Risto Partanen

Olut muovipulloon, juotko?

97 viestiä aiheessa

Pullotettu olut on joka tapauksessa tapettua, joten sama se mihin pakkaavat, kunhan ovat puhtaita. Minä suosin tölkkejä lähinnä painon ja särkymättömyyden takia. Tosin kulutus on nykyään semmoista 0-2 litraa kuukaudessa, joten eipä selkä siitä paljon kärsi, vaikka olisi pakattu betoniin. Oikea olut ei kestä edes kuljettamista, vaan pannaan samassa paikassa missä tarjoillaankin. Ja oluen lämpötila riippuu tyypistä, jotkut ovat parhaimmillaan huoneenlämpöisenä, jotkut hieman jäähdytettynä. Jääkylmänä olutta kannattaa juoda vain jos se on pahan makuista, mutta haluaa siitä huolimatta juoda etanolia. Jääkylmä kun ei maistu miltään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tölkistä olen olutta juonut ja tölkistä tulen sitä edelleen juomaan!  :thmbup:

Tölkkiolut kestää paremmin kauppojen hyllyillä, kun ei ole päivänvalon kanssa suorassa kontaktissa, vaan siellä pimeässä purkissa.

Tosin, olen kyllä olutta maistanut joskus 0,5l muovipullostakin, kun eräs eläinlajiin viittaava Porilainen panimo lanseerasi muovipullon, joskus vuonna

"miekka ja kirves".

Kyllä edelleenkin tulee minulta, jäämään muovioluet hyllyyn!!

Ugh!! Olen puhunut!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muun muassa yksi syy, eikä varmasti pienin niistä. Ainoa vain, että kun meikäläinenkin lähtee "kylänraitille juomaan pussikaljaa" tai "mökille remuamaan", niin harvemmimpa sitä tulee lasituoppia kuskattua mukana...

Jos muovisista pulloista pitää jotain positiivista hakea, niin ehkä ne tulee kierrekorkilla. Se on joskus sellainen ominaisuus, mitä olutpakkauksilta kaipaa (jos ei lasketa litran olutpulloja, jotka olivat kyllä yksi järjettömimmistä keksinnöistä sitten muovituoppien :P)

Minulla ei tule läheskään aina otettua huomioon kaikenkattavasti kommentoimiani asioita. Esimerkiksi tämä oluen juonti, itse kun en sitä ulkona juuri tee. Joskus iltatulilla kuitenkin. Olen jo sen ikäinen, että ei ole koskaan tarvinnut lähteä katuvarsille kaljanjuontiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen jo sen ikäinen, että ei ole koskaan tarvinnut lähteä katuvarsille kaljanjuontiin.

No kyllä minäkin tarkoitin lähinnä sitä, että kun lähdetään vaikka kavereiden kanssa esim. vaikkapa makkaranpaistoon tai kalalle tai jotain vastaavaa :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juon mieluiten paksureunaisesta tuopista.

Minkä kokoisissa paketeissa niitä muovipulloja aletaan myydä? Miltähän näyttäis Sixpack tai mäyräkoira muovipulloissa  :laugh:

Ainakin niitä jaksais kantaa pidempiä matkoja. Oudon kevyiltä varmaan tuntuu aluksi, ainakin suuremmat pakkaukset :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan toi pers***tä, mutta kai se on juotava.

T: Mika

Kysy vaikka pieneltä villakoirapojultani. Hänkin kannattaa muovipulloja. ;)

Hyvä että siirryttiin muovipulloihin, koska on turhauttavaa lakasta harjalla koiranulkoilutuspaikkoja, noiden pullonsärkijöiden jäljiltä.

Oli niin älytöntä rämäyttää kaljapullo paskaksi maahan, karseen ryypyn jälkeen. Tuntui varmaan miehekkäältä.

Kannatan noiden muovipullojen pikaista tuloa  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä että siirryttiin muovipulloihin

Ei tuo tule lopullista eikä totaalista olemaan koskaan. Lasipullot kyllä pysyvät jatkossakin valikoimassa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei tuo tule lopullista eikä totaalista olemaan koskaan. Lasipullot kyllä pysyvät jatkossakin valikoimassa...

Noille lasipulloillehan voisi asettaa ostoikärajan, ts. teineille vain muovipulloja ja vanhemmille herrasmiehille ja -naisille sitten ne lasipullot... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noh, sanotaankonäin, että ne lasipullot TULEVAT häviämään...!  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kyllä minäkin tarkoitin lähinnä sitä, että kun lähdetään vaikka kavereiden kanssa esim. vaikkapa makkaranpaistoon tai kalalle tai jotain vastaavaa :)

Kunhan tönäisin. Uskon Sinun ymmärtävän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meikäläiselle ihan yks hailee kun en "pöllö-öljyä" muutenkaan juo kun en mausta tykkää, muutamaa belgialaista poikkeusta lukuunottamatta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juon tilanteesta riippuen mistä vaan  :-[

Minä taas juon tilanteesta riippumatta mistä vaan :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsekkin otan muovipullot vastaan mielelläni. Lähinnä juuri tuon tyhjien olutpullojen särkeminen pistää vihaksi. Lähistön hienot kalliot ovat aika tehokkaasti rusteilla lasinsirpaleilla koristeltu.

Lasipulloihin olen toivonut jo aikoja kunnon panttia. Sellaista että pullojen palautusprosentti kasvaisi merkittävästi myös "pussikaljaa" nauttivien keskuudessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oluen juonti muovipullosta ei tuottane ongelmia.

Pystyn juomaan myös muovituopista ,lasituopista,-pullosta, tölkistä ja vaikka pahvitölkistä jos löytyy.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä taas juon tilanteesta riippumatta mistä vaan :P

Mäkin juon ne vähät ihan mistä vaan. Varsinkin viimeisimmän Psyko-tuloksen mukaan  en tarvitse laseja. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun en juo olutta, niin onneksi ei tarvitse miettiä tätä hommaa ollenkaan. ;D

Kun astut paljain jaloin tuollaisen rikotun kaljapullon jämien päälle, alat varmaan miettiä missä mennään. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä taas juon mieluiten tölkkiolutta, koska kädessä voi olla kierrätetty riekale entistä Lapin lennoston Draakkenia. ;)

Jos olut tulevaisuudessa pakataan vain muovipulloihin, niin sitten lopetan kusemisen kokonaan >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulee ne jossakin vaiheessa..

Miksi tulisi häviämään? Sano yksikin sellainen syy, millä oikeasti voit perustella sen totaalisen lasipullojen häviämisen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi tulisi häviämään? Sano yksikin sellainen syy, millä oikeasti voit perustella sen totaalisen lasipullojen häviämisen...

Heinz joskus mainosti, ettei milloinkaan tule siirtymään muovipulloon, koska heidän ketsuppi on niin hyvää, ettei mikään muovipullo kykene sen makua säilyttämään. Sittemmin kustannuspaineet tekivät tehtävänsä, ja Heinzinkin kepsutti on nykyään muovipulloissa. Selittelevät, että pitkällisen tutkimustyön tuloksena vihdoinkin löytyi muovilaatu, joka säilyttää kepsutin maun riittävän hyvänä, ja kelpasi heille. Joopa joo... ::)

Eli siis... Jossain vaiheessa lasipullot vaan ovat niin kalliita, ettei niihin mitään bulkkiolutta kannata enää työntää. Valtaosa siirtynee ajan mittaan muovipulloihin. Joku sissi varmaan kuitenkiin aina jää markkinoille.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään