Orvo Välilä

Airbus 340-600 törmännyt meluvalliin Toulousessa

48 viestiä aiheessa

Sen verran kuitenkin "takapakkia", että alkuperäisenä lähteenä näyttää olevan STT.

 

Niin on, huomasin itsekkin kun sama tarina oli myös aamun Keskisuomalaisessa ja siinä lähteenä myös STT.  :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kone oli poistumassa moottorien testausalueelta onnettomuuden tapahtuessa. Kone oli määrä luovuttaa 21.11. Ethiadin mukaan kone on w/o. Kone oli Airbusin vakuutusten piirissä.

 

flightglobal

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No kappas. Kiitos tiedosta. Pomppelehtivat nuo runkonumerot näemmä tuolleen enemmän ja vähemmän epäloogisin harppauksin.

 

 

Taitavat nuo runkonumerot mennä koko tuotannon eikä tyypin mukaan

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitavat nuo runkonumerot mennä koko tuotannon eikä tyypin mukaan

 

320-sarjalla on kuitenkin omat numeronsa. Silläpä hämäännyinkin luulemaan väärin.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

320-sarjalla on kuitenkin omat numeronsa. Silläpä hämäännyinkin luulemaan väärin.

 

-A-

 

Eli olisivatko laajarunkokoneet (A330, A340 & A380) ja kapeat ovat eri sarjassa ....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Asian kummastelun jälkeen (ja sitä ennenkin) Bussilla on seuraavat runkonumerosarjat:

 

-A300/A310

-A318/A319/A320/A321

-A330/A340

-A380

 

A350:stä mahtanee sitten aikanaan tulla omansa. Muutenhan tuo Bussin systeemi on ihan looginen. Työmaalla puuhastellaan hyvin pitkälti noiden runkonumeroiden kanssa eritellen dataa koneyksilöittäin.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Seinään menneen A340n moottoreista eikä jarruista ole löytynyt teknistä vikaa. Moottorit kävivät korkeilla tehoilla n. kolmen minuutin ajan ennenkuin se lähti liikkeelle. 13 sekuntia myöhemmin kone osui seinään.

 

flightglobal

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Asian kummastelun jälkeen (ja sitä ennenkin) Bussilla on seuraavat runkonumerosarjat:

 

-A300/A310

-A318/A319/A320/A321

-A330/A340

-A380

 

A350:stä mahtanee sitten aikanaan tulla omansa. Muutenhan tuo Bussin systeemi on ihan looginen. Työmaalla puuhastellaan hyvin pitkälti noiden runkonumeroiden kanssa eritellen dataa koneyksilöittäin.

 

-A-

A350 vaikuttaa kuuluvan sarjaan A330/A340/A350 kun Airbussin sivuja kattelee...

http://www.airbus.com/en/corporate/orders_and_deliveries/

 

Mutta tiedä sitten miten homma menee käytännössä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Seinään menneen A340n moottoreista eikä jarruista ole löytynyt teknistä vikaa. Moottorit kävivät korkeilla tehoilla n. kolmen minuutin ajan ennenkuin se lähti liikkeelle. 13 sekuntia myöhemmin kone osui seinään.

 

 

Tulipahan tuosta mieleen, millaiseen nopeuteen A340 ehti kiihtyä tuossa 13 sekunnissa ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joopa nuo Airbus Industries ongelmat senkun jatkuvat. tuossa toisaalla oli kovia heittoja kun Boeing Dreamliner on puoli vuotta tai jopa vuoden myöhässä kun taas kukaan ei muista että A380 on 2VUOTTA MYÖHÄSSÄ ja A350 ties miten paljon kun kone palasi takaisn piirustuspöydälle!!!!!!  Ja tämä koekäyttöonnettomuus osoittaa että taitaa olla nyt aika tavalla herneet sekaisin nintendotehtailla!!!

 

Joo kuten kirjoituksesta näkyy olen Boeing fani, enkä häpeä sitä.  Tosiasia on että kun esim. jumbo 747 lensi ensi lentonsa 1969 sellaista ei ollut olemassakaan kuin Airbus konetta!!!  Ja kun nintendofanit aina osoittelavt sormella kuinka monta esim Puttea on tippunut he eivät muista että ueseampi tuhat Puttea oli jo työssä ilmassa kun nintendokoneet olivat vasta insinöörien pöydillä!!!!

Jukka

Kiitoksia, päivän naurut irtosivat tästä. ;D

 

!!!!!!!!!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä Airbusilla nyt sattuu ja tapahtuu. Henk. koht. en haluaisi kyllä olla mukana lennolla, jonka aikana paineet katoavat. No tuskin kukaan muukaan..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä vielä lisää kuvia. Ihme, että kukaan ei kuollut kun katsoo noita muurin toiselta puolelta otettuja kuvia.

 

Ohjaamo itsessään on säilynyt yllättävän ehjänä. Ainakin kun pikaisesti noita kuvia katsoo... Missä sitten ne muut koneessa olleet ovat olleet sijoittuneena?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään