Kirjoitettu Toukokuu 22, 2008 Aer Arann koneseen tuli vika tiistaina, ainakin näin luki aamun Itä-Savossa, missä oli Holkon haastattelu. Onkohan tätä vikaa saatu korjattua? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2008 Onkohan tätä vikaa saatu korjattua? En ainakaan usko, että vika on saatu korjattua, kun illalla on lisää peruutuksia. Tampereen lentoja perutaan urakalla. 20:10 Tampere FC067 peruu 22:55 Tampere FC079 peruu lisäksi perutaan 21:00 Turku FC087 peruu 23:40 Kokkola Pietarsaari FC289 peruu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2008 En ainakaan usko, että vika on saatu korjattua, kun illalla on lisää peruutuksia. Tampereen lentoja perutaan urakalla. 20:10 Tampere FC067 peruu 22:55 Tampere FC079 peruu lisäksi perutaan 21:00 Turku FC087 peruu 23:40 Kokkola Pietarsaari FC289 peruu Voi hitto jos se huominen matka menee nyt näitten peruutuksien listaan Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2008 Aer Arann vika on etulaskeutumis telineessä, se ei mennyt ylös. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2008 Aer Arann vika on etulaskeutumis telineessä, se ei mennyt ylös. Kutsutaan myös nokkatelineeksi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2008 Oliskohan tässä vihdoin oikeata infoa Tampereen lennoista : ADEX-ilmasotaharjoituksen vaikutuksista Finncomm Airlinesin lentoihin tiedettiin jo ennalta. Ilmasotaharjoituksen ajan Finncomm ei voi lentää 12.05 Tampereelta Helsinkiin lähtevää vuoroa. Rajoitus koskee koko harjoituksen kestoa, ei vain tätä päivää. Rajoituksesta on tiedetty jo kuukausia ennen harjoituksen alkamista, eikä se ole aiheuttanut lentojen äkillistä perumista. Myöskään aamun kello 6.10 Helsingin vuoroa ei peruttu. Kun matkustajamäärä aamulennoilla jää pieneksi, 6.10-lennon matkustajat siirretään 6.20-lennolle. Tämä on suunniteltu toimenpide, eikä se aiheuta matkustajien jatkoyhteyksien peruuntumista. Kello 8.20 lähtevä vuoro jäi väliin teknisen ongelman vuoksi. Myöskään Finnairin lentäjien tiistaina loppunut ylityökielto ei vaikuttanut Finncommin toimintaan, sillä yhtiöillä on erilliset työehtosopimukset. Finnair ei omista Finncommin osakkeita, vaan yhtiöt tekevät ainoastaan syöttöliikenneyhteistyötä. aamulehti Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 23, 2008 Joo, tuli eilen kentällä ollessa huomattua, että aika moni FC:n lento oli peruttu. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 23, 2008 Perille on päästy, ja näkyi Aer Arann oli saapuessa tuolla myös valmiina boardaamaan matkustajia siinä vieressä. Hyvä juttu se! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 25, 2008 Jesh, Arann rokkaa kuin hirvi Ikävää jälkeä nuo parin päivän katkokset tosiaan jättää, kun FC:n omalla porukalla menee työajat ja lepoajat pieleen. Kauaskantoinen vaikutus kaikkiaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 26, 2008 Eilen lennolla kysäsin hieman emolta mistä nämä peruutukset johtuivat viime viikolla. Kuulemma 2-3 konetta oli hajonnut. Tulipahan samalla myös ohjaamossa vierailtua, eikä tarttenut edes pyytää! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2008 Alkaa olla mitta täynnä FC:n kanssa... Työni puolesta ramppaan Euroopassa ja joskus kauempanakin, yleensä firma maksaa lentoliput. Tänävuonna tapahtunutta: Kaksi kertaa minut on poistettu koneesta TMP-HEL välillä, kun ovat ylimyyneet koneen. Olen siis jo istunut koneessa, mutta tulevat hakemaan pois, ilmeisesti aina aakkosten ensimmäiset laitetaan pihalle. Toisella kerralla taksilla Helsinkiin, toisella kerralla peruin reissun. Yleensä FC60... Kaksi kertaa välillä TMP-HEL olen saanut tekstiviestin että lento (FC60) on peruttu ja korvattu bussikyydillä Helsinkiin, tervetuloa Pirkkalan kentälle 4:00... :'( Viisi kertaa välillä TMP-HEL lento on ollut myöhässä ratkaisevat 45 minuuttia ja olen menettänyt jatkoyhteyteni Helsingistä. kahdesti on ollut lennot ajallaan enkä paluussakaan ole myöhästynyt. (Toisella kerralla oli RTG:n kenttävirkailija myöhässä eikä kukaan pystynyt checkaamaan jatkolennoille) Paluussa Finnair on ollut usein (eteenkin Lontoo) myöhässä 45 minuuttia ja olen menettänyt jatkot Tampereelle seitsemän kertaa yhdeksästä, joka kerta taksilla Tampereelle, mutta Finnair ei suostu viemään kotiin asti, vaan Pirkkalan kentälle tai Tampereen rautatieasemalle. Kun Aero tai Finnair itse hoiti maakuntalentoja aikataulu oli paljon parempi, ja lennot maakuntiin jopa odottivat jatkomatkustajia, FC ei koskaan. Kerran näistä yhdeksästä FC 69 on peruttu ja pääsin bussilla Tampereelle Eli kolmesti olen päässyt lentäen Tampereelle... Kolme kertaa olen hakenut EY asetuksen mukaisia korvauksia, kahdesti korvausten maksaminen on mennyt pieleen. Liian pieni korvaus tai kieltäytyvät aluksi maksamasta. Kolmas rikkomus (kahdesti) asetusta vastaan on ollut "huutokaupan" puuttuminen, missä etsitään vapaaehtoisia koneesta jääjiä ylibookkaustilanteessa (Ilmeisesti RTG:n vika kun eivät osaa hommaansa). Koska olen yritysasiakas, en voi valittaa kuluttajavirastolle, vaan EY asetuksen toimeenpanevalle elimelle eli Ilmailuhallinnolle, tässä mietin että pitäisikö aloittaa FC:n liikenneluvan uudelleenarviointiprosessi Ilmailuhallinnon kanssa. Kommentteja? Neuvoja? Mitä tehdä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2008 Kommentteja? Neuvoja? Mitä tehdä? Muuta pk-seudulle ja/tai bookkaa liput omasta pussista ja laskuta matkalaskun yhteydessä firmaa. Kyllähän tuollainen surkea palvelu on nykypäivänä vain lisääntynyt kaikilla yhtiöillä koska kulut halutaan minimiin ja voitot taivaaseen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2008 Kommentteja? Neuvoja? Mitä tehdä? Itse olisin jo tuossa tilanteessa tarpeeksi käärmeissäni että laittaisin Ilmailuhallinnolle valituksen direktiivien noudattamatta jättämisestä. Ja pyynnön tutkia FC:n ja maapalveluyhtiön toimintaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2008 Aer Arannin EI-REN kärsii edelleen nokkatelineviasta, joten tilalle tuli vanha tuttu EI-REL. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2008 Aer Arannin EI-REN kärsii edelleen nokkatelineviasta, joten tilalle tuli vanha tuttu EI-REL. Taas? Kerkesi se tuossa vklp ainakin tehdä legejä... ikävää.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2008 Taas? Kerkesi se tuossa vklp ainakin tehdä legejä... ikävää.. Juu, maanantai-iltana ongelmat tulivat taas ja eilen REL lennettiin Suomeen. REN saattaa olla myös vielä Suomessa tai sitten ehtivät jo lentää sen takaisin Irlantiin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2008 Tulipahan samalla myös ohjaamossa vierailtua, eikä tarttenut edes pyytää! Jep, todella helposti sinne pääsin itsekin. Oli rankemman puoleinen lasku Pietarsaaressa ja lentäjän tullessa ulos ohjaamosta kysyin (asiantuntevalla tavalla) "Oliko rankka lasku?". Siihen lentäjä sepitteli niitä ja näitä ja lopuksi kysäisi että haluanko matkan aikana tulla ohjaamoon Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2008 Tänävuonna tapahtunutta: ... Kommentteja? Neuvoja? Mitä tehdä? Vaikuttaa tosi kämäiseltä tuurilta. Toi aakkosheitto oli huikea! Onko FC60:n ylibookkaukset olleet niitä aamuja kun FC70 on peruttu? Jotenkin vaikea uskoa, että FC ylibookkaisi TMP-HEL aamukuuden lentoa... eli sekin haiskahtaa RTG:n kämmäilyltä.. kuten kaikki muukin (keskinkertaisella sisäänlukutaidolla). Ei ole kovin kohtuullista olettaa, että 67 ihmistä odottaisi puolen yön aikaan 45min, että LHR lentosi suostuisi saapumaan. Itse kiittelisin Finnairia tai Heathrown kentän suunnittelijoita taksissa matkalla Mansesteriin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2008 Lontoo on lähes poikkeuksetta myöhässä (= koko kenttä Lontoossa kaatopaikalle ja uusi tilalle, kiitos....), mutta eikös Finnairin aikana tuo Tampereen vuoro lähtenyt 23.59 kun nyt FC:llä 23.40, vai muistanko väärin... Vaikuttaa paljon tuohon ehtimiseen tuo 15 min kun on usein vähän myöhässä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2008 Jep, todella helposti sinne pääsin itsekin. Oli rankemman puoleinen lasku Pietarsaaressa ja lentäjän tullessa ulos ohjaamosta kysyin (asiantuntevalla tavalla) "Oliko rankka lasku?". Siihen lentäjä sepitteli niitä ja näitä ja lopuksi kysäisi että haluanko matkan aikana tulla ohjaamoon Täällä päässä taas molemmat emot olivat tuttuja... Toinen perjantain lennolta, ja toinen olikin ollut jo (ihme kyllä) pari kertaa ja muisti meidät oikein hyvin. Kyseinen emo on tarjonnut myös parasta ikinä saamaani palvelua lennolla. Kiitos todellakin kuuluu hänelle Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2008 FC:llä on nuoret lentäjät, varmasti on todella mukava firma työskennellä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2008 Täällä päässä taas molemmat emot olivat tuttuja... Toinen perjantain lennolta, ja toinen olikin ollut jo (ihme kyllä) pari kertaa ja muisti meidät oikein hyvin. Kyseinen emo on tarjonnut myös parasta ikinä saamaani palvelua lennolla. Kiitos todellakin kuuluu hänelle Kyllä voin sanoa, että johtoportaassakin on todella upeaa palvelua, kun sinne olen viimmeaikoina ollut yhteydessä! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2008 Alkaa olla mitta täynnä FC:n kanssa... Työni puolesta ramppaan Euroopassa ja joskus kauempanakin, yleensä firma maksaa lentoliput. Tänävuonna tapahtunutta: Kaksi kertaa minut on poistettu koneesta TMP-HEL välillä, kun ovat ylimyyneet koneen. Olen siis jo istunut koneessa, mutta tulevat hakemaan pois, ilmeisesti aina aakkosten ensimmäiset laitetaan pihalle. Toisella kerralla taksilla Helsinkiin, toisella kerralla peruin reissun. Yleensä FC60... Kaksi kertaa välillä TMP-HEL olen saanut tekstiviestin että lento (FC60) on peruttu ja korvattu bussikyydillä Helsinkiin, tervetuloa Pirkkalan kentälle 4:00... :'( Viisi kertaa välillä TMP-HEL lento on ollut myöhässä ratkaisevat 45 minuuttia ja olen menettänyt jatkoyhteyteni Helsingistä. kahdesti on ollut lennot ajallaan enkä paluussakaan ole myöhästynyt. (Toisella kerralla oli RTG:n kenttävirkailija myöhässä eikä kukaan pystynyt checkaamaan jatkolennoille) Paluussa Finnair on ollut usein (eteenkin Lontoo) myöhässä 45 minuuttia ja olen menettänyt jatkot Tampereelle seitsemän kertaa yhdeksästä, joka kerta taksilla Tampereelle, mutta Finnair ei suostu viemään kotiin asti, vaan Pirkkalan kentälle tai Tampereen rautatieasemalle. Kun Aero tai Finnair itse hoiti maakuntalentoja aikataulu oli paljon parempi, ja lennot maakuntiin jopa odottivat jatkomatkustajia, FC ei koskaan. Kerran näistä yhdeksästä FC 69 on peruttu ja pääsin bussilla Tampereelle Eli kolmesti olen päässyt lentäen Tampereelle... Kolme kertaa olen hakenut EY asetuksen mukaisia korvauksia, kahdesti korvausten maksaminen on mennyt pieleen. Liian pieni korvaus tai kieltäytyvät aluksi maksamasta. Kolmas rikkomus (kahdesti) asetusta vastaan on ollut "huutokaupan" puuttuminen, missä etsitään vapaaehtoisia koneesta jääjiä ylibookkaustilanteessa (Ilmeisesti RTG:n vika kun eivät osaa hommaansa). Koska olen yritysasiakas, en voi valittaa kuluttajavirastolle, vaan EY asetuksen toimeenpanevalle elimelle eli Ilmailuhallinnolle, tässä mietin että pitäisikö aloittaa FC:n liikenneluvan uudelleenarviointiprosessi Ilmailuhallinnon kanssa. Kommentteja? Neuvoja? Mitä tehdä? Hyvin tuttua meille, jotka lennämme Jyväskylästä. Tarjottu seuraavaa lentoa tai bussikuljetusta (n.4h) tai kiireisimmille taksia , joka sekään ei paljon auta ku tiedon saat kentällä ja vaihtoaika Hesassa 2h (1430-1520 ---> 1720). Ei täällä pelaa infokaaan. Ja sit ihmetellään matkustajakatoa !!! edit, mk: lainaus korjattu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2008 Muuta pk-seudulle ja/tai bookkaa liput omasta pussista ja laskuta matkalaskun yhteydessä firmaa. Ei oikein onnistu, kun firmalla on sopimushinta LHR:n ja CDG:n lennoista, saadaan tuo Y (fully flexible) lippu melko järkevään hintaan ja mitä muuttamiseen tulee, kuka nyt kotoaan haluaisi muuttaa Vaikuttaa tosi kämäiseltä tuurilta. Toi aakkosheitto oli huikea! Onko FC60:n ylibookkaukset olleet niitä aamuja kun FC70 on peruttu? Jotenkin vaikea uskoa, että FC ylibookkaisi TMP-HEL aamukuuden lentoa... eli sekin haiskahtaa RTG:n kämmäilyltä.. kuten kaikki muukin (keskinkertaisella sisäänlukutaidolla). Ei ole kovin kohtuullista olettaa, että 67 ihmistä odottaisi puolen yön aikaan 45min, että LHR lentosi suostuisi saapumaan. Itse kiittelisin Finnairia tai Heathrown kentän suunnittelijoita taksissa matkalla Mansesteriin. Valinta on tosiaan sattunut kahdesti kohdalle, kummallakaan kerralla en ollut ainoa joka jäi koneesta. Ei auta, vaikka muita matkustajia olisi helpompi re-routata Ouluun yms. Eikä auta, että on kultakortti AY:lle tai olisi Y luokan lipulla liikkeellä. Kumpikin kerta ollut nimenomaan niitä aamuja kun FC70 lennetään. Mulla on kummallakin kerralla ollut lippu FC60 eli sille 6:30 koneelle, johon ilmeisesti on tiputettu liikaa väkeä FC70 lennolta. Tuosta paluusta sen verran, että Finnair/Aero kyllä odotti n. 15 minuuttia, laukku ei yleensä kyllä kerennyt mukaan. Lontoo on lähes poikkeuksetta myöhässä (= koko kenttä Lontoossa kaatopaikalle ja uusi tilalle, kiitos....), mutta eikös Finnairin aikana tuo Tampereen vuoro lähtenyt 23.59 kun nyt FC:llä 23.40, vai muistanko väärin... Vaikuttaa paljon tuohon ehtimiseen tuo 15 min kun on usein vähän myöhässä. Joo Finnair ja Aero operoi tuon lepakon 23:59 joten pelivaraa Lontoosta tai Pariisista oli se tunti, nyt FC:n aikaan enää 40 minuuttia. En tuosta paluusta FC:tä oikeastaan syytäkkään, muutakuin aikataulumuutoksesta ja peruutuksista. ilmeiseti lepo-tunnit ei tule täyteen jos tuon operoisi 23:59 ja aamun paluu olisi 06:20, Finnair/Aero aikaan ilmeisesti henkilökuntaa makuutettiin Tampereella riittävän pitkään. Ongelma on se että Blue1/SAS kombolla ei kerkiä aamulla 10:00 alkavaan palaveriin Lontooseen, joten sekään ei ole vaihtoehto. Ainoa millä toivon että tuo ketju saataisiin toimimaan järkevästi olisi se, että sählääminen maksaisi liikaa FC:lle ja Finnairille. Tähänasti tänävuonna se on nyt maksanut jo 800€ kompensaatioina, 4 kertaa palautettuna lippumyyntinä ja 2256€ takseina + muutama tilausbussivuorona. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 29, 2008 Hyvin tuttua meille, jotka lennämme Jyväskylästä. Tarjottu seuraavaa lentoa tai bussikuljetusta (n.4h) tai kiireisimmille taksia , joka sekään ei paljon auta ku tiedon saat kentällä ja vaihtoaika Hesassa 2h (1430-1520 ---> 1720). Ei täällä pelaa infokaaan. Ja sit ihmetellään matkustajakatoa !!! edit, mk: lainaus korjattu Ai, enpä ole itse moiseen kertaakaan törmännyt, siis että on lento peruttu. Ehkä en vaan sitten ole osunut sopivaan kohtaan kun kaikilla muilla tuntuu olevan moisesta kokemuksia. Kerran kun olin menossa klo 7:35 koneella Jyväskylästä Helsinkiin, niin silloin saapuessani terminaaliin ihmettelin todella suurta ihmismäärää, mutta syykin selvisi pian - oli kello kuuden lento jäänyt platalle teknisen ongelman takia. Toinen kokemus oli kun Helsingistä Jyväskylään FC:llä olin tulossa niin oli henkilökunnan mukaan vaihdettu viime tinkaan ATR 72 -> 42:een, joten oli yllättäen ylibuukkausta. Silloin onneksi löytyi vapaaehtoisia jäämään odottelemaan seuraavaa lentoa ettei tarvinnut mennä määräys politiikkaan saakka. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla