Markku Airila

Korvaaja Vistan resurssienhallinnalle

12 viestiä aiheessa

Siirryin viikko sitten Vistan käyttäjäksi ja ongelmia riittää... Ensimmäiseksi pitäisi löytää hyvä korvaaja Vistan resurssien hallinnalle, joka on tosi syvältä. Total Commander on jo vähän liian retroa,mutta suunnilleen XP:n resurssienhallinnan kaltainen olis hyvä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siirryin viikko sitten Vistan käyttäjäksi ja ongelmia riittää... Ensimmäiseksi pitäisi löytää hyvä korvaaja Vistan resurssien hallinnalle, joka on tosi syvältä. Total Commander on jo vähän liian retroa,mutta suunnilleen XP:n resurssienhallinnan kaltainen olis hyvä.

Itse en ole huomannut mitään ongelmaa tuossa Vistan Explorerissa. Käyttöliittymä on vähän

erilainen, mutta siinä on jopa joitain ihan käteviä uusia toimintoja, kuten hakemiston voi luoda

hiiren oikean napin takaa eikä tarvitse aina mennä File-valikkoon.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kuten hakemiston voi luoda hiiren oikean napin takaa eikä tarvitse aina mennä File-valikkoon.

Kyllä tuon on voinut tehdä Windowssissa niin kauan kuin muistan, mutta Vistan exploresissa liikkuminen eri kansioiden välillä on huomattavasti kätevämpää kuin ennen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähinnä murheena on tuo Vistan tapa arpoa tiedon esitysmuoto ja esitettävät tiedot. Sais ne nyt asetettua pysyvästi halutuiksi. Toinen ikävä oire on se, ettei vanha kunnon ctrl+c tunnu useimmitten toimivan lainkaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä tuon on voinut tehdä Windowssissa niin kauan kuin muistan,

Ei ainakaan minulla työläppärin XP:ssä saa Explorerissa oikean hiirennapin takaa tehtyä uutta hakemistoa. Ei siellä sellaista toimintoa ole.

Muu ei auta kuin File->New Folder.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ainakaan minulla työläppärin XP:ssä saa Explorerissa oikean hiirennapin takaa tehtyä uutta hakemistoa. Ei siellä sellaista toimintoa ole.

Muu ei auta kuin File->New Folder.

- Ville -

Mitäs käytät työläpppäriä, osaava IT tuki saa aikaan kaikkea kivaa SDKlla ja jotain unohtuu aina :laugh: Mutta oikeesti hiiren oikea -> new -> folder (...shortcut jne...)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta oikeesti hiiren oikea -> new -> folder (...shortcut jne...)

Eli tältä näyttää savonkielisessä

[ attachment removed / expired ]

--

Ari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos tuo resurssienhallinta on sama kuin Windows Explorer niin ei mulla tuollaista "uusi" kohtaa siinä ole:

[ attachment removed / expired ]

Edit: No nyt tajuan. Tuossa on sellainen kiva epäloogisuus, että tuo "new" kyllä löytyy, jos klikkaa oikealla napilla

Explorerin oikealla puolella jotain tyhjää kohtaa, mutta en minä koskaan ole yrittänyt uutta hakemistoa niin luoda.

Jos jonkin hakemiston kohdalla klikkaa oikealla, niin tulee juuri tuo yllä oleva valikko ja uutta alihakemistoa ei voi luoda.

Vistassa tuossa kohdassa on se "new" toiminto, mikä on minusta sekä loogista että kätevää.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö se ole loogista että uusi kansio luodaan "tyhjään" ei jonkin päälle  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa yksi vaihtoehto monien joukosta. On vieläpä freeware

EDIT :hain tuon itselleni ja pikaisen tutustumisen perusteella monipuolinen ja selkeä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään