Arne Wallen

helikopterikuljetus

12 viestiä aiheessa

Eli vaimoni minulta tänään kyselemään, mikähän juttu kun helikopteria vietiin peräkärryllä porvoon moottoritietä kohti helsinkiä, oli kuulemma sellanen pieni sinivalkoinen kopteri.Minä taas kaiken aiheesta tietävänä sanoin häh? :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä on täytynyt olla se kuuluisa NH90 - suomen armeijan salainen ase... Seikkaperäisen kuvauksen perusteella ei voi tulla muuhun johtopäätökseen!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisko jotain tämän tapaista. Kun ei ole keliä, pistetään kopteri kärryyn ja siirretään pelipaikoille odottamaan keliä...

 

Huolto suoritettu, mutta kelistä löytyy...

[ attachment removed / expired ]

 

...kopteri kärryyn...

[ attachment removed / expired ]

 

...ja baanalle...

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Helitour käyttää peräkärrejä noissa siirto"lennoissaan", kun haluavat kopterin perille maanteitse.

 

Noi kopterit ovat lentokuntoisia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Helitour käyttää peräkärrejä noissa siirto"lennoissaan", kun haluavat kopterin perille maanteitse.

 

Noi kopterit ovat lentokuntoisia.

Muistaisin, että helitourilla on umpikärry.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tervehdys taas

Oletan että C-F G on lähinnä totuutta, ainoa heitto tuo väritys, tuo kanssani asuva nainen väittää sinivalkoiseksi tuota väritysta ja viimeks kun kuvan näin näistä tosi salaisista aseista olivat vihertävänmustat.Tosiaan Helsingin puolustamiseksi jops tuo oli menossa ja ei hyväksyttynä, ainoa vaihtoehto on tuo peräkärri. ;D

Mikon tyypitys on hyvä mutta auto kuulemma liika pieni ja kopterin väritys isänmaallisempi.

Jaakko on varmaan jäljillä koska nyt ei ollut pienen kopterin keli laisinkaan, olen tosin nännyt noita helitourin umpikärryjä mutta ehkäpä heillä on myös avosellaisia.

 

edellinen kysymys samaiselta oli lyhytsiipinen helikopteri, lopputulos luultavasti tuo ornitologian laitoksen nakkikoppi, oli ainakin lähin kun kuvia näytin. ;D

kaikkensahan ihminen yrittää. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikon tyypitys on hyvä mutta auto kuulemma liika pieni ja kopterin väritys isänmaallisempi.

 

Noi mun kuvat onkin neljän vuoden takaa :P

 

Pistin vain tähän näytille, kun sopi aiheeseen :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisko jotain tämän tapaista. Kun ei ole keliä, pistetään kopteri kärryyn ja siirretään pelipaikoille odottamaan keliä...

Huolto suoritettu, mutta kelistä löytyy...

[ attachment removed / expired ]

 

Soon muuten millimetrintarkka mitoitus ettei ylitetä suurinta sallittua kärryn leveyttä......  ;D

 

Oletan että lavat on sitten tuossa laatikossa joka on jalaksien välissä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voips olla Eves-airin R22 lavetilla menossa jonnekin päin maatamme, Esim Helitechin huoltoon tai iiiihan minne kenenkäkin mielikuvitus vain jaksaakaan vetää ( nyt kun ei voi käyttää sanaa lentää ;)).

 

Helitourin umpikärryn käyttö ilmeisesti melko vähäistä, mutta noiden avokärryjen suurin etu on siinä että kopteri saadaan sekä laskettua lähtöpäässä suoraan kärrylle ja siitä noustaan määränpäässä. Tällaisella 'siirtolennolla' säästetään noita arvokkaita lentotunteja ja siis suurempi osa huoltovälistä saadaan ansiolentoon. Umpikärryissä voi olla ongelmana myös lapojen irroittaminen, Helitourin kärry ei tätä vaadi, mutta kun vispilät irroitetaan ja kiinnitetään pitää molemmissa päissä mekaanikon olla paikalla se tekemässä

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voips olla Eves-airin R22 lavetilla menossa jonnekin päin maatamme, Esim Helitechin huoltoon

Sikäli kun oikein muistan omistaa em. yritys omat huoltoluvat, joten eppäilen vahvasti.

Olen kanssa nähnyt tuon Helitourin mainoksilla varustetun kärryn, mutta siinä sellainen pikku pointti että umpikärryyn kone laitettaessa pitää pääroottorin lavat käsitykseni mukaan irroittaa ainakin siis toinen

Minun käsitykseni taas on se, että ei tarvitse irroitella mitään. Vinssillä & siirtopyörillä sisään vaan. Tai sitten ihan rehdisti työntämällä.

 

Mutta näitä käsityksiähän voi tietty olla monia, tiedä sitten mikä niistä on oikea. Eipä ole tullut moista kärriä vedeltyä.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sikäli kun oikein muistan omistaa em. yritys omat huoltoluvat, joten eppäilen vahvasti.Minun käsitykseni taas on se, että ei tarvitse irroitella mitään. Vinssillä & siirtopyörillä sisään vaan. Tai sitten ihan rehdisti työntämällä.

 

Mutta näitä käsityksiähän voi tietty olla monia, tiedä sitten mikä niistä on oikea. Eipä ole tullut moista kärriä vedeltyä.

 

 

Joo no kuten tuossa vähän omaa muokkasin niin tosiaan kyseinen kärry on riittävän iso lapoineen ja sitten se arvailu firmasta ja kohteesta tuskin kauhean yhteneväisiä on mutta ainakin lähempänä ku se NH vai väitätkö jotain vielä muuta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään