Olli Vainio

Kuvia Oulun lentoasemalta

2 377 viestiä aiheessa

Torstai-illan viimeset saapuvat.

 

Norwegian tuli ensimmäisenä, LN-DYJ.

[ attachment removed / expired ]

 

Rullaa.

[ attachment removed / expired ]

 

Baltic oli etuajassa, YL-BBR.

[ attachment removed / expired ]

 

Baltic terminaalille ja Blue1 finaalissa.

[ attachment removed / expired ]

 

Ja OH-BLH oli koneena, velipoika istui kyydissä.

[ attachment removed / expired ]

 

Pikkusen erikokosia kuvat, koska ei meinannu mahtua alle 200kt.  ::)

Ja rakentava palaute ois kiva!

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Omituisen paljon maa kallistellut tänään Oulunsalossa näköjään :P

 

Jaa minun kuvissa vai? No eipä oo tarvetta yleensä luonnottomaksi suoristaa, jos vinosta kulmasta kuvan ottaakin niin kiitoratakin on usein sen mukainen..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa minun kuvissa vai? No eipä oo tarvetta yleensä luonnottomaksi suoristaa, jos vinosta kulmasta kuvan ottaakin niin kiitoratakin on usein sen mukainen..

 

Ihan yleisesti noissa tämän päivän postauksissa. Koskien siten myös siis sinun kuvia... Ja ei ole luonnotonta vääntää kuvia suoraan vertikaalien mukaan. Se on ainoa oikea tapa suoristaa kuvia. Ja kun katsoo sinunkin kuvissa noita mastoja, himpunpa vinossa näyttävät olevan ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joonaksen viimeiselle kuvalle arvostus täältäkin suunnasta! Yritin samanlaista kuvaa aiemmin, mutta en osannut. Tällaisen olisin halunnut. 8) :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Anteeksi typerä kysymys näin kuvaketjuun vaan mistä työ tiijättä kummasta suunnasta ne koneet tulee? Minä oon lähes 90% aina väärässä päässä  :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Anteeksi typerä kysymys näin kuvaketjuun vaan mistä työ tiijättä kummasta suunnasta ne koneet tulee? Minä oon lähes 90% aina väärässä päässä  :(

Radioskannerilla kuuntelemalla tutkan ja tornin jaksoja.

 

Lähes aina, tuulen salliessa on 12 laskeville ja 30 lähteville. Joskus tosin tuulee niin kovaa, että pitää käyttää jompaa kumpaa sekä lähetvillä, että saapuville. Yleinen syy 12:lta lähtöön on myöskin jos joku kone on tulossa sinne laskuun niin ei tietenkään voi laittaa 30:lta suoraan päin.

 

Radioskanneri ja yleinen tilannehahmotus niin osuu kyllä 90% ajasta oikeaan paikkaan. :)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toinen juttu vielä on että kuuntelee ATIS:ksen skannerillä ja katsoa kumpaan päähän tuulee,+90% lähdöistä ja varsinkin laskeutumisista suoritetaan vastatuuleen ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllähän atiksesta kuuluu suoraan myös se käytössä oleva kiitotie?

 

Millä taas ei välttämättä ole hirveästi tekoa sen kanssa, mitä kiitotietä todellisuudessa käytetään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla