Kirjoitettu Joulukuu 10, 2007 Ok, tarina ja matka jatkuu. Kiitos tähänastisesta palautteesta. Eli Hanedan kentältä oli päästävä Naritan kentälle josta Finnair lentää Helsinkiin. Matka näköjään kannattaa tehdä bussilla koska se on nopea ja halpa (3000 Jeniä =noin 19 euroa). Kilometrejä kenttien välillä on noin 60. Näkymää Tokion läpiajosta [ attachment removed ] Naritan kentällä, terminaalissa 2, avautui aika iso ruutu eteen. Tarkkasilmäiset löytää sieltä Finnairin ja check-in tiskin numeron. [ attachment removed ] Finnairin tiskille oli noin 300:n metrin jono kun saavuin paikalle. Näissä tilanteissa on erittäin hienoa omata joku kortti jossa on pikkasen metallia kulmassa sillä loppupeleissä allekirjoittaneen lähtöselvitys kesti minuutin. Ennen sitä kuitenkin menin portaat seuraavaan kerrokseen sillä olin lähes varma että löytäisin ylhäältä McDonaldsin. BigMac -himo oli valtava. Kuitenkin Mäkkärissä kävi vain paikallinen valuutta, mitään kortteja eivät ottaneet vastaan. Jäi syömättä, sillä en lähtenyt enää vaihtamaan valuuttaa sen vuoksi. Samasta kerroksesta löytyi sattumalta ovi josta pääsi spottereille sopivalle näköalatasanteelle. Sellaisen kun saisi joskus Helsinki-Vantaallekin... Ja mitäs sieltä löytyikään suoraan lipan alta. JAL:n upeavartaloinen Babe. (Olisi tarvinnut jonkun ämpärin vielä korokkeeksi ,että olisi saanut koko kropan kuvaan vaikka jo seisoin korokkeen päällä). [ attachment removed ] Saman triplan strateginen kohta terminaalin sisältä kuvattuna. Salonkikelpoinen peli etten sanoisi. [ attachment removed ] Oli aika siirtyä taas terminaalin sisäisellä kuljetuksella sinne missä LQC näytti jo odottelevan. Lähtöportilla mieltä ylentävää infoa. Vieläköhän voisi kääntyä takaisin.... [ attachment removed ] - Uskotko, että näin pienillä kannuilla tämä laitos nousee ilmaan? - En sitten millään. Ei voi nousta! [ attachment removed ] oneworld reunion [ attachment removed ] Kauneus on kosketeltavissa. [ attachment removed / expired ] Ennen LQC:n kyytiin hyppäämistä vielä katse toiselle puolelle jossa AA on hinauksessa ja joutui pari juoksuaskeltakin ottamaan tämän takia. Mutta mitä sitä ei triplan eteen tekisi. [ attachment removed / expired ] Sitten viimeinen silmäys aurinkoon sekä LQC:n voimanlähteisiin. Joulupukilla voi olla kuuma jo tuossa paisteessa. [ attachment removed / expired ] Kummalla on enemmän habaa? [ attachment removed / expired ] Tämä kumartelu koneen tai minkä tahansa lähtiessä liikkeelle on kyllä kiinnostava rituaali. Jostain syystä minulle aina sattuu ikkuna joka on huurussa ulkopuolelta. :- [ attachment removed / expired ] Kierrokset nousevat RWY34L päässä ja airbussimainen kumina voimistuu. Alkaakohan kohta tapahtumaan jotain... Olisi pitänyt pyyhkiä ikkuna puhtaaksi ulkopuolelta ennen lähtöä. Olisi jopa onnistunut sillä paikka oli 5A ja matkustajasilta oli portilla juuri tuon ikkunan kohdalla kiinni. [ attachment removed / expired ] Ja siitä se lähtee kun kovasti yrittää. Käänsin hieman horisonttia, että palstan 343- fanit pysyvät tyytyväisenä. Joulun alla kun on tärkeää saada jokaiselle hyvä mieli. Ei se oikeasti kyllä näin kovalla kulmalla lähtenyt. [ attachment removed / expired ] Ja sitten katseet sisätiloihin. Erittäin fiksusti ajateltu yksityiskohta [ attachment removed / expired ] Naps, PTV päälle ja selaamaan tarjontaa. Täytyy myöntää, että kyllä suuren osan matka-ajasta saa tapettua tämän systeemin kanssa. Musiikkikanavat oli jaoteltu radioon ja CD-valikoimaan josta sai kasattua soittolistaa. TV-puoli oli elokuvat ja tv-ohjelmat alakategorioittain. Henkilökohtaisesti en perusta scifi-jutuista enkä komedioista ja action -puolella tuorein Die Hard oli ainoa kiinnostava elokuvista ja senkin kun olen nähnyt jo kolmesti niin siirryin musiikkivideoiden pariin. Ja sieltähän löytyi heti kiinnostavaa tarjontaa joka piti muutamaan kertaan räväyttää läpi [ attachment removed / expired ] Ruokailuhärdelli keskeytti Rihannan sekä PTV:n näpelöinnin. Japanilainen nuudeli kera japanilaisten alkupalojen. Kotiinpalatessa se Coke-Light maistuu kumman hyvin. [ attachment removed / expired ] Pääruokana erinomainen suikaloitu naudanliha kera riisin. [ attachment removed / expired ] Takaisin asiaan. Tällä legilla ei ollut aikaa viettää ruoan parissa, oli selvitettävä PTV:n salat kahdeksan jäljellä olevan tunnin aikana. Parhaiten ja pisimpään viihdyin pelit ja trivia -osaston musiikkivisan parissa. Jos joku lähitulevaisuudessa matkaa LQC:llä niin sieltä voi käydä haastamassa nickin Mrgold musiikkitietämyksessä ellei niitä resetoida lennon jälkeen. [ attachment removed / expired ] Sitten sen kuuluisa vessa. Tulipahan mieleen tuolla vessassa, että kuinkakohan moni tuon vessan käyttäjistä tarkistaa ennen asioiden toimittamista ettei kukaan kurki sisään ikkunasta. [ attachment removed / expired ] Yleisnäkymä busineksen ensimmäistä osastosta rivit 1-5 [ attachment removed / expired ] Back to reality, tervetuloa Suomeen. [ attachment removed / expired ] Niin ne matkat päättyvät aikanaan ja tämä paluumatkan 10h 20 min meni todella nopeasti. Suuret kiitokset matkan mahdollistaneille sekä siihen vaikuttaneille henkilöille. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 10, 2007 Ja sama jatkuu, mahtavaa! Kyllähän se ois mukava busiin kyytiin päästä kokeilemaan PVT:tä... Koskahan Finski ottaa Bussit Nykin reitille??? ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 10, 2007 Tuosta hotellin hi-tech -pöntöstä sen verran, että olisin halunnut testata kuinka se roiskii täydellä paineella mutta siinä oli istuimessa oli tunnistin joka varmisti, että pytyn päällä oikeasti istutaan. Yritin jalalla painaa sitä istuinta ja samalla saada suihkun päälle mutta ei onnistunut. Fiksu pönttö. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 10, 2007 Vesa, varmaan viimeistään sitten kun viimeinen MD-11 on poistunut Finnairin laivastosta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 10, 2007 Vesa, varmaan viimeistään sitten kun viimeinen MD-11 on poistunut Finnairin laivastosta. Mikä on mielestäni todella harmi, mutta se Ot:stä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 10, 2007 Kiintoisaa yhtä kaikki! Yllättävän suopeaan sävyyn Ilkka runoili tuosta lussusta... ettei vaan olis 10h hiljaisuus sekoittanut päätä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 10, 2007 Hieno ja ennenkaikkea hauska setti . Jaappanialaisten vilpitön keskustelu kannujen tehosta oli aivan helmi , kiitokset yön parhaista nauruista! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 11, 2007 Mikä ero on "Spray" ja "Bidet" -toiminnoilla ? Siis vessassa ? Löytyykö kunnon painepesuria lainkaan, jolla saisi oikeasti hanurin puhtaaksi ? Siinä vaiheessa kun tällaisessa ihmepöntössä on 8-14 nappia, joista jokaisessa on jonkinlainen häkkyrä (Kanjeiksi paikalliset kai niitä kutsuvat), niin on mukava lähteä kokeilemaan randomilla näitä. Yleensä naisten napit on kuitenkin vaaleanpunaisia, joten jos haluaa vain hanuripuolen toimintaa, niin niistä kannattaa pysyä erossa... Mutta kyllä ne ihan oikeasti toimii! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 11, 2007 Mikä ero on "Spray" ja "Bidet" -toiminnoilla ? Siis vessassa ? Löytyykö kunnon painepesuria lainkaan, jolla saisi oikeasti hanurin puhtaaksi ? Olin Japanissa kaksi viikkoa viime keväänä ja automaattivessan "spray" ja "bide" ero on siinä, että toinen on tarkoitettu naisille ja toinen sekä miehelle että naiselle. Hämmästyttävintä oli, että pönttö tiesi tarkalleen missä pestävä kohde oli, silloinkin, kun siirsi istuma-asentoa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 11, 2007 Kiitos Ilkka hyvästä matkakertomuksesta - hyvä idea tuo reititys - ja yksi Airbus fani on tyytyväinen! Hyvä nousukulma tuolla A340:llä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 11, 2007 Toi on ihan karvalakki malli niit on sellasiikin joissa on paaaljon enemmän säätöjä Niin ja useimmiten niin, että teksti ja ohjeet on vain japanin kielellä. Jää tekniikan hyödyt hyödyntämättä: Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 11, 2007 Ennen sitä kuitenkin menin portaat seuraavaan kerrokseen sillä olin lähes varma että löytäisin ylhäältä McDonaldsin. BigMac -himo oli valtava. Itse tuli muutama vuosi ostettua tuolta Double Cheeseburger Japanissa vietetyn päivän jälkeen, olisi pitänyt syödä paikallisia erikoisuuksia, mutta arvatenkin ne eivät oikein napanneet! Taitaa muuten muistaakseni olla ainoa Mäkkäri missä myyjätytöillä olen nähnyt minihameet. Sitten sen kuuluisa vessa. Tulipahan mieleen tuolla vessassa, että kuinkakohan moni tuon vessan käyttäjistä tarkistaa ennen asioiden toimittamista ettei kukaan kurki sisään ikkunasta. Ei, kyllähän tohon ikkunaankin olis pitänyt sisään kurkkaava joulupukkitarra teipata. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 11, 2007 Niin ja useimmiten niin, että teksti ja ohjeet on vain japanin kielellä. Jää tekniikan hyödyt hyödyntämättä: Tässä käyttöohjeet englanniksi yhteen karvalakkimalliin: [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 11, 2007 Onkos sellaista mallia mikä kuivaa kanssa? No mutta asiaan... Kiva katsella juuri tällaisia kuvia missä on sitä jotain Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 11, 2007 Tulipapa tuossa mieleen, että kun väitetään MD-11 olevan meluisampi kuin saman sukupolven muut laajarunkokoneet (777, A340, A330, 767), niin pitääkö tämä paikkaansa? Itse en ole laajarungoilla ikinä matkustanut, joten en tiedä edes minkälaista niillä on matkustaa :'( Siis onko tuo melutaso tuossa kolmimoottorisessa hirveän paljon suurempi jossakin hieman siiven takana matkustamossa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 11, 2007 Siis onko tuo melutaso tuossa kolmimoottorisessa hirveän paljon suurempi jossakin hieman siiven takana matkustamossa? Ei. Ne on asiasta tietämättömien satujuttuja. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 12, 2007 Enpä aikoinaan pitänyt MD-11:sta mitenkään erikoisen mölyisenä koneena. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 13, 2007 Tulipapa tuossa mieleen, että kun väitetään MD-11 olevan meluisampi kuin saman sukupolven muut laajarunkokoneet (777, A340, A330, 767), niin pitääkö tämä paikkaansa? Itse en ole laajarungoilla ikinä matkustanut, joten en tiedä edes minkälaista niillä on matkustaa :'( Siis onko tuo melutaso tuossa kolmimoottorisessa hirveän paljon suurempi jossakin hieman siiven takana matkustamossa? Taitaa olla käytännössä makuasia. Kai niitä joku taho on mittaillutkin. Minun mielestäni oli mölyisämpi kuin vaikkapa 777. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 13, 2007 Yhdestätoista on tullut monen mielestä nyt tässä parin vuoden aikana meluisa. Ja monelle on todella kamalaa jos lentokoneesta lähtee ääntä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 13, 2007 Yhdestätoista on tullut monen mielestä nyt tässä parin vuoden aikana meluisa. Ne on ollu, uudempien, hiljaisempien koneiden kyydissä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 8, 2008 Yhdestätoista on tullut monen mielestä nyt tässä parin vuoden aikana meluisa. Ja monelle on todella kamalaa jos lentokoneesta lähtee ääntä. Jokos Ilkalle lähti A340 pienoismalli kokoelmaan? 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 8, 2008 On tuossa koneesta ostettu A340 ollut jo pidemmän aikaa. Jälkikasvu tykkää rikkoa noita M11- pienoismalleja enemmän, niitä on varmaan jo 5 ostettu ja kaikista lähtee aina 1 ja 3 motit irti. 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 8, 2008 On tuossa koneesta ostettu A340 ollut jo pidemmän aikaa. Jälkikasvu tykkää rikkoa noita M11- pienoismalleja enemmän, niitä on varmaan jo 5 ostettu ja kaikista lähtee aina 1 ja 3 motit irti. 8) Muttas mitens on medium busiin laita? Onkos siitä jo kaikki motit irti? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla