Markku Kanninen

Tyyppitunnistuskysymys Spitti

16 viestiä aiheessa

Kaksi Spitfireä samassa kuvassa

[ Attachment removed / expired ]

Mutta mitä alatyyppiä ovat ? (mallarille helppo kysymys).

Ken tietää Googlettamatta sille mittaamattomasti kunniaa ja kuka löytää muuten vastauksen hänelle kunniaa mitattava määrä . (ja karmaa tietty)

Markku

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taisit vähän korjata vastausta mutta nyt meni oikein

Spitit vaan merkataan roomalaisilla numeroilla

Siis: H.F. VIII C

Mutta tiedäthän mistä erottaa B:n ja C:n toisistaan alatyypistä riippumatta ?

Markku

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siivenkärjistä...kai :P Toisessa tylpät toises sellaset ellipsit vai miksikä niitä sanotaan ;D

Ei, kyllä se liittyy noihin pyssyihin...

Markku

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Spadareista päätellen toinen olis 6 pyttyinen ja toinen se ainoa oikea

eli 12 mukinen??Tyypeistä ei mitään havaintoa!! :o

T:Pygmi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi!

 

C mallissa oli 4X20mm tykit kun taas B mallissa 2X20mm tykit+4X.303 konekiväärit.

 

T:Harri

Kyllä näin mutta tarkennuksena vielä, että tuo C-siipi oli n.s. yleisiipi jossa voitiin käyttää eri vaihtoehtoja m.m. 4 X 20 mm mutta yleensä tykkejä oli kaksi (+4Xkk) ja "muistona" toisesta tykistä oli tuo pieni tappi joka näkyy kuvassa Kasin tykin vieressä.

Ja vielä: mimmoset pyssyt oli E-siivessä ?

Markku

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin mallihan on MK.IXE jossa oli 2X20mm+2X0.5"kk

 

T:Harri

 

P.S Sorry kun sekoilen!!

Tai vaikka MK.XiV E ja E-siiven erottaa C-siipisestä siinä että tuo "tappi" johon puolituumanen on asennettu on sisempänä kuin tykki ;)

Markku

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Spadareista päätellen toinen olis 6 pyttyinen ja toinen se ainoa oikea

eli 12 mukinen??Tyypeistä ei mitään havaintoa!! :o

T:Pygmi

 

Ei kai noissa missään oo 6-pyttystä nuijaa? Ettei vaan olis 2-1 putket...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tai vaikka MK.XiV E ja E-siiven erottaa C-siipisestä siinä että tuo "tappi" johon puolituumanen on asennettu on sisempänä kuin tykki ;)

Markku

 

Eikös nuo siivet yleensä ilmoitettu virallisemmin LF,F,HF ja aseistus oli A,B,C&E armament?Vaikka olen kyllä törmännyt tapaan ilmoittaa se siipi myös esim."B" Wing - 2 x 20mm machine guns + 2 x 0.5 inch machine guns.Siivissä oli lisäksi eri pituuksia 36 feet 10 inches (11.23 m); clipped: 32 feet 2 inches,tai 32 feet 7 inches (9.93 m); extended: 40 feet 2 inches (12.24 m)

 

 

T:Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös nuo siivet yleensä ilmoitettu virallisemmin LF,F,HF ja aseistus oli A,B,C&E armament?Vaikka olen kyllä törmännyt tapaan ilmoittaa se siipi myös esim."B" Wing - 2 x 20mm machine guns + 2 x 0.5 inch machine guns.Siivissä oli lisäksi eri pituuksia 36 feet 10 inches (11.23 m); clipped: 32 feet 2 inches,tai 32 feet 7 inches (9.93 m); extended: 40 feet 2 inches (12.24 m)

T:Harri

Joo noin se suunnilleen meni. Varsinainen H.F. (high-antitude) siipi (12,24m) oli vain VI ja VII:ssa eli kärkiä oli jatkettu. L.F. katkosiipeä oli vitosessa ja VIII:ta eteenpäin melkein kaikissa versioissa. Pyssyt oli varmasti suurempi seksamelska jota saatettiin vielä muutella laivueissa pilottien mieltymysten mukaan.

Markku

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo noin se suunnilleen meni. Varsinainen H.F. (high-antitude) siipi (12,24m) oli vain VI ja VII:ssa eli kärkiä oli jatkettu. L.F. katkosiipeä oli vitosessa ja VIII:ta eteenpäin melkein kaikissa versioissa. Pyssyt oli varmasti suurempi seksamelska jota saatettiin vielä muutella laivueissa pilottien mieltymysten mukaan.

Markku

 

Tuolta kun luin armamenteista niin kyllä se oli ollut tosiaan aikapaljon tyyliin "as you wish,sir" :D.Sama "häsis" oli myös käsittääkseni moottoripuolella kun paikkailtiin vehkeitä,sitä kiinni mitä löytyi ja sattui sopimaan!

 

Valikoimaa kyllä oli:

 

http://www.spitfiresociety.demon.co.uk/engines.htm

 

T:Harri

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näitä "entisöityjä" nykykoneita on myös joskus vaikea tunnistaa:

 

[ Attachment removed / expired ]

Tuossa kummituksessa on M.K. VB:n siipi Mutta nelilapainen potkuri 6 pakoputkea joten tuon rakentelussa on käytetty niitä osia mitä nurkista on sattunut löytymään. Taitaa olla vitosen ja ysin ristisiitos.

Markku

P.S. Lopptulos on kuitenkin kunnioitettava saavutus: Se LENTÄÄ niin kuin lentokoneen pitääkin (eikä lojua museon nurkassa pölyttymässä)

sama

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään