Matti Averio

Kuvakirjat

26 viestiä aiheessa

Monella valokuvaliikkeellä on erilaisia kuvakirjoja. Onko niistä yhtään mihinkään? Ajattelin joululahjaksi kasata kuvista pikkuihmiselle kivan lentokonekuvakirjan. Fotoliigan "editori" on kokeilluista ainakin ominaisuuksien puolesta paras. Miten kuvien laatu kärsii, kun ne toimitetaan sähköisenä(pakattuna?) paikalle? Tai miten suureen resoluutioon painokone pystyy?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yleensä sellaiset 300dpi riittää. Firmat jotka noita kuvakirjoja tekee käyttävät digipainoa koska painokoneella ei aleta tekemään yksittäisiä kirjoja. ;)

Itse olen tilasin reilu vuosi sitten Sharedink:stä ja pirun tyytyväinen laatuun vaikka hinta oli kova. http://skv.kapsi.fi/blog/?p=64 Olen kuullut kehuttavan http://www.fotobuch.de/ ja colorkolmion kirjoja, itsellä ei ole niistä kokemuksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen tilasin reilu vuosi sitten Sharedink:stä ja pirun tyytyväinen laatuun vaikka hinta oli kova. http://skv.kapsi.fi/blog/?p=64 Olen kuullut kehuttavan http://www.fotobuch.de/ ja colorkolmion kirjoja, itsellä ei ole niistä kokemuksia.

Paljonkos kirjan kuljetus tänne Suomeen maksoi? Jos ei kenelläkään ole mitään hyvää sanottavaa näistä suomalaisista( :laugh: ), niin voisin kokeilla tuota, kun noin kehut!

E: Löyty tuolta sun sivuilta, kun seurasin sitä tilauslinkkiä. Eli 20$

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse teetin kokeeksi A4-kokoisen kirjan Ifillä. Ei valittamista, mutta eipä ole vertailukohtaakaan. Maksoi jokusen kympin ja tuli n. viikossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samin kirjan nähneenä voin olla samaa mieltä laadusta. Itse en oikein pidä Ifin kirjoissa (kolmen kirjan kokemuksella) käytetystä paperista, omaan makuuni se on liian "mattapintaista" valokuvakirjaan. Olen katsellut usean eri valmistajan kirjatilaussysteemejä, ja lähes poikkeuksetta editorit ovat sieltä ja syvältä...

Juha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos kellään tietoa palvelusta johon voisi itse taitaa kirjan ja lähettää PDF:nä tmv. niille?

Ainakin tuo sharedink on ennen "syönyt" itse taitettuja sivuja.

Edit: näköjään toimii vieläkin

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin tuo sharedink on ennen "syönyt" itse taitettuja sivuja.

Edit: näköjään toimii vieläkin

Jeps...nykyisllä dollarin kursseilla vois olla kivakin.

Ja InDesign kuulostaa NIIN paljon hauskemmalta vaihtoehdolta kyllä kuvakirjan taittoon kuin nuo putiikkien omat softat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yleensä sellaiset 300dpi riittää. Firmat jotka noita kuvakirjoja tekee käyttävät digipainoa koska painokoneella ei aleta tekemään yksittäisiä kirjoja. ;)

Moikka,

Tuohan näyttää todella laadukkaalta tuo kirja. Ja sinne kun omia parhaita valkkailee, niin ai että. Varmasti 50 euroa ei ole paha tuosta.  Meni oohi. Miten monta sivua tuossa oli?

-Jukka :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka,

Tuohan näyttää todella laadukkaalta tuo kirja. Ja sinne kun omia parhaita valkkailee, niin ai että. Varmasti 50 euroa ei ole paha tuosta.  Meni oohi. Miten monta sivua tuossa oli?

-Jukka :)

Samin käyttämässä firmassa on ensimmäiset 20 sivua kiinteä hinta, sitten isoon kirjaan 1$ per lisäsivu ja puolikas $ pienempään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jeps...nykyisllä dollarin kursseilla vois olla kivakin.

Ja InDesign kuulostaa NIIN paljon hauskemmalta vaihtoehdolta kyllä kuvakirjan taittoon kuin nuo putiikkien omat softat.

Niinpä, itse tein silleen että valmistin sivut photarissa tekstejä myöten, en edes yrittänyt alkaa opettelemaan sivuston teksti yms. härpäkkeitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en oikein pidä Ifin kirjoissa (kolmen kirjan kokemuksella) käytetystä paperista, omaan makuuni se on liian "mattapintaista" valokuvakirjaan. Juha.

Ifin kirjoja olen myös muutaman tilannut. En tiedä onko vika paperissa vai käytetyssä tulostustekniikassa, mutta laatu voisi tosiaan olla parempi. Sivun kokoisiksi asemoiduissa kuvissa se ei haittaa, mutta 10-kuvan kokoisissa tulostuksen laatu alkaa jo häiritä. Siis selkeästi huonompia kuin aidot valokuvat. Mutta toisaalta helppokäyttöinen softa ja tilaaminen suoraan softasta tekee kirjan tekemisestä mukavaa ja helppoa.

Ehkä täytyy seuraavaksi kokeilla jotain noista ulkomaisista. Hinta ei näköjään ole niin paljon pahempi, varsinkaan jos laatu on selvästi parempaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ifin kirjoja olen myös muutaman tilannut. En tiedä onko vika paperissa vai käytetyssä tulostustekniikassa, mutta laatu voisi tosiaan olla parempi. Sivun kokoisiksi asemoiduissa kuvissa se ei haittaa, mutta 10-kuvan kokoisissa tulostuksen laatu alkaa jo häiritä. Siis selkeästi huonompia kuin aidot valokuvat. Mutta toisaalta helppokäyttöinen softa ja tilaaminen suoraan softasta tekee kirjan tekemisestä mukavaa ja helppoa.

Ehkä täytyy seuraavaksi kokeilla jotain noista ulkomaisista. Hinta ei näköjään ole niin paljon pahempi, varsinkaan jos laatu on selvästi parempaa.

Doda noin..

Eikös se ole sitä Virolaista laatutyötä. Itse en kyllä paljon Ifin suuntaan edes... sisi.

-Jukka 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Frendillä on flickr:issä tämmönen setti, näyttää ainakin kuvissa hyvältä:

www.blurb.com:issa näytti tehneen ton, niillä näyttäs kanssa olevan oma softa, mut ainakin aika asiallisen näköistä jälkeä tosta tuli, pitää testata itekin jos vaikka jotain kehittelis ton kanssa.

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Frendillä on flickr:issä tämmönen setti, näyttää ainakin kuvissa hyvältä:

www.blurb.com:issa näytti tehneen ton, niillä näyttäs kanssa olevan oma softa, mut ainakin aika asiallisen näköistä jälkeä tosta tuli, pitää testata itekin jos vaikka jotain kehittelis ton kanssa.

//T

Komeat on kirjassa kuvat..

Pitäisiköhän jostain Thaimaan tai mistä tahansa reissuista teettää moinen vastaava :thmbup:!

-Jukka :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Frendillä on flickr:issä tämmönen setti, näyttää ainakin kuvissa hyvältä

Hhhmmm... tuo näyttää tosiaan hyvältä, paperikannet ja kaikki. Eikä hinnatkaan ole mitenkään kalliita (hinnat saa näkymään myös Euroina)

Juha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ifiltä olen tilannut kirjan ja Colormailerilta toisen.

Kuvanlaatua en nyt kommentoi sen kummemmin kuin että, "minulle kelpaa".

Mutta Ifin kirjassa petyin siihen kun se kirja on VAIN liimaselkäinen. Jo parin ensiavauksen jälkeen oli pari sivua puoliksi irti.   :thmbdn:

Colormailerin kirjassa oli liimaselän lisäksi sidonta, joten on kestänyt jo heti paremmin kuin Ifin kirja.

Ifin softa oli taasen mielestäni hieman monipuolisempi.

Muista ei kokemuksia... toistaiseksi.

- Marko -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Komeat on kirjassa kuvat..

Joo, toi Petr on ihan asiallinen kuvaaja kyllä, ja tommonen kuumailmapallolento laajakulman kanssa kuvattuna upeassa säässä ei liene niitä huonoimpia kuvaustilanteita ;D

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tilasin muutama viikko sitten kirjan SharedInkiltä joka saapui juuri. Firmaa ei tosiaan ole turhaan ylistetty, ja itsekin voin liittyä kuoroon. Kirjasta tuli erittäin laadukas, värit, paperi, kansimateriaalit ja sidonta ovat ihan huippuluokkaa.  :thmbup:  Oma 37-sivuinen kirja maksoi postikuluineen Arizonasta reilu 55 euroa. Laatuun nähden se ei kuitenkaan ole kovinkaan paljon.

Sivut tein Photoshopissa yksitellen teksteineen, ja siten sain kirjasta juuri sellaisen kuin halusin. Sivut voi myös suunnitella SharedInkin nettisivuilla, jos ei jaksa vääntää sivuja kuvankäsittelyohjelmassa. Mitään erillistä ohjelmaa sivujen suunnitteluun ei ole.

Voin kyllä suositella firmaa kaikille, vaikka hintaa kirjalle jonkin verran tuleekin!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tilasin muutama viikko sitten kirjan SharedInkiltä joka saapui juuri. Firmaa ei tosiaan ole turhaan ylistetty, ja itsekin voin liittyä kuoroon. Kirjasta tuli erittäin laadukas, värit, paperi, kansimateriaalit ja sidonta ovat ihan huippuluokkaa.  :thmbup:  Oma 37-sivuinen kirja maksoi postikuluineen Arizonasta reilu 55 euroa. Laatuun nähden se ei kuitenkaan ole kovinkaan paljon.

Sivut tein Photoshopissa yksitellen teksteineen, ja siten sain kirjasta juuri sellaisen kuin halusin. Sivut voi myös suunnitella SharedInkin nettisivuilla, jos ei jaksa vääntää sivuja kuvankäsittelyohjelmassa. Mitään erillistä ohjelmaa sivujen suunnitteluun ei ole.

Voin kyllä suositella firmaa kaikille, vaikka hintaa kirjalle jonkin verran tuleekin!

Laita ihmeessä muutama kuva että kirjan kokonaisuus hahmottuu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä muutama kuva kirjasta.

Näissä kuvissa värit/kontrastit on vähän miten sattuu, kun en jaksanut säätää näitä enempää. Kirjassa on kyllä paljon paremmat ...

[ attachment removed / expired ]

Sidonta on tehty kunnolla, sivut ei varmasti irtoile

Kokonaisuutena erinomaista työtä!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitten jos haluaa säästää niin kannattaa tutustua kirjansidontaan. Varsinkin pääkaupunkiseudulla on tarjolla hyviä tulostuspalveluja ja kirjansidontamateriaaleja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvältähän tuo tosiaan näyttää. Taitaa olla ykkösvaihtoehto kun tilaan kirjan vuoden 2007 kuvistani.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään