Antti Hyvärinen

Vigna di Valle

16 viestiä aiheessa

Rooman reissulla poikkesin samalla paikallisessa ilmailumuseossa, Vigna di Vallessa. Sijaitsee n40 km pohjoiseen Roomasta.

Museona ihan jees, mielenkiintoista paikallista kalustoa näytillä. Kulkeminen sinne on hieman työlästä mutta ei ylipääsemätöntä.

Ja sijainti järvenrannassa, harvassa ilmailumuseossa näkee ensimmäisenä soutuvenettä kun kulkee ovesta pihalle.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Caproni CA.3. Ja nyt ei kyllä muista oliko aito kangaspuu vai replica.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Macchi M39 nopeuskone. Erittäin tyylikäs peli!

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Antti

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja nyt kun kone ei enää jumita niin tulee vielä muutama lisää..

Macchi MC 72, huom kontrapotkurit!

 

[ attachment removed / expired ]

 

Campini-Caproni CC1. Aika "jännittävä".

 

[ attachment removed / expired ]

 

Äskeisen läpileikkausmalli.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Mutta näitähän sinne lähdettiin katsomaan, kolmimoottorisia tähtimoottoripelejä!

SIAI SM-82

 

[ attachment removed / expired ]

 

FIAT G 212

 

[ attachment removed / expired ]

 

Sparviero

 

[ attachment removed / expired ]

 

Airone (eli joku helkkarin Z 506S)

 

[ attachment removed / expired ]

 

Tällänenkin romu sielä oli jos joku tykkää.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Ja lopuksi äärityylikäs Albatross.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Antti

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No hitsihemmetti.... komiaa kuvaahan sieltä

 

Airone taitaa tosiaan olla yhtä kuin CANT Z 506S. Ja jos tuo CC1 näyttää jännittävältä niin vielä enemmän sitä sen on täytynyt olla lentää kun tietää istuvansa tuollaisessa pulkassa "suihkumoottorin" sisällä. Onneksi näkyy tuo varsinainen palotapahtuma olevan järjestetty enemmän tuonne perälle päin.....  ::)

 

Ovatten sitten tuon Mustangin "romun" viereen kantaneet Allison V-1710:n eikä suinkaan Merliniä.  Ajattelematonta.... :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

Airone taitaa tosiaan olla yhtä kuin CANT Z 506S. Ja jos tuo CC1 näyttää jännittävältä niin vielä enemmän sitä sen on täytynyt olla lentää kun tietää istuvansa tuollaisessa pulkassa "suihkumoottorin" sisällä. Onneksi näkyy tuo varsinainen palotapahtuma olevan järjestetty enemmän tuonne perälle päin.....  ::)

 

 

Mielenkiintoisia kuvia.

 

Joku voisi selittää, miten tuo Airone on oikein toiminut. Halkaisukuvasta ei käy ilmi, miten yhteys etu- ja takapään välillä on käytännössä järjestetty. Kai siinä on sentään pitänyt olla joku akselintapainen ja myös ahdin takaosastossa..?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoisia kuvia.

 

Joku voisi selittää, miten tuo Airone on oikein toiminut. Halkaisukuvasta ei käy ilmi, miten yhteys etu- ja takapään välillä on käytännössä järjestetty. Kai siinä on sentään pitänyt olla joku akselintapainen ja myös ahdin takaosastossa..?

 

 

 

Ei oo. Mäntämoottori pyöritti edessä ahdinta ja takana vain pelkää polttokammio. Jettien alkutaival on ollut erikoinen..

 

KVG.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Tällänenkin romu sielä oli jos joku tykkää.

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Hyvärinen, perkele. Tuossa vehkeessä on kuitenkin munaa enemmän ku noissa muissa leluissa yhteensä, notta siivotaan sitä kielenkäyttöä...

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sanoihan joku tuolla jossain että munaa löytyy mutta pituudesta jäi sitten arvelujen varaan, oli itse jo poistunut sen firman kirjoista. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei oo. Mäntämoottori pyöritti edessä ahdinta ja takana vain pelkää polttokammio. Jettien alkutaival on ollut erikoinen..

 

Tuota en tiennytkään aikaisemmin. Melkoinen hybridiviritys.

 

Mäntämottorista huolimatta laite on näköjään laskettu ensimmäisten jettien joukkoon, koska varsinainen työntövoima synnytettiin jälkipolttimella. Ei tainut olla kovinkaan taloudellinen lennukki.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laittelen pari kuvaa lisää näytille kunhan pääsen koneen ääreen.

 

Antti

 

PS isot kuljetuskoneet syövät Mustangeja välipaloina.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pistetään muutama kuva SPADista, nopeuskoneet ja Sparviero. Kuvat lokakuulta 2004.

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pistetään muutama kuva SPADista, nopeuskoneet ja Sparviero. Kuvat lokakuulta 2004.

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Nuo Macchi -  Castoldi Schneider Trophy kisakoneet on kyllä huimia hyrrävärkkejä. Kolmatta tuhatta hevosvoimaa ja pintajäähdyttimet kellukkeissa. Ei varmaan kyllä pitkiä repäisyjä ole kestäneet.

 

Vain sitä piti että mikä se mahtaa olla tuo kaksoispyrstöinen kone tuolla Sparvieron yläpuolella?? En ihan heti saa päähäni konetta missä olisi tuolla tavalla kaksi massavastapainoa korkeusperäsimen alapuolella??

 

EDIT: Jaa mutta voiskos se olla Vampire? Niitähän taidettiin tehdä lisenssilläkin Italiassa?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noniin, tässä vielä lisää himmeleitä.

 

Tällä vauhtia kalastukseen

[ attachment removed / expired ]

 

Fiat CR32

[ attachment removed / expired ]

 

Fiat CR42

[ attachment removed ]

 

Macchi MC200

[ attachment removed ]

 

Macchi MC202

[ attachment removed / expired ]

 

Kunnon kalustoa väliin ettei ala liikaa puuduttamaan. Kylläisen näköinen, mahtanut syödä pari Mustangia aamupalaksi.

[ attachment removed / expired ]

 

Fiat G55

[ attachment removed / expired ]

 

Tiedusteluversio

[ attachment removed / expired ]

 

Tässä olisi ollut hyvä lisä kokoelmiin, S2 Trackeri

[ attachment removed / expired ]

 

Trackeri sisältä

[ attachment removed / expired ]

 

Antti

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

PS isot kuljetuskoneet syövät Mustangeja välipaloina.

 

 

Paska ne niitä kiinni saa, ja turpaansa saisvat muutenkin :D

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laitanpas tähän vielä kulkuohjeet paikalle jos joku innostuu lähtemään.

Eli, itse asustelin lähellä päärautatieasemaa Terminiä. Sieltä kannattaa ottaa bussi numero 64 (lippuja myydään rautatieaseman lehtikioskeissa, maksoi euron) San Pietron rautatieasemalle (Vatikaanin kulmilla). Sieltä paikallisjunalla Braccianoon (meno-paluu 4,60e). Braccianosta kannattaa ottaa taksi itse museoon jonne on viisi kilometriä. Aseman pihalla on tolppa ja siinä taksin numero. Itse en taksia saanut vaikka kolme kertaa soitin sinne. Joitain linja-autoja olisi sinnekin kulkenut mutta niistä ei ole oikein selvyyttä. Ainoa jolla olisin päässyt turisti-infon mukaan olisi lähtenyt vasta melkein kahden tunnin päästä joten kävelin sitten museolle. Itse museo on ilmainen.

Takaisin yritin jälleen soittaa taksia, vartioportin äijä soitti 5 numeroa läpi- ei taksia. Joten kävelin tien varteen ja pääsin ihmeen kaupalla jollain bussilla ilmaiseksi takaisin Braccianoon. Ei enää kiinnostanut kävellä viittä kilometriä takaisin...

Eli kannattaa ajaa taksilla-jos sellaisen sattuu jollain ilmeellä saamaan käyttöönsä..

 

Antti

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla