Kimmo Nieminen

Aviodrome 2.8.07

12 viestiä aiheessa

Moro! Tässä muutamat kuvatukset surkean sään inspiroimana elokuiselta museoreissulta Lelystadiin.

 

Museon edessä oli vieraita vastassa Fokker 50 toinen prototyyppi.

[ attachment removed / expired ]

 

AN-2T seisoskeli vanhan tornin edustalla.

[ attachment removed / expired ]

 

Sisällä majaili mm. tämä KLM:n Douglas C-47A Skytrain.

[ attachment removed / expired ]

 

Ja ulkosalla South Coast Airwaysin samanlainen kapistus.

[ attachment removed / expired ]

 

Ruattin ilmavoimien vanha Saab AJSH37 Viggen.

[ attachment removed / expired ]

 

Aerospatiale SA-356 Dauphin 2, tämä yhtiö lensi hetkenaikaa rahtia Vantaalle A300:lla joskus vuosituhannen vaihteessa.

[ attachment removed / expired ]

 

KLM myi tämän SUD Jumbon museolle yhdelllä eurolla vuonna 2003.

[ attachment removed / expired ]

 

PH-BUK:in Flight engineer station.

[ attachment removed / expired ]

 

Ja kombin konttia.

[ attachment removed / expired ]

 

Spitfire replica.

[ attachment removed / expired ]

 

Casa 352C

[ attachment removed / expired ]

 

Grumman US-2N Tracker.

[ attachment removed / expired ]

 

AN-2T

[ attachment removed / expired ]

 

Ja loppuun tämä Caravellen ohjaamo.

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näpeät kuvat ja paljon ohjaamo ym. tavaraa :thmbup: :thmbup:

 

Aina mielellään kattelee tällasia.

 

Vain sitä jäin ihmettelemään että mitä tekee SuTo varusteinen US-2N Tracker Kelmin väreissä??  Ei kait nyt sentään KLM:llä ole mitään operatiivista toimintaa ollut noilla? Mainosta koko juttu?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vain sitä jäin ihmettelemään että mitä tekee SuTo varusteinen US-2N Tracker Kelmin väreissä??  Ei kait nyt sentään KLM:llä ole mitään operatiivista toimintaa ollut noilla? Mainosta koko juttu?

 

Olisko jotain entisöinnin sponsorista johtuvaa? Sille tarvis ainakin leveämmän öljyastian kun ei ole oikein osunut  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vai tuleeko sitä öljyä niin reippaasti että roiskuu ;D ja mahtaako tuo Ivan v Smirnoff olla se jopa juotavan juoman tuottaja, tai sukulainen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisko jotain entisöinnin sponsorista johtuvaa? Sille tarvis ainakin leveämmän öljyastian kun ei ole oikein osunut  ;D

 

Jotahi tällaista arvelin että saattas olla mutta aika oudolta näyttää. Jostain syystä muuten Trackerit "kusee" allensa aika reilusti aina? Sama R-1820 on kuitenkin aika monessa muussakin koneessa eikä ne tollei ruiki ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistaakseni Trackeri oli Kelmin mekaanikkokoulussa harjoituslaitteena. Siitä lienee väritys. Samoiten sielä on Kelmin maaleissa myös Neptune.

 

Antti

 

PS missä Constellation kuvat?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistaakseni Trackeri oli Kelmin mekaanikkokoulussa harjoituslaitteena. Siitä lienee väritys.

 

Hyvin muistettu  ;D,. Sain vahvistuksen asiaan Gert Mentiniltä, Dutch Aviation Societystä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistaakseni Trackeri oli Kelmin mekaanikkokoulussa harjoituslaitteena. Siitä lienee väritys. Samoiten sielä on Kelmin maaleissa myös Neptune.

 

Antti

 

PS missä Constellation kuvat?

 

Jaa ne on harjoitelleet maalausta siellä kans.....  ;D

 

Neptune Kelmin färgeissä olis muuten kanssa mielenkiintoinen näky? Niin ja se Connie.... wink wink nudge nudge

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässäpä vielä se kelmin Neptune. Oli hieman huonossa paikassa kuvauksen kannalta mutta eiköhän tosta jotakin näe.

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Antti

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässäpä vielä se kelmin Neptune. Oli hieman huonossa paikassa kuvauksen kannalta mutta eiköhän tosta jotakin näe.

 

 

Onpas tosiaan maalaus joka sopii koneeseen yhtä hyvin kuin se klassinen hajuvesi lihapulliin.  :-\

Koninklijke Marine taisi lentää Neptunella joskus....sitäköhänkö kautta tuo lienee tuonne päätynyt?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisko jotain entisöinnin sponsorista johtuvaa? Sille tarvis ainakin leveämmän öljyastian kun ei ole oikein osunut  ;D

 

Jotahi tällaista arvelin että saattas olla mutta aika oudolta näyttää. Jostain syystä muuten Trackerit "kusee" allensa aika reilusti aina? Sama R-1820 on kuitenkin aika monessa muussakin koneessa eikä ne tollei ruiki ???

 

Heips!

 

Sehän on kuin "mustalintu" - aineet vuotaa ulos aina aliäänennopeuksissa!  ;D

 

T:Reksa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla