Guest Aku

Lentoyhtiöuutisia - Finncomm Airlines

472 viestiä aiheessa

Lyhyesti sanottuna Kullaflyg korvaa yhden Ängelholm-Bromma reitillä olleen SAAB 2-tonnisen OH-ATI:lla.

 

ATI siis on menossa vuokralle?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moikka,

 

OH-ATJ "kimalteli" hienosti ATR (taisi olla #8) parkissa. Yhtä hieno on kuin sisarensakin. Onnea FC.

 

-jukka ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tosiaan, "Julietti" lensi ekan kaupallisen lentonsa 26oct Tampereelle kutsulla AY3983. Seuraava reissu suuntautuikin sitten "kotikentälle" Seinäjoelle :thmbup:

Tänä iltana pitäisi legejä olla kasassa jo hyvin yli parikymmentä :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänx Lasse...

 

Joo, eli lennon numero "myyntimielessä" oli AY, mutta jaksolla huudektiin Finncommia  :)

Jotain meni pieleen tuota aikaisempaa kirjoittessani... Aivot jäässä tms  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Jotain meni pieleen tuota aikaisempaa kirjoittessani... Aivot jäässä tms  :-\

 

Jäisten aivojen deissaukseen sopii mainiosti 14-80% etanoli, yksivaiheisena...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yritän parhaillaan  ;)

Tosin seos on hiukan laimeampi, 4,5% lukee tuossa "de-icing -purkin" kyljessä... Kestänee nollakeliä, mutta ei paljonkaan alempaa lämpötilaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko näissä Finncomin Atikoiden acarsseissa joku järki?

 

OH-ATE   (unknown      ) 1838 20081104 AP3930   AP on mikä?

OH-ATC   (unknown      ) 1951 20081104 00287S    00 on mikä?

 

ja jatkuvasti tulee ATR:stä dataa tehdaskoodeilla F-WWLA jne.

F-WWLA  (unknown      ) 1021 20081104 OO122P   

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko näissä Finncomin Atikoiden acarsseissa joku järki?

 

OH-ATE   (unknown      ) 1838 20081104 AP3930   AP on mikä?

OH-ATC   (unknown      ) 1951 20081104 00287S    00 on mikä?

 

ja jatkuvasti tulee ATR:stä dataa tehdaskoodeilla F-WWLA jne.

F-WWLA   (unknown      ) 1021 20081104 OO122P   

 

Onhan niissä järki, mutta FMS:ssä on vaan väärä koodi lentonumeron edessä. Jostain syystä tehtaalla on laitettu vakiona joihinkin FMS:iin tuo AP ja joihinkin 00. Se pitää aina käsin muuttaa FMS:ään, mutta ei kuitenkaan kuulu proseduureihin. Riippuu perämiehestä, muutetaanko FMS:ään oikea koodi... Koodin muutos ei sinällään ole tärkeää, kun FC:llä ACARSsia käytetään lähinnä säiden noutamiseen kentiltä, joilla löytyy datalink.

 

-L

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko näissä Finncomin Atikoiden acarsseissa joku järki?

 

OH-ATE   (unknown      ) 1838 20081104 AP3930   AP on mikä?

OH-ATC   (unknown      ) 1951 20081104 00287S    00 on mikä?

 

ja jatkuvasti tulee ATR:stä dataa tehdaskoodeilla F-WWLA jne.

F-WWLA   (unknown      ) 1021 20081104 OO122P   

Tervicko!

 

Juu ja lisäyksenä vielä.

 

F-WWLA -> OH-ATB

F-WWEH -> OH-ATH

F-WWEM -> OH-ATJ

 

olisihan se kiva, kun naputtaisivat koneensa kuntoon.

 

t.PR

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lyhyesti sanottuna Kullaflyg korvaa yhden Ängelholm-Bromma reitillä olleen SAAB 2-tonnisen OH-ATI:lla.

 

Joko se vuokraus on päättynyt vai onko kone vaihtunut, koska OH-ATI oli tänään parkissa AP3:lla?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finncommin hehkutusta Jyväskylän liikenteestä Tekniikka&Talous -lehdessä.

 

Matkustajalentoliikenteen pitkään kestänyt väheneminen Jyväskylän lentoasemalla on herättänyt keskustelua koko kentän säilymisestä.

 

Finavian tilastojen mukaan matkustusmäärät vähenivät vuonna 2007 edellisvuodesta yli seitsemän prosenttia.

 

Negatiivisen kehityksen katkaisemiseksi ja lentoliikenteen jatkumisen turvaamiseksi Finncom Airlines, Jyvässeudun elinkeinotahot sekä Jyväskylän lentoasema Tikkakoskella kokosivat kehittämisfoorumin selvittämään asiaa. Kuusenmäen mukaan matkustajien palaute oli selvä, eli lippujen hintoja pitää saada alemmas.

 

”Ja lippuhomma pantiin kuntoon”, hän kertoo. Lokakuun 20. päivästä eteenpäin on Helsingistä Jyväskylään tai päinvastoin päässyt Finncommin vuorolla edullisimmillaan 39 eurolla.

 

Nyt Finncomm lentää Jyväskylästä Helsinkiin ja takaisin arkipäivisin seitsemän kertaa.

 

”Ja lentoja voimme yleensä lisätä sen mukaan kun tarvitaan, esimerkiksi messujen tai puoluekokouksen vuoksi”, Kuusenmäki kuvailee yhtiön omilla ATR-koneillaan operoimisen joustavuutta.

 

”Uusi hinnoittelu on selvä kädenojennus Finncommilta. Näin pyritään siihen, että lentoliikenne säilyy Jyväskylässä”, lentoaseman päällikkö Esa Kainulainen kiittelee hinnoittelupäätöstä. Hän toivoisi, että maakunnan markkinoinnissa bisnes- ja kokousmatkustajia pyrittäisiin entistä paremmin houkuttelemaan Keski-Suomeen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

2500 euron osakepääomalla kertyi viime vuonna

74 MEUR liikevaihtoa ja 5.6 MEUR nettotulosta  ;)

 

Mitäs se osakepääoma vaikuttaa liikevaihdon tai tuloksen tekoon?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suoraan ei mitenkään, mutta hienoa on silti, jos tässä tilanteessa pystyy lentoyhtiöllä tienaamaan. Se on kummallista, että jos FinnCommilla tai jollain muulla on jotain positiivista kerrottavaa niin heti ollaan mollaamassa. Ei, en tarkoita Ilkka sinua enkä erityisesti ketään muutakaan, vaan palstan aiempaa yleistä kommentointia.

 

Vanha vitsi joka sopii alalle kuin alalle: Miten tehdä pieni omaisuus lentoyhtiöllä? Aloittamalla suurella ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Erittelepä sitten mitä kumpikin yhtiö tekee?

Finncomm Oy pyöritti vuonna 2007 2500e osakepääomalla 74 millia liikevaihtoa.

Omistaako jompikumpi tosen yhtiön kokonaan vai onko niillä eri omistajia?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FinnComm Airlinesin sivulta suoraan kopioitua:

 

Info

 

Finnish Commuter (Finncomm) Airlines on yksityinen suomalainen lentoyhtiö, jossa työskentelee runsaat 260 henkilöä. Yhtiö on perustettu vuonna 1993.

 

Terveisiä vaan sinne. Hyvin menee, mutta menköön.

 

-jukka :thmbup:

 

Ja mitä tulee mollaamiseen tällä voorumilla, niin eikös mollaaminen ole tämän maan tapa. Ikävä kyllä aika yleisesti  :thmbdn:.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Erittelepä sitten mitä kumpikin yhtiö tekee?

Finncomm Oy pyöritti vuonna 2007 2500e osakepääomalla 74 millia liikevaihtoa.

Omistaako jompikumpi tosen yhtiön kokonaan vai onko niillä eri omistajia?

 

 

YTJ kertoo:

 

Toiminimi: Finncomm Oy

Kotipaikka: HELSINKI

Postiosoite: PL 800, 60101 SEINÄJOKI

Käyntiosoite: Lentokentäntie 60, 60760 POJANLUOMA

Päätoimiala: Muu ilmaliikennettä palveleva toiminta

 

ja

 

Toiminimi: Finnish Commuter Airlines Oy

Aputoiminimi:

  • Finncomm Training Academy
  • FC Airlines
  • Finncomm Airlines
  • West Bird Aviation

Kotipaikka: SEINÄJOKI

Postiosoite: PL 800, 60101 SEINÄJOKI

Käyntiosoite: LENTOKENTÄNTIE 60, 60760 POJANLUOMA

Päätoimiala: Säännöllinen lentoliikenne

 

Muita samaan ryppääseen kuuluvia:

 

Finncomm Finance Five Oy

Päätoimiala: Muu ilmaliikennettä palveleva toiminta

 

Finncomm Finance Four Oy

Päätoimiala: Muu ilmaliikennettä palveleva toiminta

 

Finncomm Finance Three Oy

Päätoimiala: Muualla mainitsem. kon. ja laitt. tukkuk

 

Finncomm Finance Two Oy

Päätoimiala: Muualla mainitsem. kon. ja laitt. tukkuk

 

Finncomm Finance Oy

Päätoimiala: Ilmaliikennevälineiden vuokraus

 

Finncomm Training Center Oy

Päätoimiala: Liikkeenjohdon konsultointi

 

 

--

Ari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.