Sami Pirinen

Lentoyhtiö Tango lentää Lappeenrannasta

273 viestiä aiheessa

Fly Lappeenranta on ensimmäinen Suomessa toimiva ns. virtuaalilentoyhtiö, jonka lentolippuja voi ostaa myös kansainvälisen Amadeus -varausjärjestelmän kautta. Huhtikuun alusta lähtien Fly Lappeenrannan liikematkoille tarkoitetut lipputyypit ovat olleet ostettavissa kaikkien Amadeus -varausjärjestelmää käyttävien matkatoimistojen kautta. Sen sijaan vapaa-ajan matkustukseen tarkoitetut edullisimmat liput yhtiö myy edelleen omien nettisivujensa kautta.

 

Amadeukseen siirtymisen myötä Helsinki-Vantaan lentoaseman monitoreissa tulee näkymään yhtiön lentojen kohdalla sekä operoivan lentoyhtiön Highland Airwaysin 8H-alkuinen lennon numero, että FlexFlight APS:n FZ-alkuinen numero.

 

lennä lomalle

 

Mikä kumma on tuo FlexFlight ??

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Seuraava juttu ei vielä ole ollut täällä siitä huolimatta, että uutinen on jo pari päivää vanha. Torstain lehtiversiossa taisi olla hieman enemmän juttua.

 

http://www.esaimaa.fi/Online/2009/04/16/Fly+Lappeenrannan+matkustajam%E4%E4r%E4+romahti/200916938011/4

 

Tuo metsäyhtiöiden matkustuskielto vaikuttaa todella vaikealta asialta, olin torstain aamulennolla ja meitä oli kolme matkustajaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Viime talven FlyLappeenrannan onnettomuuksien tutkinnat ovat valmistuneet.

 

Liikennelentokoneen ajautuminen ulos kiitotieltä Lappeenrannassa 31.1.2008

 

Liikennelentokoneen siivenkärjen osuminen matkatavarakatokseen Lappeenrannassa 12.2.2008

 

Ensimmäisessä tapauksessa erääksi syyksi mainitaan toisen moottorin sammuminen laskussa, minkä vuoksi lentokone ajautui ulos kiitotieltä. Toisessa tapauksessa todetaan murtuneen jarruputken kulmaliittimen särkyneen jo Helsinki-Vantaalla ennen lähtöä Lappeenrantaan koneen rullatessa valokalusteeseen.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lappeenrannasta tulee lentoyhtiö Fly Lappeenrannan omistaja

Lappeenrannan kaupungista tulee lentoyhtiö Fly Lappeenrannan pääomistaja. Lentoyhtiön osakepääomaa esitetään korotettavaksi 600 000 eurolla, minkä kaupunkikonserni merkitsisi kokonaan.

 

Sekä kaupunki että kaupunkiyhtiöt sijoittavat osakepääomaan 300 000 euroa. Lisäksi kaupunki ja Kaupunkiyhtiöt maksavat yhteensä 250 000 euroa lentoyhtiön markkinointi- ja palvelumaksuja. Yhteensä kaupunkikonsernin sijoitukset nousevat siis 850 000 euroon.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En viitsi aloittaa uutta ketjua, joten kysyn täällä.

 

Eli olen kirjaamassa lentoa tuonne openflights.org:iin, mutta en kuollaksenikaan muista lennonnumeroa sille klo. 17:00 HEL-LPP lennolle ja tämä lento oli siis silloin kun oli vielä CCA operaattorina, eli jos joku muistaa/tietää tuon lennonnumeron niin olisin kovin kiitollinen.  :)

 

edit. lentoyhtiökoodi ilmeisestikin 3B, joten lennonnumero on 3B...?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Lentoyhtiön tuki ihmetyttää Lappeenrannassa

Tiistai 07.07.2009 klo 12:23

 

Helsinki-Lappeenranta-väliä liikennöivä Fly Lappeenranta teki viime vuonna 1,7 miljoonan euron tappion. Näin siitä huolimatta, että kaupunki tuki lentoyhtiötä noin 1,5 miljoonalla eurolla. Julkisesti tukea on annettu kuitenkin vain vajaat 400 000 euroa.

 

Sanomalehti Etelä-Saimaa kertoo, että Lappeenrannan Kaupunkiyhtiöt antoi viime vuonna useassa erässä 1,1 miljoonaa euroa Fly Lappeenranta -yhtiölle. Summa ei käy ilmi mistään asiakirjoista, ja asiasta tiesi lehden mukaan vain pieni piiri.

 

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Ari Torniainen (kesk.) sai tietää Lappeenrannan Kaupunkiyhtiöiden lentoyhtiölle antamasta miljoonatuesta viime viikolla julkisuudesta.

 

- Tällaista summaa en ainakaan minä itse muista. Se on ollut vähän kerrassaan viime vuoden aikana ilmeisesti. Tämä summa tämmöisenä summana tuli minulle tietoon näiden uutisten myötä, Torniainen sanoo Etelä-Saimaan  haastattelussa .

 

Fly Lappeenrannan hallituksen puheenjohtaja ja Lappeenrannan Kaupunkiyhtiöiden varatoimitusjohtaja kieltää, että 1,1 miljoonan euron salaisessa tuessa viime vuonna olisi ollut kyse tietoisesta pimittämisestä.

 

- Yhtiön taival on ollut niin henkeäsalpaava, että ei ole ehditty tyylipisteitä hirveästi keräilemään näistä asioista. Nyt on ennen kaikkea turvattu reitin toimiminen, hän  kertoo .

 

Lentoyhtiö aloitti liikennöinnin Lappeenrannan ja Helsingin välillä viime vuonna, ja kuljetti noin 20 000 matkustajaa.

http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/yritysuutiset/?oid=2009/07/23916&ext=rss

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lappeenrannan veronmaksajien rahojen kuppaaminen täysin kannattamattomaan lentotoimintaan kuvastaa hyvin sitä miten tässä maassa veronmaksajien rahat voi virkamies käyttää vaikka mihin pelleilyyn eikä kukaan tee asialle mitään.

 

Mitenköhän paljon Lappeenranta saa tulontasausta pääkaupunkiseudeulta eli loppuen lopukusi tämä Lappeenrannan kunnanisien totaalinen rahan kanssa sikailu kaatuu sekin pääkaupunkiseudun maksettavaksi.

 

 

Suomen virkamiesten pöhötauti on paha tauti johon pitäisi saada lääkkeet nopeasti. Mikähän nappi auttaisi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuki + tappio 160e/matkustaja  ja matkustajalla kai tarkoitetaan yhta yhden suunnan

matkustajaa eli meno-paluun tappio 320e/matkustaja. Kannattaisikohan jo

uskoa ettei homma kannata???

 

Ja tarkoituksena on kai lappeenrantalaisten varoilla tarjota Ryanairille

ilmaiset palvelut Lappeenrannan kentällä + maksaa muutama miljoona

"markkinointirahaa" että muutama hassu paikallinen ja iso lauma venäläisiä

pääsisi lentämään halvalla.

 

Ei käy yhtään kateeksi lappeenrantalaisia veronmaksajia.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Ovat luvut hulppeita juu...

 

Mutta ymmärrän hyvin Lappeenrannan ja Imatran suunnan kunnallispäättäjien murheen. Kyse on paikkakuntien työpaikkakilpailusta. Kummallakin paikkakunnalla on useita isohkoja kansainvälisiä yrityksiä - sekä suomalaisia emoja että ulkomaisten tyttäriä - koko joukko pienempiä vientiä harjoittavia yrityksiä, Suomen suurimpia puunjalostuksen keskittymiä UPM Lappeenrannassa ja Stora Enso Imatralla sekä erittäin kansainvälinen teknillinen yliopisto. Kun aikanaan Finncomin ja Fly Lappeenrannan välillä oli se tauko, niin kyllä moni tuntemani tuolta alueelta maailmalle ja maailmalta alueella matkaaja kirosi yhteyden puutetta.

 

Nuo työpaikat ovat varmasti kunnille enemmän kuin käytetyn rahan arvoisia (mm. verotuottoina), vaikka ao. tukirahan käyttävätkin kovin harvat. Mutta heidän takanaan on moni muu työpaikka.

 

Kysymys vain on, auttaako tuo lentoyhteys työpaikkojen pysymiseen tai uusien saamiseen. Ja toinen kysymys, riittävätkö kuntien rahat lentoyhteyden ylläpitämiseen. Aika ei ainakaan voisi huonompi olla. Taloudellinen taantuma kaikilla ja puupuollella vielä omat pitempikestoiset ongelmat.

 

Siitä varmaan moni lienee yhtä mieltä, että kunnalliset tukirahat pitää olla läpinäkyviä.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Etelä-Saimaassa haastateltiin joku tovi sitten paikallisesti toimivien suuryritysten henkilöstöjohtajia FlyLappeenrannan tarpeesta, johon kaikki vastasivat yhteen ääneen ettei FlyLappeenrannalla ole vaikutusta yhtiöiden sijoittautumiseen, saati henkilöstöpolitiikkaan.

 

Olen henkilökohtaisesti vieläkin sitä mieltä, ettei FlyLappeenranta palvele työmatkaliikennettäkään vielä oikein. Sunnuntaisin liikennettä ei ole, joten mikäli haluat Keski-Eurooppaan palaveriin maanantaiaamun lennolla, joudut ottamaan auton tai junan Lappeenranta-Helsinki-välille. Perjantaina sitten periaatteessa kerkeääkin lltakoneella takaisin - tosin matkatavarat kun pitää selvittää FlyLappeenrantaan erikseen, tuleekin aikatauluista haastavammat.

 

Jos taas kuljetaan pelkästään töihin Helsinkiin ja illaksi takaisin, ei juna ole ollenkaan huono kilpailija. Juna on reilun tunnin hitaampi, mutta junalla päästäänkin sitten suoraan keskustaan. Junamatkalla voit tehdä töistä normaaliin tahtiin - ainoa että WLAN- ja/tai 3G-yhteyksiin pitäisi vielä junassa satsata. Tiedän yrityksiä, jossa junaa suositaan nimenomaan tämän työskentelymahdollisuuden takia. Päivä konttorilla voidaan päättää aikaisemmin.

 

Älkääkä käsittäkö väärin, itse rakasta lentomatkustamista yleisesti, mutta Suomessa lentomatkustamisen järkevyys on kyseenalainen Jyväskylä - Seinäjoki-linjan alapuolella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oopperalento-paketteja Savonlinnaan:

Savonlinnan Oopperajuhlat ja Fly Lappeenranta Oy aloittavat markkinointiyhteistyön.

Sen myötä Oopperajuhlat ja Fly Lappeenranta Oy tuottavat ryhmille ja yritysasikkaille vuoden 2010 näytäntökaudelle räätälöityjä oopperalentopaketteja Helsingistä ja Pietarista Savonlinnaan

 

Oopperalentopaketit tulevat myyntiin syksyn aikana.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tekniikka & Talous tänään:

 

Yritykset lopettavat Fly Lappeenrannan tukemisen

 

Lappeenrannan kaupungin omistama ja tukema lentoyhtiö Fly Lappeenranta menettää paikkakunnan yritysten tuen vuoden lopussa, kertoo Ylen Etelä-Karjalan radio.

 

Ilman talouskriisiä yhtiö toimisi jo omillaan, kertoo Fly Lappeenrannan toimitusjohtaja Juha-Pekka Paananen radion haastattelussa. Alkuperäisen sopimuksen mukaan alueen yrityksen taloudellinen tuki päättyy tämän vuoden lopussa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

* Fly Lappeenranta kuljettaa Lappeenrannan 360-vuotisjuhlavuoden kunniaksi sotaveteraanit ilmaiseksi lennoillaan vuoden loppuun asti. Yhtiö aloittaa lennot kesätauon jälkeen 17. elokuuta.  Fly Lappeenrannan kampanja on tarkoitettu sotien veteraaneille, jotka ovat palvelleet mm. talvi- tai jatkosodassa.

 

* Yhtiö ottaa elokuussa käyttöön uuden varausjärjestelmän, joka mahdollistaa aiempaa laajemman lippujen varausmahdollisuuden kansainvälisissä lentovarausjärjestelmissä, kuten Amadeus, Sabre ja Galileo. Amadeuksen kautta Fly Lappeenrannan lentotarjonta on noin 800 yrityksen itsevarausjärjestelmässä, lähes kaikissa Suomessa toimivissa matkatoimistoissa sekä niiden verkkokaupoissa. Uusi järjestelmä mahdollistaa myös ns. interline-lippujen kirjoittamisen. Tuolloin asiakas voi ostaa vain yhden lipun matkalle, joka koostuu useamman eri lentoyhtiön liikennöimistä osuuksista, mikäli lentoyhtiöt ovat sopineet keskenään yhteistyöstä.

 

* Kesäkauden jälkeen Fly Lappeenranta ottaa käyttöön iäkkäimmille matkustajille tarkoitetun 65 euron eläkeläislipun, joka sallii paikanvarauksen koneesta. Ilman paikanvarausmahdollisuutta myynnissä on myös eläkeläisille ja opiskelijoille tarkoitettu 42 euron stand-by -lippu. Lipulla pääsee koneeseen, mikäli lennolla on tilaa.

 

lennä lomalle

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Edelliseen viestiin viitaten, mitä tämä foorumi pystyisi tekemään, että kaikki suomalaiset sotaveteraanit ja -lotat lentäisivät kaikilla suomalaisilla lentoyhtiöillä lopun elämäänsä ilmaiseksi!

 

Ainakin sen voin tehdä, että täällä hotellikuolemaa välttääkseni laadin kaikille toimitusjohtajille kirjallisen ehdotuksen tästä edellämainitusta.

 

Jos on parempia ehdotuksia tai perustetaan porukka ajamaan tätä asiaa, niin siitä vaan!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Edelliseen viestiin viitaten, mitä tämä foorumi pystyisi tekemään, että kaikki suomalaiset sotaveteraanit ja -lotat lentäisivät kaikilla suomalaisilla lentoyhtiöillä lopun elämäänsä ilmaiseksi!

 

Ainakin sen voin tehdä, että täällä hotellikuolemaa välttääkseni laadin kaikille toimitusjohtajille kirjallisen ehdotuksen tästä edellämainitusta.

 

Jos on parempia ehdotuksia tai perustetaan porukka ajamaan tätä asiaa, niin siitä vaan!

 

Ehdottomasti harkinnanarvoista, jos kohta varmasti vaatii huolellista rajausta ja valmistelua! Voisin syksymmällä olla yhteydessä Sotaveteraaniliiton avainhenkilöihin. Veteraanijärjestöjen yhteinen valtuuskunta (VEVA) voisi olla kontaktiosapuoli.  :thmbup:

 

Tästä oma ketju?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Fly Lappeenrannalla on uusi vara- ja charterkone. Ainakin eilen ja tänään reitillä on lentänyt tekstitön G-NOSS, joka on entinen Coast Airin LN-FAZ.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Viime sunnuntain harjoittelukierroksilta (lensi niitä viikko sitten torstaina-perjantainakin) erittäin huonolaatuinen dokumentti koti-ikkunan läpi:

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Viime sunnuntain harjoittelukierroksilta (lensi niitä viikko sitten torstaina-perjantainakin) erittäin huonolaatuinen dokumentti koti-ikkunan läpi:

 

Highland Airwaysin ensimmäinen suomalainen perämies taisi ottaa tuntumaa uuteen työkaluun

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään