Guest simpilot

Joken huolto?

12 viestiä aiheessa

Olen avaamassa joken "laatikkoa". Näyttäisi olevan 6 ristipää ruuvia tarjolla, mutta ilmeisesti niitä kaikkia ei pidä irroittaa. Neljä ruuvia on jo kokonaan irti. Ainakin yhden vastakappale on irronnut, ja liikkuu vapaana sisällä. Tästä tuli epäily, että jokin komponentti irtoaa jo ennen kannen avaamista, jos kaikki ruuvit irroitetaan. Siis, monellako ruuvilla kansi on kiinni? Olisivatko nuo ruuvit pidemmän sivun kulmissa? Varsinaisena huoltotoimenpiteenä olisi tarkoitus saada putki liikkumaan juohevasti. Nyt sen liike on hieman nihkeä. Mitä liukastetta suositellaan?  :)

t.  Rauno

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä laitoin ainakin rätillä jotain silikonia (tai mitä ikinä olikaan) ihan ulkopuolelta siihen putkeen ja sitten liikuttelin sitä. Kyllä se ainakin väliaikaisesti auttoi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täytyypä kokeilla konstia. Ehkäpä joku on onnistunut avauksessa, ja saanut sen jälkeen vielä pelin toimimaankin.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä tässä oli tarkoitus peukaloida laitetta aivan itse. Jos vain sattuisi olemaan joku samaa yrittänyt kuulolla, niin voisi kenties saada tietää, miten homma hoitui, ja näin välttää kenties tekemästä kallista virhettä.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minäkin katsoin ensin tuota otsikkoa, että mitä ihmeen Joken huoltoa Rauno oikein etsii.  ;D

Aloin tässä miettiä, onko tuolla yoke-sanalla mitään kunnollista suomalaista vastinetta.

Sanakirja tarjoaa tuolle sellaisia käännöksiä kuin ies, korento, sinkilä, kaarroke ja irlantilaisena versiona myös kapine, vekotin.

Miksei se voisi olla vaikka vekotin, mutta siitäkin sanasta voisi tulla vähän muunlaisia väärinkäsityksiä:  "Vekottimessani on jotain vikaa".  :laugh:

Kaarroke? No, ehkä joudumme tyytymään sanaan yoke...

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin. Hauskaakin pitää olla. En tosin siinä mielessä asiaa esittänyt. Mikko J Virtanen vastauksellaan sentään osoittaa, että otsikko oli mahdollista ymmärtää myös tarkoitetulla tavalla. "Jokella" tarkoitan lentokoneen ohjainta, jollaista jotkut meistä käyttävät simulaattorissa "ilotikun" asemesta tai ohella. Koitan jatkossa tulla paremmin ymmärretyksi.  :)

t. Rauno

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin. Hauskaakin pitää olla. En tosin siinä mielessä asiaa esittänyt. Mikko J Virtanen vastauksellaan sentään osoittaa, että otsikko oli mahdollista ymmärtää myös tarkoitetulla tavalla. "Jokella" tarkoitan lentokoneen ohjainta, jollaista jotkut meistä käyttävät simulaattorissa "ilotikun" asemesta tai ohella. Koitan jatkossa tulla paremmin ymmärretyksi.  :)

t. Rauno

Sori vain pilailu tällä aiheella. Kyllä tuon varmaan jokainen ymmärsi oikein, minä mukaanlukien kun luin kysymyksesi.  :)

Itselläkin on CH:n joke, mutta en ole koskaan yrittänytkään huoltaa sitä, joten en pysty valitettavasti antamaan neuvoja.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei mulla ole tainnut olla tuo uuden mallin yöke auki. Polkimet kyllä, ja vanha yoke. CH:n vehkeet ovat kasattavissa, mutta pientä taiteilua saattaa vaatia, että saa kaikki tapit ja akselin päät sopimaan koloihinsa yhtä aikaa. Putken voitelua varten avaaminen ei tosiaan ole tarpeen. Älä sitten vaan mitään mineraaliöljypohjaista laita, materiaalit eivät kestä. Silikoni on hyvä tuommoiseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuri tuohon kokoamiseen liittyvää ongelmaa oinastelin. Ei tuota mineraaliöljyn vaikutusta muoviin olisi kyllä hetikään ajoissa  hoksannut. Kiitokset.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään