Kirjoitettu Syyskuu 1, 2009 Näyttää kuitenkin kyseinen lento Tampereelta Helsinkiin olevan myynnissä Finnairin sivuilla. Finncommin sivuillhan sanotaan, että Tampere-Helsinki lennot ovat myynnissä Finnairin kautta. Uskoisin FC verkkokaupan toimivan ihan normaalisti, eikä heillä ole tarkoitus myydä kyseistä lentoa. Useinhan kolmiolennoilla on hieman poikkeavat lennonnumerot esim. FC:n Varkaus-Savonlinna on samaa numeroa kaikilla osuuksilla kuten myös Finnairin Kittilä-Ivalo kolmio. Noilla suoraan AY:lle lennettävillä HEL-TMP/TKU/TLL -rotaatioilla ei ole ollenkaan FC:n omaa lentonumeroa, ainoastaan AY:n nelinumeroinen. Sen sijaan FC:n omalla riskillä lentämillä, kuten juuri tuo Kokkolasta tuleva on sekä FC:n että AY:n numerot. Näin teoriassa noille FC:n numeroille voisi ostaa lipun myös heidän saitiltaan, Finnair myy luonnollisestikin paikkoja omalla AY-numeroidulle codeshare-osuudelleen. Se kolmiolentojen poikkeava numerointi johtuu muuten lähinnä mailien minimoinnista. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 5, 2009 Yle kertoo reittiliikenteen Poriin olevan uhattuna ydinvoimalan valmistuttua. -Tero- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 5, 2009 Yle kertoo reittiliikenteen Poriin olevan uhattuna ydinvoimalan valmistuttua. -Tero- Jahaa, siksi siis Suomeen on jatkuvasti rakennettava lisää ydinvoimaloita; muuten lentoasemien kannattavuus vaarantuisi. Nyt sitten tiedämme senkin! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 5, 2009 Yle kertoo reittiliikenteen Poriin olevan uhattuna ydinvoimalan valmistuttua. Mistähän aina vedetään joka juttuun tuo Olkiluoto, kun Porin lennoista on kyse.. Tuskinpa vaan kaikki aina sinne ovat menossa Porin koneeseen astuessaan. Muutenkin omien havaintojen mukaan aamukoneet Helsinkiin ja klo.17 ja 21 Poriin tulevat koneet ovat usein täynnä, siinähän selvästi mennään työmatkoille Helsingin seudulle, eikä työmatkalle Olkiluotoon. Edit. Ja lisäyksenä vielä aiheeseen etteivät kaikki Olkiluotoon mene; Pori-Olkiluoto bussiyhteys kiersi pari vuotta sitten lentokentän kautta, mutta kierto lopetettiin melko nopeasti, koska ei ollut matkustajia. Nykyään bussi ajaa suoraan linja-autoasemalta/asemalle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 5, 2009 ....taitaa ennemmin olla uhattuna muutama Turku-Gdansk -reitti. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 9, 2009 Finncomm teki pakkolaskun Tampereelle. Iltasanomat Finncommin lento Vaasasta Helsinkiin joutui tekemään pakkolaskun Tampereen Pirkkalan lentokentälle keskiviikkoiltana. Yhtiön Embraer-suihkukone lähti Vaasasta kello 21.30, ja sen piti olla Helsinki-Vantaan kentällä kello 22.25. Koneessa tuntui kuitenkin savun hajua, ja kapteeni päätti keskeyttää matkanteon Tampereen kohdalla. Lasku onnistui normaalisti. Matkustajat odottavat parhaillaan maakuljetusta Helsinkiin. http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1728562 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 10, 2009 Ymmärtääkseni Cimberin reitin lopettamisen syynä ei ollut kannattamattomuus. Syynä oli Cimberin oman lentokaluston riittämättömyys. Nehän lensivät Norrköpingistä myös Muncheniin ja Kööpenhaminaan Munchenin reitti loppuu lokakuussa ja Köpis jatkuu: http://nt.se/norrkoping/artikel.aspx?articleid=5500057 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 10, 2009 Finncomm Airlines lentää Helsingistä Seinäjoelle ja Vaasaan suuntautuvat iltalentonsa tänään yhdistelmälentona. Lentoyhtiön mukaan kaksi lentoa on yhdistetty koneiden teknisten huoltotöiden vuoksi. http://www.ilkka.fi/Article.jsp?article=446505&utm_source=rss_feed&utm_medium=rss&utm_campaign=maakunta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 11, 2009 Lähinnä perustin siihen, että tuo ATK on tosiaan maannut Toulosessa jo jonkin aikaa - yleensä deliveryjen viivästyttäminen vihjaa siihen suuntaan että tilaajalla ei ole koneelle käyttöä tai rahaa sen maksamiseen/operoimiseen. Voihan tässä toki olla kyse ihan muustakin, kuten vaikka siitä että joku muu ATR:n asiakas peruutti tilauksia, jolloin sinne tarkoitetusta koneesta tulikin sitten OH-ATK, jonka alkuperäinen, sovittu toimitusaika oli vasta loppuvuonna tms. Toulousessa taitaa maata jo kaksi Finncommin konetta: FinnComm ATR72s OH-ATK (848) & OH-ATL were noted at Toulouse in full scheme on 29/6 as F-WWEN/U respectively. http://www.flightglobal.com/airspace/blogs/john_dyer/archive/2009/07/03/european-airline-scene-week-ending-04-07-09.aspx OH-ATK ainakin jo helmikuusta alkaen: http://www.airliners.net/photo/Finncomm-Airlines/ATR-ATR-72-500-(ATR-72-212A)/1492877/M/ EDIT: Moni rovaniemeläinen lentomatkustaja on kääntänyt auton keulan kesän aikana kohti Kemiä, mistä lentää Helsinkiin edullisemmin kuin kotikentältä. Myös vuoroja on valittavana enemmän kuin Lapin pääkaupungissa. http://www.lapinkansa.fi/cs/Satellite/Lappi/1194625717870/artikkeli/halvat+hinnat+lennattavat+etelaan+kemin+kautta.html Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 20, 2009 Finncommin lomalennot Tukholman maratonille 2010 Seinäjoelta, Tampereelta ja Helsingistä http://www.fc.fi/matkustaminen/kohteet/lomalennot_ja_tapahtumat.html Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 23, 2009 Pohjoisessa selvitellään reittiliikenteen aloittamista Murmanskiin. Yhtenä vaihtoehtona tarkastellaan lentoja Kemi-Tornion lentokentältä Murmanskiin ja Arkangeliin. Tuolloin Helsingistä Kemiin lentävä Finncomm Airlinesin kone jatkaisi Murmanskiin ja sieltä mahdollisesti Arkangeliin. Yle Perämeri Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 23, 2009 Pohjoisessa selvitellään reittiliikenteen aloittamista Murmanskiin. Yhtenä vaihtoehtona tarkastellaan lentoja Kemi-Tornion lentokentältä Murmanskiin ja Arkangeliin. Tuolloin Helsingistä Kemiin lentävä Finncomm Airlinesin kone jatkaisi Murmanskiin ja sieltä mahdollisesti Arkangeliin. Yle Perämeri Mikä venäläinen reitti se on ollut joka on jo vuosia lennellyt ARH- RVN kautta Ruåtsiin ja takaisin ? Onkohan isoveljellä ollut "lupa" kunnossa jo aiemmin ? HeH! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 6, 2009 Ensi talvena Finncommin kyydissä pääsee Tampereen lisäksi myös Turusta Kittilään. Lentoja Turusta on tarjolla 20.2–18.4.2010, 3 kertaa viikossa. http://fc.fi/info/tiedotteet.html?nid=54 -Tero- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 7, 2009 Finncommin 31.8. avattu Helsinki-Norrköping reitti on lähtenyt hyvin käyntiin: http://www.fc.fi/info/tiedotteet.html?nid=55 - Lasse Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 12, 2009 OH-ATK on tänään lentänyt ensimmäisen reittilentonsa AY3979 EFHK-EFTP Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 26, 2009 Kyllä tuo yksi rikkäinen konekin vaikuttaa, sehän on ihan tosi, että kone on hajonnut, eikä mikään oma veikkaukseni. Heips! Pitkästä aikaa taas täällä voorumilla. Viime viikolla (viikko43) varmaankin kävi näin. Keskiviikkona piti lentää Helsinkiin klo 11.00, mutta istuttiin Joensuussa koneessa noin puoli tuntia ja sitten kapteeni - yhden koneiden uudelleen käynnistyksen jälkeen - totesi, että eivät valitettavasti saaneet teknistä probleemaa selvitettyä ja ei myöskään lennetä! Mentiin sitten seuraavalla vuorolla. Perjantaina takaisin tullessa taasen istuttiin noin tunti Helsingissä, kun oli ongelmia toisen moottorin polttoainepumpun takia. Piti olla Joensuussa klo 19.10, mutta oltiin vasta klo 20.15. Että tällaista,... T: Reijo PS. Eka kerta muuten minulla, että kone jättää (teknisen vian takia) kentälle. Joskus on meinannut käydä niin, että sumu/lumisade tms. jättää, muttei sitten jättänytkään. RK Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 2, 2009 OH-ATK on muuten 72 paikkainen, muut 72:t ovat 68 paikkaisia. Mitähän siellä on muutettu, että on saatu neljä penkkiä lisää? ERJ-145 OH-EBF näyttää jo poistuneen laivastosta, -EBE näkyy vielä kotimaanlennoilla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 2, 2009 ERJ-145 OH-EBF näyttää jo poistuneen laivastosta, -EBE näkyy vielä kotimaanlennoilla. EBF sanoi heipat 30.10. n. klo 09:30 FCM6500 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 2, 2009 EBF sanoi heipat 30.10. n. klo 09:30 FCM6500 Onko havaintoa mihin suuntasi? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 6, 2009 Finncomm Airlines kuljetti lokakuussa 84 426 matkustajaa, mikä on yhtiön kaikkien aikojen ennätys. Tammi–lokakuussa yhtiön matkustajamäärä oli noin 730 000, joka on vain yhden prosentin vähemmän kuin vuonna 2008. lennalomalle Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 6, 2009 Finncomm Airlines kuljetti lokakuussa 84 426 matkustajaa, mikä on yhtiön kaikkien aikojen ennätys. Tammi–lokakuussa yhtiön matkustajamäärä oli noin 730 000, joka on vain yhden prosentin vähemmän kuin vuonna 2008. lennalomalle Oho, matkustajatilastoja julkaistaan taas kun menee kivasti edit: Niin tai no tuo kasvu taitaa johtua finskin vuorojen siirtymisestä FC:n kontolle? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 6, 2009 Niin, matkustajalukujen kasvuhan ei ole kuin yksi luku. Eipä se juuri kerro toiminnasta mitään muuta kuin että niitä on kuljetettu enemmän. Jos lentojen määrä on samaan aikaan kasvanut enempi, on tulos huono. Samoin jos kasvu on tehty hinnalla, eli myyty persnettoa, ei sekään oikein ole kestävää kehitystä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 15, 2009 Finncomm avaa Finnairin lakon ajaksi reitit Ouluun, Rovaniemelle, Kajaaniin, Kittilään, Tukholmaan (Arlanda) ja Vilnaan, sekä lisää vuoroja Vaasaan ja Kuopioon. http://fc.fi/info/tiedotteet.html?nid=61 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 15, 2009 Finncomm avaa Finnairin lakon ajaksi reitit Ouluun, Rovaniemelle, Kajaaniin, Kittilään, Tukholmaan (Arlanda) ja Vilnaan, sekä lisää vuoroja Vaasaan ja Kuopioon. http://fc.fi/info/tiedotteet.html?nid=61 Miten tuolta FC:lta löytyy kalustoa ja henkilöstöä näin äkkiä lisäämään lentoja? Onko ollut liikakapasiteettia varaston hyllyllä pölyttymässä? Onko tässä esimakua Finskin suunnasta? Eipä kai se isommin haittaa kuka niitä reittejä lentää . Tuskin ne FC:n pilotitkaan nälkää näkee pienemmillä palkoillaan . Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 15, 2009 Miten tuolta FC:lta löytyy kalustoa ja henkilöstöä näin äkkiä lisäämään lentoja? Tuskin mikään yhtiö avaisi reittejä noin nopeasti ilman siihen löytyvää kalustoa ja henkilökuntaa - liekö edes laillista lupailla turhia. Tässä on kyllä ehkä loistavin tilaisuus FC:llä näyttää kuinka kunnon lentoyhtiö toimii. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla