Kirjoitettu Toukokuu 13, 2011 Kuva uusimmasta koneesta (OH-ATM) löytyy valokuvista sekalaisten valokuvien ketjusta. Kone lähtenyt perjantaina Suomea kohti. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 13, 2011 Kuva uusimmasta koneesta (OH-ATM) löytyy valokuvista sekalaisten valokuvien ketjusta. Kone lähtenyt perjantaina Suomea kohti. Tervicko! EFHK-acars -pannu nurkassa havaitsi koneen 23:36, joten eiköhän se täällä jo ole! P. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 14, 2011 Tervicko! EFHK-acars -pannu nurkassa havaitsi koneen 23:36, joten eiköhän se täällä jo ole! Tervicko! Hallissa, piilossa katseilta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 14, 2011 Tervicko! Hallissa, piilossa katseilta. Onko siinä jotain valtionsalaisuuksia kun täytyy piilossa pitää? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 14, 2011 Onko siinä jotain valtionsalaisuuksia kun täytyy piilossa pitää? Eiköhän perus luovutushuolto Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 14, 2011 Eiköhän perus luovutushuolto Eikö nuo luovutushuollot tehdä tehtaalla? Itse veikkaisin että kone kalustetaan reittikäyttöön Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 14, 2011 Eikö nuo luovutushuollot tehdä tehtaalla? Itse veikkaisin että kone kalustetaan reittikäyttöön Ainakin vinnairilla kun kone tulee tehtaalta, niin kone huolletaan Helsingissä... Finncomin käytäntö voi tietysti olla erilainen... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 14, 2011 Ainakin vinnairilla kun kone tulee tehtaalta, niin kone huolletaan Helsingissä... Finncomin käytäntö voi tietysti olla erilainen... Olisko vastaanottohuolto kuvaavampi koska eihän Finncomm ole konetta luovuttamassa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 14, 2011 Finncommille siis 13. ATR-kone, ensi viikolla aloitetaan lennot kyseisellä koneella. http://www.lennalomalle.com/content/view/2344/45/lang,en/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 14, 2011 Olisko vastaanottohuolto kuvaavampi koska eihän Finncomm ole konetta luovuttamassa? Ajatukset ei ole aina let's go, varsinkaan näin lauantaina Eli siis vastaanottohuolto oli mielessä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 21, 2011 Finncommille siis 13. ATR-kone, ensi viikolla aloitetaan lennot kyseisellä koneella. Ihmettelin eilen kun ajeltiin bussilla (Finavialla meni taas lujaa: Norwegian Gatwickiin boardasi 37B:stä, sen kauemmaksi T1:stä ei juuri pääse ja ajeltiin sitten koko matka VIP-terminaalin luokse pysäköidylle koneelle...) epätavallisen puhdasta Finncommin ATR:ää. Noh, lähempänä havitsin että sehän oli kuin olikin juuri lähdössä ollut -ATM, näytti operoivan jo ihan normilentoja. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 21, 2011 Noh, lähempänä havitsin että sehän oli kuin olikin juuri lähdössä ollut -ATM, näytti operoivan jo ihan normilentoja. Ei kai hankittua konetta kannata seisottaa. ACARS-viesteistä löytyy "jälki" kaupallisesta lennosta jo 17. toukokuuta: ACARS mode: V Aircraft reg: OH-ATM [ ] Message label: 52 Block id: 1 Msg no: M59A Flight id: FC3997 [] [Finncomm] ----------------------------------------------------------[ 17/05/2011 12:11 ]- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 23, 2011 OH-ATM aloitti lennot jo 16 toukokuuta Ensimmäisenä kohteena Pori lennolla FC133. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 25, 2011 Finncomm Airlines aloittaa lennot Kokkola-Pietarsaaresta Skellefteåhon http://fc.fi/info/tiedotteet.html?nid=131 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 27, 2011 Finncomm Airlines aloittaa lennot Kokkola-Pietarsaaresta Skellefteåhon http://fc.fi/info/tiedotteet.html?nid=131 Sarjassamme outoja reittejä. Paljonkohan ovat kentät Pohjanlahden molemmin puolin pistäneet rahaa likoon jotta tämä reitti syntyisi? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 27, 2011 Sarjassamme outoja reittejä. Paljonkohan ovat kentät Pohjanlahden molemmin puolin pistäneet rahaa likoon jotta tämä reitti syntyisi? Joko Petterillä on liput ostettuna? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 27, 2011 Sarjassamme outoja reittejä. Helsinkiläisillehän mikä hyvänsä reitti jonka toinen pää ei ole Vantaalla tuntuu varmasti oudolta. No, oikeastihan reitti on Helsinki-Skellefteå, Kruunupyyssä on vaan välilasku. Pietarsaari-Skellefteå väliä ovat muuten Jakob Lines ja Vaasanlaivat sahanneet kymmeniä vuosia aikoinaan. Nykyään matkustajia riittää päivittäiselle laivavuorollekin Vaasasta Uumajaan. /mn Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2011 Joko Petterillä on liput ostettuna? No ei, katselin tossa noita aikatauluja ja varmaan menee jonnekin syyskuun loppupuoliskolle ennen kuin mahtuu kalenteriin. Vähän ikävää kun eivät lennä viikonloppuisin, mutta pelkkä järjestelykysymys se on . Tolta lennolta vois muuten kätevästi vaihtaa Ryanairin SFT-GRO:hon, jos kantti kestää 45 minuutin vaihtoajan Skellefteåsta tuli viime kesänä lennettyä Skywaysin kyydillä Arlandaan, mielenkiintoinen *puusta* rakennettu terminaali keskellä metsää. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2011 Helsinkiläisillehän mikä hyvänsä reitti jonka toinen pää ei ole Vantaalla tuntuu varmasti oudolta. No, oikeastihan reitti on Helsinki-Skellefteå, Kruunupyyssä on vaan välilasku. Joo, emmä sitä sillä. Kaikki reitit maakunnista muualle kuin Vantaalle ovat mun mielestä enemmän kuin tervetulleita. Mietin vain tuota kohteen valintaa, jotenkin esim. Luulaja isompana kaupunkina tuntuisi loogisemmalta kohteelta. Tai Uumaja, mutta BT:n VAA-UME kattaa jo ton. Mutta ehkä Kokkola - Skellefteå ovat samanlainen kaupunkipari kuin Vaasa - Uumaja ja reitillä on potentiaalia. Tossa FC:n tiedotteessa muuten mainittiin että Kokkolasta on päässyt aikaisemmin reittilennolla ulkomaille. Osaako kukaan sanoa minne? Arlandaan? Kuka operoi? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 29, 2011 Skellefteåsta tuli viime kesänä lennettyä Skywaysin kyydillä Arlandaan, mielenkiintoinen *puusta* rakennettu terminaali keskellä metsää. No ainakin TWR on tuollainen "epäilyttävän" näköinen puutötsä. [ attachment removed / expired ] Kun taas terminaalista löytyy tiiltäkin, ainakin parkin suunnasta katsottuna, muistikuvia(ja muita kuviakaan) ei muuten ole, vaikken pöllyssä ollutkaan ., kun sinne SASsin kyydissä HEL-ARN -reittiä saavuin. Ja paluu olikin sitten Umeåsta, joka sopi ihan hyvin tehtaiden sijaintiin, joissa puuhasteltiin. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 8, 2011 Finncommille uusi matkustajaennätys toukokuussa Kotimainen lentoyhtiö Finncomm ylitti ensimmäisen kerran historiassaan 100 000 kuukausimatkustajan rajan. Yhtiö kuljetti toukokuussa 100 885 matkustajaa, mikä on 25,3 % enemmän kuin viime vuoden toukokuussa. Tammi-toukokuussa yhtiö kuljetti 428 783 matkustajaa, eli 15,1 % enemmän kuin viime vuonna vastaavana ajanjaksona. Finncomm Airlines 7.6.2011 http://www.fc.fi/info/tiedotteet.html?nid=137 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 13, 2011 Joo, emmä sitä sillä. Kaikki reitit maakunnista muualle kuin Vantaalle ovat mun mielestä enemmän kuin tervetulleita. Mietin vain tuota kohteen valintaa, jotenkin esim. Luulaja isompana kaupunkina tuntuisi loogisemmalta kohteelta. Tai Uumaja, mutta BT:n VAA-UME kattaa jo ton. Mutta ehkä Kokkola - Skellefteå ovat samanlainen kaupunkipari kuin Vaasa - Uumaja ja reitillä on potentiaalia. Tossa FC:n tiedotteessa muuten mainittiin että Kokkolasta on päässyt aikaisemmin reittilennolla ulkomaille. Osaako kukaan sanoa minne? Arlandaan? Kuka operoi? Skellefteå valittiin varmaan sen takia koska siellä on Bolidenin pääkonttori ja Kokkolassa Bolidenin sinkkitehdas joka työllistää satoja henkilöitä. Myös jossain lehdessä, en muista oliko se ÖT vai Kokkola-lehti jossa luki että Skellefteå Kraft omistaa osakkeita Alholmens Kraftissa Pietarsaaressa. Finnair lensi 90-luvulla Kokkolasta Tukholmaan ATR-72 koneella. Muistaakseni se loppui vuonna 1998. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla