Kirjoitettu Tammikuu 20, 2008 Onko kellään tietoa miksi FC peruutti eilen lento FC285 Kruunupyyhyyn? (olisi ollut täynnä ) ...ja kone olisi ollut mun suosikki, ER4 Toinen ER4 on vaihteeksi hajalla ja pois peleistä. Ylihuomisesta alkaen nähdään paljonko yksi Irlantilaiskone pystyy paikkaamaan sitä liian suurta kakkupalaa joka ei tunnu suuhun mahtuvan. Tulipa kuitenkin jossain haukattua. - - Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 21, 2008 FC:n sivuilta luettua: Finncomm tilaa viisi uutta ATR-lentokonettaTulosta Finncomm Airlines julkisti viiden uuden ATR 72-500 -koneen tilauksen Finncomm Airlines ja ATR julkistivat tänään viiden uuden 68-paikkaisen ATR 72-500 -potkuriturbiinikoneen tilauksen. Tilauksen arvo on yli 90 miljoonaa USD. Tällä tilauksella Finncomm lunastaa loputkin optionsa, jotka varattiin kesäkuussa 2005. Tuolloin Finncomm tilasi kahdeksan ATR 42-500-lentokonetta ja solmi optiosopimuksen kahdeksasta 500-sarjan ATR-lentokoneesta. Vuonna 2006 yhtiö ilmoitti lunastavansa kolme optiota. Samalla vahvistettiin kaikkien tulevien lentokoneiden tyypiksi ATR 72-500. Nyt julkistetut tilaukset toimitetaan vuosien 2009 ja 2011 välillä. Finncommin ATR-laivasto tulee siis koostumaan neljästä ATR 42-500- ja kahdestatoista ATR 72-500 -lentokoneesta. Samalla Finncommista tulee suurin eurooppalainen ATR 500 -sarjan lentokoneilla operoiva lentoyhtiö. Tulevissa koneissa on 68 paikkaa ja ne edustavat viimeisintä tekniikkaa ja matkustusmukavuutta. Koneisiin asennetaan esimerkiksi Electronic Flight Bag (EFB) -järjestelmä, johon tallennetaan sähköisessä muodossa kaikki lennolla tarvittavat dokumentit kuten kartat, manuaalit ja lentolokit. Tämä minimoi manuaalisesta työstä aiheutuvat virhemahdollisuudet ja parantaa siten myös lentoturvallisuutta. Finncomm Airlines on ensimmäinen ATR-operaattori, joka ottaa järjestelmän käyttöönsä. Investointi kotimaan lentoliikenteeseen Finncomm Airlines investoi lentokonekaupoillaan yhteensä runsaat 270 miljoonaa USD kotimaan lentoliikenteeseen. ”ATR-lentokoneet ovat osoittautuneet oikeaksi valinnaksi kotimaan lentoliikenteeseen, olemme todenneet sen runsaan kahden vuoden aikana. Niiden matkustusmukavuus on huippuluokkaa ja ne ovat teknisesti edistyksellisiä sekä ympäristöystävällisiä lentokoneita. Alhaiset operointikustannukset mahdollistavat myös lippujen hinnan säilyttämisen inhimillisellä tasolla, vaikka kustannukset kohoavatkin jatkuvasti”, sanoo Finncommin toimitusjohtaja Juhani Pakari. ”Kuudentoista ATR:n laivastolla säästämme viidessä vuodessa noin 70 000 tonnia polttoainetta verrattuna vastaavaan suihkukonelaivastoon. Samalla ilmakehään jää päästämättä runsaat 200 000 tonnia hiilidioksidia. Suhtaudumme ympäristöasioihin vakavasti, ja oikenlainen laivasto on tärkeä osa ympäristöohjelmaamme.” ATR:n pääjohtaja Stéphane Mayer sanoo: “Olemme tyytyväisiä kasvavaan yhteistyöhömme Finncomm Airlinesin kanssa. ATR:t soveltuvat hyvin pohjoisen koviin ja vaihteleviin olosuhteisiin ja ne mahdollistavat lentoliikenteen muuten hankalastikin saavutettaville alueille. ATR-lentokoneilla on markkinoiden alhaisimmat huoltokustannukset. Lisäksi, kun öljytynnyrin hinta on noin 100 USD, ATR on entistä kilpailukykyisempi myös alhaisen polttoaineen kulutuksensa ansiosta.” Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 21, 2008 Lainaus käyttäjältä: Jarl-Erik Jansson - 19.01.08, 21:16 Siis onko FC:n aikatauluissa haamulentoja joista jo ennalta tiedetään että niihin ei ole ohjaamomiehistöä. On, ja se on totuus Missä faktat? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 21, 2008 Finncomm tilaa viisi uutta ATR-lentokonettaTulosta Eli tässä on nyt pari vaihtoehtoa: Joko FC lisää kotimaan liikennettä ja avaa uusia reittejä, tai sitten korvaa Finnairin isommalla kalustolla lennettäviä vuoroja, jolloin Finski saa lisää kapasiteettia uusien ulkomaan reittien avaamiseen. Tai sitten FC kehittää toimintaansa myös Suomen ulkopuolelle, kuten Viroon ja Baltiaan, Ruotsiin tai ehkä jopa Venäjälle. Mielenkiintoista nähdä mitä näillä kaikilla uusilla koneilla tehdään (ja löydetäänkö niille lentäjät ). Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 21, 2008 Tämähän on loistava uutinen! Lisää potkuriturbiinivoimaa suomeen! Tosiaan saa nähdä minne FC laajentaa myöhemmin... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 21, 2008 Tai sitten FC kehittää toimintaansa myös Suomen ulkopuolelle, kuten Viroon ja Baltiaan, Ruotsiin tai ehkä jopa Venäjälle. En uskoisi, että Viroon tai ainakaan Tallinnaan enään lisää lentoja tulisi, kun sinne päin on jo aika hyvät yhteydet Finncommilla ja Estonian Regionalilla. Onhan siellä vielä se Kuressaaren kenttä jonne Aerokin lensi aikanaan reittilentoja.. Ruotsiin laajentaminen kuullostaisi hyvältä, jos vihdoin saataisiin Air Botnian lopettama Pori-Tukholma uudelleen aloitettua. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 21, 2008 En uskoisi, että Viroon tai ainakaan Tallinnaan enään lisää lentoja tulisi, kun sinne päin on jo aika hyvät yhteydet Finncommilla ja Estonian Regionalilla. Kuressaaren ohella esimerkiksi Tartossa on kenttä, jolle voisi kenties aloittaa liikenteen syöttöliikenteenä Finnairille. Ruotsiin laajentaminen kuullostaisi hyvältä, jos vihdoin saataisiin Air Botnian lopettama Pori-Tukholma uudelleen aloitettua. Olisihan se kiva saada Tukholma-maakunnat lentojakin uudelleen käyntiin, mutta uskon ennemminkin Helsinki-Sundsvall tai Helsinki-Visby -tyylisten syöttöliikennereittien avaamiseen. Tai no, kuinkahan tehokkaasti FC pystyisi houkuttelemaan asiakkaita tai kilpailemaan Blue1:n kanssa maakunnista Tukholmaan? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 21, 2008 Kuressaaren ohella esimerkiksi Tartossa on kenttä, jolle voisi kenties aloittaa liikenteen syöttöliikenteenä Finnairille. Tuo reitti olisi kyllä hyvä. Olisi kyllä kätevä kun ensin KOK-HEL ja sitten Hesasta Tarttoon, ei enään tarvitsisi koukata Tallinnan lennolle ja sieltä ajaa sitten satoja kilometrejä kämpille... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 21, 2008 Tai sitten FC kehittää toimintaansa myös Suomen ulkopuolelle, kuten Viroon ja Baltiaan, Ruotsiin tai ehkä jopa Venäjälle. IMHO tiedotteessa lukee selkeästi, että "ATR-lentokoneet ovat osoittautuneet oikeaksi valinnaksi kotimaan lentoliikenteeseen".Jos tuosta jotain voi päätellä, niin eiköhän nuo koneet kotimaan liikentessen tulle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 21, 2008 Tai sitten FC kehittää toimintaansa myös Suomen ulkopuolelle, kuten Viroon ja Baltiaan, Ruotsiin tai ehkä jopa Venäjälle. Finncomm aloittaa syksyllä Helsinki-Lappeenranta-Pietari reitin. Myös Visbystä on huhuttu ulkomaan osalta. Painopiste on kuitenkin kotimaassa. (Sisäpiiritietoa) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 21, 2008 Finncomm aloittaa syksyllä Helsinki-Lappeenranta-Pietari reitin. Myös Visbystä on huhuttu ulkomaan osalta. Painopiste on kuitenkin kotimaassa. (Sisäpiiritietoa) Mitä sisäpiiritietoa se semmonen on, joka netissä kaiken kansan luettavana seisoo? -A- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 21, 2008 Finncomm aloittaa syksyllä Helsinki-Lappeenranta-Pietari reitin. Myös Visbystä on huhuttu ulkomaan osalta. Painopiste on kuitenkin kotimaassa. (Sisäpiiritietoa) Hevosmiesten tietotoimisto? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 21, 2008 IMHO tiedotteessa lukee selkeästi, että "ATR-lentokoneet ovat osoittautuneet oikeaksi valinnaksi kotimaan lentoliikenteeseen".Jos tuosta jotain voi päätellä, niin eiköhän nuo koneet kotimaan liikentessen tulle. No, Finncomm ei suostunut kertomaan tuleeko Tallinnaan lisälentoja kun lennot olivat olleet aikatauluissa jo pitkään, joten suhtaudun näihin aina hieman luovasti. Ja siksi annoinkin pari vaihtoehtoa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 21, 2008 No niin palataan lähtöruutuun. kyllä lentokoneita saa, uusia ja käytettyjä nopeasti vaikka Irlannista, mutta kun ei riitä ainakaan ohjaamomiehistöjä nykyisillekään, niin mites näihin uusiin? Vai ovatko kaikki Aeron ohjaajat sitotuneet tulemaan FC:lle. Ihmetyttää muuten että viime viikon lopulla vielä sunnuntainakin oli päiviä jolloin oli melkein enemmän peruutettuja FC lentoja kuin lennettyjä, mutta tänään ei kai yhtään. Saatiinko lepoajat kuitattua viikonloppuna? Ilmailuhallinnon ihmiset varmaan lukevat näitä sivuja, mutta vaikenevat kuin muuri vastuualueeseensa liittyvistä asioista. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 22, 2008 Toinen ER4 on vaihteeksi hajalla ja pois peleistä. Ylihuomisesta alkaen nähdään paljonko yksi Irlantilaiskone pystyy paikkaamaan sitä liian suurta kakkupalaa joka ei tunnu suuhun mahtuvan. Tulipa kuitenkin jossain haukattua. "Itse itseään lainaten." Irlantilainen näköjään kuitenkin laitettiin heti liikenteeseen ensiapuna. Eilen peruttiin yksi aamun lennoista. Tekniikka lienee saanut harsittua koneita lentokelpoisiksi viikonlopun aikana sekä Irlantilaiskoneen mukanaantuoma lisäys tuntuu varmasti. En laskenut mutta eiköhän sillä 4-5-6 lähtöä Helsingistä kuljettu. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 22, 2008 Ilmailuhallinnon ihmiset varmaan lukevat näitä sivuja, mutta vaikenevat kuin muuri vastuualueeseensa liittyvistä asioista. Luulen, ettei ilmailuhallinto ota näitä sivuja ihan kamalan vakavissaan! Ilmailuhallinto on ammattimainen organisaatio ja heillä on sen verran ammattimainen ote ilmailuun, että siellä tuskin asioita tutkitaan FSNordicin kautta, vaikka täällä olisikin oikeasti koolla ilmailevan maailman aivot :laugh: Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 22, 2008 Luulen, ettei ilmailuhallinto ota näitä sivuja ihan kamalan vakavissaan! Ilmailuhallinto on ammattimainen organisaatio ja heillä on sen verran ammattimainen ote ilmailuun, että siellä tuskin asioita tutkitaan FSNordicin kautta, vaikka täällä olisikin oikeasti koolla ilmailevan maailman aivot :laugh: No, se tiedetään kyllä, että näitäkin sivuja seurataan yllättävän tarkkaan myös tuolta taholta. Ja silloin kun seurataan, onhan se väistämätöntä, että myös tätä kautta saattaa välittyä sinne sellaista asioita, mitä ei välttämättä muuta kautta menisikään. Ja jos hyvä tuuri käy, saattaa siinä olla alku myös muutoksiin... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 22, 2008 Luulen, ettei ilmailuhallinto ota näitä sivuja ihan kamalan vakavissaan! Ei tietenkään. Siellä ja varsinkin Finskin pääkonttorissa luetaan S24:n lentäminen-palstaa. Siellä on vielä paljon asiantuntevampaa porukkaa antamassa lausuntoja . Kannattaa kaikkien vilkaista . Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 24, 2008 En laskenut mutta eiköhän sillä 4-5-6 lähtöä Helsingistä kuljettu. Tarkalleen ottaen 7 lähtöä/päivä. Kone yöpyy Porissa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 24, 2008 Ei tietenkään. Siellä ja varsinkin Finskin pääkonttorissa luetaan S24:n lentäminen-palstaa. Siellä on vielä paljon asiantuntevampaa porukkaa antamassa lausuntoja . Kannattaa kaikkien vilkaista . Ja tämä muuten pitää paikkansa siis ihan oikeasti pääkonttorilla luetaan s24:sta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 24, 2008 Saatiinko lepoajat kuitattua viikonloppuna? Ilmailuhallinnon ihmiset varmaan lukevat näitä sivuja, mutta vaikenevat kuin muuri vastuualueeseensa liittyvistä asioista. Miten tämä liittyy mihinkään? Yhtiöt noudattavat tiettyjä sääntöjä ja niin myös lentäjätkin yhtiöstä riippumatta. Jokainen liikennelentäjä on ammattilainen ja tietää vastuunsa, nyt ei ole puhe mistään rakennusalan harmaasta työvoimasta joka tekee mitä tahansa palkkansa eteen oli sitten joku valvomassa tai ei.. Samoin lentoyhtiöt toimivat määräysten mukaan. Ennen kuin heittelee tuollaisia kommentteja täysin hatusta, kannattaisi ehkä hiukan miettiä minkälaisesta alasta on kysymys. Lentoyhtiöiden ja lentäjien toiminta on erittäin tarkasti valvottua toimintaa, samoin itsekontrolli niin lentäjien kuin lentoyhtiöiden sisällä on tarkkaa. Tuskin millään muulla alalla on myöskään vastaavanlaista raportointikulttuuria maailmassa, kuin ilmailun parissa työskentelevillä. Mitä tulee teknisiin vikoihin, kannattaa muistaa että lyhyen liikenteen koneet saattavat lentää jopa yli 10 lähtöä päivässä Helsingistä, joten yhden koneen tekninen vika saattaa tietää paljon enemmän peruutuksia kuin vastaavanlaisesti koneen joka lentää päivässä Kanarialle ja takaisin. -L Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 24, 2008 [quote author=Lasse Lehtonen link=topic=72872.msg854200#msg854200 date=1201176890 Mitä tulee teknisiin vikoihin, kannattaa muistaa että lyhyen liikenteen koneet saattavat lentää jopa yli 10 lähtöä päivässä Helsingistä, joten yhden koneen tekninen vika saattaa tietää paljon enemmän peruutuksia kuin vastaavanlaisesti koneen joka lentää päivässä Kanarialle ja takaisin. -L Otitko tuon luvun ite hatusta? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 24, 2008 Otitko tuon luvun ite hatusta? Voin sanoa, että ei ottanut. Jos kone lentää koko päivän lyhyitä legejä, kuten TMP, TKU tai TLL, ehtii se lentää tuon 10 lentoa päivässä helposti. -Lauri Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 24, 2008 Voin sanoa, että ei ottanut. Jos kone lentää koko päivän lyhyitä legejä, kuten TMP, TKU tai TLL, ehtii se lentää tuon 10 lentoa päivässä helposti. OH-ATD tänään 12 legiä. Saman vetää muuten EI-REL Ei todellakaan hatusta. Jos lentäis pelkästään Tallinna-Helsinki -väliä, ehtisi mukavasti jopa 18 legiä... Toki homman pitää silloin toimia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 24, 2008 Mitä tulee teknisiin vikoihin, kannattaa muistaa että lyhyen liikenteen koneet saattavat lentää jopa yli 10 lähtöä päivässä Helsingistä, joten yhden koneen tekninen vika saattaa tietää paljon enemmän peruutuksia kuin vastaavanlaisesti koneen joka lentää päivässä Kanarialle ja takaisin. -L Yksikään Finncomm:in kone ei lennä HELSINGISTÄ yli 10 LÄHTEVÄÄ vuoroa päivässä kuten kirjoitit. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla