Kirjoitettu Elokuu 18, 2009 Aamun dokumentointeja hieman. Tätähän sitä varsinaisesti lähdettiin dokumentoimaan... Boonuksena Oneworld -bussi, joka oli minulle kuvaamaton kohde ennen aamua. Ilmavaivatkin kävivät pyörähtämässä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 18, 2009 Elokuun alkupuolelta panoramaa...2000px leveä versio löytyy minun kotisivuilta lähempää tarkastelua haluaville. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 19, 2009 Sattui nätti keli illan pyörähdykselle... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 19, 2009 Elokuun alkupuolelta panoramaa...2000px leveä versio löytyy minun kotisivuilta [img Hieno, saanko kysyä miten tuo on tehty, monestako kuvasta ja millä koostit ne yhdeksi? Pitää yrittää itekki lähitulevaisuudessa. Kai Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 19, 2009 Hieno, saanko kysyä miten tuo on tehty, monestako kuvasta ja millä koostit ne yhdeksi? Pitää yrittää itekki lähitulevaisuudessa. Kyseiseltä kuvaajalta - ja muiltakin - tulee varmasti asiantuntevampia kommentteja kuin tämä omani. Mutta yllätyin itse hiljattain siitä, kuinka hyvin uusi Photari osaa itse kutoa noita kuvia yhteen. Aiemmin tein niitä manuaalisesti Layreiden kanssa kikkailemalla ja Feathereita käsin maskaamalla jne. Mutta tuo CS4 tikkaa panoraamat kasaan ihan eri metodilla, ja mielestäni perin onnistuneesti. Esimerkkiä ei ole tähän nyt heittää, koska tällä tavoin toistaiseksi duunaamani kuvat ovat privaattiluonteisia. Täytyisi vielä perehtyä paremmin aiheeseen. Järkeilin itse siten, että jos vääristymät haluaisi pitää minimissään (ainahan niitä tulee), niin polttovälin ehkä olisi kuvatessa syytä olla mahdollisimman lähellä kino-viittäkymmentä. Muita näkemyksiä? [Edit: hölmö typo, Layereiden siis. Jotenkin en vain osaa käyttää sanaa "Tasot".] PR Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 19, 2009 12 kuvaa, Huginilla läjätty, Hugin on paljon kevyempi ja tehokkaampi ratkaisu kuin CS4. Ja ilmainen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 21, 2009 12 kuvaa, Huginilla läjätty, Hugin on paljon kevyempi ja tehokkaampi ratkaisu kuin CS4. Ja ilmainen. Kenties. Minulle sopivin taas CS4 Suite, koska pääasiallinen työkalu on InDesign. Eikä Illusta ja Acrobat Pro:stakaan haittaa ole. Photari on toisekseen ollut näpeissä aina kolmosversiosta saakka, joten ei oikein osaa vaihtaa siitäkään syystä. PR Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 26, 2009 Pari kuvaa vinniairin E170:sta...näitäkään ei kovin paljoa lopulta Oulussa käy. Kovin tuntuu olevan Airbus/E190 painotteista... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 26, 2009 Tosi hienot kuvat Ollilta! Ootko jotenki editoinu noita embraer kuvia? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 26, 2009 Tosi hienot kuvat Ollilta! Ootko jotenki editoinu noita embraer kuvia? Toki jokaista julkaistua kuvaa on editoitu jonkun verran aina. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 26, 2009 Tosi hienot kuvat Ollilta! Ootko jotenki editoinu noita embraer kuvia? Tottakai niitä on editoitu. Luulen, että saturaatiota on vähän lisätty, vähän kenties punaista väriä lisäilty(? (Nikonilla ainakin olisi joutunut tämän tekemään) ), kontrastia ja kirkkautta on säädelty. Eli perusjuttuja, joita tehdään jokaisen kuvan kohdalla Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 26, 2009 Pari kuvaa vinniairin E170:sta...näitäkään ei kovin paljoa lopulta Oulussa käy. Ja silti siellä on aina vähintään yksi noita ajokoiria häntä koipien välissä, kun meikäläinen siellä piipahtaa [ attachment removed / expired ] Kun tähän nyt tultiin, niin pistetään sitten vielä pari samalta aamulta... [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 27, 2009 12 kuvaa, Huginilla läjätty, Hugin on paljon kevyempi ja tehokkaampi ratkaisu kuin CS4. Ja ilmainen. Jep, on aivan loistava ohjelma tuo Hugin, itse ei tarvitse huolehtia mistään, kunhan ottaa sarjan kuvia, jotka ovat reunoista sopivasti limittäin (esim. about etsimessä näkyvän tarkennusalueen rajan kohdalle asti päällekkäin) vaikka käsivaralta, niin ohjelma suoristaa, poistaa vinjetoinnin, tasoittaa valotukset (aina eroja laajassa panoraamassa, vaikka kaikki kuvat manuaalilla samoin valotetut), suoristaa vääristymät jne ja liittää kuvat automaattisesti täysin huomaamattomasti yhteen. Nerokasta! :thmbup: Kai Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 28, 2009 Vissiinki keskiviikolta [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 29, 2009 Ja sitten vielä astetta psykedeelisempi tapaus. Ei muuten ole lisätty saturatiota YHTÄÄN jälkikäsittelyssä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 29, 2009 Komeita kuvia Ollilla ja Henrillä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 29, 2009 Komeita kuvia Ollilla ja Henrillä. Aivan samaa mieltä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 29, 2009 Tuon retron exiffi näyttää suunnilleen puolta neljää. Kuinka alhaalla aurinko oikein on siellä pohjoisessa? Eipä silti, helvatan tyylikäs kuva. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 29, 2009 Kamerassa vaan ollut aika UTC:ssä, eli 1831 kuvattu.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 29, 2009 Kamerassa vaan ollut aika UTC:ssä, eli 1831 kuvattu.. Jos UTC on 1631, on kello Suomen aikaa tähän aikaan vuodesta 1931. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 29, 2009 Jos UTC on 1631, on kello Suomen aikaa tähän aikaan vuodesta 1931. Mistä sinä tuon 1631 riuhtaisit? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 29, 2009 Mistä sinä tuon 1631 riuhtaisit? Ää, siellä luki neljä, muttakun eessä olikin puoli! Ajatusvirhe... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 30, 2009 Tuon retron exiffi näyttää suunnilleen puolta neljää. Kuinka alhaalla aurinko oikein on siellä pohjoisessa? Eipä silti, helvatan tyylikäs kuva. Tilanne oli jokseenkin sellainen että oli pilvikatto ja horisontissa vain kapea viiru josta valo paistoi, aurinko ollen kokonaan niiden pilvien yläpuolella. Ja kello on tosiaan UTC:ssä kuten on arvailtu. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla