Kirjoitettu Tammikuu 30, 2008 Olen joo ja ylhäältä päin ( dihedraalia on voin vakuuttaa ). En taida koko salaisuutta vielä paljastaa..tekevät pian 20 000 erän vinkuintiassa lupaa kysymättä, jos kaikki paljastuu ennen aikojaan. Dynaamisuutta ja estetiikkaa löytyy juuri 3-tahoista ja varsinkin tulevasta mallista. Laita nyt ne kuvat näkyville, ja lopeta tuo naurettava "salaisuuksista" puhuminen. Kukaan, et edes itse, tee yhtään konetta kolmitahon perusteella... Juha. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 30, 2008 Jukka moi. Kannattaisiko vetää niinsanotusti ässä hihasta ja kaivaa pöytälaatikon kätköistä ne taannoiset suunnitelmasi potkurin ylennysvaihteesta? Siitäkin muistaakseni riitti juttua viikkokausiksi eräällä toisella foorumilla. Meinaan vaan, ettei tartte niin hurjaa nousua potkuriin. L Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 30, 2008 Se onkin onnen päivä, kun noita Tweetyja on tusina Malmin kierroksessa täyttämässä sirkutuksellaan Puistolan muuten niin kuivahkoa (lue: olematonta) äänimaailmaa. Tweety on varmaan niin helppo lentää, että siihen voidaan kehittää uusimuotoinen NOVA-koulutus, joka on kova sana laskuvarjopuolella. Sepä olisikin; pari kolme oppilasta lentää Tweetyilla koululentoa Malmin kierroksessa, Jaska lentää samanlaisella perässä ja huutelee välillä radioon että "Punainen siellä, vedä vähän! Sininen, sauvaa jalkaa!". Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 30, 2008 Jukka, tuo useiden vastausviestiesi yhdistäminen yhteen viestiin on hyvä idea. Mutta sen verran toivon, että et yhdistä sen "kokoelmaviestisi" jälkeen postattuja viestejä siihen aiempaan. Silloin alkaa menemään ketjun luettavuus huonoon suuntaan... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 30, 2008 Idean karkaamista tässä yritän estää. 8) Minkä idean? Kahdella lennokinmoottorilla lentävän painottoman Jopo-polkupyörän, jolla rikotaan mäntämoottorikoneiden nopeusennätys? Voit kuule ihan rauhassa esitellä koko suunnitelmasi, ei sitä kukaan kopioi. Tietysi vinkuintialaisten tappaminen nauruun ei ole kovin eettistä Juha. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 30, 2008 Juha ja Mikko sekä Malila, Teidän anti tässä ketjussa on ollut lähinnä negatiisista. Voin liittää teille suunnatut kommentit vaikka alkupäänketjuihin. Kiellän jatkossa kaiken edellä esitetyn kaltaisen saastan/solvaamisen esittämisen tässä ketjussa...se ei kerro muuta teistä, kuin teidän täydellisestä tatsin puuttumisesta lentämiseen. Sakarille tässä se SININEN versio sinne Puistolan päälle surraamaan 100 ccm moteilla. t. Jukka the AVIATOR ! [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 30, 2008 Voin liittää teille suunnatut kommentit vaikka alkupäänketjuihin. Jos ei annettuja ohjeita huvita noudattaa, minä moderaattorina pistän ketjun lukkoon ja avaimen hukkaan. Itse saat valita. No, kummin on? Ps. Viestini tähän ketjuun eivät ole negatiivisia, vaan kysyvän ihmetteleviä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 30, 2008 Pistä Jukka rak.lupahakemus hyvis ajoin postiin ettei mene kesän lentokelit ohi. Virkamiehillä tuntuu olevan pöydät täynnä papereita eli käsittely kestää, tiedän kokemuksesta.. Tarina kertoo että joku olisi joskus hakenut lupaa soutuvoimalla toimivalle lentolaitteelle, uskon että sinun koneesi on paljon suorituskykyisempi. Hanaa vaan.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 30, 2008 Juha ja Mikko sekä Malila, Teidän anti tässä ketjussa on ollut lähinnä negatiisista. Voin liittää teille suunnatut kommentit vaikka alkupäänketjuihin. Kiellän jatkossa kaiken edellä esitetyn kaltaisen saastan/solvaamisen esittämisen tässä ketjussa...se ei kerro muuta teistä, kuin teidän täydellisestä tatsin puuttumisesta lentämiseen. Priceless! Taitaa joltain muulta puuttua se lentämisen tatsi... Oikeasti, nuo sun juttusi alkaa olemaan jo sen verran uskomattomissa sfääreissä, että ihan turha vetää kiloa herneitä nenään jos joku ottaa kriittisesti kantaa paskanjauhamiseesi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 30, 2008 t. Jukka the AVIATOR ! Kiellän jatkossa kaiken edellä esitetyn kaltaisen saastan/solvaamisen esittämisen tässä ketjussa..se ei kerro muuta kuin täydellisestä tatsin puuttumisesta lentämiseen.anti tässä ketjussa on ollut lähinnä negatiivista Mene Jukka nurkkaan häpeämään ja ota peili mukaan. Siihen kannattaa katsella pitkään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 30, 2008 Pistä Jukka rak.lupahakemus hyvis ajoin postiin ettei mene kesän lentokelit ohi. Virkamiehillä tuntuu olevan pöydät täynnä papereita eli käsittely kestää, tiedän kokemuksesta.. Tarina kertoo että joku olisi joskus hakenut lupaa soutuvoimalla toimivalle lentolaitteelle, uskon että sinun koneesi on paljon suorituskykyisempi. Hanaa vaan.. EUT käsittelee hakemuksesi kolmessa päivässä, jonka jälkeen se lähtee eteenpäin Ilmailuhallintoon luvan myöntämistä varten. Huomaa, että hakemuksessa tulee olla mukana lomakkeet LU3520 ja LU3522 http://www.ilmailuhallinto.fi/tietopalvelu/FI/asiakaslomakkeet/air_ilma-alukset.html Hakemukseen on liitettävä 3-tahopiirros koneesta. Mainitsen se tässä erikseen, kun asiasta on ollut puhetta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 30, 2008 EUT käsittelee hakemuksesi kolmessa päivässä, jonka jälkeen se lähtee eteenpäin Ilmailuhallintoon luvan myöntämistä varten. Huomaa, että hakemuksessa tulee olla mukana lomakkeet LU3520 ja LU3522 http://www.ilmailuhallinto.fi/tietopalvelu/FI/asiakaslomakkeet/air_ilma-alukset.html Hakemukseen on liitettävä 3-tahopiirros koneesta. Mainitsen se tässä erikseen, kun asiasta on ollut puhetta. Valitettavasti joutunette myöntämään poikkeuksesta luvan ilman kolmitahopiirrosta. Perusteena vaikkapa suunnitelman ainutlaatuisuus, ja kaupallinen potentiaali. Lisäksi aina on riski, että levitätte vinkuintiaan piirrustukset, jossa kaikki "world copyright by law for diibadaaba"-piirrustukset kopioidaan ja joku muu repii miljardit, jotka muuten päätyisivät tänne kotosuomeen! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 30, 2008 Pistä Jukka rak.lupahakemus hyvis ajoin postiin ettei mene kesän lentokelit ohi. Virkamiehillä tuntuu olevan pöydät täynnä papereita eli käsittely kestää, tiedän kokemuksesta.. Tarina kertoo että joku olisi joskus hakenut lupaa soutuvoimalla toimivalle lentolaitteelle, uskon että sinun koneesi on paljon suorituskykyisempi. Hanaa vaan.. Voin luvata että Jukan hakemus käsitellään ennen kesää, kun vain lähettää rakennuslupahakemuksen tarvittavine liitteineen ps. se soudettava helikopteri odottaa lisäselvityksiä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 31, 2008 Voi voi, kauheaa katsoa kun sisäpiiriläiset yksissätuumin pyrkivät teloittamaan ketjun aloittajan, suuren visionäärin. Samassa huikeassa ketjussa on tykitetty mukavastaansanomattomia historiallisia faktoja ja repaleisia, alati muuttuvia lainkohtia joiden varassa tuomitaan ketjun aloittaja joka kuitenkin tahtoo vain luoda jotain uutta, puhdasta ja ennenkokematonta. Suuria pohdiskelijoita aivan liian usein kunnioitetaan vasta post mortem, antakaa hänelle tilaisuus mullistaa nykytietämys. Toivottavasti ketjun aloittajaa ei ristiinnaulita köykäisin perustein ja samoin epäillyttävin keinoin kuten suuria internetissä vaikuttavia tulevaisuudennäkijöitä, neroa tietoturva-ajattelija M.Janssonia ja ilmiömäistä kilpa-autonrakentaja/kuljettaja/koneistaja M.Tammista. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 31, 2008 Suuria pohdiskelijoita aivan liian usein kunnioitetaan vasta post mortem, Vaikka ehkä olen välillä ollut sortumaisillani sarkasmiin, niin vilpitön tarkoitukseni on, että pekkeriä ei tarvitsisi kunnioittaa post mortem, etenkin kun hän taitaa olla ylpeä isä. En itse muuten juuri usko Darwinismiin ihan 100 rahalla... -M- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 31, 2008 Kolmitahopiirros on ihan perusteltu ja järkevä vaatimus. Riski siitä että Jouni tai Miuku kopioi kiljuen piirustuksia ja salaa laminoi koneita on tasan nolla. Minäkään en kopioisi suunnitelmasta yhtään mitään, vaikka tuntisin kaikki detaljit, koska minun bisnesfiilis ei usko tuossa olevan kuin negatiivisella etumerkillä varustettua potentiaalia ja noilla spekseillä varustettua konetta en lentäisi edes ilmaiseksi laskuvarjon kanssa puhumattakaan siitä että pidän todennäköisenä että metsään menee ennen kuin ilmaan nousee. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 31, 2008 Mutta silloinhan uusi innovatiivinen keksintöni, jatkojohto joka ylläpitää paineistuksen olisi hyödyksi. Kunnon kumikaapeli ja sähkötolppaan kiinni , takuuvarmasti hidastaa noinkin kevyen koneen ennen metsänreunaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 31, 2008 itse muuten juuri usko Darwinismiin ihan 100 rahalla... Mitenkähän tämäkin tulisi nyt tulkita, mutta meinasi mennä aamumarjapuuro väärään kurkkuun kommenttia lukiessa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 31, 2008 Miuku ja Jouni, mitä te niistä luvista puhutte? Tulkitsin aikaisemman keskustelun niin, että alle 70-kiloisen laitteen saa tehdä ja sillä saa lentää ilman byrokratian jarruttavan käden tiukkaa otetta? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 31, 2008 Mitenkähän tämäkin tulisi nyt tulkita, mutta meinasi mennä aamumarjapuuro väärään kurkkuun kommenttia lukiessa. Älä hermostu, asian pohdinta ei tuota juurikaan tulosta. http://fi.wikipedia.org/wiki/Evoluutio antanee lisävaloitusta siihen, mihin en usko ihan täysin . Puuroon kannattaa laittaa mansikkahilloa mukaan. Tämä on kuitenkin niin OT, että ei käsitellä sitä tässä. Takaisin topicciin, eikös ne painot olleet nousemassa jo melkoisesti näissä viimeisissä versioissa?? Taitaa olla aika tulostella rakennuslupahakemuksia, kuka ryhtyy rojektin valvojaksi?? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 31, 2008 Miuku ja Jouni, mitä te niistä luvista puhutte? Tulkitsin aikaisemman keskustelun niin, että alle 70-kiloisen laitteen saa tehdä ja sillä saa lentää ilman byrokratian jarruttavan käden tiukkaa otetta? Niin... minua tässä projektissa eniten epäilyttää tuo tyhjämassan kurissa pysyminen, kun alustavaa massakeskiölaskelmaa ei ole näkynyt. Sehän tehdään nimenomaan sivuprofiilikuvaan. Siinä saisi äkkiä käsityksen onko eri komponenttien massat järkevän tuntuisia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 31, 2008 Miuku ja Jouni, mitä te niistä luvista puhutte? Tulkitsin aikaisemman keskustelun niin, että alle 70-kiloisen laitteen saa tehdä ja sillä saa lentää ilman byrokratian jarruttavan käden tiukkaa otetta? Totta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 31, 2008 Kolmitahopiirros on ihan perusteltu ja järkevä vaatimus. Riski siitä että Jouni tai Miuku kopioi kiljuen piirustuksia ja salaa laminoi koneita on tasan nolla. Minäkään en kopioisi suunnitelmasta yhtään mitään, vaikka tuntisin kaikki detaljit, koska minun bisnesfiilis ei usko tuossa olevan kuin negatiivisella etumerkillä varustettua potentiaalia ja noilla spekseillä varustettua konetta en lentäisi edes ilmaiseksi laskuvarjon kanssa puhumattakaan siitä että pidän todennäköisenä että metsään menee ennen kuin ilmaan nousee. Perusteltu vaatimus...piirrä sinä Karoliina noin 10 unlimited raaceria nettiin...tee muutamasta malli...tee myös innovaativinen lihasvoimakone edes paperille esittele se viranomaisille. Sitten kun kaikki kerätty data 10 vuoden ajalta kerran on zeniitissä ja kaikki ok kaupallista menestystä varten...niin se pitäisi esitellä mahdollisille kilpailijoille ja suunnuntai nettisurffaajille ihan vaan silkasta anteliaisuudesta ja harrastuksestako ? Mikäli antamieni vinkkien ja todistelujen pohjalta ei synny mielikuvaa siitä että n 60 kiloinen 20 heppanen Tweedy olisi lentokelpoinen..aloita oma ketju omalle piirtämällesi koneelle...tai esittele vaikka tässä. Kopioi vaikka joku italialainen työntis ja anna kaiken kansan uskoa, että se on jotenkin sun kehitelmä..ei me sinisilmäisinä mitään vedätystä siinä nähdä tai havaita. Lihasvoimalla toimiva soutumatkustajakone olisi ylipainoiselle väestöllemme ehkä toimivin ratkaisu...etelän reissulla kun saisi kaleerilaivan tyyliin soutaa hikipäässä jotta pääsis Kanarialle. Tämäkin päivä muuten on edessä aika pian...öljyntuotannon huippu saavutettiin USAssa 1970 ja Pohjanmeren öljy loppuu näillä main. Uusia lähteitä ei ole löytynyt. Muutama vuosi sitten kehittelin myös kännykän, jonka akku latautuisi kineettisellä energialla...SHAKE O`PHONE ei kiinnostanut myöskään ketään Keksintösäätiössä..survival välineenä se olisi mielestäni ollut must....tosin Motorolalla oli jo kammella veivattava generaattori kehitelty tuota varten, joten ideaa ei pidetty uutena. Onhan nää hieman tällaisia vihreitä nää mun keksinnöt kauttalinjan. Valitettavasti tunnen vastuuta planeetastamme ja olen aikonut sen eteen jotakin tehdä. Teenkin monella tasolla...myös leipätyössäni. Omassa talossamme saimme 360 euroa kaukolämmityslämmitysluluja takaisin 6 kk ennakkolaskutuskaudella. Mä todella odotin että joku turhautunut aerodynaamikko olisi saanut TARZANin vaistojensa herätyksen ja tajunnut, että nyt on kuvaukset alkaneet ja noussut puuhun ja alkanut asian tiimoilla toimia. Sen sijaan tulee ilmeisesti juuri vastaavien tyyppien kommentteja privaan...: "Sääliksi käy !" ( Sanon suoraan, että tuollaisten viestien kohdalla ajattelen EVVK ). Itse nyt sitten seuraavaksi alan pusaamaan mallia ja katson onko painopiste ym asiat kohdallaan jne. Kuten jo tämän threadin alussa sanoin...ihmettelen missä on uudet toimivat innovaatiot maamme ilmailussa !? Voisko joku muukin kuin Aki Suokas ja Markku Koivurova esittää jotakin omia juttujaan. Mini-Sytkyt ja muut on ihan kivoja...mutta missä on se design, joka saa haluamaan tuollaisen uuden innovaation ? Lancair IV ja MUSTANG II jne. kaikki on kivoja pelejä, mutta ehdottomasti mun kukkaron tavoittamattomissa. Tweedyn sais mahtumaan vaatehuoneeseen pystyyn ( runko ) silloin kuin sillä ei lennetä ja olisi 2 moottorisena erittäin turvallinen..puhumattakaan recovery varjolla varustettuna, jolloin itse aiheuttaumattomissakaan tilanteissa olisi selviämismahdollisuuksia ja itse aiheutettuissa myös ( jättöpyörteeseeen ajaminen esim. ). Esittäkää parempi kone jos olette niin hemmetin viksuja. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 31, 2008 Itse nyt sitten seuraavaksi alan pusaamaan mallia ja katson onko painopiste ym asiat kohdallaan jne. Sitä massakeskiötä voi approksimoida helposti paperilla: arvioi eri komponenttien massa ja niiden massakeskiön paikka. Seuraavaksi valitset sopivan perusviivan ja mittailet komponenttien massakeskiöiden etäisyydet (momenttivarret) siihen nähden, loppu on pelkkää matikkaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 31, 2008 Sitä massakeskiötä voi approksimoida helposti paperilla: arvioi eri komponenttien massa ja niiden massakeskiön paikka. Seuraavaksi valitset sopivan perusviivan ja mittailet komponenttien massakeskiöiden etäisyydet (momenttivarret) siihen nähden, loppu on pelkkää matikkaa. Tällä ilmeisesti vältetään se historiallinen fakta, että kun Suomessa suunniteltiin joku traineri tai häätäjä...niin ekan testipilotin kuoleman jälkeen pidennetiin nokkaa 15-20 cm...yleensä jatkopalalla moottorin tuliseinän takaa ? Kiitos neuvosta...kun pääsen komponenttien ominaispainoihin kiinni niin koetan hoitaa homman. Luonnollisesti aina arvioin sen paikan..mitään laskelmia ei tietenkään tässä vaiheessa voikaan olla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla