Mikko Maliniemi

Paula Hidalgo @ EFKU

21 viestiä aiheessa

Pyörähtipä eräänä iltana kalakukkokaupungissa jopa yksi kuumaverinen espanjatar, Paula Hidalgo nimeltään  :)

 

Gadair B757 EC-JRT

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jäi vain ihmetyttämään, että miksi tämä kone lensi tunnuksella FIF921P (tuli Madridista) ja jonnekin muualle lensi tunnuksella FIF822 (G-LSAC, operaattori EXS)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jäi vain ihmetyttämään, että miksi tämä kone lensi tunnuksella FIF921P (tuli Madridista) ja jonnekin muualle lensi tunnuksella FIF822 (G-LSAC, operaattori EXS)

 

Air Finlandin lennon kävi ajamassa Thaimaan lämpöön, kun joku FIF:n omista koneista on pajalla (huollossa?). Mun käsittääkseni mukana oli myös FIF:n oma pilotti, joten voisikohan siinä olla syy?

 

Toi G-LSAC:han on ajellut kans jo muutaman päivän noita FIF:n lentoja...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Air Finlandin lennon kävi ajamassa Thaimaan lämpöön, kun joku FIF:n omista koneista on pajalla (huollossa?). Mun käsittääkseni mukana oli myös FIF:n oma pilotti, joten voisikohan siinä olla syy?

 

 

Syy mihin? Ei se pilotti sitä asiaa muuta vaikka olisi koko pajallinen niitä mukana mutta jos se ajetaan Air Finlandille se keikka niin onhan callsign:kin "Air Finland" ja lennon numerot aikataulun mukaan, vai ymmärsinkö sun ihmettelyn ihan väärin.. toi P lennon numerossa tarkoittaa siirtolentoa, olkoon se sitten vaikka "positioning" tässä tapauksessa :)

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Syy mihin? Ei se pilotti sitä asiaa muuta vaikka olisi koko pajallinen niitä mukana mutta jos se ajetaan Air Finlandille se keikka niin onhan callsign:kin "Air Finland" ja lennon numerot aikataulun mukaan, vai ymmärsinkö sun ihmettelyn ihan väärin..

 

Ei kun sitä samaa minä itsekin ihmettelin, kun yleensä olen törmännyt siihen, että jos joku ulkopuolinen pulju omalla miehistöllään on ajanut keikkaa jonkun toisen puljun laskuun, on kutsu ollut kyllä lentävän yhtiön mukaan, ei korvattavan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei kun sitä samaa minä itsekin ihmettelin, kun yleensä olen törmännyt siihen, että jos joku ulkopuolinen pulju omalla miehistöllään on ajanut keikkaa jonkun toisen puljun laskuun, on kutsu ollut kyllä lentävän yhtiön mukaan, ei korvattavan...

 

Käytäntö on useimmiten päinvastoin , ei suinkaan aina. En tiedä mistä mikäkin käytäntö johtuu.

 

Useimmiten kuitenkin sen yhtiön kutsulla lennetään kenelle ollaan töissä riippumatta siitä minkä yhtiön kone on alla.

 

- t -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Useimmiten kuitenkin sen yhtiön kutsulla lennetään kenelle ollaan töissä riippumatta siitä minkä yhtiön kone on alla.

 

Niin just, ok. Omalla kohdalle on vain sitten sattunut ne kummallisuudet  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin just, ok. Omalla kohdalle on vain sitten sattunut ne kummallisuudet  :)

 

Onko ne olleet charttereita? Jos korvaavan lennon tilaaja on ollut matkatoimisto, eikä poisjäänyt lentoyhtiö, niin ei voitane käyttää toisen lentoyhtiön tunnuksia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko ne olleet charttereita? Jos korvaavan lennon tilaaja on ollut matkatoimisto, eikä poisjäänyt lentoyhtiö, niin ei voitane käyttää toisen lentoyhtiön tunnuksia.

 

Joo, charttereita hyvinkin. Harvemmin olen muutenkaan nähnyt reittilentoja korvattavan toisen yhtiön koneilla täällä meilläpäin ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Air Finlandin lennon kävi ajamassa Thaimaan lämpöön, kun joku FIF:n omista koneista on pajalla (huollossa?). Mun käsittääkseni mukana oli myös FIF:n oma pilotti, joten voisikohan siinä olla syy?

 

Toi G-LSAC:han on ajellut kans jo muutaman päivän noita FIF:n lentoja...

 

Joo, tämä oli aika epätavallista. Yleensä Air Finlandin koneilla on ajettu muiden yhtiöiden tunnuksilla, mutta ensimmäistä kertaa huomasin, että joku muu lentää tunnuksella FIF. Noista piloteista en osaa sanoa mitään, mutta olen ollut siinä käsityksessä, että kuskit ovat olleet vuokralle antajan omat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noista piloteista en osaa sanoa mitään, mutta olen ollut siinä käsityksessä, että kuskit ovat olleet vuokralle antajan omat.

 

Niin no jos se oli siellä vaan mukana?  :)

 

No, en mene vannomaan, kun en edes muista, mistä kuulin vai muistanko väärin...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noista piloteista en osaa sanoa mitään, mutta olen ollut siinä käsityksessä, että kuskit ovat olleet vuokralle antajan omat.

 

Tuohan riippuu ihan liisaussopimuksen sisällöstä. Eiköhän näissä lyhytaikaisissa yleisin tapa mahda olla wet-leasing tai joku sen sovellus tyylin pilotit koneen mukana ja matkustamohenkilökunta vuokraajan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FIF:N J on ollut moottorinvaihdossa ja vieraat koneet lentävät sitten tämän koneen lentoja. Ja koneissa ei ole FIF:n miehistöä ainakaan ohjaamon puolella.

 

Kun tulee tällaisia paikkoja lentävällä lähdöllä, on varmaan fiksumpaa kone kuskeineen, koska vieraassa koneessa on mitä todennäköisimmin erilaiset vehkeet kuin omissa. On sitten eri asia jos kone pitkäaikaisliisataan yhtiölle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eilinen 76:n taisi tuoda varamotin rikkoutuneen tilalle?

 

Tätä en hoksannut kysyä, mutta kun luin hetkeä myöhemmin sen 76-jutun vihjauksineen, yhdistin keskustelun tähän. Niko taitaa tietää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla