Kirjoitettu Helmikuu 12, 2010 Amerikan muslimit ovat päättäneet asettaa Fatwan skannereiden käyttöä vastaan. Siveyssyistä kuulemma..... http://www.huffingtonpost.com/2010/02/11/airport-body-scanner-fatw_n_459352.html Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 24, 2010 Heathrow'n kentällä on 25-vuotias miesvartija jäänyt kiinni katselemasta naispuolisen työtoverinsa kuvaa skannerista. Nainen oli kävellyt skannerin läpi ja kuullut sen jälkeen miehen kommentoivan kuvaansa ronskein sanankääntein. Poliisin mukaan mies on saanut varoituksen häirinnästä. HS.fi ----edit--- - Rakastan noita valtavia rintoja, mies hihkui The Sunin mukaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 19, 2012 Australia on päättänyt ottaa kokovartaloskannerit käyttöön kansainvälisillä lentoasemillaan marraskuussa, Sydneyssä ja Melbournessa tehtyjen kokeilujen jälkeen. Skannereiden käyttöönoton jälkeen matkustajien on mentävä läpi joko metallinpaljastimista tai skannereista. Australian vihreät muistuttavat kuitenkin, että kokeilujakson aikana puolet skannereiden läpi kulkeneista matkustajista jouduttiin tutkimaan tarkemmin. http://www.dailytelegraph.com.au/travel/news/australian-airports-to-get-body-scanners/story-e6frezi0-1226450943695 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 16, 2016 Lontoon City-kentällä on otettu käyttöön avomalliset kokovartaloskannerit (ks. kuvat). Rohde & Schwarz-firman millimetriaaltoskannerit toimivat 70-80 GHz taajuudella voimakkuuksilla, jotka ovat "satoja kertoja pienempiä kuin matkapuhelinten säteily". London City Airport has completed the first UK trial of the Quick Personnel Security scanner R&S QPS200 from Rohde & Schwarz. The scanners are now in situ to screen passengers. The body scanners differ from existing scanners as passengers stand with their arms slightly away from their body while the equipment completes a full body scan. As with existing scanners, the technology quickly detects the location of potentially dangerous objects, but the open plan design allows for quicker processing of passengers, according to the airport. R&S QPS millimetre-wave technology operates in the frequency range between 70 GHz and 80 GHz and there is no health hazard associated with the R&S QPS transmitter, which is hundreds or even thousands of times lower than that of a mobile phone. https://www.businesstraveller.com/airport/2016/10/12/london-city-airport-introduces-full-body-scanners/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 16, 2016 Mitenkäs on kun minulle asennetaan parin viikon sisällä polveen tekonivel joka on metallia ja keraamista muovia? Näkyykö sekin skannerissa? Ja hälyttääkö turvatarkastuksen metallinpaljastin sen? Lääkäri sanoi ettei enää kirjoiteta todistuksia näille uusille tekonivelpotilaille kun se metallinpaljastinkaan ei muka reagoi niihin. Mä en oikein enää jaksa uskoa näihin ameriikankeksintöihin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 16, 2016 Mitenkäs on kun minulle asennetaan parin viikon sisällä polveen tekonivel joka on metallia ja keraamista muovia? Näkyykö sekin skannerissa? Ja hälyttääkö turvatarkastuksen metallinpaljastin sen? Lääkäri sanoi ettei enää kirjoiteta todistuksia näille uusille tekonivelpotilaille kun se metallinpaljastinkaan ei muka reagoi niihin. Mä en oikein enää jaksa uskoa näihin ameriikankeksintöihin. Onko aikaisemminkaan reagoinut kovinkaan herkästi. Ymmärtääkseni, voin siis olla väärässä, nuo metalliseokset joita ihmiseen laitetaan eivät reagoi tavallisessa skannerissa(?). Toisaalta voin omasta kokemuksestani kertoa, että ihan Helsinki-Vantaallekin voi viedä vaikka minkälaista kiellettyä esinettä ilman, että kukaan tajuaa mitään... Vahingossa on nimittäin jäänyt pari kertaa erinäisiä kiellettyjä esineitä käsimatkatavaroihin ja vasta määränpäässä olen tajunnut, että läpivalaisussa ei kukaan ole huomannut mitään :/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 17, 2016 Kyllä mulla toinen nilkka piippaa satunnaisesti portin läpi kävellessä, siellä on iso kasa ruuveja ja pari "reikänauhaa". Piippaa, ja sitten ovat käsiskannerilla (tai mikä lie tarkka nimitys) hyvinkin kiinnostuneita juuri ko. alueesta ja punttia saa nostella. Toisaalta sitten välillä ei edes taskuun unohtunut avainnippu kiinnosta konetta eikä tarkkailijoita. Briteissä näkyy olevan tapana että portin hälyttäessä saat välittömästi hivelyt sillä huume-, räjähdeainejäämä? lapulla ja pari kertaa pantu pyörimään semmoisen kokovartaloskannerin eteen. Kertaakaan eivät ole tainneet käsin taputella. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 17, 2016 Mitenkäs on kun minulle asennetaan parin viikon sisällä polveen tekonivel joka on metallia ja keraamista muovia? Näkyykö sekin skannerissa? Ja hälyttääkö turvatarkastuksen metallinpaljastin sen? Lääkäri sanoi ettei enää kirjoiteta todistuksia näille uusille tekonivelpotilaille kun se metallinpaljastinkaan ei muka reagoi niihin. Mä en oikein enää jaksa uskoa näihin ameriikankeksintöihin. No mulla on metallirunkoiset ja keraamipintaiset lonkat ja metallinpaljastin reagoi joka kerta. Tekonivelkorttia mulle ei tehty, kun sitä kysyin (matkustan töissä kohtuullisesti) kun kuulemma osaa pahis sellaisen väärentää aika helposti. Nyt jo menee tottuneesti metallinpaljastimesta läpi, valmiiksi kädet ylös ja ennenkuin turva ehtii kysyä onko taskut tyhjät totean että lonkkaproteesit. Sitten saa hiukan taputtelua ja silittelyä ja sellaisella sauvamallilla kokeilevat että tosiaan piippaa lonkkien kohdalla. Wienin turvassa lisäksi jollain ihmevermeellä skannataan kengät. Noista muista skannereista kuin metallinpaljastimista ei vielä ole uusien nivelien kanssa kokemusta, joten niiden suhteen en osaa sanoa. Edit: Tekonivelhoitajan ehdotuksesta mulla on mukana kyllä vielä kieliongelmien varalta tulostettu "jälkeen" -röntgenkuva. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 19, 2016 Minulla selkään laitettu rautalankaa ja tuo huomauttaa joka kerta jokaisessa skannerissa, ihmettelevät ja kalsareissa seison sitten pukukopissa ja sillä käsiskannerilla testaavat, ei löydy mitään ja arvet operaatiosta näkyvät jolloin hyväksyvät.Vimoseks viikko sitten. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 19, 2016 Sain juuri tänään sellaisen pienen lapun jossa on eri maiden lippujen kuvia ja jokaisen kohdalla sen maan kielellä että minulla on tekonivel. Vaikka se laitetaan vasta ensi tiistaina. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla