Guest Hannuuotila

Intti, sivari vai totaali

328 viestiä aiheessa

Kartoitetaanpa vähän FSNordicin varusmiespalvelutilannetta. Itse istuin vankilassa...

/Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs mä saan vastata tähän? ;D

Onko mut vapautettu?

Kyllä, koska hyödyt epätasa-arvoisesta asevelvolisuuslaista. :)

Aion käydä asepalveluksen, vaikkei yhtään innostaisi, ihan vaan vaikka kunnon kohottamisen takia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aion käydä asepalveluksen, vaikkei yhtään innostaisi, ihan vaan vaikka kunnon kohottamisen takia.

Sama se minulla on, mutta käyn sen siksi, että se on velvollisuus. Kuntoa voi kohottaa muuallakin, kuin armeijassa.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli vietettyä 9kk Kotkan kauniissa saaristossa II/02 saapumiserässä. Oli mukava talvi kun loput 6kk oli letkeetä sisä duunia ei tarvinnu pahemmin hangessa juosta ja sykkiä rynkky olalla.  :thmbup:

MeVa/VeVa KotRa/Kmaa II/02

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

minäkin istuin hetken vankilassa, toimin muutaman kerran päävartiossa aliupseerina, taisin muuten olla makuullanikin. ;D

Se oli mulla vähän sama homma noissa spollihommissa, tuli asuttua putkassa aika paljonkin ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta se ei ole täysin minun vikani. Minä en päättänyt, että olen tyttö/nainen. ::) Miehenä olisin ollut joko sivari tai totaalikieltäytyjä.

Eikö sitä kuntoa voi muuten kohottaa kuin vain pakottamalla siihen? ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Turha tästä on nyt ruveta tekemään mitään tasa-arvo asiaa minusta, vaikka se sellaiselta tuntuisikin.

Kyllä sitä inttiä on ihan mukava muistella näin jälkeenpäin. Se, että joskus leirillä kylmässä onkin ketuttanut suunnattomasti lähteä keskellä yötä johonkin kiertovartioon, niin kyllä sekin on mukava muisto jälkikäteen. Armeijasta saa kyllä niin paljon mieleenpainuvia muistoja, vaikka ne ei aina niin mielekkäitä olisikaan silloin olleet armeijassa.

Kaikki alikessujen älyttömät jutut pitää vaan ottaa huumorilla, eikä murehtia liikaa yms. niin kyllä se armeija ihan rennosti menee. Armeija touhu pitää siis vaan osata ottaa riittävällä huumorilla. Mitä tulee tuohon kunto asiaan, niin sekin saattaa aluksi nousta, mutta lähtee kuitenkin "mystisesti" loppua kohden laskemaan, eikä sekään kovin hyvänä pitkään armeijan jälkeen pysy, ellei sitä koita pitää yllä.

Niinisalo siis käytynä täällä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siinäpäs on aihetta olla ylpeä...  :-\

Kai siinä aihetta on, olen ylpeä ratkaisustani, ja tekisin saman uudelleen.  :P:thmbup:

/Hannu

Muokkaus: mielestäni armeija on Suomen suurin tasa-arvorikkomus!  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta se ei ole täysin minun vikani. Minä en päättänyt, että olen tyttö/nainen. ::) Miehenä olisin ollut joko sivari tai totaalikieltäytyjä.

En syyttänytkään mistään. Kunhan vaan nostin asian esille. :)

Eikö sitä kuntoa voi muuten kohottaa kuin vain pakottamalla siihen? ;D

Ei oikein. ;D

Turha tästä on nyt ruveta tekemään mitään tasa-arvo asiaa minusta, vaikka se sellaiselta tuntuisikin.

Joo, ei mua varsinaisesti armeija sinänsä (vielä) jännitä, on siitä monet selvinneet niin enköhän minäkin. :P Musta se vaan on väärin, että puoli vuotta elämästä on pakko siihen käyttää. Tarkoitukseni ei ole dramatisoida, mutta nään sen käytännössä vapaudenriistona.

Ja kyllä se minusta on tasa-arvokysymys. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pienenä ajattelin, etten todellakaan menisi armeijaan. Mutta nyt olen jo muutaman vuoden ollut sillä kannalla, että armeijaan ilman muuta. Ja vaikkei se silloin armeijassa aina niin mukavaa olisikaan, niin jälkeen päin voi muistella hymy huulilla intti aikoja.

Ja Jesse, kyllä se vuosi pitää jokaisen miehen olla armeijassa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No minulla on "vähän" viellä aikaa mietti minne menen. Mutta näillä näkymin Upinniemeen sukelluspuolelle. tänne  :thmbup:

Jos nyt sanottaisiin noin niinkuin varovaisesti kuitenkin, että yrität mennä sinne....  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olis vaan parempaakin tekemistä.... :P

No, saa nyt nähdä josko siitä hommasta sitten tykkäiskin siellä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pienenä ajattelin, etten todellakaan menisi armeijaan. Mutta nyt olen jo muutaman vuoden ollut sillä kannalla, että armeijaan ilman muuta. Ja vaikkei se silloin armeijassa aina niin mukavaa olisikaan, niin jälkeen päin voi muistella hymy huulilla intti aikoja.

Siis oletko nyt itse käynyt jo armeijan vai menossa armeijaan. Ei saa oikein selville tekstistäsi...

Ja tuollainen, että "kyllä se vuosi pitää jokaisen miehen olla armeijassa" nyt on täyttä puppua. Ei sillä armeijalla mielestäni ole mitään tekemistä miehisyydeen kanssa. On se lopulta vain sellaista leikkimistä kaiken sen ulkokuoren alla.

Minä ainakin olen ihan tyytyväinen, että ei tarvinnut 6 kuukautta kauempaa olla siellä. Eikä siksi, että se olisi ollut jotenkin ihan mahdottoman raskasta vaan on kyllä parempaakin tekemistä olemassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tehdään siitä tasa-arvoasia: Naisille emäntäkoulu pakolliseksi!! Jos ei suostu, sitten linnaan  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olis vaan parempaakin tekemistä.... :P

Onko sillä niin kauhee kiire, ettet kerkee suoriutua siitä sitten peräti kokonaisen vuoden jälkeen?

Kylläpä tuonne inttiin ollaan menossa, jos ei mitään dramaattisempaa pääse tapahtumaan ennen niitä aikoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko sillä niin kauhee kiire, ettet kerkee suoriutua siitä sitten peräti kokonaisen vuoden jälkeen?

On sillä siinä mielessä kiire, että elän vain kerran, ja tekis mieli ottaa mahdollisimman paljon iloa irti tästä nuoruudestakin. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Isoisät pyörivät haudoissaan hyrränä kun seuraavat nykymaaliman menoa, elintason tuoman vääristyneen turvallisuudentuneen takia ihmiset jättävät väliin ehkä elämänsä tärkeimmän koulutuksen, intti on käyty ja suosittelen lämpimästi kaikille, hyviä kavereita hyvä ruoka ja ryhtiä ja itsevarmuutta tuova koulutus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikä siksi, että se olisi ollut jotenkin ihan mahdottoman raskasta vaan on kyllä parempaakin tekemistä olemassa.

On on, mutta omalta kohdaltani olen erittäin tyytyväinen, että armeija tuli käytyä. 11kk kymmenen vuotta sitten. Kyllähän siellä söi miestä päivästä toiseen, mutta jo silloin sen tiesi, että hyvää se vain tekee. Käsitys on vain vahvistunut ajan myötä.

Toki armeijaan kuuluu paljon kaikkea idioottimaistakin, mutta kokonaisuutena olen valmis sanomaan, että siellä sai selkärankaa, itseluottamusta ja fyysistä kuntoa. Ei siis todellakaan turha vuosi.

EDIT: VSItR II/97, TJAU/ItO95

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehdottomasti inttiin. Toivon pääseväni Ilmavoimien johtokeskuslinjalle, josta sitten saisi työpaikankin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään