Kirjoitettu Huhtikuu 29, 2008 -REM lentää, juuri matkalla Seinäjoelta Helsinkiin. - - Ok, acars taitaa valehdella, eikä ollut eka kerta.. ACARS mode: 1 Aircraft reg: EI-REM [Aerospatiale AT72] Message label: ** Block id: @ Msg no: 0440 Flight id: RE0231 [DUB-GWY] [Aer Arann] Message content:- SBS-1 Callsign: RE231 ----------------------------------------------------------[ 29/04/2008 12:32 ]- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2008 Sattuisiko joku tietämään lentääkö Finncomm tällä hetkellä kaikilla neljällä ATR-42 -koneillaan, vai onko yksi niistä esimerkiksi hallissa varastoituna pilottipulan takia? Aikataulujen mukaan kun näyttäisi siltä, että kaikki tälle konetyypille suunnitellut lennot voisi hyvinkin lentää kolmella koneella, ja yhtiöllähän on tuo yksi Aer Arannin ATR-72 vuokralla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2008 Jokos on alettu lentää Savonlinnaan ja Varkauteen? ainakin tiedotteen mukaan alkoi 28.4 ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2008 Jokos on alettu lentää Savonlinnaan ja Varkauteen? ainakin tiedotteen mukaan alkoi 28.4 ? Kyllä on esim. huomenna: 10:40 Savonlinna FC 163 Varkaus Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2008 Sattuisiko joku tietämään lentääkö Finncomm tällä hetkellä kaikilla neljällä ATR-42 -koneillaan, vai onko yksi niistä esimerkiksi hallissa varastoituna pilottipulan takia? Aikataulujen mukaan kun näyttäisi siltä, että kaikki tälle konetyypille suunnitellut lennot voisi hyvinkin lentää kolmella koneella, ja yhtiöllähän on tuo yksi Aer Arannin ATR-72 vuokralla. Melkoisen varman tiedon mukaan on hyvinkin 11 konetta rotaatiossa.. mikäs tolkku olisi liisata yksi kone ulkoa ja seisottaa omaa? Oletko huomionut, ettei SVL-VRK kolmion lentämisestä synny arria ja deppiä HEL kentälle kuten normaalivuoroista? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2008 Aikatauluista ei voi päätellä ihan kaikkea koneiden rotaatiosta. Niin suurille kuin pienillekin huolloille on varattava aikaa, varsinkin kun FC:n koneista suurin osa yöpyy maakunnissa eikä huoltohallissa. - Lasse Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 7, 2008 Melkoisen varman tiedon mukaan on hyvinkin 11 konetta rotaatiossa.. mikäs tolkku olisi liisata yksi kone ulkoa ja seisottaa omaa? Oletko huomionut, ettei SVL-VRK kolmion lentämisestä synny arria ja deppiä HEL kentälle kuten normaalivuoroista? Aikatauluista ei voi päätellä ihan kaikkea koneiden rotaatiosta. Niin suurille kuin pienillekin huolloille on varattava aikaa, varsinkin kun FC:n koneista suurin osa yöpyy maakunnissa eikä huoltohallissa. Ihmetyttää vain, että seisotetaanko sitten noita pienempiä ATR-koneita pitkiäkin aikoja maassa? Esim. maaliskuussa ATR-42 -koneille oli suunniteltu yhteensä 283 lentoa viikossa, kun esimerkiksi kesäkuun alussa niillä lennetään vain 213 lentoa viikossa. Mutta minua kiinnosti siis vain, että kaikkia neljää konetta käytetään, ja siitä tiedosta kiitos vastanneille. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 7, 2008 Liittyiköhän se liisaus jotenkin siihen monesti mainittuun kapteenipulaan, eli sen Aer Arannin koneen mukana tuli myös pilotit? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 7, 2008 Ihmetyttää vain, että seisotetaanko sitten noita pienempiä ATR-koneita pitkiäkin aikoja maassa? Esim. maaliskuussa ATR-42 -koneille oli suunniteltu yhteensä 283 lentoa viikossa, kun esimerkiksi kesäkuun alussa niillä lennetään vain 213 lentoa viikossa. Kesäkuussa liikenteessä on supistuskausi, heinäkuussa liikenne hiljenee vieläkin enemmän... Esimerkiksi juhannusviikolla kotimaassa lennetään varsin vähän, joten tuo saattaa selittää eroja... - Lasse Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 7, 2008 Liittyiköhän se liisaus jotenkin siihen monesti mainittuun kapteenipulaan, eli sen Aer Arannin koneen mukana tuli myös pilotit? Aer Arannilla on Suomessa neljän koneen miehistöt. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 7, 2008 Aer Arannilla on Suomessa neljän koneen miehistöt. Mutta vain yksi kone?? Vai tarkoitatko 4 miehistöä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 7, 2008 Mutta vain yksi kone?? Vai tarkoitatko 4 miehistöä? Näin juuri, yksi kone johon neljä eri miehistöä. 4 kapteenia, 4 perämiestä ja 8 lentoemäntää/stuerttia. Kuulemma myös vielä kaksi varahenkilöäkin on täällä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 8, 2008 Lehtosen Lassehan tuon sanoikin, eli kaikki koneet lentää, mutta koska koneita yöpyy mm. Tallinnassa, Tampereella, Kokkolassa, Seinäjoella jne, on huoltoja tehtävä myös päivällä. Antin pointti kolmiolennoista on myös erittäin hyvä. Kolmioitahan lennetään useampi päivässä, eli on tuo VRK-SVL aamulla, KOK-TMP, SJY-KOK, taas VRK-SVL, SJY-KOK, POR-VAA jne... Kone siis pomppii pitkin maata, mutta saa 4 tunnin aikana yhden depin ja arrin EFHK:lle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 21, 2008 Mikä Aer Arannilla on ongelmana, kun kaikki niille suunnitellut lennot lentää Finncomm omilla koneillaan? Eilen ja tänään ollut tällaisiä järjestelyitä.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 21, 2008 Finncomm Airlinesilla mättää jokin tosi hyvin. Tänään peruttuja vuoroja ainaski kuusi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 21, 2008 Finncomm Airlinesilla mättää jokin tosi hyvin. Tänään peruttuja vuoroja ainaski kuusi. No, jos Arannin kone pois pelistä, plus normaali kapteenipula, jälki on vielä tavallista pahempaa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 21, 2008 Finncomm Airlines jättää torstaina aamulla ja päivällä lentämättä kolme lentoa Tampereelta Helsinkiin. Syynä on lentäjien ylityökielto. Tampereelta kello 6.10 lähtevää vuoroa ei lennetä, mutta matkustajat pääsevät kello 6.20 lähtevällä lennolla Tampereelta Helsinkiin. Myös kello 8.20 ja 12.05 lähtevät lennot on peruttu. aamulehti Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2008 Finncomm Airlines jättää torstaina aamulla ja päivällä lentämättä kolme lentoa Tampereelta Helsinkiin. Syynä on lentäjien ylityökielto. Päivän piristys! Kyllä taas on toimittaja tehnyt hienoja päätelmiä (Finskin lentäjien parin viikon takainen työtaistelutoimi vaihtanut firmaa ym.). Ja sitten tuo aamukuuden tuplakoneen "peruutus".. kun täällä on monesti todettu, että tuo tuplavuoro lennetään aina jos yhteen koneeseen ei kaikki mahdu. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2008 Finncomm Airlines jättää torstaina aamulla ja päivällä lentämättä kolme lentoa Tampereelta Helsinkiin. Syynä on lentäjien ylityökielto. Tampereelta kello 6.10 lähtevää vuoroa ei lennetä, mutta matkustajat pääsevät kello 6.20 lähtevällä lennolla Tampereelta Helsinkiin. Myös kello 8.20 ja 12.05 lähtevät lennot on peruttu. aamulehti Myös klo1445 Tampereelle ja 1540 Tampereelta peruttu sekä klo 1015 Tallinnaan ja 1140 Tallinnasta lähtevä peruttu. Klo 1815 Pori peruttu. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2008 Ja lisää peruutuksia; FC283 klo 12:45 Kokkola Pietarsaareen on myös peruttu /Rasmus Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2008 Ja lisää peruutuksia; FC283 klo 12:45 Kokkola Pietarsaareen on myös peruttu .. ja 13:05 lähtee FC203 Kokkolaan.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2008 Seinäjoen kautta .. Sorry; lähtö 10min sitten oli suoraan Kokkolaan. Onko flightforumin määritelmä ilmailun uutiselle yksittäinen teknikaali? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2008 Voi helv**ti justiin kun pitäis huomenna päästä Helsinkiin illalla... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2008 Aer Arann koneseen tuli vika tiistaina, ainakin näin luki aamun Itä-Savossa, missä oli Holkon haastattelu. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla