Guest arttula

Aarghh... Pää hajoaa ftp-serverin kanssa

7 viestiä aiheessa

Nyt ei kerta kaikkiaan ajatus kulje sitäkään vähää, mitä joskus parhaimpina aikoina. :-[

Ostin verkkokovalevyn, jossa on sisäänrakennettu ftp-serveriominaisuus. Tarkoituksena on laittaa tämä verkkoon kiinni omaksi tallennusmediakseni, johon pääsen käsiksi mistä vaan. Nyt se jo hyrrää, ja toimii täällä kotiverkossa. Olen porannut fyysiseen palomuuri-reitittimeeni reiän tuota varten porttiin 21, ja asettanut Port forwardingin asetukset oikein (?).

Olen netissä kiinni dynaamisella ip-osoitteella. Miten ihmeessä nyt löydän tämän kovalevyni netistä. Minulla on rekisteröitynä aiempi domain, joka yhä on toiminnassa. Nyt loin DynDNS -"tilin". Mutta pää hajoaa, kun en nyt keksi miten nuo kaksi yhdistän siten, että kun kirjoitan ftp.omadomain.com, se ohjautuisi tuolle verkkolevylleni.

Vai meneekö virittelyni ihan metsään juuri nyt ?? :P

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mulla kaikki toimii loistavastu dyndns:n kanssa kun on tuossa reitittimessä tuki sille se sitä päivittää kun on julkinen IP muuttunut. Jos sulla ei ole tätä ominaisuutta niin sitten on vaikeampi juttu. Koska silloin sun pitäisi asentaa ohjelma koneellesi joka kertoo dyndns:n servereille julkisen IP kun se on muuttunut. muuten muista avata portti 20 myös ;)

Et ole menossa metsään mielestäni olet vain haukannut ehkä liian ison palan purtavaksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mulla kaikki toimii loistavastu dyndns:n kanssa kun on tuossa reitittimessä tuki sille se sitä päivittää kun on julkinen IP muuttunut. Jos sulla ei ole tätä ominaisuutta niin sitten on vaikeampi juttu. Koska silloin sun pitäisi asentaa ohjelma koneellesi joka kertoo dyndns:n servereille julkisen IP kun se on muuttunut. muuten muista avata portti 20 myös ;)

Et ole menossa metsään mielestäni olet vain haukannut ehkä liian ison palan purtavaksi.

Jesh !! Kiitos ! Tuo oli juuri se "missing link", jota olin kaivannut. Eli en hiffannut, että reitittimeen pystyy laittamaan tuon dyndns-osoitteen. Nyt saattaa alkaa toimimaan. Juu, iso palahan tämä on, mutta tuleepahan ainakin vatsa täyteen... 8)

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sulla siis ilmeisesti Linksyssin reititin siellä??

Näyttäisi olevan NetGearin reititin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ok. kuitenkin sieltä reitittimen asetuksista löytyi tuki dynnds:n palvelulle?

Joo, löytyi. 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään