Matti Averio

EFHK 13.12

30 viestiä aiheessa

Yöllä sohiminen liikkuvaan kohteeseen on vaikeeta mun leluilla  :-[ Naapurit laittaa kuvaa kanssa  :)

[ attachment removed ]

ISO 1600, 100mm, f/4.5, 1/3s. Että vaan jee jee  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä kohtaa kuvattu? Taustalla olevat kohteet on niin pimeitä ettei pysty päättelemään.

Laittaa yhden kuvan.....mutta mistä?

Eiliseltä kuitenkin. ;)

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yöllä sohiminen liikkuvaan kohteeseen on vaikeeta mun leluilla  :-[ Naapurit laittaa kuvaa kanssa  :)

ISO 1600, 100mm, f/4.5, 1/3s. Että vaan jee jee  ::)

Samainen kone kävi myös kesällä EFJY :thmbup: Mielenkiintoinen kone!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä kohtaa kuvattu? Taustalla olevat kohteet on niin pimeitä ettei pysty päättelemään.

Eikö tuo ole taustasta ja kuvakulmasta päätellen aika selkeästi otettu siitä kotimaanterminaalin sillalle nousevalta "polulta" tai ihan sillan alkupäästä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö tuo ole taustasta ja kuvakulmasta päätellen aika selkeästi otettu siitä kotimaanterminaalin sillalle nousevalta "polulta" tai ihan sillan alkupäästä?

Samaa mieltä, tuonhan pystyy päättelemään jo siitä, jos saapuville 15 käytössä ja kone menossa standille 914  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tuonhan pystyy päättelemään jo siitä, jos saapuville 15 käytössä ja kone menossa standille 914  ;)

No ei paljon meikäläisellä ole tietoa, mille ständille ko. kone on tuossa menossa :P

Mutta onhan tuolta paikalta otettuja kuvia nähty jo niin monia tuhansia, että näkeehän sen jo ulkopaikkakuntalainenkin, että mikä pytinki on taustalla jne :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minusta M Heimon kysymys oli tuosta ATP:stä joka on otettu bisnekseltä sieltä aidan nurkasta.

Se eka kysymyskö? Miksi kysyjä sanoisi itse omasta kuvastaan, että "Taustalla olevat kohteet on niin pimeitä ettei pysty päättelemään"?  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se eka kysymyskö? Miksi kysyjä sanoisi itse omasta kuvastaan, että "Taustalla olevat kohteet on niin pimeitä ettei pysty päättelemään"?  :P

Todellisuussa tuossa on kaksi kysymystä  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep. Sillalla oltiin kolmistaan, eli muutkin kuvaa näytille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep. Sillalla oltiin kolmistaan, eli muutkin kuvaa näytille.

Veikkaan että sillalla oli sellaiset kaverit jotka ei uskalla laittaa tänne kuvia.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vähänkö oli sekavaa toi mun teksti (eikä niin vähääkään) ;D

Tuli ainakin selväksi mistä otettu :thmbup:  Ja West Air Sweden/europe on business terminaalin aidan raosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Veikkaan että sillalla oli sellaiset kaverit jotka ei uskalla laittaa tänne kuvia.  ;D

Vai ei kehtaa  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vähänkö oli sekavaa toi mun teksti (eikä niin vähääkään) ;D

Tuli ainakin selväksi mistä otettu :thmbup: 

HEHE, ja vieläkään ei tullut varmuutta, mitä lopulta kyselit ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun taas täällä Etelä-Suomessa "kehtaaminen" on sellaista, että jos ei kehtaa niin sitten häpeää mahdollisesti jotain. Tai on vain muuten vain ujo. Tai pelkää jonkun arvostelua. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niinpä: Erityisesti - ja nimenomaan - Itä-Suomessa verbillä kehdata on eri merkitys kuin muualla maassamme. Siellä kehtaaminen on hyvin yleistä arjen puheissa. Nuo edellä mainitut selvitykset ko. verbin tarkoituksesta oikeaan osuvat.   

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ainakin pohjanmaalla käytetään  "ei viitsi" tai "ei jaksa" tilalla "ei kehtaa"  ;)

Tieto voi pitää paikkansa ns. savolaiskiilan alueella (Alavus, Alajärvi, ns. Järviseudulle ja Suomenselän tietämiin sijoittuvat pitäjät); lakeuksien Pohjanmaalla ja Suupohjassa moista itäsuomalaisuutta ei tavata, Vaasasta puhumattakaan (muita kaupunkejahan siellä ei olekaan – pelkkiä kuntakeskuksia). Tämä vain näin ei-pohjalaisen mutta pohajalaisuuteen perehtyneen huomautuksena.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai se onkin itäsuomesta lähtöisin, pikkupoikana kun kävin mummolassa Peräseinäjoella, ihmettelin sanontaa porilaisena kovasti. Yleistin siis ilman parempaa tietoa, Peräseinäjoki sopii tuohon ns savolaiskiilaan ilmeisesti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, en ole nimittäin koskaan huomannut etelä-pohjalaisen äitini käyttäneen tuota "kehtaa" sanaa jaksamista tarkoittavassa merkityksessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yöllä sohiminen liikkuvaan kohteeseen on vaikeeta mun leluilla 

Minä sohin omilla leluilla tuohon aikaan yöstä täysin muuta kohdetta... ;D

Mutta hieno kuva ottaen huomioon ajan ja liikkuvan kohteen  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä sohin omilla leluilla tuohon aikaan yöstä täysin muuta kohdetta... ;D

Niin mitä? Falconia malliltaan 2000? Okei joo, hyvä ettei kumppanin tarvitse näppäillä kaalimatoa. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla