Antti Hyvärinen

Museum of Flight, Seattle

11 viestiä aiheessa

Hieman lisää museosälää näytille.

Näpsitty viime helmikuussa Alaskan reissun yhteydessä kun paluussa jarrutin pari päivää Bojon museossa.

Loistavaa kalustoa ja hyvin näytillä. Näiden ottamisen jälkeen ovat hankkineet mm lentokuntoisen DC-2:n ja Super Constellationin kokoelmiinsa! Connie tulee mestoille kylläkin vasta ensivuonna. Suosittelen visiittiä jos joku sielä liikkuu.

 

Aloitetaan. Nämä ensimmäiset ovat Museum of Flightin entisöintitiloista Seattlen pohjoispuolella olevalta kentältä, Paine Fieldiltä. Juurikin siis samalta jossa Boeing rakentaa koneensa.

Wildcat.

 

[ attachment removed / expired ]

 

F7U Cutlass

 

[ attachment removed / expired ]

 

Laukkasen Antille himmeli, Fournier RF-4D

 

[ attachment removed / expired ]

 

Maailman ainoa lentokuntoinen Boeing 247

 

[ attachment removed / expired ]

 

Kunnon suihkarikalustoa, Comet 4

 

[ attachment removed / expired ]

 

Hanuri pihalla

 

[ attachment removed / expired ]

 

Keulaosasto

 

[ attachment removed / expired ]

 

727 proto

 

[ attachment removed / expired ]

 

Tyylikäs peli, varsinkin näissä Unitedin vanhoissa maaleissa

 

[ attachment removed / expired ]

 

Sama kone sisältä

 

[ attachment removed / expired ]

 

Sitten kylmät tyypit hieman sotaisammasta kalustosta

 

[ attachment removed / expired ]

 

Kaasuvipuja enemmän kun laki sallii

 

[ attachment removed / expired ]

 

Eli kyseessä B-52G

 

[ attachment removed / expired ]

 

Sitten siirrytään itse museon tiloihin Boeing Fieldille.

P-40N

 

[ attachment removed / expired ]

 

Nakajima Ki-43 Hayabusa

 

[ attachment removed / expired ]

 

P-47D Thunderbolt

 

[ attachment removed / expired ]

 

P-38L Lightning

 

[ attachment removed / expired ]

 

Fw-190D-13

 

[ attachment removed / expired ]

 

Wildcat

 

[ attachment removed / expired ]

 

Mustalintu, vauva katolla

 

[ attachment removed / expired ]

 

Sama, Starship katossa

 

[ attachment removed / expired ]

 

WB-47E Stratojet

 

[ attachment removed / expired ]

 

Boeing 80

 

[ attachment removed / expired ]

 

Ehdoton suosikki, Aerocar!

 

[ attachment removed / expired ]

 

Boeing 707 (eli VC-137B) eli air force one

 

[ attachment removed / expired ]

 

Mielenkiintoinen yksityiskohta koneen sisuksista

 

[ attachment removed / expired ]

 

Americanin -200 sarjan 727

 

[ attachment removed / expired ]

 

737 proto

 

[ attachment removed / expired ]

 

Yliääniohjaamo

 

[ attachment removed / expired ]

 

Piikki tanassa, taustalla näkyy museorakennus ja Boeingin alkuperäinen "vaja"

 

[ attachment removed / expired ]

 

Kaikkien jumbojen äiti

 

[ attachment removed / expired ]

 

Antti

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos hienoista kuvista, Antti. Itse kävin ko. museossa 1986. Olisipa aika nähdä, miten se on kehittynyt.

Erityisesti minua ilahdutti tuo "kaikkien 747:n äiti"...  :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Komeita koneita ja kuvia.

 

Jokohan ens keväänä saisi aikaiseksi lähteä tuollakin käymään... eihän tuota vasta ole suunniteltu kuin pari vuotta....  :-[

 

Hitto kun on muuten tuo 727 keula saman näköinen 737:n kanssa. Ensin hätäseen kattoin että Puttehan se siinä mutta sitten ohjaamokuvassa aloin ihmetellä että kolme sammutinta kojelaudassa........  :-\

 

Tietenkin kun lukis kuvatekstit vähän tarkemmin niin selviäis  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitokset kuvista!  Tuo SR-71:n "baby" jäi vähän ihmetyttämään, että mistähän siinä on ollut kyse.....?

 

Kysehän on siitä että tuo ei ole SR-71 vaikka Blackbird onkin. Kone on nimittäin M-21 Blackbird, jolla on mukanaan miehittämätön D-21 Drone tiedustelua varten.

 

Lisätietoa:

http://www.sr-71.org/blackbird/m-21.php

http://www.wvi.com/~sr71webmaster/d21~1.htm

 

Tuo M-21 on tehty sitten SR-71:n edeltäjän eli A-12 pohjalta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Sama, Starship katossa

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Niin MIKÄ on katossa? Ei ainakaan piiskan hutikuti, ettei kuitenkin olisi Learfan

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kimmo on aivan oikeassa. Lear Fanihan se sielä killuu. Kiitos korjauksesta.

Ja mitä entisöintitiloihin tulee niin ne ovat auki kaikelle kansalle. Oli muistaakseni vielä ilmainen sisäänpääsy. 727 proto ei tosin ole auki yleisölle ja B-52 on aitojen sisällä keskellä kenttää.

Täytyy vielä mainita että samalla kentällä on myös puulaaki joka rakentelee lentäviä Me-262:ia. Sinnekin pääsi pällistelemään tuotantoa.

 

Antti

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Täytyy vielä mainita että samalla kentällä on myös puulaaki joka rakentelee lentäviä Me-262:ia. Sinnekin pääsi pällistelemään tuotantoa.

 

 

Net on nuo Sturmvogelin poijjaat kun niitä pusaa. Homma alkoi tuolla Meachamin kentällä Fort Worthissa Texas Aircraft Factoryn toimesta mutta siirtyi sittemmin Seattleen joskus -99. Melkoinen projekti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olihan se melkoista värkkäystä. Sielä oli silloin työn alla yksi yksipaikkainen versio ja toisen runko venailemassa. Sitten oli tyrkyllä vielä kaksipaikkaisen runko odottelemassa vuoroaan. Todella auliisti esittelivät paikkoja ja ihan viereen pääsi pällistelemään.

 

Antti

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla