Jukka Takamaa

Pienen uuden lentokoneen suunnittelu ja valmistus !?

1 751 viestiä aiheessa

Hei se ei ole mikään tarina lue se viesti annoin suuntaviittaa vuosiluvulle....en mä muista kaikkia vuosia ulkoa...kyllä mäkin voin aina käydä tsekkaamassa vuosilukuja GOOGLEsta mutta ei  ole aikaa siihen.

Capice !?

Miksi muuten nimeäsi ei löydy FISEn pätevyysrekisteristä, onko lentokoneensuunnittelu vienyt niin paljon aikaa, ettei edes leipätyön pätevyysvaatimuksien täyttämiselle ole jäänyt aikaa?

Rahkeitahan siihen pitäisi olla, vrt:

Laaja kokemus pientalojen arkkitehti- ja pääsuunnittelusta kotimaassa ja ulkomailla eri suunnittelutoimistoissa n. 19 vuoden ajalta. Kokemusta myös tehdasvalmisteisten tyyppitalojen luonnos- ja lupakuvien sekä erilaisten kivirunkoisten pientalojen suunnittelusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi muuten nimeäsi ei löydy FISEn pätevyysrekisteristä, onko lentokoneensuunnittelu vienyt niin paljon aikaa, ettei edes leipätyön pätevyysvaatimuksien täyttämiselle ole jäänyt aikaa?

Miten tämä kaikki mahdollisesti liittyy pienen uuden lentokoneen suunnitteluun ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei varmaan olekaan aikaa, kun kaikki aika menee suomalaisen lentokoneteollisuuden pelastamiseen ja talojen suunnitteluun.

Itse taidan keskittyä näkkileivän kuljettamiseen sähkövoimalla tai ilman omaan suuhuni kohta.

Rispektii varmaan pitäisi olla. Itse uskon, että jos osoittaa rispektii, niin sitä voi myös saada osakseen.

Olisi varmaan kohteliasta osoittaa rispektii niille täälläkin kirjoitelleille, joilla on jotain osamista ja tietoa asioista lentokoneisiin ja lentämiseen liittyen.

Ideaa oli aluksi kovin kiehtova. Säikeen kirjoittaja vain haluaa omaa näkemystää puolustaa loppuun saakka vaikka sen elinmahdollisuudet on yhteisömme "tiger team" suunnittelijaa ystävällisesti avustaen pyrkinyt osoittamaan hieman ylioptimistisiksi.

Joskus kauan sitten eräässä maassa eli eräs herra jolla oli yhtä vahva k... äh en mää tähän lähde enää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei mä olen täällä pelastamassa suomalaista lentokoneteollisuutta jaloilleen, mutta tuo naurettava p***akommenttien määrä on niin valtava, että ilman sitä tämä threadi voisi toimiakin.

Muistaakseni alussa - ennenkuin aloit viemään tätä threadia kohti lentopintaa 330 - keskustelu oli asiallista. Mukaan eksyi matkan varrella myös tahoja, joilla oli oikeasti kokemusta lentämisestä ja lentokoneen suunnittelusta. Jos en ihan väärin muista, niin juuri sinä aloitit ylimielisen "mää tiedän, mää olen suuri innovaattori" -asenteen, kaiken huippuna M. Hiedanpään saavutuksille naureskelu. Kannattaisi Jukka vilkaista välillä sinne peiliin: hieman nöyremmällä asenteella maan läheisemmillä suunnitelmilla tilanne voisi olla ihan toinen. Itse asiassa joskus noin 65 sivua takaperin ideasi ei tuntunut olleenkaan hassummalta, nythän tämä on jo parhaimman - tai paskimman - luokan komediaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten tämä kaikki mahdollisesti liittyy pienen uuden lentokoneen suunnitteluun ?

Vaikkapa samalla tavalla kuin olemattomat 45m/s myrskyt ja purjehtiminen? Tai ehkä siten, että kun täälläkin julkisesti mollasit erästäkin "teknikkoa" ja halvensit hänen meriittejään, itselläsi tuntuu olevan villat aika vähissä. Porua sensijaan tuntuu riittävän.

Pata kattilaa, kivet ja kasvihuone, tiedäthän kyllä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noo, pieni uskottavuus ei olisi pahitteeksi. Toki mä luulen että alkaa olla jo liian myöhäistä ;).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse asiassa joskus noin 65 sivua takaperin ideasi ei tuntunut olleenkaan hassummalta, nythän tämä on jo parhaimman - tai paskimman - luokan komediaa.

Mun mielestä tää on FlightForumin salkkarit....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikkapa samalla tavalla kuin olemattomat 45m/s myrskyt ja purjehtiminen? Tai ehkä siten, että kun täälläkin julkisesti mollasit erästäkin "teknikkoa" ja halvensit hänen meriittejään, itselläsi tuntuu olevan villat aika vähissä. Porua sensijaan tuntuu riittävän.

Pata kattilaa, kivet ja kasvihuone, tiedäthän kyllä.

Onpa hyvä, että edes nyt annatte kuulua mitä te arvostatte ja mikä on hienoa tms.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siten, että lienet yhtä epäuskottava ammatissasi, kuin lentokoneiden suunnittelussa, kun kumpaankaan sinulle ei ole mitään kredentiaaleja?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun mielestä tää on FlightForumin salkkarit....

Eikös sielläkin joskus vaikuttanut joku arkkitehti nimeltään Jukka? ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onpa hyvä, että edes nyt annatte kuulua mitä te arvostatte ja mikä on hienoa tms.

Miten musta tuntuu, että luet kovin valikoiden näitä viestejä? Tai sitten sisälukutaito on täysin olematon...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On niitä miehiä maailmalla muuten löytynyt, jotka ovat ilman erityistä aerodynamiikan tuntemusta tai tietokonemallinnusta rakentaneet omia koneitaan ja jopa voittaneet niillä mestaruuksia.

Esimerkiksi käy purjekonepuolelta Richard Schreder, jonka designeja on rakennettu useita satoja. Tosin Schrederillä oli Bachelor-tutkinto mechanical engineering-puolelta, mikä epäilemättä auttoi asiassa.

http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Schreder

Mutta tässä ketjussa kannattaisi kyllä pitää pieni tuumaustauko, ettei tarvitse hakea nitropurkkia kaapista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistaakseni alussa - ennenkuin aloit viemään tätä threadia kohti lentopintaa 330 - keskustelu oli asiallista. Mukaan eksyi matkan varrella myös tahoja, joilla oli oikeasti kokemusta lentämisestä ja lentokoneen suunnittelusta. Jos en ihan väärin muista, niin juuri sinä aloitit ylimielisen "mää tiedän, mää olen suuri innovaattori" -asenteen, kaiken huippuna M. Hiedanpään saavutuksille naureskelu. Kannattaisi Jukka vilkaista välillä sinne peiliin: hieman nöyremmällä asenteella maan läheisemmillä suunnitelmilla tilanne voisi olla ihan toinen. Itse asiassa joskus noin 65 sivua takaperin ideasi ei tuntunut olleenkaan hassummalta, nythän tämä on jo parhaimman - tai paskimman - luokan komediaa.

Mielestäni päästiin Markku Hiedanpään kanssa asialliseen lopputulokseen tarkistukseen siitä mitä tarkoittaa termit suunnittelija ja lentokoneen rakentaja jne. Käsittääkseni myös Markku Hiedanpää on samaa mieltä.

Juurihan silloin painotin arvostavani teknikoita. Markku Koivurova on yksi kovimmista viimeaikoina..tehtyään koneen ja koko kokoonpanolinjan..suhdanteet tosin muuttui projektin aikana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rehellisyyttä ja suoraselkäisyyttä arvostetaan melko yleisesti, myös täällä, vaikka mielipiteet menisivätkin joskus ristiin.

Sensijaan meuhkaamista, nimien pudottelua, toisten henkilöitten ja saavutuksien vähättelyä tai heidän mielipiteittensä kyseenalaistamista tyyliin "Millainen kokemus sinulla on lentokoneensuunnittelusta?", sellaista ei arvosteta, ei täällä eikä muualla. Myöskään maalitolppien jatkuva siirtely ei kuulu hyvään keskusteluun, netissä tai nokitusten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rehellisyyttä ja suoraselkäisyyttä arvostetaan melko yleisesti, myös täällä, vaikka mielipiteet menisivätkin joskus ristiin.

Sensijaan meuhkaamista, nimien pudottelua, toisten henkilöitten ja saavutuksien vähättelyä tai heidän mielipiteittensä kyseenalaistamista tyyliin "Millainen kokemus sinulla on lentokoneensuunnittelusta?", sellaista ei arvosteta, ei täällä eikä muualla. Myöskään maalitolppien jatkuva siirtely ei kuulu hyvään keskusteluun, netissä tai nokitusten.

Silloin kun huomaan että kaveri joka kommentoi esittämääni juttua on aivan lapsenkakka jutuilla kysyn hyvin suoraselkäisesti, että mahtaako asioista mitään oikeasti ymmärtää. Mielestäni se on kohtuullista. Tosin sille altistuu netissä liian usein tahtomattaan. Netti on erittäin huono media itse asiassa, jos aikoo esittää jotain näin päin kuin minä teen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On niitä miehiä maailmalla muuten löytynyt, jotka ovat ilman erityistä aerodynamiikan tuntemusta tai tietokonemallinnusta rakentaneet omia koneitaan ja jopa voittaneet niillä mestaruuksia.

Esimerkiksi käy purjekonepuolelta Richard Schreder, jonka designeja on rakennettu useita satoja. Tosin Schrederillä oli Bachelor-tutkinto mechanical engineering-puolelta, mikä epäilemättä auttoi asiassa.

http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Schreder

Mutta tässä ketjussa kannattaisi kyllä pitää pieni tuumaustauko, ettei tarvitse hakea nitropurkkia kaapista.

Niin kun et oo insinööri niin ei sua todesta oteta...lapsenkakkaa kyllä heitetään silmille sen minkä ehditään !

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

MALINIEMI !

Nyt heti deletoit tämän threadin tai sitten annat mulle bännin...en jaksa tätä p****a enää sekunttiakaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä hemmetti on FISE ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Silloin kun huomaan että kaveri joka kommentoi esittämääni juttua on aivan lapsenkakka jutuilla kysyn hyvin suoraselkäisesti, että mahtaako asioista mitään oikeasti ymmärtää. Mielestäni se on kohtuullista. Tosin sille altistuu netissä liian usein tahtomattaan. Netti on erittäin huono media itse asiassa, jos aikoo esittää jotain näin päin kuin minä teen.

Mitkä ovat sinun meriittisi lentokoneen suunnittelussa?

Mitkä ovat sinun meriittisi lentämisessä?

Mitkä ovat sinun meriittisi ilmailussa?

Mitkä ovat sinun meriittisi suunnittelussa yleensä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä hemmetti on FISE ?

Tämmöinen mestahan se.

FISEn tarkoitus on todeta rakennus-, LVI- ja kiinteistöalan henkilöpätevyydet ja koota ne yhteen, näiltä sivuilta löytyvään rekisteriin.

Näiltä sivuilta löydät pätevät suunnittelijat, työnjohtajat ja muut rakennus-, LVI- ja kiinteistöalan pätevät henkilöt, myös paikkakuntakohtaisesti.

Tämä viesti päättää kontribuutioni tähän aiheeseen, ainakin toistaiseksi. Pallea ei kestä enempää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö sulla Jukka ole sen vertaa itsekuria että pystyisit itse olemaan kirjoittelematta? Ihmettelen myös että miksi ylipäätään vastaat viesteihin jotka itse tunnet kakan heittämiseksi. Sinähän vaan heität lisää vettä potkuriin koko ajan. Mielestäni tätä keskustelua olisi kiva jatkaa.

Vielä tuosta potkurilla paineistamisesta. Oletko miettinyt ilmatyynyalusta? Sehän nousee ilmapatjan päälle nostomoottorin avulla. Jos 4m*2m alus painaa 1000kg, niin se tarvitsee vain 12,5mBaria eli 0.0125 baria pysyäkseen ilmassa. Siinä sentään koko potkuri puskee ilmaa vehkeen alle, vaikka pitää kyllä todeta, että eihän ne moottorit teholtaan yleensä kovin suuria ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä hemmetti on FISE ?

Huoh... FISE Oy Rakennus-, LVI- ja kiinteistöalan henkilöpätevyydet.

SAFA on mm. tuossa mukana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämmöinen mestahan se.

Tämä viesti päättää kontribuutioni tähän aiheeseen, ainakin toistaiseksi. Pallea ei kestä enempää.

Eli jälleen joku rahankeräys organisaatio...olen SAFA arkkitehti ja rekisteröitynyt..maksan 400 euroa jäsenmaksua siitä per vuosi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.