Olli Vainio

Pari kuvaa Ranuan perämetsiltä syyskuulta

15 viestiä aiheessa

Tämmöstä settiä tällä kertaa. Tuli tuonne Ranuan perämetsille Hosiolle eksyttyä syyskuussa.

Lörtsy...

18.9.2007_Hosio_LJ-1_01.jpg

Oli sinne hoookkikin eksyny.

18.9.2007_Hosio_HW-327_01.jpg

Ja pari hooännäää (sideshottiin tarvi muuten vaan about 30mm)

18.9.2007_Hosio_HN-467_19.jpg

18.9.2007_Hosio_HN-467_15.jpg

18.9.2007_Hosio_HN-416_02.jpg

18.9.2007_Hosio_HN-448_03.jpg

18.9.2007_Hosio_HN-427_01.jpg

18.9.2007_Hosio_HN-465_04.jpg

Herhiläisen pistin aka. tailhook toiminnassa...pysäytyskaapeli jää kuvan ulkopuolelle mutta semmoseen ne sihtasi ja kyllähän se pysähty.

18.9.2007_Hosio_HN-467_02.jpg

PS. koko setti nähtävissä mun kotisivuilla ja 1024px kokoisina

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nämä on kyllä parhaat HN kuvat, mitä olen vähään aikaan nähnyt. Ruska ja moottoreiden lämpöväreily tuo noihin kuviin eloa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa-a, en nyt oikein osaa täsmentää mikä näissä kuvissa oli niin loistavaa, mutta minuun ne tekivät ainakin vaikutuksen ja olivat yhdet hienoimmista kuvista mitä olen täällä nähnyt!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oliko sulla mitään kuulosuojaimia kun olit noin lähellä...  ???

Oli kyllä. Eikä ne ihan vähiten vaimentavat mallit....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nämä on kyllä parhaat HN kuvat, mitä olen vähään aikaan nähnyt. Ruska ja moottoreiden lämpöväreily tuo noihin kuviin eloa.

Juurikin näin. Kuva numero seiska ainakin ittelle nappaa melkolailla täysillä. Nimittäin ihan turha odotella moisia taustoja täkäläisille Huurnääteille....

http://www.ollivainio.com/random/foorumikuvat/18.9.2007_Hosio_HN-427_01.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sinne siis pääsi kuvaamaan huippupaikalta, tuo on kyllä sarjaa "Kerran Elämässä Tilaisuus" ottaa SE hyvä kuva. Hienot kuvat, kaikki matsaa, valo, ruska, väreilyt. Mukavaa, että laitoit noita näytille, on parhaita kuvia pitkään aikaan täällä. :thmbup:  Nuo todella harvinaiset huipputilaisuudet vaan täytyy hyödyntää, jos meinaa saada kunnon materiaalia. Kun tuollaisia kuvia katselee tulee vaan niin tyhjä olo, kun kaikki mitä itse saa kovalla vaivalla revittyä aiheesta irti putoaa aina monta pykälää alemmas sinne vähäpätöisten merkityksettömien kuvien kuoppaan. Hyviin kuviin tarvitaan hyvän kuvaajan lisäksi SE hyvä tilaisuus, jos sitä ei pysty hyödyntämään, niin syntyy vaan keskikertaisuutta, pelkkää massaa.

Kai

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saapi sitä näemmä Hornetistakin äärimmäisen hienoja valokuvia jopa maasta :) Taustat ovat kohdillaan ja muutenkin on muutamissa aika asiallinen meiniki!

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aivan erinomaista :thmbup: :thmbup:

Nää maantieharjoituksista otetut kuvat on aina nannaa

Kerro vähän itse kuvaussessiosta ennen kuin itse suuntaan perämetsiin tollasten kuvien perään  ;D

Ootko duunissa intissä vai pääsitkö tuosta vain noin lähelle ottamaan kuvia?

Onko tuossa nousu/lasketumissuunta muuttunut vai oletko köpötellyt "kiitoradan" poikki?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieman järjestelyjä vaati tuolla kuvaaminen. Koko alue oli suljettu usean kilometrin matkalta.

Nuo toiseen suuntaan menevät koneet rullasi takasin päin. Oli suurimman osan päivää niin kova tuuli ettei voinut nousta myötätuuleen. Vain yksi Hornetti lähti toiseen suuntaan ja voi jumalauta sitä ääntä kun meni poltot päällä vielä maassa tuosta kohtaa mistä tuo sideshotti on otettu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla