Touko Maksimainen

CGI 787 Dreamliner (oli: Kiitotiekuvia ilman lentokonetta?)

7 viestiä aiheessa

Morjens kaikille.

Mulla on työn alla tuollainen Dreamliner-3D-mallinnusprojekti ja suunnitelmissa olis koettaa kompositoida valmis malli valokuvaan. Mulla on malli lähes valmis ja nyt kyselisinkin olisiko kellään kuvaa kiitotiestä auringonlaskun tai -nousun aikaan, siis ilman lentokonetta.

Kuvan valaistuksen pitäisi mennä suurinpiirtein yhteen allaolevan High Dynamic Range -kuvan kanssa, jota käytän environmental-mappina:

[ attachment removed / expired ]

Sommittelun pitäisi mennä jotenkin näin:

Valaistuksessa ja sommittelussa on jonkin verran väljyyttä, ei tarvi yksi yhteen olla. Vastavalokuvat ei kuitenkaan kelpaa.

Kuva sitten mielellään mahdollisimman isolla resoluutiolla ja EXIF-tietojen kera. Vähintään tarvitaan kuvanottoaika ja -paikka koska näitä käytetään löytämään auringon asema taivaalla kuvanottohetkellä.

Aukon, Focal Lenghtin ja suljinaikojen sun muiden tiedot on plussaa.

Esimerkkikuva sopivasta valotasosta. Miellellään muutama pilvenhattara taivaalla ja punaisempi kuin allaoleva kuva. (kuva by Mikko Heino, lainattu EFHK 17.11. -thriidistä)

width=800 height=626http://www.flightforum.fi/discussion/index.php?action=dlattach;topic=72063.0;id=137681;image[/img]

Ja mitäs muuta.. Siinä kai ne. Eli jos jollain sattuu olemaan sopiva kuva lojumassa niin olisi hienoa jos voisit antaa mulle käyttöön. Päästäisiin sitten yhdessä nauttimaan ensimmäisestä Dreamlineristä EFHK:lla.

Terveisin,

Touko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Okei, kellään ei ollu kuvia kiitotiestä niin tein siitä lentävän version.

Kas tässä:

Ei varsinaisesti ole ilmailuvalokuva mut kaippa se saa täällä olla :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Liikaa refloi ja ihme kyhmyi.

ELI

Ihan hyvä mut tee kuitenki uus

;)

No olipas kerrassaan loistopostaus!  :-[

Tähän voisi sanoa vanhan virren: Tee ite parempi...  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla