Risto Partanen

Viruksia koneessa, simulaattorit riskitekijä?

17 viestiä aiheessa

Moi! Laitoin tämän tänne enkä simupuolelle, koska uskoakseni keskustelu tulee pyörimään enemmän virusten kuin simulaattoreiden parissa.

Elikkä ajoin tänään läpi Normanin tsekaten kaikki koneeni asemat ja tässä lopputulos

[ attachment removed / expired ]

On varmaan mahdoton vastata, mutta onko FinnMesh ollut ainoastaan myöhemmin huono-onninen vai onko kyseinen mainos/virus tullut Meshin mukana hakiessani sen Fsnordicin kirjastosta? Katsoin muutaman kerran skannauksen aikana Normanin ruutua ja ajon aikana huomasin myös muita vastaavia ilmoituksia simun pääkansiossa, jotka eivät syystä tai toisesta päätyneet tohon loppuraporttiin.

Faktaa on se, että mielestäni tietokoneeni ei toimi enää yhtä vakaasti kuin ostaessani tämän paketin:-\ Ohjelmat pätkii, usein tulee ilmoitus että "ohjelma ei vastaa", välillä tulee ilmoitus että resurssienhallinta lakkasi toimimasta jne... Koneesta on tullut yksinkertaisesti epävakaa ja olisi todella kiva tietää, että mikä asian aiheuttaa ja mitä asialle on tehtävissä? Muuta koneelle ei tule ainakaan tietoisesti imutettua kuin simulaattorilisäosia.

Onko muilla kokemuksia, onko simulaattorilisäosat ja muu verkkotoiminta, esim verkkolentäminen riskitekijä?

Risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta epävakaudesta:  Onko sulla asennettuna ffdshow ?  Mä kävin nimittäin noin viikon mittaisen taistelun koneeni kaatuilun ja epävakauden vuoksi.  Pari kertaa jo purkasin ja kokosin koko vehkeen, asentelin kaikki ajurit uudelleen useita kertoja; ei apua !  Sattumalta aioin päivittää ffdshow:n uusimpaan versioon, ja sen lataussivulta luin beta-version voivan aiheuttaa epävakautta.  Poistin koneeltani koko ohjelman, ja nyt kaikki oireet ovat kadonneet.  Kone toimii kuin enkeli !  En tiedä kuinka huonosti kävi videotiedostojen toistamiselle netistä, mutta ainakin nyt on helpottunut olo.

Kirjoitin tämän tähän tiedoksi !

Kari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei oo mitään codecceja asennettu uuteen koneeseen :-\ En katsele leffoja, en polta muuta levyille kun kuvia... Aikaisemmassa koneessa oli Codeceja asennettu ja päätin, että ei tule enään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Scannasin tuon saman fileen Antivirillä, mun koneessani se on puhdas !  Sulla näkyy valittavan siinä olevan mainoksen ?

Kari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös tämmösiä tapauksia ole ennenkin tullut vastaan? Aina on päädytty siihen, että joku tietty virusohjelma luulee vaan omiaan. Tuskin tuossakaan mitään virusta oikeasti on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös tämmösiä tapauksia ole ennenkin tullut vastaan? Aina on päädytty siihen, että joku tietty virusohjelma luulee vaan omiaan. Tuskin tuossakaan mitään virusta oikeasti on.

Joo, näitä aina välillä sattuu. Yleensä noi on ollut sellaisia, että jossakin tekstuuritiedostossa on joku sama merkkijono, mikä löytyy jostakin viruskuvauksista ja sitten sen takia tulee häly. Monesti nuo on korjaantunut jo seuraavassa viruskantapäivityksessä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm, no toivottavasti ei "puhdistanut" mitään oleellista Meshistä ton toimenpiteen jälkeen? Ja nähtävästi noi skannauksen aikaisetkin ilmoitukset liittynevät samaan asiaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No nyt minulla tuli samaa ongelmaa  ???

Ja kysymys:

Johtuuko se siitä ettei tuo nappula "puhdista" tule näkyviin kun Skannaus on käynnissä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla tuli tänään Normanista ilmotus just samasta mainoksesta FS:n uninstall -tiedostossa. Norman siirsi sen automaattisesti karanteeniin, toivottavasti sillä ei ole vaikutuksia simun toimintaan. :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No nyt minulla tuli samaa ongelmaa  ???

Johtuu varmaan tuosta Mikon mainitsemasta syystä tämäkin.

Mulla tuli tänään Normanista ilmotus just samasta mainoksesta FS:n uninstall -tiedostossa. Norman siirsi sen automaattisesti karanteeniin, toivottavasti sillä ei ole vaikutuksia simun toimintaan. :-\

Ei varmaan simun toimintaan, mutta simun poistaminen ei todennäköisesti toimi, jos tuo exe on karanteenissa.

Itse kyllä poistaisin karanteenista tällaiset filut enkä edes yrittäisi puhdistaa niitä, jos syy virushälyyn

näyttää ihan selvältä.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Selkeähkö false-positive tuossa kyseessä....

Ja mitä FFdshowhun tulee niin sen asetuksista voi määritellä missä sitä käytetään jos jaksaa säätää. itse pistänyt sen toimivaan tietyjen ohjelmien kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Selkeähkö false-positive tuossa kyseessä....

Ja mitä FFdshowhun tulee niin sen asetuksista voi määritellä missä sitä käytetään jos jaksaa säätää. itse pistänyt sen toimivaan tietyjen ohjelmien kanssa.

Juu, niinhän sen voi säätää.  Mutta jos vain asentaa sen oletuksilla eikä säädä mitään, niin silloin käy kuten mulla.  Eli; kone kaatuilee, ohjelmat jumittaa, yleistä takkuamista....  Ne säätötoimenpiteet eivät äkkiä näyttäneet kovin yksinkertaisilta.  Sorry... mun omaa huonoutta..  kai

Kari 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä toi on, joku tietokoneen raskaustesti ;D? Ei ymmärrä teidän gurujen kieltä.

Väärä-positiivi, eli kuten Mikko totesi taitaa olla pätkä koodia liian samankailtainen tunnetun viruksen koodin kanssa siitä tämä "väärä" hälyytys.

Juu, niinhän sen voi säätää.  Mutta jos vain asentaa sen oletuksilla eikä säädä mitään, niin silloin käy kuten mulla.  Eli; kone kaatuilee, ohjelmat jumittaa, yleistä takkuamista....  Ne säätötoimenpiteet eivät äkkiä näyttäneet kovin yksinkertaisilta.  Sorry... mun omaa huonoutta..  kai

Kari 

Hmm.. muistaakseni ne defaultit on tunnetut media soittimet ja loput bannissa. En nyt mene kuintenkaan vannomaan asiaa. Kun itselläni asennuksesta on jo jonkin aikaaa... Tosin siinä asennusvaiheessakin sen voisi määritellä jos on innostusta ...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sulla näkyy valittavan siinä olevan mainoksen ?

Jep, ohjelma millä installer on tehty mainostaa itse itseään asennuksen viimeisellä sivulla. Ottaisin sen mielelläni pois jos voisin mutta enpä jaksa kyseisestä ohjelmasta maksaa, olen siis käyttänyt ilmaisversiota.

Noissa minun tekemissä maisemissa/installereissa ei varmasti ole viruksia tai mitään muutakaan tietokoneelle  ;) haitallista, ei syytä huoleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noissa minun tekemissä maisemissa/installereissa ei varmasti ole viruksia tai mitään muutakaan tietokoneelle  ;) haitallista, ei syytä huoleen.

Näin Tatu uskoinkin, nou hätä :) Sinähän siihen osaat vastata jos kuka, että haittaako kyseisten tiedostojen "puhdistus", mistä Norman herjaa? Vaikuttaako Meshin- tai muiden ohjelmien toimintaan? Voiko tällainen peruskäyttäjä mitenkään tietää koska kyseessä on oikea virus/mainos ja koska se kuuluu ohjelmaan? Ku kyllähän kaiken järjen mukaan FSX-kansioonkin haittaohjelmia pääsee tunkeutumaan vaikka ne alussa olisivat olleetkin puhtaat.

Ei taida olla keinoa jolla mainoksilta ja viruksilta välttyisi :( Palomuuriin on pakko tehdä aukkoja ja tiedostaja hankkia. Aika nihkeetä olis painaa menemään default simulla :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään