Guest TarppiVertainen

Tarviiko sähköntasausmaksua vuokraajan maksella?

9 viestiä aiheessa

Nyt on Joulu tulossa ja laskukin olisi kuulemma odottamassa.

Kysymys on siis entisen asuinrakennuksen sähkölaskusta ja nyt sen perimisyrityksestä!

Asuin talossa reilun vuoden, viimeinen vuokra maksettiin emännän kanssa syyskuussa.

Sähkölaskun tasauslasku oli (kuulemma) tullut lokakuussa 

Ja syyskuutakaan emme asuneet montaa päivää kyseisessä lahokämpässä, emmekä varsinkaan paahtaneet tahallaan pattereita ym päällä silloin.

Mutta nyt siis karhutaan vuokraajan toimesta meiltä sähköntasauslaskua joka on jotain 600,- kieppeillä!

Mitenköhän tuo yks patteri, telkku, jääkaappi, tv, pikkupakstin ja kännylaturi on noin paljoa vienyt? 

Lämminvesivaraaja tottakai tuotti just muutamalle hengelle lämpimää vettä ja tiskikonettakaan emme kytkeneet...

Pesukone oli päällä ehkä kuukaudessa 7 kertaa.

Joten arvoisat RM:läiset, kertokaa mitä tehdä?

Paperilla ei ole sovittu mitään.

Ja laskeskelin tunteja, mitä olen polttopuita ym sahaushommia (ilman palkkaa) tehnyt, niin oltaisiin sujut!

Tai oikeasti vuokraaja olisi hieman maksun puolellakin.

Mitäköhän tämän kanssa teen?

Suora lainaus meikäläisen kyselystä toisella foorumilla.

Joten lainoppineilta  otetaan kiitollisina viestejä vastaan ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se lasku pitää tietenkin tarkistaa mihin ajanjaksoon se kohdistuu

eli jos se koskee sitä ajanjaksoa jona olette ko. kämpässä asuneet

niin silloin kuuluu se maksaa ja niin tuossa melko varmasti on.

Tasauslaskuthan tavataan ajaa kun vuokralainen lähtee.

Siinähän laskutetaan nimenomaan sitä että ennakkoarvio on jäänyt vajaaksi.

Se maksaa joka käyttää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten ihmeessä toi tasauslasku on mennyt vuokranantajalle? Eikös yleensä kun asuntoon muutetaan tehdään sähkösoppari ja sitten kun muutetaan pois katkaistaan sähkösoppari ja laskut tulee itselle? Samoin sitten poismuuttaessa tasauslasku tulee suoraan itselle eikä siihen tarvita vuokranantajaa millään tavalla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten ihmeessä toi tasauslasku on mennyt vuokranantajalle? Eikös yleensä kun asuntoon muutetaan tehdään sähkösoppari ja sitten kun muutetaan pois katkaistaan sähkösoppari ja laskut tulee itselle? Samoin sitten poismuuttaessa tasauslasku tulee suoraan itselle eikä siihen tarvita vuokranantajaa millään tavalla?

Siten että se sähkösopimus on vuokranantajan tekemä ja vuokralainen maksaa sähköt vuokrassa kuten yleensä vedemaksunkin. Mitä kummalista siinä on ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siten että se sähkösopimus on vuokranantajan tekemä ja vuokralainen maksaa sähköt vuokrassa kuten yleensä vedemaksunkin. Mitä kummalista siinä on ???

Sen verran, että minulla ei ole koskaan ollut sähkösopimus vuokranantajan tekemä. Aina on itse pitänyt tehdä ja laskut ovat tulleet minulle. Takana kuitenkin kymmenkunta erilaista vuokra-asuntoa parilla paikkakunnalla.

Vesi on kyllä mennyt vuokrassa mutta sekin on aina ollut vuokranmaksulapussa eriteltynä tai sitten tullut erillinen lasku vedestä mittauksen mukaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

sanoisin että normaalisti vuokralainen maksaa tasauslaskun, koska se pääasiassa koskee jo mennyttä aikaa, eli juuri sitä ajankohtaa jolloin on asuttu kiinteistössä. Kuitenkin summan ollessa noin suuri ja ilmeisesti asunnon aika pieni, on syytä tarkastaa ainakin ajanjakso jolta tuo lasku on. Suurelta nimittäin vaikuttaa. Edellisessä talossa asuessani tuo summa meni 4 kk sähköihin, mutta käytössä olikin silloin 120 neliötä suoraa sähkölämmitystä, telkkarit, tietokoneet, pesukoneet jne... Pyydä tarkastusta ja keskustele vuokranantajasi kanssa noista tehdyistä puutöistä. Tai jos hankalaksi heittäytyy, lähetä sille vastalasku tehdystä puutyöstä ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sen verran, että minulla ei ole koskaan ollut sähkösopimus vuokranantajan tekemä. Aina on itse pitänyt tehdä ja laskut ovat tulleet minulle.

Ainakin Porissa on useitakin taloja, joissa sähkö sisältyy vuokraan. Ja tällaisissa tapauksissa tasauslasku menee tietenkin sähkösopimuksen tehneelle, eli vuokranantajalle, ei se ole pätkääkään vuokralaisen ongelma(paitsi seuraavassa vuokrankorotuksessa varmasti huomaa).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sen verran, että minulla ei ole koskaan ollut sähkösopimus vuokranantajan tekemä. Aina on itse pitänyt tehdä ja laskut ovat tulleet minulle. Takana kuitenkin kymmenkunta erilaista vuokra-asuntoa parilla paikkakunnalla.

Vesi on kyllä mennyt vuokrassa mutta sekin on aina ollut vuokranmaksulapussa eriteltynä tai sitten tullut erillinen lasku vedestä mittauksen mukaan.

Ja sekö tarkoittaa ettei niin voi tehdä :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kämppä oli kyllä aika pieni... 300 neliötä ;D  Mutta käytössä mulla ja emännyksellä oli ehkä 80m2. (Loput tilat kylmillään)

Noh, perjantaina soitin ja sanoin, että pari satkua on ehkä kohtuullinen summa.

Katsotaan sitten, tuleeko tulevaisuudessa lisää kustannuksia kys talosta!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään