Nils Rostedt

Madrid-Barajas, 24.11. Heavyjen vuoro

7 viestiä aiheessa

Sarja jatkuu...

 

Ennen kotiinpäin lähtöä oli hyvin aikaa kuvata T2-terminaalista. Kuvauspaikka on hyvin selostettu MAD/LEMD-aiheisilla nettisivuilla. Ongelmana on ikkunalasit, jotka aiheuttivat satunnaisia optisia häiriöitä kuviin. Paikalliset ovat ilmeisesti oppineet mitkä ikkunat ovat parhaat, koska saavat A.nettiinkin täältä kuvattuja konekuvia. Mutta asiaan:

 

Tämä kolmen koneen fleetti vilahti jo saapuessani, jolloin luulin että kyse oli tavallisista HS748-koneista. Tarkemmin tutkittaessa kävikin ilmi että konetyyppi oli minulle aivan uusi: Gulfstream I  ::)

 

[ attachment removed / expired ]

 

TAP Portugal, A319 CS-TTD taiteilee sivutuulessa.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Sitten pääsemmekin laajarunkokalustoon. AirEuropa, A330-200, EC-JQQ.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Toinen siitä.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Värikäs Meridiana, A319, EI-DEZ.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Sykähdyttävin kone taisi olla tämä Cygnus Airin B757-rahtiversio EC-FTR. On se jotenkin niin nälkäisen näköinen  ;)

[ attachment removed / expired ]

 

Vielä yksi AirEuropan A330. EC-JPF.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Suuri ja mahtava.... Aerolineas Argentinas ja B747-400 LV-BBU.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Madrid on myös helsinkiläisittäin tutun Air Pullmanturin kotikenttä. B747-200 EC-JHD onkin esiintynyt FSNordicin sivuilla ainakin vuonna 2005.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Paksukainen laskussa  ;) Tämän Air Cometin A310:n tunnus on 99% varmuudella EC-KJL.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Air Comet-yhtiöllä on myös kapearunkokalustoa. A320 EC-KJG on kuvattu kun olin jo siirtynyt lähtöportin luokse.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Kuvasarjaan ehti mukaan myös tämä Iberian A340-300 EC-IIH.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Ja lopulta löytyi myös tämä SAS MD80 LN-ROS joka vei takaisin Kööpenhaminaan.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Siinäpä se, toivottavasti kuvat miellyttivät  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sarja jatkuu...

 

 

Sykähdyttävin kone taisi olla tämä Cygnus Airin B757-rahtiversio EC-FTR. On se jotenkin niin nälkäisen näköinen  ;)

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

Vähän tyhmä kysymys, mutta tuota kun katsoo, niin näyttäisi siltä että koneessa on matkustamon ikkunat edelleen paikoillaan, ne on vaan maalattu piiloon?

Jos kone on alunperin valmistunut rahtikoneeksi, noita sivuikkunoita ei kai ole ollenkaan, mutta konvertoidessa matkustajaversiosta ne jäävät?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähän tyhmä kysymys, mutta tuota kun katsoo, niin näyttäisi siltä että koneessa on matkustamon ikkunat edelleen paikoillaan, ne on vaan maalattu piiloon?

Jos kone on alunperin valmistunut rahtikoneeksi, noita sivuikkunoita ei kai ole ollenkaan, mutta konvertoidessa matkustajaversiosta ne jäävät?

 

EC-FTR on Iberian entinen matkustajakone, joka on toimitettu rahtikoneeksi konvertoituna Cygnus Airille joulukuussa 2006.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mietin vaan että mikä järki niitä klaseja on maalata piiloon?  Onko se vaan helppo heilutella sivellintä koko rungon matkalla kuin teipata ikkunat ja maalata sitten?

Ajattelin vaan että rahtikoneessakaan ne ikkunat eivät kai ole kenenkään tiellä, mutta jos konversio takaisinpäin tulisi kyseeseen, niin noiden ikkunoiden raapiminen maalista on aika savotta....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ajattelin vaan että rahtikoneessakaan ne ikkunat eivät kai ole kenenkään tiellä, mutta jos konversio takaisinpäin tulisi kyseeseen, niin noiden ikkunoiden raapiminen maalista on aika savotta....

Siinä tapauksessa vanhat lasit(tai no mitkälie pleksit ;D) pois ja uudet tilalle..  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mietin vaan että mikä järki niitä klaseja on maalata piiloon?   Onko se vaan helppo heilutella sivellintä koko rungon matkalla kuin teipata ikkunat ja maalata sitten?

Ajattelin vaan että rahtikoneessakaan ne ikkunat eivät kai ole kenenkään tiellä, mutta jos konversio takaisinpäin tulisi kyseeseen, niin noiden ikkunoiden raapiminen maalista on aika savotta....

 

Luulenpa ettei niitä ole maalattu, vaan ikkunat on korvattu samanmuotoisella pellillä. En muuten ole koskaan kuullut, että rahtikonetta muutettaisiin takaisin matkustajakäyttöön.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla