Harri Koskinen

kuvia Finnairin A340:n bisnesluokasta (30 kuvaa)

74 viestiä aiheessa

Meilläkin kotona on noita Ultima Thule-snapsilaseja. Äiti tosin joskus väitti, että meikäläinen pienenä vetäisi laatikon lattialle ja kaksi hajosi. Jostain kumman syystä tässä viime aikoina on ottanut kyseisestä tapauksesta sanansa takaisin.

 

Mitä noita arvosteluja luki, niin tuli vain sellainen olo että ihmiset vain vaativat liikaa. Ehkä olen vaatimaton ja minulla on erilaiset prioriteetit lentomatkustamisen suhteen, mutta tuli olo, että joidenkin vain on pakko löytää jotain valitettavaa noista lennoista. Minulle kun lentomatkustamisessa tärkein prioriteetti on se, että pääsen turvallisesti pisteestä A pisteeseen B. Sen jälkeen tulee se, että jotain pikkupurtavaa olisi kiva saada. Se, hymyileekö lentohenkilökunta juuri MINULLE on kaukana minun prioriteeteistä. IFE:stä en nyt niin perusta, mutta leffojen katselija en ole koskaan muutenkaan ollut. Maisemakamerat ja lentokorkeus-, matkanopeus- ja ulkolämpötilatiedot tosin ovat aina kiehtoneet. Kirja mukaan niin aina saa mieleistään IFEä lennolle. ;) Ehkä niitä minun lapsuudesta tuttuja puuhapusseja pitäisi jakaa aikuismatkustajillekin. ;D

 

Nuo Harrin turistiluokkaruokakuvien sisältö vaikutti minusta ihan hyvältä. Mutta minulla onkin aina ollut paikka sydämessäni lentokoneruoalle. Ne jotka odottavat 5 tähden ruokapalvelua ahtaassa metalliputkessa eivät minun mielestäni ole oikein tajunneet missä ovat. ::) Ymmärrän kyllä, että business-luokan lippujen hinnoilla saa jotain parannusta (enemmän ruokaa, enemmän tilaa yms.) mutta on business-luokassakin seinät, eikä suinkaan mitään imaginääristä ylimääräistä tilaa siellä galleyn puolella.

 

edit.

typoja korjattu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

MUTTA MUTTA! Finnair siis käyttää edelleen Iittalan Ultima Thulen laseja?!?!  :o:thmbup:

Pitääkö se tarina paikkansa, että tämä tuote ryhmä suunniteltiin ensisijaisesti Finnarin New Yorkin lennolle?! Näin olen huhua kuullut, pitääkö tämä siis paikkansa?!

 

Jep, näinhän se on. Ultima Thule kuuluu aikanaan Finnairin DC-8:n ykkösluokkaan suunniteltuun astiastoon. Tuon röpelöisen pinnan idea oli, että ihan kaikki pöly yms. ei näy. Ilmeisesti kasin keittiön tiskausosaston toimivuudessa oli toivomisen varaa  ;D

Juha.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika paljon tuolla taivailla matkustaa porukkaa turistiluokassa jotka ovat olevinaan niin suurta johtajaa ja päällikköä, että heille on oltava kaikki heti ja nyt. Ovat maksaneet turistiluokan halvimman lipun jolla pitäisi sitten saada ihan ykkösluokan palvelua, viinaa rajaton määrä maksutta ja kun nappia painaa niin emon pitäisi olla polvistuneena heti viereen, mielellään sekin ihan henkilökohtainen palvelija.

Silti samat "johtajat" jonottaa kiltisti Elisan puhelinpalveluun 30 min kun vaimon kännykkäliittymää pitäisi vähän muokata mutta lentokoneessa kaikkia on palveltava "johtajien" mielestä heti ja ihan ensiluokkaisesti. Ja jos näin ei käy, niin siitä kuulee naapurista ja kollegoista alkaen kaikki.

Ärsyyntyneimmät johtajat sitten vielä kiukuspäissään lähettelevät lentoyhtiöiden pääjohtajille meiliä, että nyt vaihdan lentoyhtiötä kun ei tullut kaljaa alle minuutissa Pekingin lennolla.  :laugh:

 

 

Ja sitten on niitä jotka joskus ovat tottuneet firman piikkiin istumaan busineksessa ja nyt kun talouspäällikkö on todennut, että meillä ei enää busineksessa istuta, niin on jäänyt kuitenkin se vaihde päälle ja ollaan vähän olevinaan vielä businessluokassa ja harmittaa kamalasti kun ei kaikki toimi niinkun on totuttu eikä pääse enää sinne ministeripuolelle istumaan ja pätemään.  ;)

 

Muutoksen ja asenteiden muokkaamisen tie on pitkä.

 

Oliko tämä viesti nyt minulle, kun viitataan sekä Pekingin lentoon, että vaimon Elisan kännykkäliittymään?  ;)

 

Tulee muuten mieleen eräs tunnettu iltapäivälehden seurapiiritoimittaja, joka vaahtosi Pariisin kentällä Finnairin lennon jälkeen, että nytpä hän soittaa samantien Suilan Keijolle (oli kuulemma lyhytvalinta Keijon kännykkään), ja valittaa, kun lentoemännät eivät häneltä käyneet jatkuvasti kysymässä, että tarvitsisiko HÄN jotakin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

Itse olen totaallisen ihastunut tuohon tuoteryhmään, onneksi niitä löytyy kaapista. Voi siis sopivassa pöhnässä nojatuolissa fiilistellä olevansa Finneirin Vitosessa kohti Nykkiä.  ;D:D

 

 

Sen verran minäkin olen noita kehunut, että vaimo osti niitä kanssa sarjan joululahjaksi meidän USA:n kotiin.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oliko tämä viesti nyt minulle, kun viitataan sekä Pekingin lentoon, että vaimon Elisan kännykkäliittymään?  ;)

 

Tulee muuten mieleen eräs tunnettu iltapäivälehden seurapiiritoimittaja, joka vaahtosi Pariisin kentällä Finnairin lennon jälkeen, että nytpä hän soittaa samantien Suilan Keijolle (oli kuulemma lyhytvalinta Keijon kännykkään), ja valittaa, kun lentoemännät eivät häneltä käyneet jatkuvasti kysymässä, että tarvitsisiko HÄN jotakin?

 

En tietääkseni ole Teijon kanssa ollut samalla lennolla eli ei ollut tuo kuvitteellinen tarina Teijosta.  :laugh:

 

Mutta monta johtajaa on kyllä lennoilla nähty.  :)  Joku Bangkokin paluumatka tässä kuluneena vuonna suomalainen mieshenkilö vaati parempaa paikkaa koneesta koska hän tuntee Finnair Plussan työntekijän. Ei kelvannut rivi 51 eikä oikein sitten purserin järjestämä rivi 22:kaan vaan olisi pitänyt omasta mielestään päästä businekseen.  :laugh:

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tietääkseni ole Teijon kanssa ollut samalla lennolla eli ei ollut tuo kuvitteellinen tarina Teijosta.  :laugh:

 

Mutta monta johtajaa on kyllä lennoilla nähty.  :)  Joku Bangkokin paluumatka tässä kuluneena vuonna suomalainen mieshenkilö vaati parempaa paikkaa koneesta koska hän tuntee Finnair Plussan työntekijän. Ei kelvannut rivi 51 eikä oikein sitten purserin järjestämä rivi 22:kaan vaan olisi pitänyt omasta mielestään päästä businekseen.  :laugh:

 

 

Joo, olen ollut aina suhteellisen tyytyväinen siihen, mitä Finnair on tarjonnut, mutta on kuitenkin tullut vertailukohtaa muihinkin yhtiöihin. Mitä Elisaan tulee, niin olen kesäkuusta lähtien yrittänyt saada puheluerittelyjä vaimon kännykkään (jotta saisi työpuhelut laskutettua työnantajaltaan) siinä kuitenkaan tähän päivään mennessä vielä onnistumatta...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varmaan siksi että 340 on niin riisikuppi leveyssuunnassa.

Kunnon koneisiin mahtuu 10 tuolia rinnan, rimpuloihin kuten 340 ja 767 ei mahdu. ;)

 

Kymmenen tuolia rinnakkain missä tahansa koneessa paitsi A380:n pääkannella on kidutusta.  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, olen ollut aina suhteellisen tyytyväinen siihen, mitä Finnair on tarjonnut, mutta on kuitenkin tullut vertailukohtaa muihinkin yhtiöihin. Mitä Elisaan tulee, niin olen kesäkuusta lähtien yrittänyt saada puheluerittelyjä vaimon kännykkään (jotta saisi työpuhelut laskutettua työnantajaltaan) siinä kuitenkaan tähän päivään mennessä vielä onnistumatta...

 

Kannattaa käyttää 151-erittelyä noissa työpuheluissa, silloin ne tulostuu laskuerittelylle omana rivinään, palvelu on ilmainen. Toinen vaihtoehto on maksullinen 151-laskutuspalvelu, jolloin noista 151-puheluista tehdään oma laskunsa joka voidaan lähettää vaikka yritykselle suoraan

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kannattaa käyttää 151-erittelyä noissa työpuheluissa, silloin ne tulostuu laskuerittelylle omana rivinään, palvelu on ilmainen. Toinen vaihtoehto on maksullinen 151-laskutuspalvelu, jolloin noista 151-puheluista tehdään oma laskunsa joka voidaan lähettää vaikka yritykselle suoraan

 

Nyt on rajusti offtopic, mutta tässä Elisan vastaus marraskuun alusta, kun uhkasin siirtää sekä firmani, että vaimon liittymät kilpailijalle:

 

Hei,

Esitämme syvimmät pahoittelut siitä että emme ole pystyneet toimittamaan puheluerittelyä tilauksenne mukaisesti.

 

Valitettavasti puheluerittelyiden toimitus on edelleen estynyt, säilytämme kaikki tilaukset jotta voimme toimittaa puheluerittelyn heti kun se on mahdollista. Emme pysty antamaan tarkkaa aikataulua milloin tämä olisi mahdollista, mutta teemme kovasti töitä edelleen kaikkien osastojen kanssa jotta tämä puheluerittelyiden saatavuusongelma saataisiin ratkaistua pikaisesti.

 

Ystävällisin terveisin

 

XX

Palveluasiantuntija

Yritysasiakkaat, Palvelutuotanto

Asiakas- ja laskutuspalvelut

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä Elisaan tulee, niin olen kesäkuusta lähtien yrittänyt saada puheluerittelyjä vaimon kännykkään (jotta saisi työpuhelut laskutettua työnantajaltaan) siinä kuitenkaan tähän päivään mennessä vielä onnistumatta...

 

[OT] itse tilasin tuon erittelyn itselleni netin kautta kesti n. 5 min koko toimenpide ja se oli aika pikaisesti myös toiminnassa :P [/OT]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

[OT] itse tilasin tuon erittelyn itselleni netin kautta kesti n. 5 min koko toimenpide ja se oli aika pikaisesti myös toiminnassa :P [/OT]

 

Iskee ainakin minulle virheilmoitusta, mutta oli mitä oli, en jaksa tapella tuon firman kanssa enempää... On sitä maailmassa kiinnostavampiakin asioita kun jotkut puhelinlaskut. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep, näinhän se on. Ultima Thule kuuluu aikanaan Finnairin DC-8:n ykkösluokkaan suunniteltuun astiastoon. Tuon röpelöisen pinnan idea oli, että ihan kaikki pöly yms. ei näy. Ilmeisesti kasin keittiön tiskausosaston toimivuudessa oli toivomisen varaa  ;D

Juha.

 

Noniin eli se huhu on siis totta! Upeaa kiitoksia vastauksesta!  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistuu mieleen Malmin kuppilassa 35-40 vuotta sitten kuultu juttu lentomatkustamisesta :

-  joku oli Piperiin tunkenut 9 tai 11 tai jopa 13 kakaraa jonkin sortin yleisölennätystä varten.

  Matkalla oli yksi sitten alkanut yrjöämään - oli kai huonot tarjoilut - ja muistamani mukaan kaikki

  olivat lopulta yrjönneet. Oli siinä kai ollut siivoamista. Ettei vaan ollut Jaakko, joka ao juttua kertoi...(?)

Itse toin kerran yhden professorin poikineen Mikkelistä Malmille. Kun olimme jo parkkeeranneet Malmin platalle,

ryhdyin ihan rauhassa kirjaamaan lentoa lokiin. Proffa hiljaa takapenkiltä sanoi: -voisimmeko päästä täältä ulos...

Isä oli ties kuinka kauan sitten kaapannut pojan yrjöt kämmeniinsä.  Bon appétit Kauko-Idän sankarimatkailijoille...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Reittikartalle on merkitty vuonna 2000 uponneen venäläisen Kursk-sukellusveneen uppoamispaikka Kuolan niemimaan pohjoispuolella.

 

 

Eipä näkynyt tänään Kurskia kun koko LQC:n Airshow -systeemi tilttasi siellä Venäjän päällä eikä toiminut sen jälkeen.  :-\

 

Edessä istuvalla tilltasi oma ruutu (jäi täysin siniseksi) ja joutui vaihtamaan paikkaa. Ei auttanut emon uudelleenkäynnistelyt.  :-\ :-\

 

 

Onkohan joku myynyt paskaa Finnairille...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

MUTTA MUTTA! Finnair siis käyttää edelleen Iittalan Ultima Thulen laseja?!?!  :o:thmbup:

Pitääkö se tarina paikkansa, että tämä tuote ryhmä suunniteltiin ensisijaisesti Finnarin New Yorkin lennolle?! Näin olen huhua kuullut, pitääkö tämä siis paikkansa?!

 

Itse olen totaallisen ihastunut tuohon tuoteryhmään, onneksi niitä löytyy kaapista. Voi siis sopivassa pöhnässä nojatuolissa fiilistellä olevansa Finneirin Vitosessa kohti Nykkiä.  ;D:D

 

 

 

Ultima Thule lasisarjan suunnitteli Tapio Wirkkala 1960- luvulla Iittalalle. Kyseinen sarja oli merkittävässä osassa

silloisen Iittalan kansainvälistymisessä. Sarja otettiin myös Finnairin förstaan kaseissa edustamaan suomalaisuutta

ja suomalaista muotoilua. Joten lasisarja luultavammin oli jo olemassa ja kaupoissa ennen kasien käyttöönottoa -69.

 

EDIT 141207: Iittalalta saamani tiedon mukaan UT suunniteltiin Nykin reitille  -69 ja siitä tuli myös "vientihitti".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

MUTTA MUTTA! Finnair siis käyttää edelleen Iittalan Ultima Thulen laseja?!?!  :o:thmbup:

Pitääkö se tarina paikkansa, että tämä tuote ryhmä suunniteltiin ensisijaisesti Finnarin New Yorkin lennolle?! Näin olen huhua kuullut, pitääkö tämä siis paikkansa?!

 

Itse olen totaallisen ihastunut tuohon tuoteryhmään, onneksi niitä löytyy kaapista. Voi siis sopivassa pöhnässä nojatuolissa fiilistellä olevansa Finneirin Vitosessa kohti Nykkiä.  ;D:D

 

 

 

Ultima Thule lasisarjan suunnitteli Tapio Wirkkala 1960- luvulla Iittalalle. Kyseinen sarja oli merkittävässä osassa

silloisen Iittalan kansainvälistymisessä. Sarja otettiin myös Finnairin förstaan kaseissa edustamaan suomalaisuutta

ja suomalaista muotoilua. Joten lasisarja luultavammin oli jo olemassa ja kaupoissa ennen kasien käyttöönottoa -69.

 

 

Noniin tarkennuksesta minä kiitän.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuulemma Ultima Thule on vuodelta 1968, joten ei se kovin paljoa vanhempi ole kuin tuo Finnairin JFK-reitti. :)

 

Ainakin Iittalan omilla sivuilla lukee:

 

"Ultima Thule

Tapio Wirkkala 1968"

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siis todellakin ainoa asia noista kuvista pisti silmään tuo Wirkkalan lasi. Se on jotenkin vaan hieno ja ajaton vaikka onkin suunniteltu muistaakseni noin 60-luvun lopussa.

Joo-o, tainnut liiaksi jäädä mieleen vanhasta Finlandia potusta, vodkaa varten tuo muoto suunniteltiin. Wirkkalan potut ja Sarpanevan, tiedättekyllämitkä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistuu mieleen Malmin kuppilassa 35-40 vuotta sitten kuultu juttu lentomatkustamisesta :

-  joku oli Piperiin tunkenut 9 tai 11 tai jopa 13 kakaraa jonkin sortin yleisölennätystä varten.

   Matkalla oli yksi sitten alkanut yrjöämään - oli kai huonot tarjoilut - ja muistamani mukaan kaikki

   olivat lopulta yrjönneet. Oli siinä kai ollut siivoamista. Ettei vaan ollut Jaakko, joka ao juttua kertoi...(?)

Itse toin kerran yhden professorin poikineen Mikkelistä Malmille. Kun olimme jo parkkeeranneet Malmin platalle,

ryhdyin ihan rauhassa kirjaamaan lentoa lokiin. Proffa hiljaa takapenkiltä sanoi: -voisimmeko päästä täältä ulos...

Isä oli ties kuinka kauan sitten kaapannut pojan yrjöt kämmeniinsä.  Bon appétit Kauko-Idän sankarimatkailijoille...

 

jeps Wäiski.

Onhan noita laatanheittäjiä ollut  koneissa useitakin.

Yksi puhaltaa sormien välistä mittarit soossiin ja tomaatin kaasuvivuston päälle.

Toinen tyhjentää asiakirjasalkkunsa papereista ja laattaa sen täyteen syödyllä sapuskalla.

Yks täyttää stetsoninsa mahaliemillään.

 

Hirrrvee haju vaan noista lähtee.

 

Pikkupoika pissii muovikassiin, jossa on pieni reikä  ;) kusessa oltiin.

 

Kyllä noita riittää  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

öh? Ekassa viihdejärjestelmä-ruudussa oli viitteitä Windowsista, mutta boottaus kyllä vahvasti indikoisi linux-kernelin olemassaolosta...minkä ihmeen sekasikiösoftan ne on tuonne oikein laittaneet? ;D

 

Minämistäänmitääntiedä mutta Shanghainreissulla käpistelin LQB:n viihdejärjestelmää paremman tekemisen puutteessa. Vaikutti siltä että istuinten näyttöjä ajavat koneet ovat Linuxeja, mutta kartta-animaatiota piirtää joku Windows-kone jonka kuvastreamiin nämä Linuxit sitten tarpeen vaatiessa kytkeytyvät (VNC:llä ehkä tai jollain muulla, siitä ei loppukäyttäjä voinut saada selvää). Kokonaisuutena systeemi toimi ihan hyvin, "PA in progress" (soiva musiikki/leffa pysähtyy ja korvautuu kuulutuksella) meinasi välillä käydä hermoille... :)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla