Sami Pirinen

Lentoyhtiö Tango lentää Lappeenrannasta

273 viestiä aiheessa

Highland Airwaysin ensimmäinen suomalainen perämies taisi ottaa tuntumaa uuteen työkaluun

 

Hielan' Aerweesilla täytyy olla ae' wee bit o' Kiltti, ay? ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lappeenrantalaisen lentoyhtiö Fly Lappeenrannan perustajaosakas Esa Korjula vaatii yhtiössä erityistilintarkastusta.

 

Etelä-Saimaa 3.9.2009 kirjoittaa asiasta

 

Fly Lappeenrannan osakas vaatii erityistilintarkastusta

 

Lappeenrantalaisen lentoyhtiö Fly Lappeenrannan perustajaosakas Esa Korjula vaatii yhtiössä erityistilintarkastusta.

 

Korjula haluaa, että Etelä-Suomen lääninhallitus tekee päätöksen erityisen tarkastuksen suorittamisesta yhtiön hallinnosta ja kirjanpidosta vuodelta 2008.

 

Korjula vaatii tutkittavaksi muun muassa sen, miten kaupungin täysin omistamasta Lappeenrannan Kaupunkiyhtiöt Oy:stä eli veronmaksajista tulikin lentoyhtiön pääosakas vastoin alkuperäistä sopimusta.

 

Korjula katsoo lisäksi, että häntä on kohdeltu Fly Lappeenrannan osakeannissa epäoikeudenmukaisesti suhteessa Kaupunkiyhtiöihin.

 

Varaton Fly Lappeenranta antoi viime vuonna reilun 50 000 euron lähipiirilainan yhtiön yhdelle työntekijä-osakkaalle, mitä Korjula myös ihmettelee.

 

Vaatimus erityistilintarkastuksesta on pysynyt pienen piirin tiedossa, vaikka asiaa käsiteltiin lentoyhtiön ylimääräisessä yhtiökokouksessa jo maaliskuussa.

 

Esimerkiksi kaupunginhallituksen puheenjohtaja Ari Torniainen, kaupunkiyhtiöiden hallituksen jäsen Teuvo Kinnunen ja kaupunginjohtaja Seppo Miettinen kuulivat asiasta vasta keskiviikkona Etelä-Saimaan välityksellä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Fly Lappeenranta tutkituttaa oman toimintansa, kirjoittaa Etelä-Saimaa.

Pisti silmään kohta, jonka mukaan "lentoyhtiö aikoo jatkossa keskittyä lentokenttätoiminnan kehittämiseen lentämisen sijaan"

 

Lentoyhtiö Fly Lappeenrannan hallitus on päättänyt selvittää yhtiön tähänastisen toiminnan.

 

Selvityksen tekee nimekäs tilintarkastusyhtiö KPMG. Tarkoitus on puhdistaa yhtiön pöytä ennen toiminnan rakenteellisia muutoksia.

 

Lentoyhtiö on Lappeenrannan Kaupunkiyhtiöt Oy:n tytäryhtiö. Sen hallituksen puheenjohtaja on Kaupunkiyhtiöiden toimitusjohtaja Tom Hultin. Hultin sanoo, että lentoyhtiön toiminta avataan kaupunginvaltuustolle, jotta pöytä on puhdas, kun valtuustolle esitellään yhtiön toivoma tukipaketti.

 

Lentoyhtiö aikoo jatkossa keskittyä lentokenttätoiminnan kehittämiseen lentämisen sijaan.

 

Etelä-Suomen lääninhallituksessa on lentoyhtiön perustajaosakkaan Esa Korjulan tekemä pyyntö erityistilintarkastuksen tekemisestä yhtiössä. Lääninhallitus päättänee erityistarkastuksen tekemisestä marraskuussa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Fly Lappeenranta neuvottelee yhteistyöstä Wingon ja Air Ålandin kanssa

 

Lappeenrannan kaupungin osittain omistama lentoyhtiö Fly Lappeenranta, turkulainen Wingo ja Ahvenanmaalla toimiva Air Åland neuvottelevat tiiviistä yhteistyöstä.

 

- Mahdollista olisi yhteistyö markkinoinnissa, varausjärjestelmissä ja tarvittaessa myös koneiden hankinnassa, sanoo Wingon toimitusjohtaja Holger Holm.

 

Holm uskoo, että yhteistyö markkinoinnissa tuo paljon säästöjä.

 

- Nämä yhtiöt ovat pieniä ja yksi ihminen pystyisi markkinoimaan kaikkia kolmea yhtiötä, jatkaa Holm.

 

Konehankinnat eivät koske Fly Lappeenrantaa. Yhtiö kilpailuttaa kevään aikana Lappeenrannan ja Helsingin välisten lentojen operaattorin. Mahdollista on, että reittiä lentää jatkossakin skotlantilainen Highland Airways, mutta myös muut yhteistyövaihtoehdot tutkitaan.

 

 

Yle Etelä-Karjala

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Fly Lappeenranta vähentää lentovuoroja

 

Vähiten suosittujen vuorojen lopettamisella tavoitellaan huomattavia säästöjä loppuvuonna. Taantuman taittuessa vuorot voidaan palauttaa.

 

yle

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Fly Lappeenranta vähentää lentovuoroja

 

Peruivat sitten mun ensi viikon aamulennon Lappeenrannasta Helsinkiin. Sähköpostissa lupailtiin että ottavat tällä viikolla yhteyttä ja tarjoavat korvaavan taksikyydin (oho). Katsotaas miten äijän käy.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Kaupungin kallis harrastus: Lentoyhtiöille tukea satoja tuhansia"

 

http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/yritysuutiset/?oid=2009/12/28571

 

/mn

 

Täytyypä taas käydä huomenna nauttimassa kaupunginisien kalliista harrastuksista eli tukiaisista (ja saada vastinetta omille verorahoille  :P). Mahdollistaa työmatkan lapsiperheen isälle siten, että kuitenkin saman vuorokauden aikana voi käydä hoitamassa työasiat Euroopassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joko tietoa uudesta operaattorista? Mikähän firma lähtee omalla riskillä (-350.000 tuki) tätä jatkamaan? Kuitenkin onnistuneet parissa vuodessa yli 2me tohon työntään.

 

/mn

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joko tietoa uudesta operaattorista? Mikähän firma lähtee omalla riskillä (-350.000 tuki) tätä jatkamaan? Kuitenkin onnistuneet parissa vuodessa yli 2me tohon työntään.

/mn

 

Kai se on joku Sööder Air tjsp. Tommihan siellä kovasti yhä touhuaa.

 

Pitäisiköhän Lappeenranta Airwaysin kuitenkin luovuttaa jo Pendolino Railwaysille ja alkaa vaikka kehittämään ikäloppua tunnin kestävää YTV-linjaa 61 ? ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täytyypä taas käydä huomenna nauttimassa kaupunginisien kalliista harrastuksista eli tukiaisista (ja saada vastinetta omille verorahoille  :P). Mahdollistaa työmatkan lapsiperheen isälle siten, että kuitenkin saman vuorokauden aikana voi käydä hoitamassa työasiat Euroopassa.

 

Kateus se on, joka kannattaa Etelä-Karjalassa :)

 

Tuossa linkki alkuperäiseen uutiseen, jota Kauppalehti siteeraa:

 

Lappeenranta-Helsinki lennoille uusi yhtiö

 

Pitäisiköhän Lappeenranta Airwaysin kuitenkin luovuttaa jo Pendolino Railwaysille ja alkaa vaikka kehittämään ikäloppua tunnin kestävää YTV-linjaa 61 ? ;)

 

Milles lennolle Ilkka ehtisit Pendolinolla jos tiukkaan sujautat Tikkurilasta taksilla kentälle? Sen lähemmäs ei taida Railways vielä viedä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä siinä pitää olla aika kovan luokan lentoyhtiö, jos aikoo kilpailla 200 kilometrin melkein suoralla pätkällä linja-autojen ja sähköjunien kanssa. Ei nyt ainakaan heti tule sellaista mieleen. Oletan kuitenkin, että Lappeenrannan kaupungin päättävissä elimissä on niin rautaista alan asiantuntemusta, että pystyvät selittämään veronmaksajille, ettei tämä ole veroeurojen tuhlausta. Itse en siihen kykenisi.

 

Seppo  

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä siinä pitää olla aika kovan luokan lentoyhtiö, jos aikoo kilpailla 200 kilometrin melkein suoralla pätkällä linja-autojen ja sähköjunien kanssa. Ei nyt ainakaan heti tule sellaista mieleen. Oletan kuitenkin, että Lappeenrannan kaupungin päättävissä elimissä on niin rautaista alan asiantuntemusta, että pystyvät selittämään veronmaksajille, ettei tämä ole veroeurojen tuhlausta. Itse en siihen kykenisi.

 

Mitenkäs ne kuljetusmuodot kilpaisivat tässä toistensa kanssa?

 

Ilkka lentää klo 06.00 lähtevällä koneella, jolla ehtii lähes mihin tahansa Helsinki-Vantaalta klo 07.15 jälkeen lähtevään koneeseen. Junalla kun menet, niin ensimmäinen kelvollinen vaihtoyhteys on mahdollinen vasta 10 jälkeen. Jää ne päivän työreissut tekemättä, kun yhteydet ei toimi.

Vastaavasti iltakone lähtee justiinsa ennen puoltayötä, eli ehtii jälleen kutakuinkin kaikilta Keski-Euroopasta saapuvilta koneilla. Viimeinen juna on mennyt jo tunteja sitten.

Linja-autolla pitäisi lähteä reissuun jo puolen yön jälkeen, että ehtisi vastaavasti kentälle 07 mennessä.

 

Eipä ne Flyn koneet taida paljoa keskipäivällä lennellä, silloin mennään junalla. Paitsi klo 14 maissa, jolloin kone syöttää Helsinki-Vantaan iltapäivän lähtevään aaltoon ja lentää tilastojen mukaan aika usein hyvällä kuormalla.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitäisiköhän Lappeenranta Airwaysin kuitenkin luovuttaa jo Pendolino Railwaysille ja alkaa vaikka kehittämään ikäloppua tunnin kestävää YTV-linjaa 61 ? ;)

 

19 minuuttia on 61:n ajoaika Tikkurilan asemalta lentoasemalle. Voisihan se toki olla vielä muutaman minuutin nopeampi, ellei kiertäisi Jumbon ja Peltolantien kautta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sami tuossa kuvasikin hyvin ongelman. Minullekin kelpaa heti junayhteys, kun pääsen sillä asemalle seitsemäksi aamulla ja kotiin klo 23 saapuvalla lennolla.

 

Joku tietysti voisi käskeä muuttamaan pääkaupunkiseudulle, mutta juuri siksi asunkin Etelä-Karjalassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä siinä pitää olla aika kovan luokan lentoyhtiö, jos aikoo kilpailla 200 kilometrin melkein suoralla pätkällä linja-autojen ja sähköjunien kanssa. Ei nyt ainakaan heti tule sellaista mieleen. Oletan kuitenkin, että Lappeenrannan kaupungin päättävissä elimissä on niin rautaista alan asiantuntemusta, että pystyvät selittämään veronmaksajille, ettei tämä ole veroeurojen tuhlausta. Itse en siihen kykenisi.

 

Seppo  

 

Ei ihan helsinki-lappeenranta väli mutta sain nauttia Pendoliinon ja suomen rataverkon tarjoamasta huikeasta matkanopeudesta välillä Järvenpää-Kouvola.

 

Järvenpää-Lahti 74km, paikallisjunalla 31min

Lahti-Kouvola 61km, Pendolinolla 41min

 

Ajat on aikataulun mukaisia, todellisuudessa paikkuri oli 4min etuajassa ja pendolino 10min myöhässä.  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ajat on aikataulun mukaisia, todellisuudessa paikkuri oli 4min etuajassa ja pendolino 10min myöhässä.  ::)

 

Pendolinot ovat suomessa lähinnä vitsi. Esim. Joensuu-Helsinki välillä Pendoliinot voivat ajaa kovaa vain uudella oikoradalla, muuten körötellään Intercity-vauhtia. Ja tähän kun lisätään Pendoliinojen vikaherkkyys...

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tästä voisikin kirjoittaa kymmeniä matkustuskokemuksia, mutta menee pahasti offtopiciksi. Totean vain, että omien kymmenien kokemusteni pohjalta viimeiseen pariin vuoteen on turha ollut yrittää päästä junalla ajoissa perille Helsingin keskustaan järjestettyyn tilaisuuteen, joka alkaa kello 09.00.

 

Kun matkapäiviä on vaikkapa sata vuodessa, tekee mitä hyvänsä että säästää sen puoli tuntiakin matkustusajassa. Ainakin kotiinpäin tullessa.

 

Edit: olennainen lisäys boldilla selventämään asiaa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Totean vain, että omien kymmenien kokemusteni pohjalta viimeiseen pariin vuoteen on turha ollut yrittää päästä ajoissa perille Helsingin keskustaan järjestettyyn tilaisuuteen, joka alkaa kello 09.00.

 

Tarttee kulkea sitten autolla. Kyllä Kuopiosta käsin on aamuyhdeksäksi Helsingissä  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarttee kulkea sitten autolla. Kyllä Kuopiosta käsin on aamuyhdeksäksi Helsingissä  :P

 

Niin, no kun on vaan se voorti.  :(

 

Eilenkin ehdin sillä vasta puoli kymmeneksi Hesaan. Kotiin ehdin ajoissa ja samoin tänä aamuna G-JURA:lla maailmalle. Mutta päivän paras juttu oli se, että Intercity oli äsken tulomatkalla vain 15 minuuttia myöhässä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarttee kulkea sitten autolla. Kyllä Kuopiosta käsin on aamuyhdeksäksi Helsingissä  :P

Aikasta aikasin saat lähtee varsinkin talvinopeusrajoituksilla... Tuossa reilu viikko sitten meni ~4,5h Siilinjärven puolelta Vantaalle, lähtö klo 0550 ja yks noin 20 minuutin tauko pidettiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aikasta aikasin saat lähtee varsinkin talvinopeusrajoituksilla... Tuossa reilu viikko sitten meni ~4,5h Siilinjärven puolelta Vantaalle, lähtö klo 0550 ja yks noin 20 minuutin tauko pidettiin.

 

Luonnollisesti, mutta elämähän on valintoja täys :) Mulle on ihan sama, pitääkö lähteä neljältä vai seitsemältä, jos vaihtoehtona on vähintään +200€+mahd. taksi- yms. kulut perillä (harvemmin tosin saa edes noin halvalla yhden päivän menopaluuta) tai vastaavasti alle 50€ polttoainekuluja...

 

Kesärajoituksilla menee tarvittaessa himpun vajaaseen kolmeen ja puoleen tuntiin Petoselta Malmille, kun ajelee nopeampaa reittiä (ysi- ja nelostien kautta) sen kuuluisan tumman naisen alapäänkarvan verran alle sakkorajan...

 

Mutta nythän tässä ei enää olla matkustamassa Tangolla, emmekä Lappeenrannasta, joten ketjussa lienee syytä palata aiheeseen :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta nythän tässä ei enää olla matkustamassa Tangolla, emmekä Lappeenrannasta, joten ketjussa lienee syytä palata aiheeseen :)

 

Mutta aika moni matkustaa Lappeenrannasta, Ryanairin lentojen myynti rikkoo ennätyksiä:

 

Ryanairin lennot Lappeenrannasta myyvät

 

Halpalentoyhtiö Ryanairin Lappeenrannan lentojen kysyntä on ylittänyt reilusti ennakko-odotukset. Yhtiö on myynyt kahden päivän aikana yli 600 lippua huhtikuussa alkaville lennoille Lappeenrannan ja Saksan välillä.

Ryanair julkisti tiistaina aloittavansa lennot Lappeenrannan ja Düsseldorfin lähellä sijaitsevan Weezen välillä. Pohjoismaiden myynnistä vastaava Erik Elmsäter sanoo, että lippuja on myyty yhden päivän aikana enemmän, kuin yhtiö arvioi myyvänsä viikossa.

- Lappeenrannan reitin myynnin aloitus rikkoo kaikki aiemmat ennätykset Pohjoismaiden alueella, sanoo myyntijohtaja Erik Elmsäter.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään