Sami Pirinen

Lentoyhtiö Tango lentää Lappeenrannasta

273 viestiä aiheessa

Golden Airin entinen SE-ISE on ainakin ollut Suomessa. Ilmeisesti on edelleen yhtiön kakkoskoneena jolla hoidetaan tilauslentoja ja välillä se on lentänyt Helsingin lentojakin.

 

SE-ISE on Ruotsin ilma-alusrekisterin mukaan edelleen Golden Airin omistuksessa, muuta käyttäjää ei ole rekisteriin merkitty. Ainakin elokuussa se oli Tangon Helsinki-Lappeenranta -reitillä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

CCD lähti huoltoon Tsekkeihin ja on näemmä jäänyt sille tielleen. ISE todellakin tuli tuon tilalle.

 

Ja ollut jo reilut pari viikkoa... Nimim. se toissaviimeisen rivin vasemman penkin selkänoja oli vihdoin ISE:stä korjattu*  :laugh:

 

*Oli jo Goldenin aikaan rikki, korjaantui tässä vasta omien havaintojeni mukaan kesän jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisiko CCD kotiutettu takaisin Tsekkeihin.

 

Fly Lappeenrannalle uusi kone

 

Fly Lappeenranta lisää paikkatarjontaa Lappeenrannan ja Helsingin välisellä lentoreitillä. Marraskuusta alkaen yhtiö lentää reittiä 36-paikkaisella Saab 340B -potkuriturbiinikoneella.

... 36-paikkainen OK-CCN on aiemmin lentänyt tunnuksella SE-KTE

 

Millä siihen saadaan mahtumaan 36 jakkaraa vai istuuko ne toistensa sylissä? Onkos tuosta kuvia jo jossain?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Millä siihen saadaan mahtumaan 36 jakkaraa vai istuuko ne toistensa sylissä? Onkos tuosta kuvia jo jossain?

36-paikkaa saadaan sen takia, koska kone on Saab 340B. B-versiossa on rivejä 12 ja WC on siirretty koneen etuosaan, Saab 340A:ssa WC on takana ja koneessa on 11 riviä.

 

Matkustamo on 36-paikkaisena tämän näköinen:

http://www.airliners.net/photo/Golden-Air/Saab-340B/0200342/L/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tangon koneyksilö on vaihtunut noin viikko sitten. OK-CCD näyttää lentävän nyt CSA:n teksteillä ja logoilla varustettuna http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6414291. Tilalle on tullut kokovalkoinen OK-CCN, jossa on eturungossa aiempaa pienempi Tangon logo. En ainakaan huomannut mitään Fly Lappeenranta tekstiä, tosin se saattoi olla niin pieni, että jäi maasta katsottaessa moottorin taakse piiloon.

 

Kyllä koneessa on Flylappeenrannan logot Tango-teksteineen, tulin äsken CCN:llä Helsinki-Vantaalle. Moottorit tosin peittävät ne tehokkaasti sivulta katsottuna. Sisustus on juuri sitä parempipenkkistä mallia bussityyppisellä takapenkillä.

 

Kone lienee ollut käytössä ranskankielisissä maissa selkänojateksteistä päätellen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

36-paikkaa saadaan sen takia, koska kone on Saab 340B. B-versiossa on rivejä 12 ja WC on siirretty koneen etuosaan, Saab 340A:ssa WC on takana ja koneessa on 11 riviä.

 

Finnaciationilla oli juuri toisin päin, 340A (FAA-FAE) etuvessa, koska olivat QuickChange-matkustaja/rahtikoneita ja 340B (FAF-FAH) takavessa, kaikki 34 paikkaisina.(etuvessaisessa 4 paikkaa viimeisellä rivillä, takavessaisissa 1 oikealla edessä selkä menosuuntaan) Taiwanilaisilla(tai joku muu Aasiassa) oli 37-paikkainen versio, joka on tietääkseni max. Rivien määrä ei siis riipu siitä, onko A vai B tai vessan sijainnista - näitä voi yhdistellä eri tavoin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lähtöportti Helsingissä vaihtuu 24.11. - 5.12. väliseksi ajaksi

 

Lähtöporttimme Helsinki-Vantaalla siirtyy kotimaan terminaaliin 24.11. – 5.12. väliseksi ajaksi Etyj-kokouksen rajatarkastusten vuoksi.

 

Lähtöselvitys sijaitsee edelleen lähtöaulassa 4, tiskillä 421.

 

Lähtöportti sijaitsee kotimaan terminaalissa, porteilla 11 – 15. Lähtöportin numero näkyy terminaalin valotauluilla.

 

HELSINGISTÄ LÄHTEVÄT MATKUSTAJAT

 

Matkustettaessa Helsingistä Lappeenrantaan kirjattavan matkatavaran kanssa

 

    * lähtöselvitys tehdään aulassa 4, tiski 421

    * turvatarkastuksen voi suorittaa joko ulkomaan tai kotimaan terminaalissa

    * ulkomaan turvatarkastuksen kautta kuljettaessa on portin 16 kohdalla rajatarkastus, jossa esitetään henkilöllisyystodistus

    * kotimaan turvatarkastuksen kautta kuljettaessa välttyy rajatarkastukselta

 

Matkustettaessa Helsingistä Lappeenrantaan pelkän käsimatkatavaran kanssa

 

    * ulkomaan lennolta voi siirtyä suoraan kotimaan lähtöportille. Matkalla rajatarkastus portin 16 kohdalla. Henkilöllisyystodistus esitettävä tarkastuspisteessä

    * Helsingistä matkansa aloittavat voivat mennä suoraan kotimaan terminaalin turvatarkastuksen kautta lähtöportille. Rajatarkastukseen ei matkustaja tällöin joudu

    * kotimaan lennolta voi siirtyä suoraan lähtöportillemme kotimaan terminaalissa ilman raja- tai turvatarkastuksia

 

LAPPEENRANNASTA HELSINKIIN SAAPUVAT MATKUSTAJAT

 

Lappeenrannasta saavutaan edelleen tuloaulaan 2, jonne myös matkatavarat saapuvat. Saapuvat matkustajat saattavat joutua rajatarkastuksen pistokokeisiin.

 

Tilanne normalisoituu 5.12. klo 24:00 ja siirrymme takaisin normaalikäytäntöön. Pahoittelemme matkustajille järjestelyistä aiheutuvaa vaivaa.

 

21.11.2008 16.11 | päivitetty 21.11.2008 17.03

 

www.flylappeenranta.fi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieman lisää ..

 

PELTOSEN mukaan JP Air on uusi yhtiö, jolla olisi ollut tarjota Lappeenrannan reitille vastaavan kokoinen kone kuin Highland Airwaysilla.

 

- Meillä on yhteistyökumppanina yhtiö, joka vuokraa ja rahoittaa koneita, joten olisimme halunneet olla tarjouspyyntölistalla.

 

Peltosen mukaan Lappeenrannan sijainti ja mahdollisuudet toimia siellä rahtiliikenteen kenttänä Venäjälle kiinnostavat kuitenkin edelleen.

 

- Lensimme Finnairille Antonov 12 -konetta lähes päivittäin Helsingistä Pietariin, mutta se loppui kesällä. Peltosen mukaan rahtilentojen puolella on kysyntää, joka on mahdollista hyödyntää Lappeenrannassa. Sitä yritettiin aikanaan, mutta se meni Finavian lupaehtojen vuoksi niin hankalaksi, että asiakkaat etsivät rahdeilleen vaihtoehtoisen reitin.

 

FLY LAPPEENRANNAN toimitusjohtajan Juha-Pekka Paanasen mukaan Venäjälle suuntautuvalle lentotoiminnalle voisi olla täällä perusteita, mutta kanteen jälkeen hän ei jaksa edes ajatella yhteistyötä JP Airin kanssa.

- Lähestymistapa olisi voinut olla vähän toisen tyyppinen, Paananen tuhahtaa.

 

Peltosen mukaan JP Air saa alkuvuodesta käyttöönsä myös isompia Boeing 767 ja 737 -koneita. Niillä yhtiö käynnistää charterliikennettä Baltiassa ja Euroopassa.

 

- Ne ovat koneita, joiden lentoaika on riittävä mihin tahansa maanosaan.

 

etelä-saimaa

 

Arvatkaapas muuten mitä jp airin kotisivut kertovat ...  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Arvatkaapas muuten mitä jp airin kotisivut kertovat ... 

 

Alle 10 eur nettiosoitteen uusimisesta vuodeksi taisi olla liikaa..  ;)

 

(tai sitten vahingossa unohtunut.. mutta tuon osoitteen takaisinsaaminen onkin sitten työn ja tuskan takana, jos edes sekään auttaa)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Alle 10 eur nettiosoitteen uusimisesta vuodeksi taisi olla liikaa..  ;)

 

(tai sitten vahingossa unohtunut.. mutta tuon osoitteen takaisinsaaminen onkin sitten työn ja tuskan takana, jos edes sekään auttaa)

 

psst... onnistui jo  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos tuo JP Airin tarjolla ollut kone Fly Lappeenrannalle olisi sekin tullut Euroairilta, olisimme mahdollisesti saaneet tutustua LET-410 kalustoon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Arvaus: oikeusjutun väite pohjaa siihen, että Lappeenrannan kaupunki tukee lentoyhtiön toimintaa maksamalla (tasan) puolet lentokoneen vuokrista, kuten uutinen kertoi jo pitkän aikaa sitten. Silloin kerrottiin myös, että Lappeenrannan Kaupunkiyhtiöt vuokraa koneet ja vuokraa ne eteenpäin lentoyhtiölle.

 

http://www.esaimaa.fi/Online/2007/11/27/S%E4%E4nn%F6lliset+reittilennot+alkavat+Lappeenrannasta+tammikuussa/200714424612/4

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

JeyPee voi raijata ne kuusseiskat, kolmiseiskat ja mädärit ensin esille ja alkaa sitten puhumaan operoinnista. Tuollaisen diipadaapa pöytälaatikkofirman pyöritys onnistuu mainiosti tämän palstan junnuiltakin.  :P

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmm, kokovalkoinen kone jossa moottorit ylhäällä, ei ikkunoita ja verkkopenkit seinillä, joudut Ilkka ottamaan termosmukin kotoa ja turvasäilytyksen jälkeen ostat kuumaa vettä ja maitoa, teepusseja teillä on kotona.

No lienee yhtä vaarallista tuo automatkailusi rekkojen lomassa talviliukkailla tonne syrjässä olevaan pääkaupunkiin. 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään