Guest Aku

Lentoyhtiöuutisia - Finncomm Airlines

472 viestiä aiheessa

Voiko tästä siis vetää johtopäätöksen, että Tallinna/Turku/Tampere ei FC:n omalla lipunmyynnillä tuota jos niihin ei enää FC myy omia paikkojaan?

 

 

Veikkaisin, että suurin osa kyseisillä reiteillä lentävistä on jatkomatkustajia. Varsinkin Turun ja Tampereen reitillä lentämisestä ei saa aika hyötyä. Ja Finncomm ei myy ollenkaan käsitykseni mukaan jatkolippuja, vaan jos semmoisen haluaa pitää ostaa Finnairin lippu. Tässä varmaan syy.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No juuri äskenhän kerroit että reitit lopetetaan?  :P

 

Kirjoitin: Mikäs meininki FC:llä nyt on, kun Tallinnan, Tampereen ja Turun reitit lopetetaan niin, että 26.10 eteenpäin paikkoja ei voi enää ostaa. Koneita kyllä tulee lisää, mutta reitit huvenee...

 

Juuh tiedän, että asian voi käsittää kahdella tavalla, mutta tarkoitin, että reitit eivät lopu, vaan lippujen myynti loppuu FC:n kautta...   ;)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finncommin liikenne jatkoi kasvuaan elokuussa

 

Finncomm Airlines kuljetti elokuussa 68 281 matkustajaa, joka oli 23 % enemmän kuin edellisenä vuonna. Lentojen määrä lisääntyi 17 % ollen 2470. Tammi-elokuussa matkustajamäärä oli 582 801, joka on 49,0 % enemmän kuin vuonna 2007. Lentojen määrä oli 19 972 kpl, jossa lisäystä edellisvuoteen on 23,0 %.

 

Säännöllisyys- ja täsmällisyysluvut olivat erinomaisella tasolla. Suunnitelluista lennoista lennettiin 99,0 %, joka oli 4,2 %-yksikköä edellisvuotta paremmin. Lennoista 94,0 % lennettiin aikataulussa, joka on 6 %-yksikköä edellisvuotta paremmin.

 

Finncomm Airlines

9.9.2008

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi!

 

Finncommia ei tunnuta täällä paljoa seurattavan, niin täytyy minun sitten kopioida näitä uutisia tänne.  Itseäni on pitkään ja eniten kiinnostanut kotimaan reittiliikenne ja sen kehittyminen vuosien varrella. Melkoisen hyvin tuntuu pohjanmaalaisilla menevän!

 

Heikki

 

Finncommin liikenne jatkaa kasvuaan – säännöllisyys ja täsmällisyys huippuluokkaa

 

Finncomm Airlines kuljetti syyskuussa 81 432 matkustajaa, joka oli 35 % enemmän kuin edellisenä vuonna. Lentojen määrä  oli 3025, jossa oli lisäystä 37,5 %.

 

Tammi-syyskuussa matkustajamäärä oli 652 874, joka on 45 % enemmän kuin vuonna 2007. Lentojen määrä tammi-syyskuussa oli 23 005 kpl, jossa lisäystä edellisvuoteen on 24,5 %.

 

Säännöllisyys- ja täsmällisyysluvut olivat syyskuussa maailman huippuluokkaa. Suunnitelluista lennoista lennettiin 99,6 %, joka oli 0,9 %-yksikköä edellisvuotta paremmin. Lennoista 94,5 % lennettiin aikataulussa, joka on 7,3 %-yksikköä edellisvuotta paremmin.

 

Finncomm Airlines

7.10.2008

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi!

 

Finncommia ei tunnuta täällä paljoa seurattavan, niin täytyy minun sitten kopioida näitä uutisia tänne.  Itseäni on pitkään ja eniten kiinnostanut kotimaan reittiliikenne ja sen kehittyminen vuosien varrella. Melkoisen hyvin tuntuu pohjanmaalaisilla menevän!

 

Heikki

 

 

Hienoa :thmbup:.

 

-jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On paha mennä sanomaan mitään koska todellisen kasvun määrä ei selviä noista luvuista.

 

Mikähän tuossa kasvussa on epätodellista - tai toisin päin; mikä olisi todellisempaa kuin matkustajamäärien ja lentojen lisäys?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikähän tuossa kasvussa on epätodellista - tai toisin päin; mikä olisi todellisempaa kuin matkustajamäärien ja lentojen lisäys?

 

En väittänyt yhtään mitään mutta jakkaroiden käyttöaste kertoo aika paljon paremmin sen missä mennään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikähän tuossa kasvussa on epätodellista - tai toisin päin; mikä olisi todellisempaa kuin matkustajamäärien ja lentojen lisäys?

Finncomin kohdalla kasvu ei ole siinä mielessä todellista että FC häärää yhteistyössä suuren ja mahtavan kanssa ja "saa" tältä reittejä hoidettavakseen.

Todellinen kasvu mitattaisiin silloin kun FC olisi täysin omillaan toimiva yhtiö.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu...

 

Kolikolla on se toinenkin puoli, joka on FC syöttää maakunnista matkustajia AY:lle, eikä AY:n tarvitse lentää maakuntiin(lähelle) pienemmillä matkustajamäärillä isoilla suihkukoneilla.

FC kuitenkin toimii omillaan. Poikkeuksena tietty uusi huoltoyritys FAM, josta omistavat 50/50%.

 

-jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finncomin kohdalla kasvu ei ole siinä mielessä todellista että FC häärää yhteistyössä suuren ja mahtavan kanssa ja "saa" tältä reittejä hoidettavakseen.

Todellinen kasvu mitattaisiin silloin kun FC olisi täysin omillaan toimiva yhtiö.

 

Kyllä se ihan tarpeeks todellista on. Eri asia on se, onko se kannattavaa kasvua...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kotimaan liikenteessä ja varsinkin syöttöliikenteessä mitä Finncomm hoitaa, koneen täyttöasteella on hankala mitata kasvua. Kotimaan liikenne on käytännössä "toispuoleista", eli toiseen suuntaan koneet ovat täynnä ja toiseen suuntaan ei taas oikein löydy matkustajia. Tämä johtuu siitä, että useat matkustajat joko tulevat toiselta lennolta tai jatkavat jatkolennolla Helsingistä. Myös puhdas kotimaan matkustaminen seuraa melko tarkkaan "toimistoaikoja". Mutta käsitykseni mukaan Finncomm on tuottanut hyvää tulosta viime vuosina ja jos nyt luvut osoittavat reipasta kasvua, niin eiköhän myös tuloskin ole silloin ihan hyvä.

 

Heikki

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin ei kai syöttöliikenneyhtiöllä täyttöaste ole sen ihmeellisempi tekijä kuin muillakaan yhtiöillä. Se on kuitenkin vain yksi tunnusluku, osa kokonaisuudesta. Myös FinnComm yrittää saada koneensa täyteen, parhaalla mahdollisella hinnalla mieluiten.

Jos/kun syöttöliikenne on toispuoleista, näkyy se keskimääräisessä täyttöasteessa kyllä ihan varmasti. Keskimääräisen jakkarahinnan muodostuminen vain on erilaista kuin esim Ryanairilla, jonka "kuviot" on aika suoraviivaiset. Joktap, FinnComm saa myydystä jakkarasta jonkun rahnan, ja se on sitten toinen luku jolla on merkitystä.

Suuret kasvuluvut matkustaja- ja lentomäärissä kuvaavat tietysti jonkinasteista menestystä. Toisaalta näihin hienoihin kasvulukuihin sisältyy monesti paljon muitakin taustavaikuttajia kuin vain "kasvamme koska kansa ostaa".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lennetäänkö huomisesta lähtien lennettävät Tampereen, Turun ja Tallinnan lennot Finncommin vai Finnairin radiokutsulla, kun lennot ovat jatkossa ainoastaan ilmoitettu AY-koodilla.

esim.

09:55 Tallinn

AY3923 Gate 20B 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Osaako joku hieman tarkentaa kun tuo Ruotsi ei ole kovin vahvoilla?

Lyhyesti sanottuna Kullaflyg korvaa yhden Ängelholm-Bromma reitillä olleen SAAB 2-tonnisen OH-ATI:lla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.