Heimo Paakkinen

Ajokortti/lupakirja

9 viestiä aiheessa

Ajokortin voimassa pitämiseksi poliisille piti toimittaa lääkärintodistus. Kun vasta kesällä olin uusinut medikaalin, toimitin sitä varten saamani lääkärintodistuksen poliisilaitokselle. Siellä eivät kuitenkaan suoralta kädeltä hyväksyneet paperia, vaan asia jäi harkintaan, kun ajokorttilomake on kuulemma vähän erilainen.

Onko kokemuksia vastaavasta tilanteesta kellään, eli onko ilmailulääkärin tarkastus kelvannut ajokorttia varten vai ei?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ajokortin voimassa pitämiseksi poliisille piti toimittaa lääkärintodistus. Kun vasta kesällä olin uusinut medikaalin, toimitin sitä varten saamani lääkärintodistuksen poliisilaitokselle. Siellä eivät kuitenkaan suoralta kädeltä hyväksyneet paperia, vaan asia jäi harkintaan, kun ajokorttilomake on kuulemma vähän erilainen.

Onko kokemuksia vastaavasta tilanteesta kellään, eli onko ilmailulääkärin tarkastus kelvannut ajokorttia varten vai ei?

Ainakin sisällön puolesta pitäisi kelvata, vaikka onkin kirjoitettu eri planketille. Jos ei kelpaa, hakkaat varmasti päätäsi byrokratian mäntyyn.... Mutta toimitapa tuo medikaalitodistuksesi minulle, niin kirjoitan sinulle kunnollisen totistuksen, joka kelpaa myös autolla ajoa varten.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tere

Kysyin uteliaisuutta samaa asiaa vastaavissa olosuhteissa. He kyllä oivalsivat asian, mutta vastaus oli kieltävä, vaikka henk kohtaisesti hän piti ilmailumedikaalia paljon pätevämpänä dokumenttina. Ilmeisesti virkamiehen/naisen on noudatettava saamiaan ohjeistuksia (lue määräyksiä).

HS

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin sisällön puolesta pitäisi kelvata, vaikka onkin kirjoitettu eri planketille. Jos ei kelpaa, hakkaat varmasti päätäsi byrokratian mäntyyn.... Mutta toimitapa tuo medikaalitodistuksesi minulle, niin kirjoitan sinulle kunnollisen totistuksen, joka kelpaa myös autolla ajoa varten.

Arttu

Kiitos tarjouksesta, mutta katson ensin mihin tulokseen se poliisilaitoksen harkinta johtaa. Jos eivät hyväksy, niin palataan asiaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Omakohtaisena kokemuksena tiedän, että poliisiviranomainen haluaa kyseisen terveystodistuksen määrätylle ajolupa-kaavakkeelle rustattuna.

Siinä kaavakkeessa on muutama lisäkysymys, johon pitää vastata erikseen.

Pyytäkää samalla tuon kaavakkeen täyttämistä, tarkastavalta ilmailulääkäriltä.

Artun tarjous on hieno ele  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ajokortin voimassa pitämiseksi poliisille piti toimittaa lääkärintodistus. Kun vasta kesällä olin uusinut medikaalin...

Oli sama tilanne, mutta minäpä muistin pyytää Oksaselta (Puustellin lääkäriasema) myös poliisitodistuksen! Eikä maksanut paljon. Aikaa tuhraantui alun toista minuuttia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Arttu

Tiedoksi vaan kaikille muillekin, että eipä käynyt medikaali ajokorttitodistuksesta poliisille. Tänään vihdoin ilmoittivat harkinnan tuloksen, ja se oli ettei kelpaa, kun lomake on erilainen. Eli taidanpa käyttää Arttu sen tarjouksesi hyväksi, mikäli on vielä voimassa.

Hemppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään