Jukka Mäcklin

Mielipiteitä kahdesta kamerasta .

5 viestiä aiheessa

Moro!

Laitan tämän tänne kun täällä riittää asiantuntemusta. Tosin kyseiset kamerat ei ole ihan teidän tasoanne mutta olisin kiinnostunut kuulemaan mitä mieltä olette näista. Kamerat tulevat vaimolle matkailu kuvaukseen eli ihan tavalliseen perhe käyttöön. Nämä ovat seuloutuneet mutta jos on jotain muuta vastaavaa niin kertokaa.

-CANON POWERSHOT A720 IS DIGIKAMERA.

-PANASONIC DMC-TZ3-DIGITAALIKAMERA.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Molemmat ovat vähän ongelmallisia ainakin minulle. Panasonicista puuttuu etsin (iso paha miinus), Canonin polttovälialue on laajimmillaan vain kinovastaava 35 mm (Panassa kinovastaava 28 mm). Minulle olisi helpompi tulla toimeen Canonin puuttuvan laajakulmapään kuin Panan puuttuvan etsimen kanssa.

Miten olisi Panasonic DMC-FZ18? Maksaa enemmän, mutta tarjoaa monipuolisen zoomin kuvanvakaajalla ja LCD:n ohella kohtuullisen elektronisen etsimen, virrankulutuskin on siedettävä. Tuollainen tuli hankittua reissukameraksi, kun ei aina halua järkkäriä+putkia raahata mukana. Kolmen viikon Etelä-Amerikan reissun jälkeen olen edelleen  erittäin tyytyväinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Molemmat ovat vähän ongelmallisia ainakin minulle. Panasonicista puuttuu etsin (iso paha miinus)

Mä en mun digipokkarilla käyttäny sitä etsintä ikinä - koska se LCD:n preview on paljon parempi tapa rajata kuvaa. Ainakaan sen kameran etsimestä ei näkynyt 1:1 näkymä siitä mitä kennolle tallentuu vaan pokkarityyliin "jotain sinnepäin". En pitäisi tuota nyt niiiin isona miinuksena oikeasti. Riippuu varmaan siitä mihin on tottunut, mutta ainakin mä ite kuvaan kyllä tommosella pokkarilla ihan pelkästään ton LCD-näytön avulla sihdaten.

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Tämä etsin homma on varmaan tärkeä kun kuvaa liikkuvaa kohdetta mutta meidän emäntä kuvaa häissä,hautajaisissa ja lomalla maisemia.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään