Petri Lehtovirta

HEL-LPA-BJL (23 kuvaa) 8.11. ->

7 viestiä aiheessa

Pistäydyttiin paremman puoliskon kanssa synkkää marraskuuta pitelemässä Atlantin lämpimämmillä rannoilla. Tässä muutama näpsäisy matkan varrelta.

 

Eli Tjäreborgin viimetingassa halvennuksesta hankitut liput messiin, keltakuumerokotetta ja Lariamia naamariin ja matkaan aikaisin aamulla 8.11.

 

Reissun toteuttamisessa oli oleellisena apuna MyTravelin sardiinipurkki mallia A321. Korkeutta tässä vaiheessa tasan 10t metrisiä, maanopeutta hikiset 800 ja tuulta suunnasta 300 siihen 76 kmh päälle. Ja aion pysytellä tässä yhteydessä SI-yksiköissä...

[ attachment removed / expired ]

 

Sillipurkin interiööriä tässä malliksi, paikalta 26D käsin. Vielä tällainen 190cm pätkä tuohon menee, mutta pidemmillee suosittelen hankkimaan lisämaksusta tilavamman paikan.

[ attachment removed / expired ]

 

Härkää ja hyviä perunoita, oli parastasoisin näistä neljästä ateriasta.

[ attachment removed / expired ]

 

Puoliltapäivin välilasku Las Palmasiin. Oli aika kylmää, ei varmaan edes 25....

 

Muutama vastavalonäpsy terminaalin ikkunasta yhdistetyn välilasku/pissitauko/tasoittava olut/jalkojen verenkierron elvytys -aikana: Binter Canariasin koneistoja (ATR72)

[ attachment removed / expired ]

 

Olikohan Lilius tuonut uudella tankkerilla Futuraa....?

[ attachment removed / expired ]

 

Binter vähän paremmasta näkökulmasta

[ attachment removed / expired ]

 

Ja hawaiji-paita -värityksellä. Tässä vaiheessa näppärimmät kaivoivat käsimatkatavaroistaan shortsit ja edellä mainitut paidat ja suorittivat pikaisen muodonmuutoksen.

[ attachment removed / expired ]

 

Ja tällainen partiolainenkin oli, huomaa tuo kentän perällä oleva konevanhus

[ attachment removed / expired ]

 

Valkonaamat takaisin putkeen.

[ attachment removed / expired ]

 

Las Palmasin torni

[ attachment removed / expired ]

 

Ja vuorossa kamelink.... siis jonkinlainen lihapullasalaatti. Oli ihan ok.

[ attachment removed / expired ]

 

Länsi-Afrikassa on näemmä vielä kartoittamattomia alueita. Onko tuo nyt sitä mustaa afrikkaa?

[ attachment removed / expired ]

 

Laskun jälkeen koneen yhteispohjoismainen miehistö vitsaili nokalta, että kiitoradan pää, jonne laskeuduimme oli se paras osa. Lähtiessä ymmärsin mitä hän sillä tarkoitti.

 

Tällaista rantaa riitti tallattavaksi. Lämpöä päälle 30 päivisin, öisin yli 20.

[ attachment removed / expired ]

 

Ja paluu alkoi 15.11. iltapäivällä paikallista aikaa, Banjulin kansainvälisen kentän iltapäiväruuhkan aikaan.

[ attachment removed / expired ]

 

Dakarin reittiä näytettiin lentävän tällä nakinkeittimellä.

[ attachment removed / expired ]

 

Banjulin/Serekundan terminaali taustalla. Kentällä oli siis samaan aikaan toinenkin MyTravelin A321, joka heitti samanlaisen keikan Kööpenhaminasta käsin.

[ attachment removed / expired ]

 

Gambiajoen päällä, taustalla atlantin rannat.

[ attachment removed / expired ]

 

Siis tuolta lähdettiin, lentoaika Palmasiin reilut 2 h.

[ attachment removed / expired ]

 

Jotain kanaa todennäköisesti ilman salmonellaa (se nimittäin oli saatu jo päivää aiemmin  :'( )

[ attachment removed / expired ]

 

Toiletissa käyntien välillä jaksoi sentään fiilistellä ulos. Se oli nyt muutenkin helpompaa paikalta 21A.

[ attachment removed / expired ]

 

Alkuillasta jälleen välilaskulla. Otettu Palmasin tupakkaterassilta.

[ attachment removed / expired ]

 

Hengenpitimeksi pihviä ja papuja. Tuossa vaiheessa vaan ei sisuskalut enää olleet kovin vastaanottavaiset..... Huomaa sama kakku toistamiseen!

[ attachment removed / expired ]

 

Luonnollisesti melkoinen vastatuuli vielä astui kuvaan, että ei vahingossakaan oltaisi ehditty liian aikaisin kotiin. Vauhti oli suurimman osan matkaa 730 -760 kmh, koskapa mukana oli vastatuulikomponentti suunnasta 330 - 360  luokkaa 100 kmh. Kiitos siitä.

[ attachment removed / expired ]

 

PS. Nyt alkaa vatsakin vihdoin toimia.

 

PS2. Muutama lisäkuva matkan varrella vastaan kävelleistä otuksista osoitteessa http://www.kananlento.net/ (klikkaa sieltä etusivun alareunassa olevaa apinankuvaa).

----

 

Edit: korjattu Palmat. Lukihan se selkeästi tuossa Banjulin monitorissakin  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

SPC = La Palma, eli Espanjalle kuuluva saari, joka kuuluu Kanariansaariin

LPA = Las Palmas, eli Espanjalle kuuluvan Gran Canarian pääkaupunki, joka myös kuuluu Kanariansaariin

 

Kummastas siis on kyse? Veikkaan jälkimmäistä. :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuten todettu.. kyseessä oli Las Palmas eikä La Palma (tai La Palmas)  ;D Noo tekevälle sattuu.. Jokatapauksessa, tosi mukava kuvasarja hienoista maisemista ja nuo safkakuvatkin olivat hyviä. Niitä voisi laittaa myös tuonne topicciin "mitä söit lennolla" jos ne eivät vielä ole siellä.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Petri Lehtovirta spake:

Vielä tällainen 190cm pätkä tuohon menee, mutta pidemmillee suosittelen hankkimaan lisämaksusta tilavamman paikan.

 

Kiltisti sanottu, mutta kokemuksesta tiedän, että edes tällainen lyhempikään stuju (185cm) ei siihen kunnolla mahdu. :D

Tervetuloa uudelleenkin meidän lennoille. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koko stoppi oli noin tunnin, josta koneesta ulkoistuminen, bussiin pakkautuminen, ajo terminaaliin ja vastaava takaisinpäin otti leijonanosan. Terminaalissa ehtii pissillä ja nautintoaineilla niukasti käydä, kunnes kutsu käy takaisin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla