Sami Pirinen

Lentoyhtiö Tango lentää Lappeenrannasta

273 viestiä aiheessa

Vai että suunnitellaan reittiliikenteen aloittamista Pietariin. Sopiihan sitä suunnitella.

Siihen kuitenkin tarvitaan vakiintuneen käytännön mukaisesti suomalainen AOC eli nykyisellä tsekkiläisellä operaattorilla se ei tule onnistumaan.

Eli, onko vedettävä johtopäätös että yhtiöllä olisi oma AOC tekeillä?  Epäilen toki sitäkin kovin.

Toisaalta, edes Wings of Europe ei ole avuksi koska sielläkin operaattorina on ruotsalainen osapuoli.

Puhumattakaan liettualaisesta Avion Expressistä jolla tosin on paljon suomalaisia postholdereita vaan ei lole Liettua edelleenkään Suomessa.

 

Mielenkiintoista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vai että suunnitellaan reittiliikenteen aloittamista Pietariin. Sopiihan sitä suunnitella.

Siihen kuitenkin tarvitaan vakiintuneen käytännön mukaisesti suomalainen AOC eli nykyisellä tsekkiläisellä operaattorilla se ei tule onnistumaan.

Eli, onko vedettävä johtopäätös että yhtiöllä olisi oma AOC tekeillä?  Epäilen toki sitäkin kovin.

Toisaalta, edes Wings of Europe ei ole avuksi koska sielläkin operaattorina on ruotsalainen osapuoli.

Puhumattakaan liettualaisesta Avion Expressistä jolla tosin on paljon suomalaisia postholdereita vaan ei lole Liettua edelleenkään Suomessa.

 

Mielenkiintoista.

 

Niinpä, mutta eikös venäläinenkin operaattori kävisi?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Etelä-Saimaan mukaan  Onnettomuustutkintakeskus tutkii tapahtumat. Keli oli ainakin subjektiivisesti mitattuna varsin kammottava vesi-, räntä- ja lumisateiden määrän takia.

 

Samaan on Onnettomuustutkintakeskuskin päätymässä tutkittuaan tapahtumat:

 

Fly Lappeenrannan onnettomuustutkinta valmistumassa

 

Lentoyhtiö Fly Lappeenrannan viimetalvisten turmien tutkinta alkaa valmistua. Onnettomuustutkija Ari Huhtalan mukaan tammikuun lopussa sattuneelle penkkaanajolle ei ole löydetty muuta syytä kuin vaikea keli.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuohon peliin ja muutenkin asiaan liittyen, Luumäen Shellillä eli Pitkä-Shellillä on kuutostien vierellä plakaatti, jossa lukee "Lentäen jo olisit perillä". Jätän loput yksityiskohdat kertomatta, ettei menisi ihan mainostamiseksi  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lappeenrannassa välimatka lentokentältä keskikaupungille on lyhyt, mutta lentokenttä saa 1.10.2008 suoran bussiyhteyden keskustan kautta matkakeskukseen. Vaihdot uudelta lentokenttävuorolta paikallis- ja vakiovuoroille Sammonlahden ja yliopiston suuntaan sijoittuvat Leirin kaupunginosan pysäkeille. Keskustan pysäkeillä pääsee vaihtamaan esimerkiksi paikallis-, vakio- ja pikavuoroille Kaukaan, Lauritsalan ja Imatran suuntaan.

http://www.esaimaa.fi/Online/2008/09/29/Pilotinkatu+avataan+liikenteelle/200815944862/4

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ole muuten paha hinta Lappeenrannasta Helsinkiin yhteen suuntaan student-koodilla: 42 €. Siinä on junamatkalle ihan hyvin kilpailua.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ole muuten paha hinta Lappeenrannasta Helsinkiin yhteen suuntaan student-koodilla: 42 €. Siinä on junamatkalle ihan hyvin kilpailua.

 

Junat jäivät toiseksi ja bussi oli kallein kun vertailin jokin aika sitten hintoja matkalleni Vantaalta Savon suuntaan.

 

Lentolippu oli edullisin vaihtoehto.

 

Eräs toinen kotimainen yhtiö kun näköjään lennättää 39 eurolla useaan kaupunkiin , jopa Helsingistä Kemiin kun matkapäivä ja oikea lipunhinta vaan kohtaavat , minun kohdalla osuivat.

 

:) -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentoyhtiö Fly Lappeenranta varautuu Pietarin lentojen alkamiseen laajentamalla omistuspohjaa. Yhtiön osakekannasta merkittävä osa on siirtynyt Conte Invest -sijoittajaryhmälle,  joka suunnittelee myös kylpylähotellia Lappeenrantaan.

 

Fly Lappeenranta tähyää Pietariin

 

 

Tarkoittaako tämä nyt venäläistä rahaa vai mitä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taisin jo aiemminkin todeta, että Pietariin ei Suomesta ole tsekkiläisellä yhtiöllä asiaa...  tarvitaan siis suomalainen AOC.

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taisin jo aiemminkin todeta, että Pietariin ei Suomesta ole tsekkiläisellä yhtiöllä asiaa...  tarvitaan siis suomalainen AOC.

 

Eikös jossain ollut puhetta, että semmoinen on tekeillä. Miksi ne muuten Pietarin lentoja suunnittelis?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös jossain ollut puhetta, että semmoinen on tekeillä. Miksi ne muuten Pietarin lentoja suunnittelis?

 

Tiedotteessa lukee: Fly Lappeenrannan lennoista vastaa tsekkiläinen Central Connect Airlines, joka operoi 34-paikkaisilla Saab-potkuriturbiinikoneilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun en asiasta tiedä enkä ymmärrä, minkä vuoksi Suomesta Venäjälle operoivalla yhtiöllä täytyy olla suomalainen AOC? Määräysviidakko on tuolla saralla sikäli vieras, etten kehtaa edes lähteä arvuuttelemaan, missä näin kerrotaan. Kiitän etukäteen ansiokkaasta vastauksesta!

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä perustuu ICAO:n sopimuksen kolmannen ja neljännen vapauden soveltamiseen Suomen ja Venäjän välisen lentoliikennesopimuksen mukaisesti.

 

http://www.civilaviationauthority.fi/agreement_russia

 

ICAO Air Transport Agreement:

"The third freedom allows passengers and freight from the home state to be set down in the state of arrival, the fourth freedom allows passengers and freight to be picked up for transport to the home state.

 

The fifth freedom allows passengers to picked up or set down from states other than the home state. "

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Googletus toi tuloksena valtiosopimuksen suomeksi:

 

Suomen tasavallan hallituksen ja Venäjän federaation hallituksen välinen LENTOLIIKENNESOPIMUS

 

Siitä pikaluvulla pari kohtaa kiinnitti huomiota:

 

c) ''nimetty lentoyhtiö'' tarkoittaa lentoyhtiötä, joka on nimetty ja jolle on myönnetty liikennelupa tämän sopimuksen 4 artiklan mukaisesti;

 

Artikla 4:

1. Kummallakin sopimuspuolella on oikeus nimetä toiselle sopimuspuolelle tehdyllä kirjallisella ilmoituksella yksi tai useampia lentoyhtiöitä harjoittamaan sovittua liikennettä määrätyillä reiteillä. Kumpikin sopimuspuoli voi kuitenkin nimetä vain yhden lentoyhtiön harjoittamaan liikennettä kullakin tämän sopimuksen liitteen asianomaisessa osassa määritellyllä yksittäisellä reitillä.

 

2. Saadessaan tällaisen ilmoituksen toisen sopimuspuolen tulee, jollei tämän artiklan 3 ja 4 kappaleen määräyksistä muuta johdu, viipymättä myöntää kullekin nimetylle lentoyhtiölle asianomainen liikennelupa.

 

3. Sopimuspuolen ilmailuviranomaiset voivat ennen liikenneluvan myöntämistä vaatia toisen sopimuspuolen nimeämää lentoyhtiötä osoittamaan, että se pystyy täyttämään ne ehdot, jotka lait ja määräykset mainittujen viranomaisten normaalisti ja kohtuullisesti soveltamina asettavat kansainväliselle lentoliikenteelle.

 

4. Kummallakin sopimuspuolella on oikeus kieltäytyä myöntämästä tämän artiklan 2 kappaleessa mainittua liikennelupaa tai asettaa tarpeellisiksi katsomiaan, tämän sopimuksen 3 artiklassa mainittujen, nimetylle lentoyhtiölle myönnettävien oikeuksien käyttöä koskevia ehtoja, aina milloin sopimuspuoli katsoo, ettei tämän lentoyhtiön pääasiallinen omistusoikeus ja tehokas valvonta kuulu lentoyhtiön nimenneelle sopimuspuolelle tai sen kansalaisille.

5. Kun lentoyhtiö on näin nimetty ja sille on myönnetty liikennelupa, se voi aloittaa sovitun liikenteen johon se on nimetty, edellyttäen että tämän sopimuksen 10 artiklan määräysten mukaisesti vahvistettu tariffi samoin kuin liikennettä koskeva aikataulu ovat voimassa.

 

Tuossa tummennetulla on kai se kohta, jonka tulkitaan tarkoittavan, että yhtiöllä tulisi olla suomalainen AOC?

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lappeenrannasta lähtee ensi kesänä selvästi aiempaa enemmän lomalentoja etelän kohteisiin. Huhtikuusta lokakuuhun kestävällä jaksolla maakunnan kentältä nousee yhdeksän Välimeren suuntaan kaartavaa turistikonetta. Lappeenrannasta pääsee suoralla lennolla Kyprokseen, Portugaliin, Turkkiin, Tunisiaan ja Kreikan Kreetaan, Samokseen ja Kosiin. Portugali ja Kreeta ovat paikkoja, joihin ei Lappeenrannasta ole aiemmin lennetty. http://www.esaimaa.fi/Uutiset---Uutiset-maakunnasta/2008/10/20/Lappeenrannasta+voi+lent%E4%E4+kes%E4ll%E4+viiteen+maahan/200816055988/5

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, "sopimuspuoli" tarkoittaa Suomen valtiota. Toisinsanoen, Suomesta Venäjälle lentävän yhtiön osake-enemmistön pitäisi olla joko Suomen valtion tai sitten Suomen kansalaisten (tai molempien) hallussa, tai muuten toinen sopimuspuoli voi kieltäytyä hyväksymästä kyseistä yhtiötä. Todennäköisesti Venäjä pitää kiinni tästä vaatimuksesta, mutta ainahan voi yrittää neuvotella.

 

Suomalaisen operaattoriluvan hankkiminen taas on tunnetusti kallista puuhaa, missä menneiden esimerkkien valossa voi käydä ikävästi, mutta kyllä se lienee Fly Lappeenrannan henkilöillä hyvin tiedossa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oolrait! Kiitos infosta. Jokunen AOC on minullakin hanskassa ehtinyt olla, mutta emmä siitä oikeesti sen paremmin mitään tiedä :D

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lappeenrannan lentokenttä saattaa siirtyä osittain Fly Lappeenrannan vastuulle. Yhtiö on valmis ottamaan vastuulleen toimintoja, joita Finavia on hoitanut tähän saakka. Fly Lappeenrannan yhtenä tavoitteena on saada halpalentoyhtiöt käyttämään Lappeenrannan kenttää. http://www.esaimaa.fi/Uutiset---Uutiset-maakunnasta/2008/10/29/Fly+Lappeenranta+haluaa+kehitt%E4%E4+lentokentt%E4%E4+halpalentoyhti%F6ille/200816106495/5

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tangon koneyksilö on vaihtunut noin viikko sitten. OK-CCD näyttää lentävän nyt CSA:n teksteillä ja logoilla varustettuna http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6414291. Tilalle on tullut kokovalkoinen OK-CCN, jossa on eturungossa aiempaa pienempi Tangon logo. En ainakaan huomannut mitään Fly Lappeenranta tekstiä, tosin se saattoi olla niin pieni, että jäi maasta katsottaessa moottorin taakse piiloon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös Tangolla/CSA:lla ole ollut jo pitkään kaksi konetta Suomessa? Olisiko CCD kotiutettu takaisin Tsekkeihin.

Golden Airin entinen SE-ISE on ainakin ollut Suomessa. Ilmeisesti on edelleen yhtiön kakkoskoneena jolla hoidetaan tilauslentoja ja välillä se on lentänyt Helsingin lentojakin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään