Sami Pirinen

Lentoyhtiö Tango lentää Lappeenrannasta

273 viestiä aiheessa

 

Lappeen_ranta on näemmä irtautunut Suomesta lentopaussin aikana kun Finavialla on Helsinki-Vantaan lähtevien ulkomaanlentojen puolella nuo Tangat.  :)

Lappeen_ranta on kai sitten yhtä kaukana kotimaasta kuin Ahvenan_maa .  ;D:)

 

Hyvä muistaa, että Lappeenranta on kauan sitten ihan oikeasti jonkin aikaa kuulunut toiseen valtioon kuin Helsinki. Ehkä halutaan muistella vanhoja. Tai sitten kuvitella olevansa Pietarin varakenttä. Sitähän paikkakunnalla on aikaisemminkin haikailtu. ::)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

  Lennot Lappeenrantaan ja takaisin Helsinkiin jäävät lentämättä tänään koneen

vaurio tarkastuksen vuoksi. Lentoyhtiö järjestää korvaavia kyytejä noin sadalle

lippunsa ostaneelle matkustajalle.

 

  www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1482585

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Asiakaspalvelu pelasi ainakin hienosti, klo 4.04 soitettiin ja tarjottiin taksikyytiä, ettei jatkolento missaantuisi. Yhtiön oma tiedote oli yhtiön kotisivuilla http://www.flylappeenranta.fi jo neljän jälkeen.

 

Etelä-Saimaan mukaan  Onnettomuustutkintakeskus tutkii tapahtumat. Keli oli ainakin subjektiivisesti mitattuna varsin kammottava vesi-, räntä- ja lumisateiden määrän takia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Lappeenrannan lentoaseman matkustajamäärä elpynyt

 

Lappeenrannan lentoaseman matkustajamäärä on palautumassa syksyn liikennekatkosta edeltävälle tasolle. Helmikuussa kentän kautta kulki hieman yli 2800 matkustajaa, mikä on lähes saman verran kuin vuosi sitten.

 

Eniten matkustajia oli Lappeenrannan ja Helsingin välillä. Reittiä liikennöivä Fly Lappeenranta kuljetti hieman yli 2000 matkustajaa.

 

Tilauslennoilla etelän lämpöön matkusti lähes 700 ihmistä. Lisäksi matkustajia saapui yksityisillä liikesuihkukoneilla ja taksilennoilla.

 

http://lotta.yle.fi/rsweblpr.nsf/sivut/uutiset_uusi_2004?opendocument&pageid=Content79905

 

Tangolle kiitokset lentokentän pelastamisesta. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Fly Lappeenranta karsii kesäkaudella Helsingin ja Lappeenrannan väliltä yhden aamuvuoron, mutta uskoo lisäävänsä matkustajamääriä parempien aikataulujen ansiosta. Ensimmäistä kertaa lennoille on yhteys myös Saimaalla liikennöiviltä risteilyaluksilta.

 

Maaliskuun lopulla voimaan astuvissa kesäkauden aikatauluissa on aiempaa pidempi vaihtoaika Helsinki-Vantaalla Keski-Euroopasta tulevilta lennoilta Lappeenrannan jatkolennolle. Lisäksi aamulentoa Lappeenrantaan myöhästytetään puolella tunnilla, jotta vuorolle olisi parempi yhteys kaikilta kotimaan lennoilta.

 

Muutoksen myötä keskipäivällä Helsinki-Vantaalta lennetty päivävuoro Lappeenrantaan jää pois, koska lennolla ei ole ollut riittävästi kysyntää. Päivävuoron lopettaminen mahdollistaa uusien reittikohteiden avaamisen Lappeenrannasta, koska kone ei enää seiso päivällä Helsinki-Vantaalla, vaan on käytettävissä lähialueille suuntautuvilla lennoilla.

 

Lähtöajat kesäkaudella 25.3-24.10.2008:

Lappeenranta -> Helsinki

06.00, 13.45, 17.55, 22.25

 

Helsinki -> Lappeenranta

08.05, 17.00, 21.00, 23:45

 

lennä lomalle

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Fly Lappeenrannan johdossa tapahtuu muutoksia. Yhtiön toimitusjohtaja Kimmo Martikainen on eronnut tehtävästään perhesyistä. Yhtiön vt. toimitusjohtajaksi on nimitetty hallituksen jäsen Carper Mickwitz.

 

 

Fly Lappeenrannan lentojen täsmällisyys on noussut 98 prosenttiin...  ...lentojen täsmällisyyteen vaikuttaa mm. se, että lennoista vastaavalla CCA:lla on pysyvästi sijoitettuna kaksi lentokonemekaanikkoa Lappeenrantaan.

 

Fly Lappeenrannan toimitusjohtaja vaihtuu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Fly Lappeenrannan johdossa tapahtuu muutoksia. Yhtiön toimitusjohtaja Kimmo Martikainen on eronnut tehtävästään perhesyistä. Yhtiön vt. toimitusjohtajaksi on nimitetty hallituksen jäsen Carper Mickwitz. Fly Lappeenrannan toimintaan johtajan vaihdos ei vaikuta.

 

Suomessa "kunnostautuneiden" halpalentoyhtiöläisten tarinat senkun jatkuu. Onnea ja menestystä vaan.  :thmbup:

 

ps. en käyttänyt sanaa huijari

 

:o  :o -

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko tällä Mickwitzillä takanaan muuta epäilyttävää kuin Flying Finn-stoori?

 

Kuinkas epäilyttävä se Mickwitzin osuus sitten on?

 

Löysin aiheesta Suomen Kuvalehden artikkeliin elokuulta 2007:

Pettikö valvonta?

 

Mickwitz sanoi itsensä irti 4. elokuuta 2003. »Erosin eettismoraalisista syistä», hän sanoo.

Samana päivänä Belgiassa asuva sijoittaja Ahti Vilppula luopui hallituksen puheenjohtajuudesta ja peräytyi suunnitelmista tuoda yhtiöön uutta pääomaa.

»Kun sillä hetkellä ainoa mahdollinen sijoittaja vetäytyi, minulla oli velvollisuus ilmoittaa hallitukselle, että yhtiö pitäisi saattaa selvitystilaan. Kassa oli tyhjä», Mickwitz sanoo.

»Kukaan hallituksessa ei kuunnellut minua. En voinut muuta kuin lähteä.»

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

  Fly Lappeenranta suunnittelee Saab- potkurikoneiden huoltotoiminnan

  laajentamista Lappeenrannassa yhteistyössä tsekkiläisen CCA:n kanssa.

 

  www.lennalomalle.com/content/view/611/1/lang,en/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Fly Lappeenrannan matkustajaluvut jääneet odotettua pienemmiksi

 

Etelä-Saimaa kertoo, että lentojen keskimääräinen matkustajamäärä on ollut noin viisi henkeä pienempi kuin mitä vaadittaisiin kannattavaan toimintaan:

http://www.esaimaa.fi/page.php?page_id=4&news_id=200815451499&rss=1

 

Omakohtaiset kokemukset tukevat lennoilla samaa suuntaa, harmi sinänsä.

 

Pääsin viime viikolla matkustamaan ex-Golden Airin SE-ISE:llä, lentoemännän mukaan CCA oli ostanut koneen ja lennot lennettiin vuorotellen ISE:llä ja CCD:llä. Goldenin logot oli teipattu umpeen ja kone oli menossa huoltoon ja teippaukseen ilmeisesti heinäkuussa.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Etelä-Saimaa kertoo, että lentojen keskimääräinen matkustajamäärä on ollut noin viisi henkeä pienempi kuin mitä vaadittaisiin kannattavaan toimintaan:

http://www.esaimaa.fi/page.php?page_id=4&news_id=200815451499&rss=1

 

Omakohtaiset kokemukset tukevat lennoilla samaa suuntaa, harmi sinänsä.

 

Pääsin viime viikolla matkustamaan ex-Golden Airin SE-ISE:llä, lentoemännän mukaan CCA oli ostanut koneen ja lennot lennettiin vuorotellen ISE:llä ja CCD:llä. Goldenin logot oli teipattu umpeen ja kone oli menossa huoltoon ja teippaukseen ilmeisesti heinäkuussa.

 

 

Johtuukohan tuo matkustajamäärän vähentyminen siitä, että ihmiset suosivat muka "ympäristöystävällisempää" junaa mennessään Helsinkiin. Tosi asia on se, että n.reilun puolentunnin lennolla nuo viherpiipertäjien hiilidioksidipäästöt ovat matkustajaa ja istuinpaikkakilometriä kohti pienemmät kuin junalla jos kyydissä on vain tarpeeksi matkustajia. En ymmärrä sitä miksi lentämistä haukutaan epäenergiatehokkaaksi matkustustavaksi vaikka päästään nopeasti paikasta A paikkaan B ja kun kyydissä on vain tarpeeksi matkustajia niin matkustajaa kohti ei päästöjä tule paljon mitään. Esimerkiksi Vantaalta ulkomaille jatkavalle lento Lappeenrannasta Vantaalle on todella helppoa, mukavaa, ihanaa ja halpaa! Muutenkin jos on pelkästään Helsinkiin menossa ei lentäminen ole ollenkaan huonompi vaihtoehto kuin juna, pääsee nimittäin todella mukavasti illaksi kotiin. Toivottavasti uuden toimitusjohtajan myötä Fly Lappeenranta saa toimintansa kannattavaksi.

 

 

 

Lainaus /SPu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Johtuukohan tuo matkustajamäärän vähentyminen siitä, että ihmiset suosivat muka "ympäristöystävällisempää" junaa mennessään Helsinkiin.

 

En usko, että kaikesta ympäristöpropagandasta huolimatta ihmiset olisi noin ympäristötietoisia.

Syyt taivat löytyä siitä, että oikoradan valmistuminen nopeutti junamatkaa helsinkiin, yhdistettynä lentojen takkuamisiin/finncomin lopettamiseen. Jos on tulossa Helsinkiin esim. tekemään bisnestä, valitsee varmaankin yhtä helpon ja lähes saman hintaisen junan. Matka-ajan erohan Lappeenrannasta Helsingin keskustaan ei ole junalla hirveän suuri.

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rohkenen olla kaiman lanssa hieman eri mieltä matka-ajasta   ;D. Lappeenranta - Helsinki junalla on n. 2t 20 min. Lento LPR-HEL n. 40 min, lentosemalta keskustaan pääsee n. 40 minuutissa bussillakin, eli tuo tekee yht. n. 1 t ja 20 min. Tuohon vielä muutaman kilsan matka LPRn kentälle, niin sanoisin aikavoiton olevan n. tunnin luokkaa. Ei paljon, mutta kuitenkin ...  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rohkenen olla kaiman lanssa hieman eri mieltä matka-ajasta   ;D. Lappeenranta - Helsinki junalla on n. 2t 20 min. Lento LPR-HEL n. 40 min, lentosemalta keskustaan pääsee n. 40 minuutissa bussillakin, eli tuo tekee yht. n. 1 t ja 20 min....

 

Näiden matka-aikojen vertaileminen on vähän turhaa puuhaa, kun enemmän kuitenkin merkitsee se, mihin aikaan perillä pitää olla. Aikaiseen aamutapaamiseen ehtii vain koneella, myöhemmin alkavaan juna voi olla sopivampi vaihtoehto. Vastaavasti illalla pääsee koneella takaisin vielä senkin jälkeen kun viimeisestä junasta ei näy enää edes perävaloja. Molempia kulkumuotoja siis tarvitaan. Auto sen sijaan alkaa olla vihoviimeinen vaihtoehto kun kuutostiellä meno on koko ajan takkuisempaa rekkojen ym. hidasteiden takia.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun tätä väliä LPR-HKI tahkoaa vaikkapa 10 vuotta kerran - kolme viikossa, niin jokainen minuutti ajansäästöä tuntuu tarvittaessa hyvälle  ::). Olkoonkin, että junassa pystyy tekemään töitä, niin sitä ei jaksa aina tehdä puhumattakaan että vaihtelu virkistää. Ja Jari niittaa mielestäni oikein tuon autokyydin tälle välille pian vihonviimeisenä vaihtoehtona. Sen ainut positiivinen seikka on ettei ole sidottu mihinkään aikatauluihin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse olen tahkonnut junalla Helsinki-Parikkala väliä n.15 vuotta, mutta sillä välillä ei vaihtoehto juuri ole. Se työskentelymahdollisuus junissa on myös kyseenalaista, esim. intercityn työskentelyhytit ovat lähinnä vitsi, nimimerkillä samassa hytissä Tallinan risteilyltä palaavien VR:n työntekijöiden kanssa matkustanut  ::)

Mutta onko teillä käsitystä miten paljon junamatkustamisen profiili nousi oikoradan valmistumisen jälkeen?

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse olen tahkonnut nyt pari vuotta vähintään kerran kuukaudessa Lappeenrannasta Helsinkiin työmatkaa ja kyllä ne on tullut 99,9% suoritettua omalla autolla. Vaikkakin tuosta matkasta saa myös hyvän kilometrikorvauksen ei autoilu tuolla välillä tunnu missään. Ainoat v***tuksen hetket ovat tulleet kesä/kevätiltana kun ajelet kotiin ja toivoisit jo olevasi kotona saunassa ja Taavetin tienoilla Finncommin aikaan ATR painaa matalalla ylitse ja tiedät että nuo ovat kohta jo kotona ja itse katselet vielä tovin venäläisen autonkuljetusrekan takavaloja. Varmasti tekivät matalalennot tahallansa!  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse olen tahkonnut junalla Helsinki-Parikkala väliä n.15 vuotta, mutta sillä välillä ei vaihtoehto juuri ole. Se työskentelymahdollisuus junissa on myös kyseenalaista, esim. intercityn työskentelyhytit ovat lähinnä vitsi, nimimerkillä samassa hytissä Tallinan risteilyltä palaavien VR:n työntekijöiden kanssa matkustanut  ::)

Mutta onko teillä käsitystä miten paljon junamatkustamisen profiili nousi oikoradan valmistumisen jälkeen?

Juha

 

Mietin oikein vakavissani hetken aikaa viime viikolla käydä Parikkalassa junalla. Totesin tarvitsevani ensin syöttöliikennettä täältä lähiöiden syövereistä steissille ja sitten loppupäässä jatkokuljetuksen perille. IC77 lupasi kulkea ajassa 3:43. Siihen sitten tunnin verran yhdysliikennettä päälle. Kun näiden lisäksi tuli muutenkin kolmatta kymppiä säästöä, valitsin turvallisen ja ympäristöystävällisen henkilöauton. Matka-aika oli kutakuinkin 3:40 suuntaansa. Mennessä kävin kaupassa ja viinakaupassa, palatessa tankkasin. Tosin täytyy sanoa, että kutostiellä Kouvola-Utti sekä Taavetti-LPR välit ahdistavat koko lailla. Samoin kaksi parasta ohituspaikkaa, eli nelikaistainen osuus LPR:n ja Luumäen rajalla sekä Imatran ohitustie on pyhitetty näemmä rekkajonojen parkiksi ja varustettu nykyään 80 rajoituksella. Olipa kuitenkin kiva kuunnella Jurvalan mielenosoituksen johtaneen välittömästi alkaneeseen nelikaistaosuuden suunnittelun ja toteutuksenkin aloittamiseen Taavetin ja Lappeen välillä. Joka tapauksessa kiva homma, että lentomatkailu Lappeenrantaan toimii.

 

Kysymykseesi sen verran, että ei minkäänlaista hajua...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
nelikaistainen osuus LPR:n ja Luumäen rajalla

 

Mikäs se tällainen on? Lappeenrannan ja Luumäen välillä ei ole muuta kuin 2-kaistaista tietä ja nykyään helkutisti tietyömaata jonka tarkoitus on kyllä saada aikaiseksi 4-kaistainen tie Lpr:n ja Luumäen väliin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäs se tällainen on? Lappeenrannan ja Luumäen välillä ei ole muuta kuin 2-kaistaista tietä ja nykyään helkutisti tietyömaata jonka tarkoitus on kyllä saada aikaiseksi 4-kaistainen tie Lpr:n ja Luumäen väliin.

Tarkotettaisiinko tässä nyt sitä leveää tieosuutta, joka alkaa kyllä itse asiassa vasta Luumäen jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Bullshit, sen siitä saa kun (päivä)unipäissään kirjoittelee. Tarkoitin tietenkin toiseen suuntaan, eli Lappeenrannan ja Joutsenon(!) rajalla. Jotenkin nyt menivät vaan tutut mestat sekaisin.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään