Guest Jamppa

Mika viivyttaa Finnairin Ljubljanan paluuta

24 viestiä aiheessa

1930 lahtoaika siirretty 2020. Ensimmainen tieto uudesta ajasta tai ylipaansa mistaan viivastymisesta tuli 10 minuuttia alkuperaisen lahtoajan jalkeen. 40 minuuttia alkuperaisen boardingajan jalkeen.

Eli tiedotus on perseesta. Loppuu lyhyeen Finnairin Emppulennot Ljubljanaan jos tuolla tavalla jatkavat maksavien asiakkaiden halveksimista.

Onko tietoa, onko Emppu mennyt sarki vai mika maksaa :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

1930 lahtoaika siirretty 2020. Ensimmainen tieto uudesta ajasta tai ylipaansa mistaan viivastymisesta tuli 10 minuuttia alkuperaisen lahtoajan jalkeen. 40 minuuttia alkuperaisen boardingajan jalkeen.

Eli tiedotus on perseesta. Loppuu lyhyeen Finnairin Emppulennot Ljubljanaan jos tuolla tavalla jatkavat maksavien asiakkaiden halveksimista.

Onko tietoa, onko Emppu mennyt sarki vai mika maksaa :(

 

No EFHK:lla kohtalaisen huono keli, joten varmaan siinä ainakin osasyy.

 

EFHK 181820Z VRB02KT 4500 R04R/P1500N R15/P1500N R22L/0900N R04L/0900V1400D MIFG FEW001 OVC020 02/02 Q1017 04290183 54290184 15290176 NOSIG

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No EFHK:lla kohtalaisen huono keli, joten varmaan siinä ainakin osasyy.

 

 

Siis onko nyt joku huono keli vai?  :o

 

Ensimmainen tieto uudesta ajasta tai ylipaansa mistaan viivastymisesta tuli 10 minuuttia alkuperaisen lahtoajan jalkeen. 40 minuuttia alkuperaisen boardingajan jalkeen.

Eli tiedotus on perseesta.

 

Jäi epäselväksi että missä ei tiedotettu, Helsingin päässä vaiko Ljubljanassa?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moikka,

 

Tuskinpa se mitään tietoista asiakkaan halventamista on. Tottakai on ikävää, jos kone on myöhässä. Ja varsinkin kun se sattuu omalle kohdalle.

 

-Jukka :)

 

Ilkalle, taisi olla toisessa päässä tuo tiedotusongelma, jos oikein ymmärsin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilkalle, taisi olla toisessa päässä tuo tiedotusongelma, jos oikein ymmärsin.

 

Ai no sitten, eikös siellä päin maailmaa ole ollut tiedotusongelma jostain 40-luvulta lähtien.  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin...

 

Eikä varmaan aivan heti parane se homma siellä.  Tuskin ihan Finskin ylimielisyyden piikkiin menee, jos tuolla tiedotus tökkii?

 

-Jukka ;)

 

Huomaa otsake:  Mika------ Hakkinenko?  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuosta Riston huonosta kelistä... siis onko ihan oikeasti Helsinki-Vantaalla jotenkin huono keli? En noista ritirimpsuista ymmärrä mitään mutta tässä 4 km kentältä etelään ainakin näkee Pukinmäkeen saakka joten ainakin täällä näkyvyyttä riittää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuosta Riston huonosta kelistä... siis onko ihan oikeasti Helsinki-Vantaalla jotenkin huono keli? En noista ritirimpsuista ymmärrä mitään mutta tässä 4 km kentältä etelään ainakin näkee Pukinmäkeen saakka joten ainakin täällä näkyvyyttä riittää.

 

Ilkka hei...

 

Sun kandee myydä sääpalveluita Finavialle.....

 

-Jukka ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuosta Riston huonosta kelistä... siis onko ihan oikeasti Helsinki-Vantaalla jotenkin huono keli? En noista ritirimpsuista ymmärrä mitään mutta tässä 4 km kentältä etelään ainakin näkee Pukinmäkeen saakka joten ainakin täällä näkyvyyttä riittää.

Ilkka hei...

 

Sun kandee myydä sääpalveluita Finavialle.....

 

-Jukka ;)

 

Heh heh  :) Nyt näyttää keli paranevan. Sumu nousee ylös ja lopulta katoaa ku ***** Saharaan  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Puhutteko te pojat nyt sitten kelistä vaiko säästä? ;D Ku mä en ymmärrä.

 

t. nim. kuuntelin Esko Riihelän liikenneradiota YLE:n virityskuvan taustana 1980-luvulla lapsuudessa. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heh heh  :) Nyt näyttää keli paranevan. Sumu nousee ylös ja lopulta katoaa ku ***** Saharaan  :thmbup:

Eikä tuo ym. keli kyllä aiheuta mitään ongelmia vielä operointiin...sitten kun CATII ILSi ei enää riitä niin alkaa olla ongelmia...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikä tuo ym. keli kyllä aiheuta mitään ongelmia vielä operointiin...sitten kun CATII ILSi ei enää riitä niin alkaa olla ongelmia...

 

Minkäs takia sitten koko päivän koneet myöhästelivät EFHK:lle? Finskin illan Kittilän vuoro 50min, ja moni muu?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minkäs takia sitten koko päivän koneet myöhästelivät EFHK:lle? Finskin illan Kittilän vuoro 50min, ja moni muu?

Siihen voi olla moniakin syitä, mutta tuo keli itsessään ei pitäisi aiheuttaa mitään suurempaa härdelliä kun ihan normisti CATI:llä pääsee alas. EDIT: taitaapa vaikutusta olla operaatiomääriin vasta jos tulee LVP voimaan eli <400m RVR.

 

Joku enemmän perehtyny saa toki korjata...

 

Ja olihan siellä aiemmin päivällä tietty hieman pahempi tymä, mutta tuo tässä threadissa kuvattu keli ei ole mitenkään kummoinen juttu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja olihan siellä aiemmin päivällä tietty hieman pahempi tymä, mutta tuo tässä threadissa kuvattu keli ei ole mitenkään kummoinen juttu.

 

Juu, otin ton TAF:n hetki ennen kirjoitusta. 19:30 aikaan keli oli vielä kohtalaisen huono. Jos en väärin muista niin näkyvyys tais olla 450 tms. Enkä suinkaan tiedä oliko myöhästymisen syy paremman kelin venaaminen ettei tartte HOLD:n tulla pyörimään, se oli yksi ehdotus ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo se tiedotus koski sitä Ljubljanan päätä. Siellä ei ollut mitään tietoa kuin tuo uusi aika, joka ilmestyi putkelle 10 minuuttia sen jälkeen, kun koneen piti olla jo lähtenyt :o

 

Kone tuli reilun tunnin myöhässä Ljubljanaan, kun se oli saatu myöhässä huollosta EFHK:lla. Eli huolto oli ryssinyt (!!!)

 

Käänsivät koneen n. 15 minuutissa Ljubljanassa, mikä sinänsä oli ihan OK suoritus.

 

Viime tiistaina kun kone lensi sinne Ljubljanaan, oli silloinkin ongelmia. Vähän ennen laskeutumista kapteeni kuulutteli, että koneessa on vika, joka ei vaikuta lentämiseen, mutta saattaa vaikuttaa siihen, että mille kentälle laskeudumme. Päätti kuitenkin laskeutua Ljubljanaan.

 

Olisiko eilen palattaessa EFHK:lla ollut vika etuovessa, kun eivät sitä aukaisseet, vaikka kone oli tiukasti parkissa putkella. 10 minuuttia odoteltiin ja sitten mentiin peräovesta ja bussilla.

 

Embraer on tyypillistä eye candya, ihan kivan näköinen pirtsakka paketti, tiukka runko ja kiva perä, mutta kuoren alla pelkkää paskaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itselläni on takana jo 9 (6 krt E170 ja 3 krt E190) kertaa Empun kyydissä (noin runsaan vuoden aikana) eikä kertaakaan ole ollut ongelmia. Joillekin noi sitten kasaantuu. :-[ Onko se sitten enemmän noitten E170:n ongelmia kuin E190:n? Vaikea sanoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisiko eilen palattaessa EFHK:lla ollut vika etuovessa, kun eivät sitä aukaisseet, vaikka kone oli tiukasti parkissa putkella. 10 minuuttia odoteltiin ja sitten mentiin peräovesta ja bussilla.

 

Hienoa arvailua, mutta Ei. Koska todennäköisesti tulitte schengen-puolen putkipaikalle, ja koska Sloveniassa ei ole vielä sovelleta schengen-sopimusta (alkaako se vuodenvaihteessa, vai?), niin matkustajat otetaan aina portaita pitkin takaovesta alas ja bussilla non-schengen-alueelle.

 

 

Kone tuli reilun tunnin myöhässä Ljubljanaan, kun se oli saatu myöhässä huollosta EFHK:lla. Eli huolto oli ryssinyt (!!!)

 

Eli parempi olisi siis ollut tuon huollon "ryssimisen" sijaan, että konetta ei olisi huollettu tai tehty vain osa mahdollisen huolto-ohjelman asioista? Tosin minulla ei ole tietysti tietoakaan, että mitä koneelle on mahdollisesti huollossa tehty, mutta ehkäpä tulisi ymmärtää ettei tuollainen tunnin viivästys maailmaa kaada vaikka se nyt omalla kohdalle osuikin... Ja ei koneella kuitenkaan lennetä ennenkuin se on lentokelpoinen, jos mahdollinen vika on ollut siihen vaikuttava, tai sitten vain normaali päivä/viikkotarkastus on jostain syystä venynyt suunniteltua pidemmäksi.

 

Huono tiedotus kentällä mennee täysin Ljubljanan handling-yhtiön piikkiin, sillä aika erikoista ettei mitään tietoa tullut ennen lähtöaikaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...mutta ehkäpä tulisi ymmärtää ettei tuollainen tunnin viivästys maailmaa kaada. ...

 

Tunti voi kuitenkin käytännössä tarkoittaa kaikkea tunnin ja > 24 tunnin välillä, jos kyseessä on vaikkapa vaihtoyhteys. Ja pahimillaan voi henkilökohtaisella tasolla olla lähes maailman kaatava, seurausvaikutuksista johtuen. Tosin ei aina välttämättä.

 

Sinällään, mieluummin ehjällä koneella, jos on valittava myöhästymisen ja koneen kunnon välillä.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tunti voi kuitenkin käytännössä tarkoittaa kaikkea tunnin ja > 24 tunnin välillä, jos kyseessä on vaikkapa vaihtoyhteys.

 

Aivan totta, huonoimmassa tapauksessahan tuosta voi tulla lisäyö hotellissa Vantaalla, en noin pitkälle ajatellutkaan.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

se oli saatu myöhässä huollosta EFHK:lla. Eli huolto oli ryssinyt (!!!)

 

Embraer on tyypillistä eye candya, ihan kivan näköinen pirtsakka paketti, tiukka runko ja kiva perä, mutta kuoren alla pelkkää paskaa.

 

Eipä se huolto ryssi kun kyse on viasta/vioista joita brasilianihmeissä on enemmän kuin tarpeeksi. (Toi toinen lause on muuten aika hyvin muotoiltu  ;D .)

 

Kai se on siltikin mukavampi matkata korjatulla koneella kuin puoliksi korjatulla. Ainaskin suurimman osan matkustajista mielestä , kai ?

 

Kone ilmestyi lähtöpaikalleen reilu tunti lähtöajan jälkeen oltuaan korjattavana , ei niinkään kai huollettavana.

 

- niin , kai -

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sää oli sumuinen ja keli oli märkä. ;)

 

Sää on kehno ja ........

 

 

....on kostea.

 

Anteeksi, syntymähumala ilmestyy, pitkästä aikaa ;)...

 

-Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään