Kirjoitettu Helmikuu 8, 2008 Nyt pitäis leipätöiden ohella keretä piirtämään tähän lisää rakennekuvia jotta sais sen 1/3 mallin ilmaan.. Testaatko paineistuksen samalla kertaa? Siihenhän ei tarvitse, kuin 1/3 oikean koneen paineistuksesta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2008 HEHEHEHE, kun Stefa hoitaa, se on jämpti! No hyvä niin sitten, jos kerran noin uskot Ai niin, paljos ne happilaitteet tuo painoa lisää? STAR WARS episode I Pimeä Uhkassa on ne pienet happiviikset, jotka suun edessä Jedi-Ritarit sukeltaa syvyyksissä olevaan kaupunkiin...riittäiskö ne ? ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2008 Mennään kovaa, korkealla, steessa ja jäätävässä kelissä, olethan huomioinut IFR varustuksen ja jäänpoiston Isäni tuli kerran Safirilla Kauhavalle kun oli 3 cm jäätä siivissä..menettivät koko ajan korkeutta. Näyttää olevan huonosti hoidettu muissakin koneissa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2008 STAR WARS episode I Pimeä Uhkassa on ne pienet happiviikset, jotka suun edessä Jedi-Ritarit sukeltaa syvyyksissä olevaan kaupunkiin...riittäiskö ne ? ??? Johan pomppas, tän koko jutun on pakko olla jokejen joke! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2008 Kabiinin paineistuksenhan voisi toteuttaa polkupyörän pumpulla. Pumpun voisi sijoittaa siihen päälaskutelineen viereen jalkojen väliin. Sitä on mukava vatkata matkan aikana edestakaisin. Jos sama vehje toimittaa myös ohjaussauvan virkaa saadaan taas huomattava painonsäästö aikaiseksi! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2008 STAR WARS episode I Pimeä Uhkassa on ne pienet happiviikset, jotka suun edessä Jedi-Ritarit sukeltaa syvyyksissä olevaan kaupunkiin...riittäiskö ne ? ??? Pitää kysyä Lucasin Jorilta, kun sattuu olemaan kaveri. Meinaan vaan, että enhän halua missään nimessä mitään toimimatonta tässä pikkuhiljaa kopioimaani ideaasi. Eiku siis... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2008 Testaatko paineistuksen samalla kertaa? Siihenhän ei tarvitse, kuin 1/3 oikean koneen paineistuksesta Kaikki ylimääräinen riisutaan..ei sisäänvedettävää telinettä ei laippoja..4 toimisena..korkeus, ( sivuperäsin ), kaasu, siivekkeet. Sivuperäsinohjausta ei tarvita tässä koneessa ollenkaan, jos startti tapahtuu riittävän isolta kentältä...tai jäälakeudelta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2008 Nyt kannattaa kiruhtaa, kuulin lähes luotettavalta taholta että eräässä Stockholmin esikaupungissa on jo stefat ostettu ohjaamoon ja siipiä hiotaan balsasta positiivisin mielin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2008 Jos sama vehje toimittaa myös ohjaussauvan virkaa saadaan taas huomattava painonsäästö aikaiseksi! Toivottavasti ne koneeseen kaavaillut pleksiseinät eivät ole läpinäkyvää pleksiä. Muuten joku voisi soittaa siveyspoliisille, kun pilotti säätää tuolla yhdistelmällä paineistusta kohdalleen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2008 No mut eihän se näy mihinkään kun kone lentää FL 330. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2008 Sivuperäsinohjausta ei tarvita tässä koneessa ollenkaan, jos startti tapahtuu riittävän isolta kentältä...tai jäälakeudelta. Totta. Se rungon pituuden kasvatus ei voinut olla vaikuttamatta suuntavakavuuteen positiivisesti... Toivottavasti videoit sen mallin ensilennon meille kateellisille ihmeteltäväksi? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2008 No mut eihän se näy mihinkään kun kone lentää FL 330. Onhan ne Finnairin pilotit ilmoitelleet metsäpaloistakin viranomaisille -Oulun torni, AY500. -AY500, Oulun torni, jatka. -Joo sellaista vaan ajateltiin ilmoittaa, että tuossa Hailuodon eteläpuolella se Takamaa taas runk... ei ku mitään sittenkään. Sehän säätääkin vain paineistusta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2008 Toivottavasti ne koneeseen kaavaillut pleksiseinät eivät ole läpinäkyvää pleksiä. Muuten joku voisi soittaa siveyspoliisille, kun pilotti säätää tuolla yhdistelmällä paineistusta kohdalleen Just meinasinkin kehua tuota sauvaan yhdistettyä pumppua - liikehän on entuudestaan tuttu. -- Ari Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2008 Jos sama vehje toimittaa myös ohjaussauvan virkaa saadaan taas huomattava painonsäästö aikaiseksi! Tästä tulee mieleen kun 1989 tms oltiin Sanna-myrskyssä erään kollegan kanssa hakemassa Hangon regatasta Haita Stadiin tuli n 45 m/s myrsky ja oltiin upota...pumpulla en kerinnyt pumpata rungon raoista pulppuavaa vettä ulos veneestä. Voisko se edes toimia ? Miten ohutta ilmaa pumppaamalla vois saada paineen aikaseksi ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2008 Kaikki ylimääräinen riisutaan..ei sisäänvedettävää telinettä ei laippoja..4 toimisena..korkeus, ( sivuperäsin ), kaasu, siivekkeet. Sivuperäsinohjausta ei tarvita tässä koneessa ollenkaan, jos startti tapahtuu riittävän isolta kentältä...tai jäälakeudelta. Ei kannata laittaa mitään ohjainpintoja liikkuviksi, ei ainakaan huononna lento-ominaisuuksia Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2008 On ollut aika hiljaista täällä viime päivinä, mutta ainakin tässä threadissa tapahtuu Kaikki pellepelottomat (vai pellepeloton), hakekaa Stadiaan ensin vaikka autoa suunnittelemaan, siinä jo varmaan huomaa, ettei se Alppien ylitys tai edes alitus itse suunnitellulla vekottimella niin helppoa olekaan. http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Stadia+rakentaa+s%C3%A4hk%C3%B6toimisen+urheiluauton/1135233905113 Stadian projektit on kerrassaan upeita vaikka mainetta ei skaboissa ole tullutkaan....liikaa designia ja liian vähän briljantteja oivalluksia. Voittaja-autossa muuten oli samoja linjoja kuin Tweedyssä ( siis selkeä ja pelkistetty...ala pilatus porter tai sherpa tms ) kuin oli siinä skabassa jossa Stadia oli altavastaaja sillä "pullealla" muodokkaalla pikkuautollaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2008 Ei kannata laittaa mitään ohjainpintoja liikkuviksi, ei ainakaan huononna lento-ominaisuuksia Ilmassa pysymiseen ja perusaerodynamiikan testaamiseen ei sivuperäsintoimintaa tarvita..tuo lisää rakennusaikaa ja lisää painoa. Pitää harkita voidaanko se jättää kokonaan pois myös oikeasta suunnitelmasta. Sivuvakaajat ( ja korkeusvakaajat ) sinänsä ovat tarkeät, kuten ne sulat nuolessa. Ai niin, paljos ne happilaitteet tuo painoa lisää? Millä korkeudella se happi loppuu kokonaan kompressoidusta ilmasta ? Muistaakseni Himalajalla on käyty ilman lisähappea..joten 5 kilsan korkeus ja Alppien pikainen ylitys ei kestä niin kauaa etteikö kompresssoidusta ilmasta saa riittävästi happea. Ja alppeneiden yli varmaan on olemassa tietyt reitit jolloin 3 kilsaa ei tarvi ylittää ollenkaan. Miksi siis myöskään paineistaa sitä ?! Totta. Se rungon pituuden kasvatus ei voinut olla vaikuttamatta suuntavakavuuteen positiivisesti... Toivottavasti videoit sen mallin ensilennon meille kateellisille ihmeteltäväksi? Joo se oli yksi syy rungon pituuden kasvattamiseen ja lifting body rungon aerodynaamisen keskipisteen tuominen siiven aerodynaamisen keskipisteen vaiheille se toinen ! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2008 Nyt kannattaa kiruhtaa, kuulin lähes luotettavalta taholta että eräässä Stockholmin esikaupungissa on jo stefat ostettu ohjaamoon ja siipiä hiotaan balsasta positiivisin mielin. Ej auta kiiruhtaminen ej. Täällä ruottissa on herännyt laajempi kiinnostus,ei vain esikaupungissa.Tämä paineistaminen jalkojen välissä olevalla pumpulla herättänyt erityistä mielenkiintoa. Allekirjoittaneella täysi työllisyys kääntää kielille tätä.Ja vielä ilman korvausta. Onneksi en hallitse vinkuintian kieliä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2008 Ilmassa pysymiseen ja perusaerodynamiikan testaamiseen ei sivuperäsintoimintaa tarvita..tuo lisää rakennusaikaa ja lisää painoa. Pitää harkita voidaanko se jättää kokonaan pois myös oikeasta suunnitelmasta. Sivuvakaajat ( ja korkeusvakaajat ) sinänsä ovat tarkeät, kuten ne sulat nuolessa. Paineistettu raaseri lelumoottoreilla ja korkusperäsinohjauksella, todellinen jokamiehen kone Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2008 Millä korkeudella se happi loppuu kokonaan kompressoidusta ilmasta ? Sinulle on moneen kertaan suositeltu lentämisen käytännön opiskelua. Väittäisin ettei teoriaopiskelukaan olisi pahasta. Esimerkiksi voisit vaikka ihan itseopiskeluna joskus tutkia ilmailufysiologiaa. Kerronpa kuitenkin pikkuisen, vaikkei minullakaan ole lääketieteellistä koulutusta: Ilmassa on aina suhteellisesti saman verran happea. Parikymmentä prosenttia. Paineilmassa on ihan saman verran. Ei se lopu. Jos paineilmaa työntää keuhkoihin suun tai nenän kautta, se ei ole enää keuhkoissa paineilmaa. Keuhkoissa paine on sama kuin se, mikä yleisesti vallitsee siinä tilassa, missä keho on. Korkealla olevassa kehossa hapen osapaine keuhkoissa laskee, vaikka keuhkoisin työntäisi paineilmaa. Tällöin happea ei enää siirry vereen, koska osapaine-ero ei riitä. Ensiapu on happi. Lisähapella voi nostaa keuhkoissa olevan kaasun hapen osuutta, jolloin osapaine nousee (ja typen osapaine laskee). Voisi tietysti ajatella, että lentäjään työnnetään väkisin paineilmaa, jota lentäjä sitten pitää väkisin sisällään, mutta se kuulostaa aika epämiellyttävältä. Paineistetaan mieluummin koko ohjaamo. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2008 Ilmassa on aina suhteellisesti saman verran happea. Parikymmentä prosenttia. Paineilmassa on ihan saman verran. Ei se lopu. Voisi tietysti ajatella, että lentäjään työnnetään väkisin paineilmaa, jota lentäjä sitten pitää väkisin sisällään, mutta se kuulostaa aika epämiellyttävältä. Paineistetaan mieluummin koko ohjaamo. Voisit suositella Maliniemelle sitä koulutusta..Tweedyssähän on nyt potkurivirralla paineistettu ohjaamo ja hapen määrä taattu. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2008 Hei, Mehän voidaan tehdä projektia vauhdittaaksemme niin, että... Piirrän 1:10 kokoiset kolmitahot nykyisestä TWEEDYstä ja lähetän lähetän ne jokaiselle piirustusten tilanneelle 100 €:n hinnalla..mutta tilauksia pitää olla 20 ennen kuin paan viikon koneen piirtämiseen. Talorakentamisessa on kiireiden vaihe nyt menossa ja aika on rahaa ! Kiinnostaako...oikeudet kuviin on silti edelleen minulla. Tilaukset voi osoittaa e-meiliini tällä saitilla ( YV ). t. Jukka A. Takamaa / ark / SAFA Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2008 Just meinasinkin kehua tuota sauvaan yhdistettyä pumppua - liikehän on entuudestaan tuttu. -- Ari Ja tuommoisen näpsäkän pumpun saa saksanmaalta: täältä Voi lentää vähän korkeammallakin kun kapiiniin saa sen 200 baaria painetta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2008 Hei, Mehän voidaan tehdä projektia vauhdittaaksemme niin, että... Piirrän 1:10 kokoiset kolmitahot nykyisestä TWEEDYstä ja lähetän lähetän ne jokaiselle piirustusten tilanneelle 100 €:n hinnalla..mutta tilauksia pitää olla 20 ennen kuin paan viikon koneen piirtämiseen. Talorakentamisessa on kiireiden vaihe nyt menossa ja aika on rahaa ! Kiinnostaako...oikeudet kuviin on silti edelleen minulla. Tilaukset voi osoittaa e-meiliini tällä saitilla ( YV ). t. Jukka A. Takamaa / ark / SAFA Ei kannata tänne tarjota, täällä melkein kaikki tietää jotain lentsikoista ja iso osa porukasta lentää itse ja jotkut jopa rakentaa koneita, kokeile vaikka sinne golf-puolelle Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2008 Ei kannata tänne tarjota, täällä melkein kaikki tietää jotain lentsikoista ja iso osa porukasta lentää itse ja jotkut jopa rakentaa koneita, kokeile vaikka sinne golf-puolelle Aha selvä, No Mikko Maliniemi ! Tuli sen verran kärkevä epäluottamuslause, että lopetetaan tämä threadi..aloittajan pyynnöstä. Mulla menee tähän liikaa asiakkaiden kallista aikaa. t. Jukka A. Takamaa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla