Harri Koskinen

kuvia Finnairin A340:n bisnesluokasta (30 kuvaa)

74 viestiä aiheessa

Hieno kuvasarja, kiitos  :thmbup: Tuollahan on ruokaa tuputettu ähkyyn asti, eikä ollenkaan pahannäköistä  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuohan esiteltiin täällä jo kesällä  :P

 

No näinhän se on.

Kuitenkin jos me lasketaan vaikka montako kertaa täällä on esitelty Finnairin A319 laskeutumassa 22L:lle tai Finnairin seiskaviisseiska nousussa 22R:ltä, niin ehkä yksi tai kaksi A340 -vessan ikkunakuvaakin mahtuisi vielä mukaan.  :)

 

Ja siitä 340:n businessbaarista en kyllä muista nähneeni lennolta yhtään kuvaa. Jotain esittelykuvia LQB:n saapumispromotilaisuudesta ehkä oli mutta ne ei vastaa kuitenkaan aitoa tilannetta legillä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No näinhän se on.

Kuitenkin jos me lasketaan vaikka montako kertaa täällä on esitelty Finnairin A319 laskeutumassa 22L:lle tai Finnairin seiskaviisseiska nousussa 22R:ltä, niin ehkä yksi tai kaksi A340 -vessan ikkunakuvaakin mahtuisi vielä mukaan.  :)

 

Ja siitä 340:n businessbaarista en kyllä muista nähneeni lennolta yhtään kuvaa. Jotain esittelykuvia LQB:n saapumispromotilaisuudesta ehkä oli mutta ne ei vastaa kuitenkaan aitoa tilannetta legillä.

 

Kuvia kehiin Harri Ilkka vaan!  :thmbup: Todella makeita kuvia olet saanut otettua. Täytyy kyllä sanoa että hyvältä se bussi näyttää sisältä... ;D

 

E: Sama pää kesät talvet

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuvia kehiin Harri vaan!  :thmbup:

 

Eipä tullut otettua kameraa mukaan vessaan ja tarjoilu pelasi niin hyvin, että baaria en ehtinyt kaivata ;). Eli jäädään odottamaan Ilkan kuvia niistä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä tullut otettua kameraa mukaan vessaan ja tarjoilu pelasi niin hyvin, että baaria en ehtinyt kaivata ;). Eli jäädään odottamaan Ilkan kuvia niistä.

 

Vaihdettiin nimi oikeean... ;D Niin, ja harvemmin sitä tulee mentyä kamerasetin kanssa vessaan (siis pelkästään kamera kaulalla)... ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, ja harvemmin sitä tulee mentyä kamerasetin kanssa vessaan (siis pelkästään kamera kaulalla)... ;)

Ei siellä onneksi pitkää putkea tarvita, joten sinne meno tuskin herättää huomiota, vaikka kamera olisikin..........Mutta, jos sieltä tullessa takaisin, on millejä jalkovälissä, niin huomiotahan se herättää... :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No näinhän se on.

Kuitenkin jos me lasketaan vaikka montako kertaa täällä on esitelty Finnairin A319 laskeutumassa 22L:lle tai Finnairin seiskaviisseiska nousussa 22R:ltä, niin ehkä yksi tai kaksi A340 -vessan ikkunakuvaakin mahtuisi vielä mukaan.  :)

 

Pakko myöntää että en muista koska viimeksi on A319:n kuva on täällä nähty. ;D

 

Siinä teille sitä vessaa kun niin kovasti kaipasitte...

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta, jos sieltä tullessa takaisin, on millejä jalkovälissä, niin huomiotahan se herättää... :laugh:

 

Japseilla taitaa olla vai millejä siellä...? ja heille iskee " ns. p***skateus " kun Suomalaisilla on jotain muuta?  :o

 

tämä on OT, mutta tuli vain mieleen joskus aikanaa kun laivastovierailulla käytiin Puolassa ja sen jälkeen joutui Tilkkaan tutkimuksiin, nuori sairashoitajatar ja vielä blondi, saapuu pumpulipuikon kanssa paikalla ja sanoo hennolla äänellään " Pippeli esiin ", siihen karummat herrat totesivat, " Tyttö, se on K***Ä ", jolloin kyllä näytteenottaja vaihtuikin klooniin Ex Interflugin lentoemäntä Gertrudesta, vaikka tuokin rotu luulemma edelleen on hengissä Tallinnassa  Ulemistella, kun turvassa käskevät miehiä ottamaan " Rihma " pois  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pakko myöntää että en muista koska viimeksi on A319:n kuva on täällä nähty. ;D

 

 

Sori, oli pakko...

 

LVI

 

[ attachment removed / expired ]

 

Ei nyt laskussa 22L mut nousussa 22, kumminkin... ;D ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

Ja loppuun EK:n A345 turisti jossa muuten sama viihdejärjestelmä kuin yhtiön triploissa mutta ruutu on hieman pienempi :P

 

 

 

Kuinkas tuo 345 tuntuu nuin helkkarin kapialta sisäpuolelta tuossa kuvassa?  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varmaan siksi että 340 on niin riisikuppi leveyssuunnassa. 

Kunnon koneisiin mahtuu 10 tuolia rinnan, rimpuloihin kuten 340 ja 767 ei mahdu. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se on hienoa istuskella rivissä niissä 10 tuolilla sillä aikaa kun kone seisoo portilla ja mekaniikot arpoo että päästäskö tänä yönä matkaan. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, jätetääs taas tää kina näistä koneista. Olen saanut aiemmin jo varoituksen asian tiimoilta joten en jatka.

 

Sunnuntaina siis 340:n vessakuva ja baarikuva otannassa ja katsotaan tilttaako systeemi. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

katsotaan tilttaako systeemi. :)

 

Just tällästä sun A340:n piilohaukkumista ei varmaan kukaan jaksa lukea ja ei viitsis joka topiccia jättää lukematta, kun sieltä kuitenki löytyy tuota sun bussin dissaamista, onhan se selvä. Ei pahemmin kiinnosta lukea noita sun bussin haukkumisias jokaisesta aiheesta, jossa edes sivutaan tuota Airbussia. Saman vois sanoo tuosta 11:n ylistämisestä, joka seki alkaa tosiaan tulla korvista ulos. :thmbdn:

 

Mut josko se sit ois tässä!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos on noin vaikeaa ja tekee olon hankalaksi niin kannataa sammuttaa koko kone tai vaihtaa palstaa ihan jo itsesi kannalta.

 

Jos on meikäläisen jutut niin puisevia niin siirry seuraavaan ja kaikkein ensimmäinen homma voisi olla se, että otat vähän rennommin. Ikävää kun noin nuorella kaverilla on jo tuossa vaiheessa noin tiukka meno päällä. :o

 

Ja sitten vielä sellainen juttu, että tämä on huvittavaa että kun laukaset jotain jumaloidusta bussista niin on monta äijää heti takajaloillaan.  :laugh:  On se niin jumalainen juttu ja ehkä siksi onkin kivä vähän kiusata.  :)

 

Systeemin tilttauksesta sen verran Kuukasjärvelle, että en ole koskaan noita Finnairin uusien bussien systeemejä käyttänyt mutta täältä sekä muilta palstolta olen lukenut, että se tilttaa ainakin kerran pitkällä matkalla.

Erittäin valitettavaa a) on se että systeemi tilttaa  b) valitettavaa on se jos se häiritsee Kuukasjärveä ja siitä pitää ottaa palko nenään.  Totuus se välillä vaan kirpaisee.  8)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nojoo... Jos toi nyt taas alkaa menee tollaseen, niin samapa jättää tää keskustelu tähän. Kylläpä mulle on aina kelvannu MD11 ja Airbussi kumpainenkin. Ehkä ymmärsit HIEMAN väärin tuon mun viestin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ja katsotaan tilttaako systeemi. :)

 

Tilttailun määrä on vakio. A340:ssä tilttaa ptv:t, md11:ssä jotkut muut systeemit niin ettei koko rakkine pääse taivaalle.  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tilttailun määrä on vakio. A340:ssä tilttaa ptv:t, md11:ssä jotkut muut systeemit niin ettei koko rakkine pääse taivaalle.  :P

 

Sanotaan tähän keskusteluun nyt vaikka niin, että en ole yhtään konetta nähnyt, jossa PTV:t eivät jollakin tavalla reistailisi. Cathayn purseri selitti ilmiötä matkustajien kauhealla kiireellä, että toiminnosta toiseen täytyy päästä sekunnin murto-osassa.

 

Sähkölaitteet tuntuvat olevan muutenkin lentokoneissa herkkiä. OH-LGF:ssä oli bisneksessä eilen muutama istuin, jotka eivät liikkuneet mihinkään asentoon. Onneksi Pekingissä siirrettiin myöhästymisen takia osa matkustajista muille Euroopan lennoille.

 

Nuo Harri Koskisen ateriakuvat ovat upeita, ja täytyy sanoa, että aterioiden taso on kyllä parantunut jälleen ihan muutamassa kuukaudessa. Turistin valinnanvaihtoehdot ovatkin sitten eri tasoa... Katsokaapa vaikka viimeisimpiä kommentteja Finnairin kaukolennoista Airlinequality-sivustolta -- ihan pahaa tekee Finnairin puolesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katsokaapa vaikka viimeisimpiä kommentteja Finnairin kaukolennoista Airlinequality-sivustolta -- ihan pahaa tekee Finnairin puolesta.

 

Ainakin osan noista suomi24.fi-tasoisista kirjoituksista voi jättää omaan arvoonsa. Miksiköhän minulle ei usealla kymmenellä kaukolennolla tapahtunut siten, että matkustamohenkilökunta on vain "heittänyt" ruuat eteen ja sen jälkeen häipynyt seurustelemaan keskenään?

 

They "threw" us the food trays and then they completely vanished for the rest of the flight. My wife pressed the flight-attendant button but nobody cared to answer. After waiting for almost 20 minutes, she finally went to get her glass of water by herself. The flight attendants were just chatting in the back of the plane.

 

Tässä ilmeisesti suurimpana ongelmana on ollut se, että kentällä ei ollut yhtään päällikköä, jolle olisi voinut alkaa räyhätä lennon peruuntumisesta. Jos on hotellissa ollut vaikkapa niinkin myöhään kuin aamukolmelta ja huone on pitänyt luovuttaa puoliltapäivin, niin kyllä kai sitä ehtii nukkua enemmän kuin "muutaman" tunnin? Ja ruokakin oli ollut ihan kauheaa :P:

 

Flight Helsinki to Mumbai was cancelled after more than 5 hours of "waiting and updates" at the airport. No managers available at Helsinki airport. Late night bus trip to a nearby hotel, a sleep for a few hours and had to check out at 12 next day. Since flight was at 8 pm, had to wait in the airport for many hours. The food offered was horrible.

 

Tässä kuvat Nagoyan menolennon turistiluokan ruuista. Illallisena oli Euroopan-lennoilta tuttu kanapalat Välimeren tapaan tms. sekä Japanin-lennon tapaan lisäksi nuudeleita. Karkin sijasta jälkiruokana oli jopa pieni suklaaleivos.

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Meillä oli kans hankaluuksia äänien kanssa LQC:ssä, aluksi kaverin kuulokkeista ei kuulunut mitään, emo resetoi ja alkoi kuulumaan (Linux pingviini ruudulle ja sit noi harrin kuvaamat boottausrivit). Mutta senkään jälkeen hänellä eikä minulla systeemi toiminut moitteetta. Varsinkin CD "kokoelman" kuuntelussa oli mykkyyttä, kuunneltavaa ja katseltavaa kuitenkin kaikesta huolimatta riitti. Muutenkin matkustaminen uudenkarhella bussilla oli varsin miellyttävä kokemus (vaikka meitä ei upgreidattu kuten Harri), lentoemotkin olivat tosi mukavia ja hyväntuulisia, varmaankin hienossa koneessa on mukava työskennellä ja se heijastuu myös asiakaspalveluun.

 

 

edit: typoja poistettu...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sähkölaitteet tuntuvat olevan muutenkin lentokoneissa herkkiä.

 

Vanha totuus: Sähkö toimii lentokoneessa huonosti, koska maadoitus puuttuu  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika paljon tuolla taivailla matkustaa porukkaa turistiluokassa jotka ovat olevinaan niin suurta johtajaa ja päällikköä, että heille on oltava kaikki heti ja nyt. Ovat maksaneet turistiluokan halvimman lipun jolla pitäisi sitten saada ihan ykkösluokan palvelua, viinaa rajaton määrä maksutta ja kun nappia painaa niin emon pitäisi olla polvistuneena heti viereen, mielellään sekin ihan henkilökohtainen palvelija.

Silti samat "johtajat" jonottaa kiltisti Elisan puhelinpalveluun 30 min kun vaimon kännykkäliittymää pitäisi vähän muokata mutta lentokoneessa kaikkia on palveltava "johtajien" mielestä heti ja ihan ensiluokkaisesti. Ja jos näin ei käy, niin siitä kuulee naapurista ja kollegoista alkaen kaikki.

Ärsyyntyneimmät johtajat sitten vielä kiukuspäissään lähettelevät lentoyhtiöiden pääjohtajille meiliä, että nyt vaihdan lentoyhtiötä kun ei tullut kaljaa alle minuutissa Pekingin lennolla.  :laugh:

 

 

Ja sitten on niitä jotka joskus ovat tottuneet firman piikkiin istumaan busineksessa ja nyt kun talouspäällikkö on todennut, että meillä ei enää busineksessa istuta, niin on jäänyt kuitenkin se vaihde päälle ja ollaan vähän olevinaan vielä businessluokassa ja harmittaa kamalasti kun ei kaikki toimi niinkun on totuttu eikä pääse enää sinne ministeripuolelle istumaan ja pätemään.  ;)

 

Muutoksen ja asenteiden muokkaamisen tie on pitkä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ennen lounasta tarjottiin alkupalat.

[ attachment removed / expired ]

 

Noniin! Harrilta erittäin hyvälaatusta materiaalia! Hienoa nähdä noita näyttöjä, ihan eri maailmasta ovat kun LQA:ssa vuosi sitten tuli nähtyä. Tosin en tuola bisnes puolella ollut. Eikä koskaan usko, miltä ilmasta käsin nämä spottauspaikat näyttävät kun tuota 22L finaalia kahteli koneesta nähtynä.

 

MUTTA MUTTA! Finnair siis käyttää edelleen Iittalan Ultima Thulen laseja?!?!  :o:thmbup:

Pitääkö se tarina paikkansa, että tämä tuote ryhmä suunniteltiin ensisijaisesti Finnarin New Yorkin lennolle?! Näin olen huhua kuullut, pitääkö tämä siis paikkansa?!

 

Itse olen totaallisen ihastunut tuohon tuoteryhmään, onneksi niitä löytyy kaapista. Voi siis sopivassa pöhnässä nojatuolissa fiilistellä olevansa Finneirin Vitosessa kohti Nykkiä.  ;D:D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla