Mikko Maliniemi

Vanha rauta liekeissä (lisätty pari kuvatusta)

24 viestiä aiheessa

HEHE

Loistava. En nyt sitten malta olla sanomatta että ei se pelkkä tekniikka.... kyllä siihen silmää tarvitaan.  ::)

Sepä se. Itse harmittelen useinkin, kun vasta jälkikäteen saa niitä oivalluksia.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sepä se. Itse harmittelen useinkin, kun vasta jälkikäteen saa niitä oivalluksia.  ;)

Sepä se. Tuossa MiGin tapauksessa lähdin itseasiassa hakemaan tätä tämän innoittamana:

[ attachment removed / expired ]

Mutta myöhässä olin. Ilmiö alkoi yhtäkkiä häviämään uskomattoman nopeasti ja siinä vaiheessa, kun pääsin autolta 50 metrin matkan kuvaushollille, ilmiöstä oli enää tuulahdus jäljellä. 20 sekuntia aiemmin tuo oli vielä paljon voimakkaampi. No, aina ei voi voittaa. :) Mutta huomatkaapa ilman "kiteisyys"... Sitten tuon "afterburnerin" hoksasin vasta siinä vaiheessa, kun olin kävellyt melkein takaisin autolle ja piti palata takaisin. Joskus sitä joutuu oikein urheilemaan. Joutui kävelemään ainakin sen 200 metriä ;D

Pistetään vielä bonuksena pari rehellistä lentsikkakuvaakin...

Tätä lähdin alunperin varsinaisesti metsästämään...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täh? Onko nuo lumikuvat Suomesta? :o No ei vainkaan, uskottava se on, että talvi se taitaa siellä pohjoisessa olla. Lentokoneetkin näyttävät - jos mahdollista - entistäkin tyylikkäimmiltä noin puhtaan lumen seassa. Itse asiassa kohde pääsee jopa paremmin oikeuksiinsa, kun tausta tukee värillään kohdetta.

Niin, ja nappioivallus tuo jälkipoltto...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ohhoh. :o Pitkään aikaan Mikolta näin "tavalliset" kuvat, ei mitään akropatjaa tai propsuja. :thmbup:

Tuo Finncomm on hieno, tuota 125tosta alkaa tulla jo korvista ulos.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tuota 125tosta alkaa tulla jo korvista ulos.

Miten niin korvista ulos  :o, tuohan on myös erittäin kaunis kone vaikka Brittiläinen onkin, ja Mikolta hienoja kuvia, kiitos  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tuota 125tosta alkaa tulla jo korvista ulos.

Kaikki on niin suhteellista. Meikäläiselle taitaa olla ehkä 6. tai 7. yksilö, mitä on sattunut linssin eteen vuosien saatossa ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikki on niin suhteellista. Meikäläiselle taitaa olla ehkä 6. tai 7. yksilö, mitä on sattunut linssin eteen vuosien saatossa ::)

Totta, totta, vähemmän nuita aitoja BAe 125- sarjalaisia taitaa EFHK busineksellakin käydä, kuin näiden " Kopiokoneita " Raytheon Hawker 8xx sarjalaisia  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nuo Mikon talviset kuvat on kyllä hienoja!  :thmbup:

Totta, mutta saataisiin nyt tuo kunnon talvi tännekin, niin voisi alkaa taas ehkä kuvailemaan  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Totta, mutta saataisiin nyt tuo kunnon talvi tännekin, niin voisi alkaa taas ehkä kuvailemaan  :P

Sanos muuta. Ei oikeen meinaa tuo talvi tehä tuloaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan se ihan kaunis kone, tuota sukua tarkoitinkin.

Itse olen nähnyt IRL ehkä...pari kolme kertaa, mutta Nikolla on aina kuvia tuosta. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On siellä keliä tosiaan! Tampereella on ollut tänäänkin koko päivän sellainen synkän harmaa hernerokkasumu, ja asteen pari plussan puolella. Ei tarvinut lähteä kentälle palelemaan..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On siellä keliä tosiaan!

HEHE, tais olla sääherralta vahinkolaukaus tuo eilinen. :P  Ainoa aurinkoinen päivä viikkoihin. Illaksi meni jo sitten pilveen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HEHE, tais olla sääherralta vahinkolaukaus tuo eilinen. :P  Ainoa aurinkoinen päivä viikkoihin. Illaksi meni jo sitten pilveen...

Kaveri totes tänään että kun F2.8 ja ISO1600 ei enää riitä, kannattaa tehdä jotain muuta kuin valokuvaamista ulkona ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaha jaha Mikko pisti sitten tosimiehen setin tänne!  :thmbup: Upeassa valossa nuo otettu! Täällä Ruuhkasuomessa saa vaan unelmoida tollasista lumiolosuhteista ja valoista sun muista. Harmaata vaakatasolumiräntävettä piisaa mielin määrin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Harmaata vaakatasolumiräntävettä piisaa mielin määrin.

Mutta sehän on tosispotterin kuvauskeli  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta sehän on tosispotterin kuvauskeli  ;)

Aivan joo, tosimiehet kuvaa supersuttusössökelissä.  :D  "Räntää tulee vaakatasossa, tuultakin pukkaa 25m sekunnissa päin naamaa, mutta EFHK:n uskollinen spotteri senkun päivystää TO TO LEFTIN finaalissa odottaen sitä hetkeä kun Finnairin OH-LGA suhtaa ohi, ääni kuuluu, mutta konetta ei näy, ja spotteri kiroaa... "prrrkele..olisinpa minä sielä keski-SUomessa, sielä ois hemmetti lunta ja aurinkoa, täällä aina sama juttu, koneen kuulee, mutta ei nää kele näitä kelejä....miksen minä ikinä opi tätä, että älä lähde tähän keliin ottamaan kuvia"...  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aivan joo, tosimiehet kuvaa supersuttusössökelissä.  :D  "Räntää tulee vaakatasossa, tuultakin pukkaa 25m sekunnissa päin naamaa, mutta EFHK:n uskollinen spotteri senkun päivystää TO TO LEFTIN finaalissa odottaen sitä hetkeä kun Finnairin OH-LGA suhtaa ohi, ääni kuuluu, mutta konetta ei näy, ja spotteri kiroaa... "prrrkele..olisinpa minä sielä keski-SUomessa, sielä ois hemmetti lunta ja aurinkoa, täällä aina sama juttu, koneen kuulee, mutta ei nää kele näitä kelejä....miksen minä ikinä opi tätä, että älä lähde tähän keliin ottamaan kuvia"...  ;D

Ja sitten editoi kuvat nopeasti läppärillä autossa tänne foorumille, ennen kuin kukaan muu ehtii  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ahhh... MiGGi. Minulta löytyi tällainen kuvatus, tosin ilman jälkipolttoa. Onko tämä nyt taidekuva :P?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla