapa lisäosa-autot Modi-Rally Trophyyn eikä sinne alkuperäiseen? Oliko tarpeeksi epäselkoa?  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kappas Rally Trophya

 

On tullut tosiaan hangattua erinäisiä tunteja joskin vasta toinen ratti menossa joten ilmeisen amatööriluokassa ollaan vielä....  ::)

Peli on ajonmallinnukseltaan loistava kuten sanottua ja takavetoiset autot on just niin hankalia ajaa kovaa kun ne oikeestikin on. Tai hankalia ja hankalia.... mutta melko tarkkaan joutuu tietämään mitä tekee.

 

Latasin jonkun tekemän WRC Imprezan tuonne, ja vaikka auto tuntui lähes oikealta ja ajoissa hakkaa lähes minkä hyvänsä mennen tullen niin siihen kyllästyi aika äkkiä.  Lähes mutkan kuin mutkan voi vedättää kaasulla läpi ja auton poikittain saamiseen tarvitaan kunnon potku jarrulla kesken kurvin. Tylsää.

 

Vaan kun otat Abarth 600:n ja lähdet painamaan Suomen rallin asvalttipätkiä.......  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kysyisin sellaista niiltä jotka käyttävät BZFManageria tavaran asennukseen Rally Trophyyn, että miten olisi mahdollista muuttaa sitä defaultti purkukansiota? Tein Rally Trophyyn sillälailla, että teen erilliset "WRC" ja "Modit"-Rally Trophy kansiot, joista toisessa käytän siis WRC-modia, ja toiseen asennan kaikki modit ja se alkuperäinen pysyy alkuperäisenä. Mitenköhän voisin peukaloida Windowsin rekisteriä sillälailla, että Rally Trophy.exe olisikin Rally Trophy - Modit-kansiossa eikä Rally Trophy-kansiossa, jotta BZFManager purkaisi vaikkapa lisäosa-autot Modi-Rally Trophyyn eikä sinne alkuperäiseen? Oliko tarpeeksi epäselkoa?  ;D

Jos nyt ymmärsin oikein mitä haluat tehdä niin siinä bzfmanagerissa on se kenttä mihin export-kansio märitetään (ihan siinä perustilassa). Sitten myös File-->options valikosta löytyy default-hakemistot, joilla ilmeisesti saa pysyvästi muutettua nuo hakemistot.

 

Hannu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Asentelin WRC-modin ja tässä pikku shotti, kun kaveri päästeli menemään Imprezalla kallioita hipoen  ;D

 

[ attachment removed / expired ]

Ei ehkä ihan RBR-tason 4WD-mallinnusta, mutta ihan hyvin kelpaa paremman puutteessa. Kun tekee vielä Rally Trophylle ja Rally Trophy WRC-modille eri kansiot, niin voi molempia ajella ilman sen suurempia kommervenkkejä, kunhan tekee molemmista pikakuvakkeet  :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rupes suorastaan himottamaan asentaa taas RT....kunnes muistin että tuon meikäläisen ratin (MS Sidewinder Wheel) kanssa oli se kaasu/jarru onkelma, joka ei ainakaan viimeksi ratkennut mulla, vaikka ohjeitakin oli  :-\

Siihen pitää luoda omat asetukset RT:tä varten, ja jonkun namiskan asento ratin asetukseksissa ratkaisee koko homman. Katson iltapäivällä tarkemmin, miten ne minulla on säädettynä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joskus nuorempana olen iskenyt kynnet tähän kiinni. Loistava simu täytyy myöntää.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mortonki

"Vuodesta 2001 alkaen, eikä loppua näy  Toimii Vistassakin muuten, paitsi ohjaimien säätö ei käynnisty. Sinne pääseminen ei ole kyllä välttämätöntä, oletuksillakin pärjää ihan hyvin ainakin Logitechin Formula Forcella".

 

Ei muuten mulla toimi vistassa :thmbdn:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oletkos näytönohjaimen ajurit päivittänyt? Vista-versiot olivat alkuun aika huonoja, mutta nykyiset toimivat jo hyvin. Jos ei auta, niin miten ei toimi? Eikö käynnisty edes alkuvalikko?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään