Seppo Pietikainen

Lentaisitko Dash-8:lla

31 viestiä aiheessa

Viimeaikaisten DASH-8 -sekoilujen jalkeen olisi hauska tietaa moniko luottaa koneeseen niin paljon, etta uskaltaisi lentaa silla.

Itse kylla uskaltaisin, nyt kun syyt ovat (ilmeisestikin) selvitetty.

(Sorry, valvojat, pistin vahingossa vikaryhmaan, piti menna "ilmailukeskustelu" -ryhmaan, siirtaisitteko?)

EDIT: Lisasin yleison toivomuksesta Q-400 tarkennuksen ja vaihtoehdon "Jos joku muu yhtio kuin SAS"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisit voinnu lisätä tuohon noita vaihtoehtoja sen verran että esim : ''Riippuu yhtiöstä'' tai jotain sinne päin..

Itse kyllä lentäisin kaikilla muilla paitsi SAS:illa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisit voinnu lisätä tuohon noita vaihtoehtoja sen verran että esim : ''Riippuu yhtiöstä'' tai jotain sinne päin..

Itse kyllä lentäisin kaikilla muilla paitsi SAS:illa.

Ok, tarkennan kysymysta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lentäsin, vaikka olisi SAS:n Q400.

Ei meikäläistä ainakaan epäilyttäisi lentää kyseisellä koneella, vaikka olisikin SAS:n kone.

Jos vaihtoehtoja olisi, niin lentäisin jollain muulla, mutta vain siksi, kun nuo Dashit ei mitään maailman näteimpiä koneita ole ja mielummin lentäisin nätillä koneella, vaikka sitä konetta ei siinä matkustaessa ulkoa näekkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse vastasin kanssa, että "Jo toki". En näe siinä ns. vaaraa vaikka sillä lentäisikin, ja vaikka siinä on ne viat tiedostettu...  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietysti lentäisin...ultralentäjänä on oppinut tekemään laskut höyhenenkevyesti..niin eiköhän telineetkin kestäis. Matkustajana en kyllä kyytiin lähtis.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En lentäisi sillä aina on mahdollista sattua jotakin. No toki voi käydä mitä vain millä tahansa lentokoneella, mutta näillä se prosentti on jo aika koholla  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hah

Periaatteessa en, menee fyffet väärään kukkaroon ;D

Itse olen laskenut purtsikan mahalleen LS8, paras lasku muuten, mitä nyt vähän lammaus kärsi ;)

HS

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En lentäisi sillä aina on mahdollista sattua jotakin. No toki voi käydä mitä vain millä tahansa lentokoneella, mutta näillä se prosentti on jo aika koholla  :P

Mutta eikös silloin ole suuremmat mahdollisuudet onnistua, eihän tietääkseni kukaan ole neljää kertaa saannut päävoittoa Lotossakaan. :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkemmin ajateltuna, en lentäisi. Mutta ihan vain siksi, etten lennä yhtään mitään konetta. ::)

*lopettaa saivartelun tähän*

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No jaa, jonkin tiedon mukaan osa noista dasheista tulisi Blue1:lle, joten saapas nähdä......ties vaikka lentäisin itse sellaista joskus  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vastaus on Jo toki, niillä on oltu matkustajana, sekä SAS:n ynnä muitten KO. konetyyppiä lentävien yhtiöiden kyydissä.

Varsin mukava ja hiljainen kone, ainakin "rupellien" takana.

Lisäbonuksena voi vielä itse varmistaa ikkunasta, tuleeko ne laskutelineet alas vai ei!  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Totta kai lentäisin, :thmbup: Oli firma mikä tahansa, vaikka Dash onkin ahdas ja meluisa ja... Sitä paitsi, eihän SASinkaan keisseissä mitään käynyt kellekkään, vähän vaan otti koneen perse baanaan kiinni, :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ei milla mitään pelkoa ole onnettomuuksiinn joutumisesta ole, mutta kuulemma epämukava matkustaa niin en välttämättä, jos on vaihtoehtoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ne jotkaa vastaa "en lentäisi" kannattaa lopettaa lentäminen minkä tahansa tyypin kyydissä. Olen ollut "Crash" Q400 ohjaamossa matkustajan muutaman kerran ja täytyy myöntää että se on multiongelmainen kapine. Kerrankin kävi niin että lähestyminen meni pitkäksi Hesassa noin vuonna 2000 (lennonjohto huomautti) kun ohjaamo oli joulukuusena, no siinä otettiin sitten taas vauhtia jostain Porvoon päältä.

Menisin kyytiin kyllä edelleen, mutta ehkä en potkurin kohdalle, nääs lavan kappaleita tulee kajuuttaan kun teline pettää  :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jo toki!  Vaikka Blue1:lle toivoisinkin suihkareita näiden sijaan.

Vad menar du?

Pulu 1 ei ole koskaan operoinut Crash-tyypillä eikä tule operoimaan. Niin, eihän RJ ihan suihkari ole mutta se on melko luotettava.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään